Na nejvyšším stupínku v kategorii terénních vozů se ani v závěru loňského roku nic nezměnilo – v prosinci opět zvítězila Honda CR-V, a to již popáté v řadě. Druhé místo tentokrát patří BMW X5 a třetí obsadil Hyundai Santa Fe.
CR-V prostě válí. :yes: Podle reakcí v místních diskuzích se sice nikomu nelíbí, má málo motorů, málo výbav, špatný pohon všech kol, nepoužitelnou světlost a já nevím, co ještě všechno. Já dodám že není a ani nikdy nebylo nijak extrémně levné. Přesto každá z jeho tří generací obsazovala na každém trhu v Evropě čelní místa. :-) To by mě teda zajímalo, co na tom ty evropský bejčky a sexbomby tak láká, když je to vlastně tak hrozný. ;-)
Jinak zajímavý postřeh k české dvojce. Nápadná podobnost Santa Fe s Touaregem vede k zajímavé situaci. Značná část klientely tototo auta, pochopitelně v černé a se skly ještě černějšími než lak karoserie, má holou hlavu, býčí zátylek, zlaté řetězy jako pěst a velmi "kultivované" vystupování. Vnitřní pocit "mám skoro tuarega pytcho" prostě oslovuje i lidi, kteří by korejce za žádnou cenu nechtěli. 8-s
Kingu, tohle je jak od nějakého jelimánka, víš moc dobře, kdy se prodeje CR-V hnuly dopředu, kolikrát se to tu už rozebíralo. CR-V již od 669tis., to je přece skvělá cena za hondu, a poměrně velké auto. Nižší světlá výška a celk. zaměření spíše svádí k porovnání se Scoutem než s Vitarou, ale to už se taky probíralo xkrát. Každopádně gratulace CR-V a design neřeš, podívej kolik lidí si koupilo Sportage, a to je vyloženě hnusné auto. ;-)
Ten druhý odstavec, hm, asi smůla pro Hyundai, dosud se tyto typy byly nuceny vozit ve vylítaných Xpětkách ze třetí ruky.
1. pozri si niekedy aj europske predaje. aj starych CRV, vzdy sa jej darilo.
2. dizajn je podla mna az na prednu masku fajn. Kto ma dnes hranate SUV? Freelander 2, vyzera krasne, kym nenastupis dnu, a nezvesies sa po ceste :-) Ale na to mame rovnaky nazor :-)
3. Videl som CR-V a X3 vedla seba. CR-V ma vysoko podbehy vsetko, vlastne nechapem, kde tie 2cm straca. Zrejme ulozili nizsie motor. Lenze X3 na Pirelli Scorpoin Zero Asymetrico... No kvoli tomu asi v terene strati viac... vysoke su rovnako. CRV am fantasticky variabilny vnutorny priestor a spustu miesta a vyborny podvozok (skoro ako X3)
4. S tym SantaFe je to pravda, to som si vsimol aj u nas. Spusta blbov sa v tom u nas jazdi... Zial u nas ked clovek vidi niekoho v X5, Touareg a podobne, tak je skoro 50% sanca, ze je to pako a na ceste sa bude spravat otrasne (kedy uz dospejeme, v nemecku sa s tymto clovek nestretne). SnantaFe a Sorento ale? Ta sanca zacina byt znacne vyssia :no:
ad1) jásáme nad českými prodeji, neodbíhej.
ad2) na všechno se dá zvyknout, ale přesvědčovat mě o vydařenosti designu CR-V je zbytečné, jak tu dole píše RS, v černé se ten pysk trochu ztratí a je to snesitelné.
ad3) to je pořád to tlačení hondy do premie, nic proti, ale nabídkou pohonu a motorů je (i tím vnitřním prostorem a světlou výškou) mnohem srovnatelnější s tím Scoutem, nemluvě o ceně. Až se bude dát pořídit CR-v jako alternativa k X3 35d nebo 3,0si pak jsem ochoten ji porovnávat.
ad4) jasně. >:D;-)
2) ja dizajn CRV niejak nemusim, ta predna maska to kazi, naozaj cierna alebo tmavoseda to zakryje. Dizajn CRV ale miluju zeny, ako som tu uz s niekym raz riesil :-)
3) no to nie, to mas medzery :-) . Sama honda sa nesnazi CR-V tlacit ako premiove SUV, to v ziadnom pripade. Na to chyba kvalitnejsi interier minimalne (V6 zmysel v aute typu CRV moc nevidim, to tak od TOUAREG vyssie, ale mohol by byt). HONDA sa snazi tlacit v EUROPE do premie LEGEND a ACCORD, lebo su to vlastne ACURY so znacikom HONDA. Na premiove SUV maju v USA RDX a MDX. A moze to tam fungovat SH-AWD so zadnym aktivinym diferakom a ked zachovali velmi vlemi dobry podvozok z CRV... :-)
CRV a Scout nema s nim nic spolocne, az na to ze CRV dala nizsie ten motor. Postav si tie dve auta vedla seba niekedy. X3 je v interieri zufalo male, aj kufor nic moc (ano, ma nevyhodu pozdlzne ulozeneho motoru, to ano).
A kam sa v tom terene na X3 dostanes na Pierreli Scorpin Zero alebo dokonca Zero Asymetrico, to som fakt zvedavy, to su vyzslovene UHP :-) . Ked sme pri tej X3, mala by BMW rychlo priniest novy model. Q5 a XC60 ju mozu lahko zatienit. Asi aj GLK, aj ked jeho dizajn ma dost odpodzuje :-!
ad3) já netvrdím, že to dělá honda, děláš to ty jejím porovnáváním s X3kou.
CR-V a Scout mají společné kupce, resp. loví ve stejných vodách, poskytují a umí prakticky to samé, jen v tabulkách je nenajdeš pospolu, stejně jako audi allroad také není ve stejné kategorii jako X6 a přesto to jsou auta usilující o podobné, jen jedno jde na to cestou od normálního kombíku a druhé od SUV.
Ať se ti to líbí nebo ne, tak právě CR-V je svým charakterem X3 ze spodního okraje nejblíž. Ať už je no nastavením podvozku nebo chováním na silnici v kombinaci s velikostí. Q5 se BMW zase blíží (nebo spíš vzdaluje) shora. Tak nevidím důvod, proč nesrovnat, přestože si konkurovat určitě nebudou. ;-)
porovnanie s X3 mi vyslo z ust preto, ze som minule X3 jazdil a CRV jazdim dost casto :-):-) A ze poklona pre CRV, ze ma fakt dobry podvozok a je snad makksi ako X3, aj ked tlmi rany asi horsie (to BMW umi).
Inak sa X3 a CRV neda porvonavat, CRV je proste (super)mainstream :-):-)
Celkovo vlastne SUV a dvihnute KOMBI su vlastne ta ista vec dnes len ides inou cestou :-) Scout ale nema na CRV v nicom :-) (dobre, kvalitnejsi matierial interier). 2.0 FSI smrt, alebo potrebujes 98 oktan, 2.0 TDI PD - dakujem, neprosim
CR-V není konkurence pro X3, možná že CR-V s dýzlem může být konkurentem X3 2,0D. Myslím, že mi rozumíš.
Scout má na CR-V prakticky ve všem, CR-V podvozek může uchvátit při srovnání s SUVéčky typu RAV4, ale pokud bys mi tu chtěl vypisovat, jak jeho podvozek válcuje ten scoutu, musel bych se ti vysmát. Co má lepší, je dýzl, dvoulitrové benzíny jsou v těch autech smrt, jak říkáš, naprosto stejně. Scoutu by pomohl 1,8tsi a DSG, zatím má motorové manko, protože tohle jsou auta jedné dýzlové motorizace, a tam na CR-V nestačí.
Nechapem. CRV sa podvozkom proste blizi X3. Asi na urovni CX-7
Scout ma vysku auta proste ako kombi, CRV ci X3 maju celkovo vysku uplne inde. (zhodou okolnosti X3 a CRV ju maju rovnaku na milimiter tusim
Len preto, ze CRV znizili motor o 2cm a tym siahli na svetlu vysku, nemozes takto miesat segmenty, aj ked ako som vravel, pre dnesneho cloveka dvihnute komby a SUV maju skoro rovnaky ucel.
Tiez vsadim vela na to, ze A6 ALLROAD bude jazdit dokonca lepsie ako X5, stabilnejsie musi byt.
V dvihnutom kombi (aj ked mi je sympatickejsie) ale nemas vacsinou pusuvnu zadu lavicu, tak vysoky posed a tym padom pohodlne sedenie v zadu.
Scout 1.8 tsi by bola dobra volba, to by sa skoro o tom aute dalo uvazovat
Co nechápeš? Chceš-li srovnávat modely obecně, pak těžko můžeš postavit jako konkurenty auta, která se potkají v jedné variantě, jinými slovy, tam kde X3 začíná, CR-V končí. To nejsou konkurenti, pokud je chceš srovnávat, musíš mluvit o verzích, tedy CR-V v dýzlu může být v urč. ohledu konkurentem pro X3 2,0d, ale obecně CR-V jako model není konkurentem X3.
S tím scoutem, no, že v CR-V vozíš víc vzduchu nad hlavou je jistě fajn, segmenty taky, ale rozdující je, která auta mezi sebou soupeří na trhu, tj. mezi kterými se zákazník rozhoduje. Tady si troufám říct, že CR-V spadne do rozhodovacího balíčku člověka, který chce auto se schopností projet polňačku v ceně kolem osmiset, a v tom balíčku bude třeba i scout, a to s mnohem větší pravděpodobností než X3ka, která je cenově jinde.
2/ U CR-V je jedna věc jistá - má tvář, s ničím si ho nespleteš a současně to není bastl. A najít takové auto mezi kompaktními SUV je trochu problém. Že k tomu stylisté použili pár nestandardních prvků - tvar blatníků, bočního prosklení a masky, mi nevadí, dá se naopak říct, že to oceňuju. :yes: Jinak vypadá skvěle i v Green Tea, Milano Red a Champagne. :-!
Přední část je nepovedená, z boku kulatá linie oken (má prý evokovat kupé) nesedí k hranatým tvarům karoserie, jediný o.k. pohled je zezadu.
Argumenty o tom, že si ho s ničím nespleteš se dají použít i Ssagnyongu Rhodius, prostě designově to není povedené auto.
Dinare, tu si fakt mimo. CRV sa mi sice nepaci, ale z profilu je podarene. CRV ma hranate tvary karoserie? kde?
A rozhodne spravit skaredsie SUV ako je X5 1g en, alebo X3 (pred F/L s tymi plastovymi naraznikmi bez laku totalna xmrt, ale aj X3 po F/L pokladam za jedno z najskaredsich BMW vsetkych cias. A to vies, ze ja BMW rad mam). :-) . Priam ak nepocitam koreu a kym nezacali SUV robit francuzi, tak je X3 najskaredsie SUV na trhu. Navyse sice jazdi slusne, ale je moc tvrde, prilis kopiruje vozovku, co popiera trochu princip SUV. Q5 vraj jazdi lepsie a je vyrazne pohodlnejsia
No prodeje CRV se hnuli hlavně kvůli tomu, že byli skladem.Na začátku byla hrozně dlouhá čekačka a nebyli skladem.Slevy mohli taky něco vylepšit, ale Honda zlevňovala jako jedna z posledních.Jinak kolik lidí si to kupuje v základu, skoro nikdo.Takže je potřeba si zjistit fakta a ne to vyhodnotit způsobem že za vše může cena, když to není pravda.Prostě kdo chce psa bít, vždycky najde si hůl...
Jediný kdo se tu bije, jsi ty ale v prsa, a zcela zbytečně. Mě úspěch CR-V nijak nepřekáží, ale ten argument se skladem je mimo mísu. CR-V se prodává od zač. roku 2007 a rapidní nárůst jeho prodejů je zaznamenán na konci letošního léta korespondujíc s masivní slevou. Čísla prodejů za 1-7 a 8-12 si dohledej není to takový problém.
Ne, Dinare, na cenu to vytrvale hraješ jen ty. I před ca. 80tisícovým zlevněním se CR-V prodávaly výborně. Do té doby bylo CR-V tuším celkově druhé. A totéž platí i o CR-V I a II. A Českým paradoxem navíc je, že se u nás nikdy neprodávaly tak sociální základní verze jako na západ od našich hranic.
Ano, Sportage šly. Ale pokud máš SUV za cenu stejně vybaveného Golfu, spoustu lidí přesvědčíš, že t otak ošklivé není. ;-)
květen 58ks
červen 68ks
slevy v červenci a srpnu
zaří 120ks
říjen 155ks
100 až 150% nárůst se jistě dá interpretovat i tak, že se CR-V i před slevami mmch. až 200tis. prodávaly výborně. ;-)
uz som Ti vysvetlil, ze to nebola zlava, ale prepocet EURO, ktory spravila honda pekne pozde. Navyse kveten, to uz bola CRV dost dlho na trhu :-)
Fakt Ti CRV nejak lezi v zaludku :-) Je to ale z mensich mainstream SUV pre rodinu teraz to najlepsie na trhu :-) Mne ale lezi ta predna hnusna maska v zaludku tiez :-):-)
Cos to prosím tě říkal o nějakém jelimánkovi? Dovol, abych tě upozornil, že v období leden-červen 08, tedy v době, kdy bylo CR-V "za draho", bylo tohle auto i přesto druhé nejprodávanější ve třídě. Pokud skutečně zlevnilo až o 200 000, na drahé japonské auto v Evropě se prodávalo přímo božsky. Ve světle těchto faktů si skutečně dovolím tvrdit, že se i předtím prodávaly výborně. Nebo jinak řečeno, všichni ostatní se prodávaly ještě hůř... :-)
Za prvé, honda CR-V je, mimo design, velmi podařené auto. Doufám, že tímto končíme s blábolením o ležení CR-V v mém žaludku.
To o čem je tu řeč, z mé strany, po celou dobu, je onen strmý nárůst prodejů, který postrčil CR-V na první místo s bezkonkurenčním počtem prodaných kusů. Já tvrdím, že je za tím výrazná sleva, nebo úprava cen díky kurzu, je mi jedno co je příčinou, ale prostě CR-V stojí výrazně méně (100 až 200 tis. v závislosti na verzi) než stálo začátkem roku 2008. Dal jsem čísla, jestli někomu přijde navýšení u auta, kterého se prodává stabilně kolem 50ks měsíčně na prodeje kolem 150ks jako přirozený a běžný vývoj, a to v rozmezí dvou měsíců, pak je u mně opravdu jeliman. To snížení cen bylo od Hondy velmi dobrým tahem. Zatímco začátkem 08 se psalo jak Santa Fe válcuje třídu SUV, a CR-V se svými měs. 50ks držela lajnu s ostatními, 50 ks je zhruba číslo, které prodává i nejbližší konkurence, pak na konci 2008 je leaderem s měsíčně 150 kusy, což si přátelé z honda klubu vysvětlují prozřením českého zákazníka, který konečně pochopil, že tohle auto je zázrak. My, kteří jsme schopni objektivního odstupu, a při vyslovení slova honda se nám hned nezvyšuje tep, se podíváme a vidíme. Podobných story se odehrává více, a jsou to skoky mnohem větší než u CR-V, stačí se podívat na původně loosery svých kategorií, fusion a MB R-klasse, co s jejich prodeji provedla úprava cen. Nebo mám věřit tomu, že erko je posledního půl roku leaderem v lux. segmentu proto, že zákazníci po letech konečně pochopili úžasnost toho auta?
Mně přijde, že jeden o voze a druhý o koze. Znova opakuji, že již před zlevněním se s ohledem na konkurenci prodávalo velmi dobře, bylo druhé a stejně tak nebyla žádná generace CR-V v žádném roce na českém trhu hůř než třetí. Takže hledání důvodu úspěchu v prázdninovém zlevnění není asi jádrem pudla. Ano, CR-V zlevnilo. Ale projeď si pár ceníků nejbližší konkurence - zjistíš, že stále patří k těm dražším, protože ostatní zlevnili ještě více. A dříve... Neřeš kvantitu prodejů, ale trend. ;-)
aj tak za zlavu CRV pokladam len teraz tu akciu zimne gumy, stresny nosic a box. Pred tym to bolo upravenie EURO kurzu, lebo importer pred tym podla mna pekne "spinavo" zarabal. Tam mam par internych info
Máš nějaký slabší den, už jsem psal, že je jedno, jestli to bylo kvůli kurzu, prostě meziměsíčně spadla cena o sto a více tisíc, aut se začalo prodávat dvakrát až třikrát tolik (měsíčně). Je jasné, že to přece s cenou nemůže souviset, prostě zázrak. >:D >:D:-!
Nejprodavanejsi vuz Wolfsburgske provenience je az na 7. miste. Naopak predni pricky obsadili Japonci, Korejci a samozrejme BMW. :yes:
Jak je to mozne?
Kdopak nam to vysvetli? Uz se tesim. :-!
No myslim, že se píše o prosinci a z toho pohledu logicky vidim něco jinýho. Pokud sis to přelouskal za rok, tak to napiš. Za ty prachy, co Tiguan stojí oproti těm ostatním je to celkem úspěch.
Jeden mesic v podstate nic neznamena. Vykyvy v prodejich muzou byt zpusobeny aktualnimi slevami, dostupnosti/nedostupnosti vozu, resp. jeho dodacimi lhutami atd. Dulezite jsou vysledky za cely rok.
U tech mesicnich muze clovek pro nove uvedene vozy vycist kde by se pristi rok mohly pohybovat. Treba X6 a Koleos vypadaji slibne.
Tak prosinec je v podstatě neměřitelnej, potože lidi kupujou skoro většinu aut kvůli daním, někdy i hlava nehlava. Ale jde uršitě o cenu. V Tiguanu podle mě nebudou ani okna a v Hyundai možná všechno a taky bych počítal s tim, že jen předokolka.
Žebříček je nejdřív pronicový, takže v něm chybí ta auta, která neměla v prosinci buď žádné, nebo malé počty registrací. Mezi nimi jsou i zmíněné Ssangyongy a Niva, ale třeba taky Discovery, těch bylo za prosinec jen šest, za rok ovšem celá stovka :-) Pak je tam i většina Jeepů, španělské Santany apod.
Nevím, co vidíš odvážného na koupi Koleosu. Oproti Tigimu je to větší kus auta ze lepší peníze, totéž platí o Kugě. V terénu díky Nissanu umí lépe než zmínění konkurenti.
Sám jsem Koleosu nedával šance, přecejen kdo to kdy slyšel SUV od Renaultu, a hledal jsem ho naspod tabulky. Ale přejme mu to, je to vyvážené auto a mnoho lidí si to uvědomuje. :yes:
Musím se přiznat, že mne vždycky nazvedne když slyším jak někdo hovoří o modelech CR-V, Nitro,CX-7 nebo Tiguanu jako o terénních vozech. Tyto modely mají s terénními společnou snad jen tu světlou výšku. 8-s
Omlouvám se, ale oběd mi byl přednější. Takže k Tvému dotazu.Existují tři obecně uznávané hodnoty které jsou určitým měřítkem terénních schopností vozu. 1. Maximální úhel stoupavosti 2. Max. úhel bočního náklonu 3. Hloubka brodivosti. Uvádějí se ještě další hodnoty jako např. přední a zadní nájezdový úhel, přechodový úhel. Ale ty první tři najdeš opravdu jen u terénních vozidel. U skutečných SUV modelů je nenajdeš. ;-)
ale SUV nema byt offroad :-) 95% cestu nikdy neopusti. Patri naozaj do lahuckeho terenu... Z SUV su ako tak v tom lahsom X-TRAIL, Freelander, stary Forester (sice mala vyska, ale vyhrabe sa zo vsade), asi aj novy lesnik. Mozno ako ta OUTLANDER a tym to aj hasne :-)
Kategorizaci připravuju od ledna... :-) Ale Cayenne ve stejné kategorii s Defenderem se taky určitě líbit nebude :o)) Bohužel ale dlouhé verze LRDef jsou s Cayennem velikostně shodné, i když se ta dvě auta velmi liší zaměřením. Terénní pickupy budou mít samostatnou kategorii - tedy Navara, NP300, Ranger, BT, Hilux a možná i Actyon Sports, pokud se nějaký prodá. Actyon zatím slučuju, stejně je ale většinou v ostatních :-) On je s tou kategorizací trochu problém, dát Nivu a Jimnyho k RAVce, CR-V apod? Asi nejspíš ano, ale ta auta jsou zaprvé menší a zadruhé terénní, což se o SUV říct nedá.
No, koukám, že časem budeme muset parcelovat tabulky i v crossegmentech. Takhle to vyžaduje alespoň silniční maturitu, jinak by se ti mohlo i nakonec stát, že bys sis nedopatřením namísto ixpětky pořídil tabulkouvou jedničku... >:D a to by ti tu určitě nepřál ani King.
Tedy, úspěch (veskrze zasloužený) ixpětky, ten bere dech. Taktéž Volvo zasluhuje hlasitou pochvalu. Volvo má tak našlápnuto, že do roka a do dne budem možná mít nového krále tabulky. Čekal jsem úspěch, ovšem že půjde o dokonalý majstrštyk, to asi nečekal nikdo.
Pominu-li zcela neuchopitelnou a nepochopitelnou aktuální jedničku, je králem kompaktního mainstreamu této kategorie... TIGI. Jo, to jsme sice čekali všichni, ale není od věci si to připomenout. V kontrastu k TIGImu je potřeba shlédnout číslíčko KUGY, co by úúúúdajně konkurenta z nejsilnějších. Jo... zázraky se nedějí...
Zakončeme to stylově, nejstylověji, jasně, BMW X6... výborné auto, výborné prodeje. Musí to být deprimující jít si koupit třeba... no, to je jedno, a cestou potkat dva tři drzky v ixšestce... jsou prostě ČaRdášoVí gigolové a pak jsou ovšem i praví drzci.
Jedu si takhle koupit Porsche Cayenne Turbo S a hle! - vtom proti mně drzek v připosraženém BMW X6. Bylo to opravdu velmi, velmi deprimující... >:D >:D >:D
Více méně. Jen pro připomenutí: Když před několika dny ovládli představitelé Porsche koncern Volkswagen, Wendelin Wiedeking (prezident a CEO firmy Dr. ing. h. c. Ferdinand Porsche AG a předseda představenstva Porsche Automobile Holding AG, jehož od nynějška je VW - a tedy např. i Skoda Auto - dceřinou společností) pravil: "První věc, o kterou budeme v VW usilovat, je zlepšení kvality. Kontrola kvality v závodech VW se musí dostat na takovou úroveň, jako je např. v závodech Hondy..." Řekl bych, že Wiedeking velmi dobře ví, o čem mluví.
A propos, v posledním čísle Crossline je srovnávací test kompaktních SUV. Zvítězil o fous VW Tiguan, druhá je Honda CR-V. Problém vidím v tom, že jen o fous - neboť Tiguan je na rozdíl od "céervéčka" takřka zbrusu novým modelem, měl by tedy mít o něco znatelnější náskok než jen o ten fous.
Ale chápu tě, dojmy také hrají roli, jen by neměly tak okatě zastírat fakta. ;-)
Jo, v té až nepochopitelné pečlivosti a důslednosti při výrobě jsou ti japíci až otravní :-) No, ten TIGI těží z toho, že je nabízen v dvojí konfiguraci - buďto jako silniční crosska či jako off, tedy v tom mu Honda se***vat nemůže. Vedle toho, samozřejmě hondu není třeba zatracovat, nemá sice potřebnou brodivost >:D;-) ale jistě je to dobrý vůz. Holt ten předek, to je těžkej vořech... Ta zadní okopírovaná volvosvětla mu naopak body přičítají.
Nepřehlédl, problém pramení z jediné tabulky. Qvaška je řekněme městská kompaktní crosska (Golf +), a tedy v kategorii kompaktnícch SUV se ten boj vede jinde (Guga, TIGI as pol.)
>:D >:D >:D Jo, jo, tak my si ty pravidla prihneme, tak aby nam to vyslo jak potrebujeme... :no:
Quashqai je konkurent Kugy i Tiguana, stejne jako Koleose a 3008ky - prave proto tyto vozy stavi v testech proti sobe. Staci se poohlidnout po webu - treba:
[odkaz]
nebo:
[odkaz]
To jako ze mam radsi verit tobe? >:D >:D >:D
Ja si usudek udelam bez problemu sam.
Podvozek mix Golf a Passat, interier Golf Plus, malinko to zvednem a mame nove auto. Nerikam, ze spatne, ale nedelej z nej extra kategorii, to same obracene.
Kdyz Qashqai je podle tebe zvednuty kompakt, Tiguan je to same.
Jinak standardne se jedna o male SUV, nekde tomu rikaji crossover SUV.
Ale jak rikam, kdyz nam cisla nesedi, tak si to nejak upravime, ono to pak vyjde.
Věř především svým zkušenostem, pokud tedy už nějaké máš. Qvaška je originál ve filosofii, jde o jakýsi "zterénněný" kompakt. Někdy před koncem tisíciletí s tímhle vyjel tuším Golf II (Country?), ovšem na to tu byl moc brzy... Filosofie TIGIho a Kugy je jiná, to jsou koncepčně jiné karoserie. U tigiho navíc ve verzi off se jedná o velmi čiperný vůz i v terénu.
Že si XC60 povede nadočekávání dobře se dalo očekávat,máme tu budoucího kinga této kategorie,s tím nehne ani Tigi.Co mě ovšem poměrně dost překvapilo,to je počet prodaných X6.Ona ta krize asi nebude až tak brutální,jak se povídá. >:D
Ono taky jde o to, koho se ta krize dotýká. Zatím tedy těch, co foukaj sklo a ty si stejně X6 asi nekupovali. Teď jde o to, jak to bude pokračovat. X5 je bezkonkurenční
Právě naopak. Co udělám při finanční krizi s úsporami, které v hroutících se bankách nejsou v bezpečí a které valem ztrácejí hodnotu? Zčásti je investuji do něčeho spolehlivějšího (např. realit), a protože ani ty nejsou úplně spolehlivé, tak je zčásti utratím a užiji si je. Jak? Např. za vůz, jakým je X6...
X6 je skutecna klasa :yes: a to CRV...no ja mam k nemu take rozporuplny vztah, ale neupiram mu, ze dokazalo zustat u stejneho jmena...coz se mnoha japikum nedari z generace na generaci :-) ...a take, ze ma dost kupcu, kteri jezdi na silnicich celkem slusne, cimz mu (CRV) prokazuji sluzbu...X6 a XC60 jasne ukazuji budouci vyvoj smerem ke krizencum, kteri mohou vypadat skvele... ;-)
HONDA je jednotkou v SUV a to nielen v predajoch. Je to toiž PORSCHE 911 v triede SUV. Aspoň 911 páči dizanérovi a myslel na dizajn 911 pri navrhovaní CR-V :-!:yes::yes:
Premiova SUV se evidentne prodavaji dobre porad. BMW podle mne tezi ze struktury sve klientely, kdy si jejich SUV porizuji spise podnikatele...rekneme "soliterniho typu", kteri se uzivi dobre sami nebo s minimem lidi...protoze majitel firmy propoustejici 50 ze svych 400 zamestnancu si novou X6 asi pristi mesic nekoupi... Volvo XC60 zacalo skvele, v 09 mu zrejme pomuze verze fwd...no at se jim dari nahradit na nasich silnicich santafecka. ;-)
Na silnici jsem potkal XC 60 v bílé a vůbec jí to nesedlo, chce to tu bronzovou... jinak XC v třílitrové naftě... to je fantazie. Ostatně jsi v ní seděl, ne? Vnitřek audi je prostorný a fakt prémiový.
Veď ty v teste chýbal duch prémiosti. A k Volvu. To Volvo XC 60, nič moc. Vlažný dizajn, to auto nevyzerá ani dynamiicky, ani terénne. Ani ako zaujímavý kríženec. Proste, len obyčajný výtvor zo Śvédska.
Blbé otázky, mdlé myšlienky, úbohý pravopis, mizerná štylistika...nič, len nejaký nezrelý neoduk zo Slovenska. Kokso zachvíľu sa začnem hanbiť, že som tiež Slovák... :-!
to je normálne u renualtistov. mne tiež keď som si preberal auto doporučili modliť sa pred každou jazdou 5x krát otčenáš, a počas jazdy 3-4krát za 100km Andělíčku, strážničku...
Vraj to niekedy pomože a človek dorazí do ciela....
>:-[]
Môže mi niekto vysvetliť aspoň jeden jediný dôvod prečo CR-V? Dizajn, ktorý sa vraj podobá PORSCHE 911? >:D Dokonca, podľa vyjadrenia dizajnéra tohoto strašiaka. Interiér s tými kamennými plastmi? Alebo aký je to dôvod? Ak chcem jazdné vlasnosti bežného auta, a nechcem ani len páchnuť do terénu, načo mi je SUV?
Zatiaľ tu píšeš len kraviny. Skús pohnúť kebulov. Napríklad, že 7 miesto je stále vavrínové. >:D >:D:yes: Tiež mám pocit, že len trojročný nepoznajú, že vavrínové sú prvé tri miesta.
Tě tak pozoruju, že ty chodíš maximálně na gympl. Jinak bys věděl, že dobrý svářeč je k nezaplacení. A než se ze svářeče stane SVÁŘEČ tak to pár let trvá, do té doby je to lepič. Ale ty stejně nemáš šajna o čem mluvím, viď :-)
Nebavím se o automechanicích, ale o svářečích. Studovat na svářeče věru nemusíš pět let. Leč je to o praxi. Než tu získáš nejsi svářeč, ale lepič. Svářeči se hodně blbě shánějí a platem jsou taky hodně vysoko. Špičkoví svářeči nedělají nic než svařují, aby měli přesnou ruku
Hele celé to začalo, když ses navezl do Klaudiuse, že je svářeč. Máš snad paměť jako zlatá akvarijní rybka?
Svářeč musí podstoupit státní zkoušky. Není to žádná sranda a je to umění!
Lepit umí každý vesnický kutil
Ale nie preto, že som ho považoval za nulu. Zle si to pocohpil. Neposmieval som sa a nemyslel som to tak, že za zvárača by som mohol dosadiť smetiara. Já len, že on tu raz povedal, že pracoval na zváračskej linke.
Myslím, že úspěch X6 od BMW nebude mít letos pokračování, protože je to vůz v cenové kategorii, kterou si může dovolit jen velmi omezený počet kupců a jejich potřeby budou saturovány určitě již v průběhu tohoto roku. Pokud si pořizují auto na 3-5 let, třeba z daňových důvodů, tak budou prodejní čísla stagnovat. Do plusu by to mohlo ovlivnit schválení odpočtu DPH i u dětských kočárků, ale to je jiná diskuse. :-)
Prvni misto rozhodne prekvapenim neni. Honda nabizi vyborny balicek kvalit za rozumnou ceni a na to zakaznik slysi.
Vyzdvihnout musime suvereni nastup XC60. Jeste jasneji tato hvezda zari v porovnani s jeho nejblizsi konkurenci. Q5, a GLK se prodalo zhruba o polovinu mene. V pripade GLK jde o rozporuplny design exterieru, ktery ocividne vyzaduje zrani (osobne ho povazuji za excelentni). Nechci byt spatnym prorokem, ale Q5 se zda byt vedle GLK a XC60 jakymsi patym kolem u vozu. Tato zmensenina Q7 muze lehce doplatit na stagnujici vyvoj designu Audi a prilis silnou konkurenci.
Za zminku stoji i stalice Santa Fe. Kdo by pri predstaveni cekal takovy uspech na ceskem trhu.
Subaru Forester od nastupu dieseloveho zazraku dvojnasobil prodeje. Neni dlouho, kdyz jsem "prorokoval" trimistne cislo prodeju automobilky Subaru mesicne (na ceskem trhu). Zde se toto stalo skutecnosti. Uspech Foresteru pokracuje. V severni Evrope jde o nejprodavanejsi 4x4. Zde se projevuji technicke kvality v praxi nejvice. Zpatky na ceskem trhu, kdo by kdy rekl, ze se v mesicnim cyklu proda pouze o 5ks vice Tiguanu nez Foresteru. Nelze vsak mluvit o neuspechu Wolfsburgskeho vyrobce. 5.misto je az prekvapive vysoke umisteni zcela prumerneho vyrobku.
Za cerneho kone v teto tabulce povazuji Renault Koleos. V tomto japonsko-francouz/korejsekm voze drima potencial. Za realnou vidim pro Koleos pozici v prvni desitce.
Já bych nepouzival spojeni "stagnujici vyvoj designu Audi". Jednak je to nesmysl jazykově a jednak obsahově. Audi Q5 si své místo na slunci získá zcela jistě i když ne tak raketovým nástupem jako Volvo XC60. Také se mi chce reagovat tím způsobem, že napíši "model xy je nejprodávanější na Aljašce", ale nebudu to dělat. ;-)
Q5 si sve misto mozna najde. Toto misto vsak nebude prilis vysoko. Porovnavej s nejblizsi konkurenci. XC60 i GLK jsou designove mnohem vyse. "Stagnujici vyvoj designu Audi"? Design automobilu je nikdy-nekoncici proces. Jeho soucasti je vzhled. Zde se vyvoj (u Audi) jakoby zastavil. Samozrejme jde pouze o muj vlastni nazor. Samozrejme souhlasit nemusis a mnozi ani nikdy nebudou.
Čistě osobní názor - Q5 je z boku velmi povedená... možná se časem u Audi vrátí do druhé poloviny osmdesátých let, kdy začali vyrábět skutečně hezká auta - 80 a deriváty, poslední generace 100 a facelift coby první A6.... Teď mluvím pouze o designu, né o třídách :-)
Hele kdo ti co udelal, ze hned zacnes nekomu nadavat? Nikdo ti to tady nedela, nikdo to nedela nikomu, zkus se toho vyvarovat. At ma kdokoliv jakykoliv nazor, ma na nej pravo, nemas zadny duvod urazet za nazor
To on nevie posúdiť, v tej dobe ešte ani nebol v pláne, fotrík musel najprv dokončiť zváračský kurz, ale ako vidno, ďalej ako na le*** to nedotiahol... >:-[] >:-[] >:-[]
Danieli, v seste tride zakladni skoly jste asi procenta jeste nemeli. Zdvojnasobeni prodeju = 100% narust. V cislovce "100" jsou tri znaky. Jedna jednicka a dve nuly. 1+2=3 Takze jde o trimistne zvyseni prodeju v procentech.
Prodeje se vsak nadale zvysuji. Toto zdvojnasobeni prodeju je pouze obrazny pojem, ve skutecnosti jde o 1,78 nasobne prodeje v porovnani s minulym jarem.
Marku, ver mi, já teda už rozhodne do šiestej triedy nechodím, ale som rád, že si nám potrvdil, kam codíš ty. :-):yes:
Ty si tu prorokoval trojciferné zvýšenie predajov. A v príspevku hore si napísal:trimistne cislo prodeju automobilky. Poieráš čo si napísal pred pár minútami. To je úbohé a zúfalé. Si už jak škôlkár. Jak škôlkár.
Napísal to wikinečko, premdička to od neho odpésal a ty si to od svojho kamoša následne odpísal. Zaujímavé. :-):yes:
Ale hlavne, že si nám prezradil aj svoj vek. Že sa vôbec bavím s takým deckom. 8-s:-O
Naviac vôbec netuším ako môže byť celkom piremerný výrobok víťaz MASTER-TESTU kde sa testuje brdzná dráha, handling, svetlá, priestor, slalom, teda jazdné vlasnosti, motory, ergonómia, proste všetko. A v celoeurópskycvh predajoch sa predáva nad očakávania výrobcu.
Čo pochopím? Nevieš na to ani odpoveadť, čo? Ani sa ti nečudujem. Tomu sa asi ani nedá odpovedať. Já ti na ten tvoj tupý príspevok o priemernosti Tiguanu napíšem, že takmer vo všetom je najlepší a ty na to očividne nemáš čo povedať. No, nečudujem sa, Mário.
Tiguan jako celek je pouze prumernym vozem. At uz koncepci 4x4, ci pouzitelnymi motory, vzhledem (zde podle me vyrazne podprumerny) i prostorem/pohodlim.
1.4 TSI je priemerý motor? Zaujímavé. Opäť si zabodoval. Ale vysvetli, ako je možné, že keď ten Tiguan takmer vo vešetkom zvíťazil, môže byť priemerný?
Znovu Danieli. Nemas ridicske opravneni. Tiguan je dost tezky automobil. Zastav ho v prudkem kopci a zkus se znovu rozjet. Potom to same zkus s konkurencnim automobilem, napr. Foresterem.
Honda CR-V 1121 8,0%
Hyundai SANTAFE 885 6,3%
BMW X5 827 5,9%
Kia SPORTAGE 699 5,0%
Nissan QASHQAI 642 4,6%
Suzuki GRAND VITARA 632 4,5%
Volkswagen TIGUAN 614 4,4%
udaje za cely rok
...tak teda at pocitam jak pocitam, musim z nejakych duvodu skrtnout 6 aut, abych dostal toho tigiho na prvni misto, rad bych ty duvody slysel, krome toho, kde se fasujou hadry a ze jsem dutohlav :-)
Vynikající výsledky, jen tak dále CRV!!! Vidím že vzhled, dobrá a kvalitní technika oslovuje stále více klientů. Velký podíl určitě sehrává i ideální poměr výbavy a ceny.