Nejmenší Volvo dostane nové motory Drive-E, loni uvedené ve větších modelech. Na přání nabídnou osmistupňový automat, turbodiesel dosahuje kombinované spotřeby jen 3,3 l/100 km.
Již proběhly nějaké testy hlavně verze 133 kW (diesel) a první dojmy byly vynikající. Tady bych se asi nebál. Všechny ostatní značky mají čtyřválce až do 160 kW (BMW), či do 150 kW (Mercedes), tak proč ne Volvo?
Tak ještě jednou, pomalu, bavíme se o nových čtyřválcích, komplet novém motoru, nevím proč sem taháš evoluci D5ky .... a jak píše níž "4hill", netroufal bych si to tvrdit, dokud nevyzkouším, nesoudím...
Já bych si to netroufl říct ani o té vylepšené D5.. A to jsem se starou i novou D5 měl a mám co do činění. Z osobní zkušenosti mohu jen říct že celkově se motory od Volva generaci za generaci zlepšují..O spotřebě nemluvě.Můj čistě osobní pocit.
Jasně D5 2004 za 5l a D5 2005 min 6,5l ! Z osobních zkušeností do Chorvatska 4,5l! Klidně si přečti názory a recenze odborníků je jich na netu poměrně hodně!
Vím za jakých podmínek bere stará D5 4,5l a někomu bych za takovou "jízdu" zlámal kotníky..Jediné co k tomu mohu dodat je že za podobné situace bude podobná spotřeba i D5 následující generace. Osobně jsem neměl problém jezdit průměr okolo 9l.. s novější jsem se k podobnému číslu nepřiblížil. Tvrdit že někdo jezdí s 2,4l pětiválcem za to samé co jiný s 1.9 Tdi Octavii.. No jak myslíš.. Hádat se nebudu.
Nevím,to jsem nečetl.. Ale jak jsem řekl..s oběma jsem se najezdil dost. Že by stará D5 byla úsporná? To bych se hádal. Osobně bych to přirovnal k rozdílu mezi starou D5 a původním 2.5 tdi. Vyspělost nových je prostě znát. Rád bych potkal někoho kdo mi ukáže na čem se konkrétně u V70 šetřilo.. ;-)
Původní přední náprava hliník, nahrazeno plechem, nápravnice původně zinkovaná od roku 2008 pouze nastříkaná základem a po půl roce totálně napadená korozí! Nová plechová ramena 2x dražší než předchozí hliníková atd,! Není problém si to najít a přečíst! A úsporám pochopitelně také odpovídají současné ceny! I to lze lehce porovnat, nikdo ti nikdy nedal a nedá níc zadarmo!
Tak to původní TDI 2,5 nemá s D5 nic společného! Diesely od Volva byly odvozené od benzínových 5válců původem od Volva! Hliníkový blok motoru byl právě použit z benzínů, a v roce 2005 pak dostaly diesely 6 rychlostní manual krom 92Kw motoru a všechny motory pak turba chlazená vodou!
Ale no tak, auto se 150 kW a 500 Nm naložíš ................ trochu .............. a už funí, jak nemůže ............ čím jsi se dnes zhulil? Dobrý matroš !!!!!!!!!! Dáš kontakt?
V tomto případě nijak tragická změna spíše naopak, motory jsou víceméně stejně výkonné a mají nižší hmotnost - lepší ovladatelnost a to je určitě + , do předokolek je 4cl. optimální. ;-)
XC60 s novym D4 Drive-E 133kW som mal cely den na vyskusanie - jazdi sa s tym skvele, 100ku to da za 8.5 a zerie to iba 6-7 litrov. V kombinacii s 8st automatom idealna volba. Od maja mi bude parkovat v garazi :-!
V podstatě dobré až výborné zprávy. Motorově do toho jde Volvo rovnejma severskejma nohama. Ze strany zkušebních jezdců jdou směrem k novým motorizacím, zejména těm naftovým jen samá slova chvály až nadšení. A je to znát i nahoře v článku. Ty výkony na danou třídu poskytnou nepochybně důstojný, prémiový zážitek. Vynikající je prý také ten nový osmistupeň. Nezbývá, než zamáčknout slzičku stesku po tvrdé, ostré legendární depětce v naftě a do historie odcházejícím šestiválci v benzínu.
Designově bude "revolvoluce" tak razantní trhnutí oponou, že to bude znát napříč celým kontinentem. XC 90 se už jakž takž odhalila, naznačený kombík pak očekávání dotvořil do absolutních výšin. Už jen se bavit s lidmi, kteří nové modely směli shlédnout zvedá garážové tenze, a naživo, naživo to bude jistě doslovný estetický ráj.
Těžko hodnotit noc před večerem, ale i zde dochází k dosti velkým úsporám! Hliník nahrazen plechem, pozink zase jen základním nátěrem! Tak trochu návrat zpět k Fordu!? No uvidíme čas ukáže!? :-!
A představ si že už šetřím na tu novou Octavii4 RS TSI 1.0 3 válec 220Kw 3 turba! Už se nemohu dočkat až bude stát před barákem a všichni mě jim budou tiše závidět! >:D
..jestli někdo seděl v nových modelech volva, tak musí uznat, že jediné co z tradice zůstalo, je asi bezpečnost. Jinak nové modely mají podvozek až nepříjemně tvrdý (v40, s/v60), materiály a sedačky jsou super, ale v interiéru jsou na českých tankodromech neustále slyšet pazvuky ze všech stran, což mě teda hodně odradilo. Je zajímavý, že například audi podobný problémy nemá, i když jedete fakt po špatný cestě (kočičí hlavy apod.), tak v autě nic nevrže a odhlučnění je u audi taky lepší.
Díky za názor! Každé nové Volvo je krom bezpečnosti vzhledem k současným úsporám o něco ošizenější a horší i když to z venkovního pohledu není vidět! Poslední kvalitní Volva skončily v roce 2008! A kvalita pomalu klesá! Byl jsem nucen měnit ložisko předního kola ve 140t km! Po demontáži sem zjistil že už se nejedná o původně kvalitní ložisko FAG nebo SKF, ale o none ložisko bez označení! A to samé jsem zjistil když jsem marně hledal na tlumičích označení výrobce Sachs! Bohužel nebo bohudík ještě ok, ale bez označení! A věřím že na další překvapení ještě narazím a to mám Volvo vyrobené před rokem 2008!
Dnes už Čínské Volvo nemůžeš srovnávat s německou prémií..!
Kvalita Volva šla do kytek..ale ten Cross se designem tedy moc povedl. ;-)
Jenže ty jejich už neobhajitelné ceny Volvu v prodejích moc nepomůžou.
To víš, Audi testuje v Česku, Volvo "jen" ve Švédsku :-)
Ale oni na to přijdou, dej tomu čas, Volvo je designově parádní trefa pro ty, jež nechtěj tu "D3 nudu a šeď", jen je třeba trochu zalovit v kešeni, stylovka od Volva není zadarmo.
v tomto máš pravdu..ja mám teraz doma už týždeň svoju 535d MSport a v režime comfort sa na kvalitu jazdy aj na menej kvalitnom povrchu nemôžem sťažovať...čo sa týka podvozku Volva máš pravdu..tie podvozky majú fakt od komfortu daleko..jediné Volvo v ktorom sa mi dobre jazdilo bola XC90, D5 r.v.2009..čo sa týka aj toho motora...D5-ka má celkom kultúrny prejav, dosť sily a žrala mi okolo 9-10 litrov takže na nové motory od Volva som zvedavý...ale tvrdiť tu že so starou D5 sa dá jazdiť za 4 či 5 litrov ako to tu niekto napísal je fakt blud..
Bohudík ano, ale ne s XC90, ale s S60! Nechci se otírat o BMW, ale bohužel mají v současné době dosti zásadní problémy s motory, ale o tom se zrovna moc nepíše! Mimo jiné dosti velký problém s životností rozvodového řetězu, kde se při jeho výměně musí vyměnit i klikový hřídel, jelikož spodní ozubené kolo je součásti kliky! A výměna rozvodu pak něco kolem 100t Kč! No jasně také to není auto pro každého!
tak ono ja neviem s S60 nejake skusenosti nemam ale tak myslim že jazdiť za 4,5 to musi byť jazda na spotrebu podla mna...čo sa týka BMW,...mal som 5 BMW a ani s jednym som nemal problém..u nových majú problém to mi povedal aj predajca ale prevažne s benzínovými motormi..535d vychádza ako jeden z najspolahlivejších..kamarát má dva roky novú 530d a má na nej 240 000km a bez problému..ono ked sa človek o auto starí tak aj niečo vydrží..
Jenže ať se staráš jak se staráš tak některé věci nejsi schopen bohužel ovlivnit! Ale je fakt proč se bát sněhuláka v létě! Ta spotřeba celkem v pohodě cca 5l nafty! Jinak s S60 2,5T 154Kw jezdím dlouhodobě za 7,8lbenzinu při dodržování rychlostních limitů + 10% !
tak ja som mal 523i e60 po facelifte, 190ps, a ked som jazdil normalne, žiadna brzda premávky a spotreba bola 7,2litra a ked to niekomu poviem tak sa na mňa pozerá ako dement a povie že si vymýšľam.-- :-)
Jasně pokud umíš jezdit, tak se dá! Já se pohybuju v létě 7,7 a v zimě max 8! Ale to je asi hranice pod kterou už nejsem schopen se dostat, při čemž na obsazení auta vůbec nezáleží, kopec nekopec níž to nejde!
Já tedy mám D5 (tedy jeho starší předchůdce 2,4D 96kw) v S60, mám nalítáno 400 000km a spotřeba když se snažím je 5,7 , když jezdím normálně svižně tak 6,2.... ;-) pod 5 to nedostanu, pokud tedy nepojedu 80km/h po dalnici na tempomat 500km v kuse...
...já je mám prostě strašně rád. Volva jsou fakt designem krásná auta. Bohužel jsem žádné nikdy neměl a pochybuju, že bych na něj někdy vydělal. Ale ta V40 je teda fakt nádherná.
Teď mě napadá. XC90 se vyrábí v prakticky nezměněné podobě od roku 2003, to už je celých 11 let. To všechna čest a pořád je to super kára. Fakt ty seveřani ty auta umí.
Akorát škoda saabu, bylo to pěkný a dobrý auta. Ani nevím, jak jsou na tom teď....
Tak to asi bohužel neumíš jezdit! V Rakousku po dálnici za 7,6! A tady celoroční průměr v létě na letních gumách ContinentálContact2 7,8! Pochopitelně na gumách také dosti záleží! Navíc jsem psal že jezdím v rámci rychlostních limitů + 10%! Takže maximálně 60, 100, 140 ! A nemám nalítáno 500tkm ale zatím jen 140! Mino jiné jsem to nechal předělat na LPG s přimazáváním ventilů a spotřeba se pohybuje 9-9,5l LPG v létě! V zimě + 1l navíc! Spotřebu neřeším podle počítače, ale vždy po dotankování do plné nádrže, jezdím ale na benzín 98° kupovaný v Polsku za ceny nižší než zde 95°naturál! Nech si to seřídit nebo si nech od někoho vysvětlit způsob úsporné jízdy! Ale klidně bych ti to mohl předvést!
Design Volva je pěkný, ale technika a kvalita bohužel! A o ceně už ani nemá cenu diskutovat i když oproti předchůdcům šla také dosti dolů! Ale bohužel to se dnes týká většiny značek a Škodovka je také zrovna podobným příkladem!
Jsem zvědavý na životnost komponent tohoto motoru a vlastně všech nových, které postupně přeceňují své síly - výkony, což může vést ke zkrácení životnosti...jinak udávaná spotřeba je k smíchu, jak víme u menšího objemu 1,6 u jiných značek, styl jízdy značně u maloobjemových motorů ovlivňuje spotřebu...takže nastává doba, kdy se bude většina aut šinout po silnicích 70 km mimo město a ve městě 40 km. Zrovna dnes ze zlína na holešov jelo cosi prťavého 70...a za ním šňůra..
Nebyla to náhodou Octavie TSI 1,2? U těch to je naprosto normální! Pokud s tím chcete jet v obci 50Km tak musíte jet na 3, pokud chcete pak někoho předjet tak opět za 3 a to i v případě sebemenšího stoupání a to nemusíte jet ani ve 4 osobách!
Tyhle prdítka jsou neštěstí! Absolutně jsem v šoku když jedu 100 a začne mě něco podobného předjíždět! Někdy se snaží i několik kilometrů, to pak raději uberu a pustím ho! Pak přijde malý kopeček a mám ho před sebou, plná čára a musím 70 za ním! To je někdy na posr.ní!
Včera jsem tak přemýšlel, zda si mám nechat lepit na zadek renault Kangoo druhé generace, což mi nikdy není příjemné a jelikož vím, že by mě asi ve 110 km nepředjel, tak jsem šlápnul na plyn..
niekedy je to sranda..ja som šiel minule s kamarátovým Ducatom 120 multijet po takej ceste do kopca a predomnou šiel nejaký exot na Fabke...tak som normálne išiel trochu svižnejšie a on na tej fábii rezal zákruty ako pán a potom ked som hore zastavil v kolibe sa najesť tak ten šofér z fábie sa tam chválil nejakému kamarátovi že aká je tá fabia skvelá..že celú cestu sa naňho tlačilo nejaké Ducato ale že ho striasol. >:D >:D