Volvo V40 dostane nové úsporné čtyřválce: D4 se 140 kW a T5 se 180 kW
Volvo V40 a odvozená varianta V40 CrossCountry vymění dva nejsilnější pětiválcové motory za novou generaci čtyřválcových dvoulitrů.
Dieselová D4 má dvě turba a nové vstřikování i-ART s pracovním tlakem až 2500 bar. Kromě výjimečně vysokého tlaku vstřikování se od běžných systémů common-rail odlišuje také integrací senzoru expanzních tlaků do jednotlivých vstřikovačů. Dnešní motory mají tyto senzory oddělené, pokud jsou jimi vůbec vybaveny. Díky nim dokáže řídící jednotka motoru okamžitě měnit dávkování paliva v závislosti na aktuálních provozních podmínkách motoru.
V řeči konkrétních čísel se proti dosavadnímu pětiválcovému D4 zvýšil výkon ze 130 na 140 kW. Maximum točivého momentu zůstává nezměněných 400 N.m, kombinovaná spotřeba klesla o rovný litr na 3,3 l/100 km. Této hodnoty v segmentu nižší střední třídy zatím dosahují jen podstatně slabší motory.
Benzinový čtyřválec T5 nahrazuje dosud používaný pětiválcový motor o objemu 2,5 litru. Ve srovnání s ním je nový dvoulitr nepatrně slabší, místo 187 dosahuje 180 kW. Maximum točivého momentu se u menšího motoru také snížilo, z 360 na 350 N.m. Kombinovaná spotřeba ve spojení s novou osmistupňovou automatickou převodovkou činí 5,8 l/100 km, starší motor dosahuje se šestistupňovým automatem 7,9 l/100 km.
Volvo během jara nasadí novou generaci motorů do všech modelových řad kromě XC90. U něj nové pohonné jednotky dorazí až společně s novým modelem.