Myslím že není problém v motoru, ten cílové skupině stačit bude, ale displej problém je. To je mor ovládání všeho přes něj. Tlačítka si řidič po chvilce zapamatuje kdežto na displej se musí aspoň podívat, to je tak na zabavení spolujezdce. Nechápu tenhle počin zrovna u Volva který si historicky a dnes podle svých vyjádření zakládá na bezpečnosti ;-\
PS: 235kW z benzínového dvoulitru už je docela extrém, ani těch 173kW u nafty není málo, v těžkém autě... obvykle netrousím poznámky o spolehlivosti ještě před zahájením prodeje, ale asi bych měl trošku obavy. Kdybych musel Volvo, asi bych sáhl po T5
Určitě benzín bude lepší volba už z toho důvodu, že volvo benzíny vždy umělo víc než naftu. Hlavně ale po zkušenostech ve volvu s dieselem a automatem (XC 90 D5) bych se vyhnul této kombinaci. Výkonu má přehršle ale ty reakce na plyn to je katastrofa - hlavně při rozjezdu.
Znám spoustu reálných kupců slušnější prémie a pro všechny je základ pro větší auta nafta 6válců. Už jenom proto, aby se mu neposmívali, kromě toho už začínají kupovat biturba.
Jenže tady je třeba rozlišovat kupce podle značek. Jasně že ten kdo chce třeba X5 nebo audi A7 tak je pro něj čtyřhrnek naprosto pasé >:D Volvistům to je v drtivý většině jedno. Stejně s tím obvykle jezděj ženský, těm stačí že to jede >:D
Kolko ma motor valcov je vacsine kupcov jedno, dolezity je vykon, a tu je podla mna ponuka uplne dostatocna. Chybaju supervykonne verzie na styl amg atd. ale tych sa preda ako safranu, z toho volvo neskrachuje. Spolahlivost pri tom litrovom vykone uz moze byt problem, to ukaze az cas, ale nemyslim ze to bude taka katastrofa, s 300 konovym autom sa aj tak neda jazdit v kuse plny kotol.
Jak "aby se mu neposmívali". Dieselový šestiválec je sice pro někoho možná méně směšný než dieselový čtyřválec, ale terčem posměchu je pořád. Mého posměchu každopádně. >:D
Ten display je uživatelsky docela příjemný. Není přecitlivělý. Je třeba vzít v úvahu i to, že se ti automobil (například na dlažebních kostkách) neroztřese jako běžná produkce. Není pak problém vidět/trefit tu správnou ikonu. Navíc zásadní věci si nastavíš tlačítky na volantu.
Ono taky sto lidí sto chutí, ale já mám právě zkušenost s volvem co se na kostkách roztřese jak ratlík tak že jsem rád za velká tlačítka do nichž se trefím >:D
Jezdím s XC90, vzduchový podvozek - roztřese se :-) Přes volant lze ovládat pouze něco. Ne jízdní režimy, ne navigaci. I ovládání přes volant znamená koukat na poměrně malou oblast displeje v kapličce. Po 20 tisích km už, myslím, dokáži docela dobře ocenit výhody i nevýhody. A opravdu tento způsob ovládání znamená neustále vizuálně kontrolovat, na co prsty sahají.
Volvo cieli na iný typ zákazníka Volvista chce bezpečnosť a luxus. Motor je dôležitý ale zároveň nevyžaduje za každú cenu 6 valec. A volvo to veľmi dobre vie. Má to totižto overené.
Dobrodruh na druhou musí být každý, kdo se do divočiny vydá s novým modelem plným elektroniky. Poslední, co chci v divočině zažít, je nefungující navigace, různé falešné poplachy a nemožnost jakkoliv auto na místě opravit a v případě varianty T8 i nemožnost auto odtáhnout po vlastní ose.