Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo XC90: Na českém trhu od 1.329.000 korun

Volvo zveřejnilo české ceny nového SUV XC90. Za 1,33 milionu korun dostanete základní verzi s turbodieselem D4 a pohonem předních kol.
Zpět na článek
4. 10. 2014 10:20
4. 10. 2014 10:57
4. 10. 2014 11:05
4. 10. 2014 11:20
4. 10. 2014 12:45
4. 10. 2014 16:40
4. 10. 2014 17:09
6. 10. 2014 00:12
4. 10. 2014 11:48
4. 10. 2014 23:57
5. 10. 2014 20:14
4. 10. 2014 12:16
4. 10. 2014 14:13
4. 10. 2014 17:45
6. 10. 2014 07:09
4. 10. 2014 18:40
4. 10. 2014 19:54
6. 10. 2014 11:01
4. 10. 2014 21:52
5. 10. 2014 15:50
5. 10. 2014 19:12
5. 10. 2014 20:39
6. 10. 2014 00:35
7. 10. 2014 10:11
7. 10. 2014 12:07
7. 10. 2014 12:24
7. 10. 2014 12:42
7. 10. 2014 13:44
7. 10. 2014 14:24
7. 10. 2014 16:25
7. 10. 2014 16:37
7. 10. 2014 17:11
7. 10. 2014 18:35
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2014 10:20
XC 90
už jezdit nebude. Nabízet do tak obrovského auta čtyřválec jako vrchol je pokus o podvod. I ta dodávka pro lidi v testu má třílitr.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - TeeJay
4. 10. 2014 10:57
Re: XC 90
Nejde o objem, jde o výkon a točivý moment. A ty má XC90 slušné. ;-)
Avatar - PlumJelinek
4. 10. 2014 11:05
Re: XC 90
Jenže kultivovaností se čtyřválec nikdy nevyrovná šesti, natožpak osmiválcům. Charaker motoru, včetně zvuku, výkonem ani přeplňováním nenahradíš.
Avatar - TeeJay
4. 10. 2014 11:20
Re: XC 90
Kankunen psal, že "už jezdit nebude". Takže počítám, že mluvil o dynamice. Kultivovanost - to pochopitelně. Ale myslíš si, že posádka takovéhoto auta bude ještě vůbec vědět, že má někde nějaký motor? Počítám, že zvuk motoru v kabině bude těžko postřehnutelný a vibrace, které nepoberou vyvažovací hřídele se ztratí v uložení. ;-)
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2014 12:45
Re: XC 90
Čtyřválec v záběru pozná i hluchý a s velkým autem bude mít dost práce.
Víceválec výkon podává tak jednoduše a polehku, čísla jsou čísla, ale aspoň válec to nenahradí.
Jezdit už tak nebudou, protože zákazníci přejdou ke konkurenci, protože se jim nebude chtít mít v autě načipované TDI za 1,5 m.
Kdyby tohle někdo udělal z D3, tak okamžitě proti konkurenci ztratí. Nechce mi tady někdo nakecat, že lidi by brali raději v Q7 2,0 TDI než V6 TDI o stejném výkonu a ceně skoro taky.
Avatar - TeeJay
4. 10. 2014 16:40
Re: XC 90
To jsou mýty.Pokud to dobře odhlučníš, poznáš kulový. Biturbo s plochou křivkou krouťáku pojede v celém spektru otáček naprosto bezproblémově.

Však se podívej na BMW - to už má dokonce tříválce a nebude to dlouho trvat a V6 a I6 zmizí a nahradí je čtyřválce. Jen to v kategorii SUV jako první neudělalo D3, tak to vypadá podezřele. ;-)
Avatar - white label
4. 10. 2014 17:09
Re: XC 90
Děláš si srandu, "mýty"??? Co kdyby ses někdy přemohl a zkusil si to, o čem tak zasvěceně píšeš, reálně projet. Pokud bys byl skutečně při smyslech, musel by ses pak objektivně, za to, co tu o tom píšeš, nekonečně červenat. To že třeba MB nacpal R4 diesel i do S-klasy ještě zdaleka neznamená, že se R4 celkově vyrovná stejně výkonnému šestiválci apod.
Nebo to vidíš optikou Honda klubu, a když stačí R4 Hondě musí stačit všem, včetně Volva apod.?
A pokud nemáš možnost se svézt, zkus aspoň srovnávací testy. Nedávno třeba v AZ Touareg i s podladěnou V6 TDI porazil novější ML i X5 s dvakrát přeplňovanými R4.
Hlavní důvod = V6 vs R4, resp. jejich rozdílný projev, viz test i jeho závěr. Rozdíly ve spotřebě zanedbatelné ve srovnání s rozdíly celkového projevu motorizací.
Takže jak vidíš D3 (BMW/MB) už R4 dává i do větších SUV, ale máš pořád možnost připlatit si za víceválcovou volbu, což u XC90 nebude. :no:
Avatar - Uživatel_5340709
4. 10. 2014 18:20
Re: XC 90
Pod tohle se můžu podepsat.
Avatar - The Spešl Uan
5. 10. 2014 14:35
Re: XC 90
Máš pravdu v tom, že co se týče zvuku, tak 4válec na tom nebude nikdy tak jako 6iválec, nebo u Volva hojně používaný 5iválec.
Nicméně - měl jsem tu čest svézt se s Mondeem z roku 2006 ( nehodlám uvádět generaci, každý to bere jinak, ale pro mne je to 2. po faceliftu ) s čtyřválcem 2,2 TDCi při příležitosti "testu" dynamiky. Proti Fordu stála XC70 s D4 ( pětiválec, jen tak pro informaci ), což je relativně podobně velké auto a s takřka shodnými motory ( 155 PS Mondea proti cca 165 PS iXCiny ). Hádej kdo vyhrál? No ano, čtyřálec Fordu Mondeo Kombi. Z toho naprosto jasně plyne, že o válec nebo 2 méně se nijak neprojeví v dynamice ( minimálně ne vždy ). Navíc za downsizingem nevidím snahu o snížení spotřeby, i když může být, jako blábol zvaný Euro 6. Lomeno 7. Lomeno 8. A tak dále.
Ale musím uznat, že coby fanoušek M-B neuznávám současnou filosofii značky. Alespoň u vrcholných verzí měli nechat šestíky.
Čtyř válce nemůžou stačit "všem", klidně se vsadím že Rolls nebo Bentley na ně nikdy nepřijdou.
Pěkný den, "zastánče" 6iválců tam kde nemají být. :-|
Avatar - white label
6. 10. 2014 00:12
Re: XC 90
Díky za celkově rozumnou reakci. Obecně přece také nevidím důvod proč by nemohlo být auto s dieselovým R4 dynamičtější, než s dieselovým R5 (i když konkrétně srovnáváš R4/FWD s R5/AWD).
S Mondeem zrovna s touhle motorizací jsem jel, a to jak v manuálu, tak v automatu. Automat mnohem lépe maskuje díru turba v nízkých otáčkách, která by byla u šestiválcového turba podstatně menší, a to teď neřeším vzpomínanou kultivovanost, kterou u R4 nedoženeš ani použitím dalšího turba. Na papíře sice můžeš (v lepším případě) dynamicky dohnat V6/R6 dvakrát přeplňovaným R4, ale šestiválec může mít biturbo taky a pak jsme zase na začátku.
Ale hlavně jsem nikde nesrovnával dynamiku, nýbrž kultivovanost dieselového V6/R6 vs R4. Takže tvá argumentace dynamikou R5 vs R4 je úplně mimo terč mé reakce.
Avatar - Hannu
4. 10. 2014 11:48
Re: XC 90
Souhlas s TeeJay... Navíc Volvo se nikdy nesnažilo (nebo alespoň ne nějak viditelně ;-) ) o mastodonty (co se image týče). Je samozřejmě otázka, jak se s tím popasuje marketing, ale když to vezme za správný konec, tak to lze zvládnout. Subjektivní dojmy jako kultivovanost a zvuk lze zásadně ovlivnit odhlučněním, což myslím ve Volvu vědí.
Avatar - aproximus
4. 10. 2014 23:57
Re: XC 90
jde o ten pocit mít velké auto, s drsným výrazem, za hodně peněž, s malým motorem a neustále řadící převodovkou 8-s
Avatar - positivemind
5. 10. 2014 20:14
Re: XC 90
Ta dodávka v testu má sice 3.0, ale taky čtyřválec :-)
Avatar - petrumr
4. 10. 2014 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
4. 10. 2014 14:13
wtf?
za ty penize je treba Mercedes GL s 6 valem, a vlastne cela konkurence Q7 pocinaje, prez X5, RR, Tuaregem a Cayennem nekonce

no asi si jsou ve Volvu sakra jisti pozici
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
4. 10. 2014 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - S8
6. 10. 2014 07:09
Re: wtf?
Ale jina v nabídce nemeli, takze to dopadlo, jak to dopadlo... >:D
4. 10. 2014 18:40
XC-ENA
Auto i cena velmi... sebevědomé. Vyjednávací duel však svoje určitě sehraje ke spokojenosti zákazníka. S karoserií problém není, konfigurace kabiny je z říše snů, a to (jasně) včetně sedadel. Osobně nejásám nad prvoplánovým "luxusem" v podobě řadičky z křišťálu a probrušovaných tlačítek. Navíc u toho centrálního tlačítka mě trochu zaráží jeho "necentrální" účel - ovládání přehrávače. Současně pak jeho umístění v bezprostředním sousedství s ofukem resp. vyhříváním okna. Nezvyklé.

Že je absence šestiválce zřetelným negativem, o tom tu snad nemusíme diskutovat. Dá-li se kabina naspecifikovat bez povrchních cingrlátek, a jak jsem koukal na čtyřicetistránkový ceník, možné to bude, dá-li se dokonce Volvo objednat v matové barvě, pak zůstává v podstatě jen jediná otázka - zda stávající majitelé přejdou z legendární dépětky na dépětku novou.
Rozbalit vlákno
5
4. 10. 2014 19:54
Re: XC-ENA
To je sakra sebevědomé. Netuším kam tím volvo cílí. U autorizovaného prodejce tvrdili, že ten čtyřválec s 200k má projev jako V6 300k. Takovej kec sem dlouho neslyšel. Působí to na mě, že neví jak by se z toho vykecali. Shodou okolností tam byl ještě jeden borec co měl zájem o mocnou xc90, ale nakonec stejně jako my ,při porovnání cen, výbav a výkonů půjde do range. Pápá volvo. Jistě se najde hromada lidí co chce prostě novou xc90 a neřeší motor, takže asi tolik co jim uteče se zase přeleje odjinud. Jo a prý ta limited edition byla prodána za 46 minut. Nevěřím. Jinak mi bylo sděleno, že nejprve bude zásobena amerika a pak až evropa. Co se týče nastavení cen a celkovýho přístupu volva při uvedení XC90 mi příjde, že čínani si myslí, že volvo má tak silnou pozici a prestiž, že si můžou dovlit to co předvádí . Ty jejich asistenty nejsou dokonalý a má je už X dalších automobilek. Vím o čem mluvím (XC60 D5 POLESTAR). Takže celkově vzato co mi vlastně volvo přináší navíc, nebo v čem se liší od ostatních ?
Avatar - The Spešl Uan
5. 10. 2014 14:43
Re: XC-ENA
" Jo a prý ta limited edition byla prodána za 46 minut. Nevěřím "

No, mám pro tebe dobrou zprávu, ani věřit nemusíš. Prodána byla za 46 hodin. Ne minut. Hodin.
Dále zřejmě nevíš, že Volvo má v současnosti obří projekt, do roku 2020 "prý" bude uveden tzv. Intercar Communication System, který bude komunikovat mezi všemi auty Volvo v okruhu 60 km od nehody nebo jiné komplikace. Celkem zajímavé, ne?
Volvo mělo vždy trochu jiný management a nadsazené ceny. Prostě cílí na maximální exkluzivitu, ne že by si bylo tak jisté svou pozicí.
6. 10. 2014 11:01
Re: XC-ENA
Nechci ti kazit náladu, ale v USA plánují car-to-car (vehicle-to-vehicle) komunikaci jako povinnou od roku 2017 (pokud se termín nezmění). Nemluvě o tom, že se budou muset umět domluvit auta různých značek, jinak by to moc nedávalo smysl.

Volvo může (časem) rozšířit specifikaci pro svá auta, ale tipoval bych, že s tím přijdou v příštích pár letech jako většina ostatních a že se to nebude omezovat jen na jejich auta.
4. 10. 2014 21:52
Re: XC-ENA
Podle ceníku to vypadá, že Volvo se přesouvá do pozice výrobce doplňkové výbavy a časem do toho korábu místo motoru začnou dávat plachtu...to bude teprve Oušn rejs! >:-[] Nová XC90 je pro mne motorově mimo výseč, ale je to škoda...
5. 10. 2014 15:50
Re: XC-ENA
:-) Jo jo, ten šestiválec to chtělo.
5. 10. 2014 01:45
Čínský kýč
Nepuchybuju o tom, že se dosti lidem tohle auto bude líbit.
Mě osobně hlavně v černé přijde přímo tragický.

Nicméně 1.4 mil za čtyřkolu (Ano, je opravdu super mít možnost si u SUV za 4x4 připlatit!), nabroušenými cingrlátkami v kabině a čtyřválcem před ní tohle auto posouvá do rovin šampónů citující bezpečnostní vychytávky (co natom, že už jsou spíš průměrné), "manželek" a kolotočářů. Těm prázdný obsah "prémie" vadit nebude.

Ti ostatní zřejmě přejdou s klidným srdcem k RR.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
5. 10. 2014 18:15
Re: Čínský kýč
Až tak dramaticky by som to nevidel. Minimálne v severských krajinách má Volvo stále dobré meno a ľudia ho nekriticky kupujú aj napriek vyššej cene pretože to je "ich " auto. Niečo na spôsob Škody v Čechách a na Slovensku. Všeobecne sú veľkí patrioti a nič na tom nezmenilo ani vlastníctvo Volva Fordom alebo zatiaľ teraz Číňanmi.
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 10:55
VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
O Volvo nemám obavy. Když se tady podívám na příspěvky, vidím tady jen hromadu výkřiků bychařů a dalších, co pláčou na nesprávném hrobě.
U Volva nikdy motory nehrály hlavní roli. To je první věc.
Druhá věc je že bezpečnost HRÁLA u Volva vždy hlavní roli. Někteří z diskutérů se domnívají, že bezpečnost dnes tvoří jen všelijaké bezpečnostní asistenční systémy. Volvo se sice přes tyto systémy dost zviditelňovalo, ale to neznamená, že by se vzdalo prazákladu, bezpečné karoserie. Bezpečnější, pevnější, tužší, než má konkurence.
Volvo bylo vždy drahé - investice do bezpečnosti vozu není zadarmo. Motory výkon mají a jestli jsou to čtyřválce, pětiválce nebo šestiválce pro Volvo není tak důležité a pro zákazníky této značky určitě také ne.
Rozbalit vlákno
19
5. 10. 2014 11:08
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Nemyslíš, že kromě bychařů by to mohli být i potenciální kupci, kteří za čtyřválec (bez možnosti volby) odmítají v této třídě utrácet? A když píšeš o karoserii "bezpečnější, pevnější, tužší, než má konkurence", pak definuj tu konkurenci, protože například směrem k D3 je to jen blábol... Ta Volvo liga totiž rozhodně není Champions League, aktuálně spíš Šampón liga. :-)
5. 10. 2014 13:13
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Absencia 6 - valca, či už v benzíne, alebo nafte môže byť naozaj v tejto triede problémom, ale je tu jedno veľké ALE. To spočíva v klientele, ktorá do Volva pôjde. V prvom rade to bude obrovské percento majiteľov pôvodnej xc 90, ktorí z akýchkoľvek dôvodov k nemeckej prémii nikdy neprešli a môžete si byť istí, že nikdy neprejdú (rovnako to platí aj o majiteľoch nemecke trojky). Z Volva ide určitá ušľachtilosť, serióznosť a spoločenský kredit, ktorý sa nedá vykúpiť peniazmi. Stačí sa pozrieť na množstvo pasákov, dílerov a podobnú "smotánku" jazdiacej na x6 a q7 a to aj napriek tomu, že to samozrejme neplatí pre všetkých. Práve tohto sa Volvo nemusí báť, čo je jednoznačné plus.
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 14:15
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Ano myslím že loajalita majitelů vozidel značky Volvo bude vysoká a že přijdou i noví zájemci. Jakkoli jsem sám majitelem vozidle jedné značky z D3, celý život mám k vozům se značkou Volvo obrovský respekt.
5. 10. 2014 19:58
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
"Z Volva ide určitá ušľachtilosť, serióznosť a spoločenský kredit"... >:D >:D Přání otcem myšlenky...další bláboly ohledně pasáků v Q7 nestojí ani za smajlík...
5. 10. 2014 20:55
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Ak patríš mezdi mnou spomínanú "smotánku", pravdepodobne sa ťa môj príspevok dotkol, ak nie, si minimálne slepý a hluchý. V okolí poznám veľké množstvo majiteľov spomíaných modelov x6, q7 a aj xc 90 odchádazjúcej série. V prípade Volva ide o spoločensky uznávaných odborníkov v jadrovej energetike, riaditeľa obrovských stavebnín a poslanca národnej rady (žiadna výhra). Pri modeloch x6 a q7 sa radšej zrdžím komentárov, je to spoločenský hnoj, fugujúci na hranici trestného zákona. Al ak ťa to poteší, aj v rodine máme x5 a patrí veľmi serióznemiu podnikateľovi :-)
5. 10. 2014 22:38
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
OK, takže znáš 3 (slovy tři) majitele Volva... hustý >:D
Avatar - white label
5. 10. 2014 23:48
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Není nad to, dělat si na základě úzkého okruhu (rodiny a přátel) světové statistiky, svatý Pavle... ;-)
6. 10. 2014 13:02
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Rozhodne nerobím žiadne štatistiky, podľa majiteľov z úzkeho okolia to ani nejde. Na druhej strane je aj to určitý obraz, ktorý treba zobrať na vedomie. Volvo má špecifické postavie a ťaží z vysokej loajálnosti svojich zákazníkov, inak tomu nebude ani pri novej XC90, takže predpovedať zlé predaje je predčasné. Inak za mňa...po dizajnovej stránke som od novej XC čakal trošku väčší bum. Dizajn však v tejto triede nie je najdôležitejší, to sme tu už riešili.
Avatar - white label
5. 10. 2014 23:55
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Osobně znám 3 lidi co z XC90 utekli k D3, ale na rozdíl od tebe, z toho rozhodně nemíním dělat obecné statistiky/závěry. ;-)
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 14:13
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Chceš vysvětlení - máš je mít. Pokud si projdeš výsledky nárazových testů prováděných v USA dle amerických norem, vozidla Volvo jsou vždy vyhodnocena jako o třídu, respektive hvězdu lepší. V momentě kdy konkurenci se rozpadalo auto, odlétaly dveře a děly se další podobné zhůvěřilosti, Volvo drželo.
Pro Američany je to velmi důležitý fakt a také to berou velmi vážně, přihlížejí k tomu více než Evropané.
5. 10. 2014 20:01
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
to je demagogie...pokud totiž z mého auta při ofsetu odlétnou dveře místo mé sleziny, je to OK ;-)
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 20:40
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Demagogem jsi tady spíše Ty ... :-)
Avatar - white label
5. 10. 2014 23:45
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
A máš tam ještě nějakou, podobně retro dojemnou (třeba tu o Popelce) z dávných dob, kdy ještě bylo Volvo (patřící švédům) bylo především bezpečné, MB komfortní, BMW sportovní, nebo Jaguar "anglický"....?
Zajímavé časy o kterých si dnes můžeme už jenom číst...
Avatar - wakantanka
5. 10. 2014 18:23
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Mám taký pocit, že oni si vo Volve asi urobili najprv nejaký prieskum medzi súčasnými zákazníkmi čo od svojho Volva očakávajú a vyšlo im niečo v zmysle, že väčšine je počet valcov pod kapotou šuma fuk. Niečo na spôsob ankety u BMW keď drvivá väčšina vodičov rady 1 nemala tušenia ktorú majú hnanú nápravu. Volvo bolo vždy synonymom aktívnej a predovšetkým pasívnej bezpečnosti, ktorú majú namakanú asi najviac. Nie nadarmo zbierajú svoje autá po haváriách a sami robia množstvo všelijakých testov už tuším 60 rokov. To je proste obrovské množstvo dát, ktoré sebelepší počítač nenahradí. A na slová bezpečnosť, úspornosť a luxus minimálne v USA a na severe Európy ľudia radi počujú a radi za ne zaplatia.
Avatar - The Spešl Uan
5. 10. 2014 14:46
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Výjimečně s tebou souhlasím. Máš recht. :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 16:38
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Ale no tak se mnou se neda nesouhlasit .... :::
5. 10. 2014 20:20
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
No... :-)
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 20:37
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
;-)
Avatar - white label
5. 10. 2014 23:33
Re: VOLVO HRAJE VLASTNÍ LIGU...
Tak určitěěě, bystrozraký WineDiesele...
[odkaz]
;-)
5. 10. 2014 17:42
to sou tady zase kecy
mam xc70 petivalec a jsem si naprosto jist ze nove motory budou super. vetsi vykon a sametovy chod. tady se nebavime o nejakem nepodarku z folcvagnu ale o volvu. jedine co tam bude chybet amikum je V8 ale kdo vi jestli. V8 mela 315PS a nova ma 410 a jeste k tomu cast v elektrice a na to americani dneska slysi nejvic. takze bychari bez obav.
Rozbalit vlákno
0
5. 10. 2014 19:12
XC90
Auto nádherné, o zpracování a celkové kvalitě také nepochybuji. Obrovské mínus je ale na evropském trhu absence turbodieselu o výkonu někde kolem 200 kW. Absence takového motoru v Evropě sníží prodeje o nějakých 70 procent. Škoda! Co si budeme povídat-konkurence s naftou o výkonu kolem 160kW teprve začíná a Volvo končí...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
5. 10. 2014 20:39
Re: XC90
174 kW bude mít Volvo do několika měsíců, k tomu elektrika cca min 35 kW a máš svých 210 kW jak vyšitých ...............
Avatar - white label
6. 10. 2014 00:35
Re: XC90
Prémiové Volvo XC 90 bude mít (snad do několika měsíců) 174kW a cca 210kW z hybridu, zatímco "lidový" VW Touareg má čistě dieselových 245 kW a hybridních 250 kW.
Toureg má v nabídce pouze V6 a V8, XC90 začíná i vrcholí s R4.
Že by Thórovo R4 kladivo na konkurenci...?

P.S. Cayenne končí v dieselu na 283kW (Cayenne hybrid je na 306kW), X5 na 280kW, o vrcholných benzínech u X5, ML a Cayenne raději nemluvě. Jediný, kdo v dieselech moc špičku nestíhá je MB s vrcholem na 190KW, možná proto tvá marná obhajoba R4 motorizací XC90. Aspoň někdo bude z prémie v dieselu slabší, než ML/GL.
Avatar - martas2005
7. 10. 2014 10:11
Re: XC90
Nikde jsem tu v diskusi nevidel seriozni cislo o tom, jake jsou podily v prodejich podle motorizaci. Takze, jak zmineno vyse hlavne bychari a dojmari.
Na spoustu evropskych zemi bude zakladni motorizace prilis vykonna kvuli zdaneni a pravda, pro kolotocare a tlustokrke bude vrchol malo. A tak to ma byt, pze pro ne je Q7/ML/X5,6.
Jezdil jsem s Cckem 180cdi (84 kw, tusim) a nemel jsem problem uvazovat o E 200/220cdi. Nakonec je to ted Smax, bo komfort cestovani s maminkou sedici mezi detmi je nekde jinde nez kdyz sedi deti vzadu samy.
Ale az deti povyrostou, bude to SUV. Srdcem M, rozumem spis XC90 - tim proste nikoho tolik nena... A to plati jak v CZ tak jinde. A pres Nemecko me svizne prenese i zakladni motor.
Pravdou je, ze s vicevalci mam minimum zkusenosti, takze timhle chci jen rict, ze mi nechybi v nabidce :-).
Avatar - white label
7. 10. 2014 12:07
Re: XC90
Kdo nemá s více válci osobní zkušenost, těžko úplně pochopí, o čem jsem tu psal, ale o tom už jsem psal podrobněji TeeJayovi.
To, že samozřejmě někomu bude R4 stačit nic nemění na tom, o čem jsem psal. Ovšem je něco jiného, když mi stačí R4 u auta do miliónu (např. tebou zmiňovaný S-max) a u auta s cenou 1,3 až 2,5 milionu (zvlášť u dieselu).
Argumentace kolotočáři apod. je dětinsky směšná, ti si např. klidně koupí větší ojetou bazarovku s R4 a "přelepí" si ji na větší motorizaci.
Vyřadit při výběru nového vozu jakoukoli značku (úplně jedno jestli MB, nebo Dacii) jen proto, že s ní údajně typicky jezdí určitá skupina lidí je jedno z nejhloupějších "sebeomezení" kupce vozu.
Avatar - martas2005
7. 10. 2014 12:24
Re: XC90
To si nerozumime, ja "kolotocarske" znacky nevyrazuji, pristi kombik by zcela jiste bylo Ecko, protoze "Mercedes, nejlepsi pritel cloveka", ale v SUV radsi sahnu po Volvu, bo vsude plati Mko jako symbol arogance a ja jsem si rekl, ze mi to proste za to nestoji.
5ti a 6tivalce jsem ridil, ale vzdy jen na kratkou chvili, takze mi nechybi. Ale uznavam, ze tak to muze byt v aute se vsim, dokud jsem neznal auto klimu, nechybela mi... :-).
Cilem prispevku bylo rict, ze chybejici vicevalce nemuseji XC90 zasadne omezit v prodejich.
Avatar - white label
7. 10. 2014 12:42
Re: XC90
M(L)ko je symbol arogance? To řekl kdo, kdy, kde... Proč si to nemyslím ani já, ani drtivá většina lidí které znám. Zrovna u nás nejsou větší SUV vnímána nějak výrazně jinak, než třeba prémiové kombi/crossover vyšší střední třídy, navíc ML, není GL.
Nemusí omezit prodeje zásadně (i když je otázka jak definovat "zásadní" míru), např. u základu za 1,3 to logicky nebude takový problém jako u konfigurací kolem dvou milionů a víc.
Zákazníci XC90 jsou sice zvyklí, že diesely končily na R5, ovšem zatím tomu do značné míry odpovídala i cena (vzhledem ke konkurenci) . Teď ale bude cena výrazně vyšší a začínat i končit se bude jen na R4.
Avatar - martas2005
7. 10. 2014 13:44
Re: XC90
Rikaji to lidi, se kterymi se bavim o autech. V provozu vnimam, ze te radeji zvyhodni, kdyz jedes ve Volvu, nez kdyz jedes v MB. Regionalne muj dojem zasahuje CZ, BE/NL a i muj kamarad, co zil v CH si radeji koupi Volvo nez X5 nebo A6 allroad, ke ktere ma srdcem bliz. Ted sel na par let do Danska. Tam ho ceka nejspis Polo 1.2 :-).
GL od M podle me moc lidi nerozezna...
Avatar - white label
7. 10. 2014 14:24
Re: XC90
Psal jsem o situaci u nás, ale co by mohlo vadit třeba švýcarům na takovém A6 allroad. to by mě vážně zajímalo? Občas tam jezdím právě s A6 allroad (mám v Churu známého někdejšího emigranta tady od nás) a nikdy mi nic v tomto ohledu neříkal, ani jsem si ničeho nevšiml a nikdo mi nikde nikdy nic nenaznačoval apod., naopak zrovna v alpských zemích jsou auta typu allroad poměrně populární.
Avatar - martas2005
7. 10. 2014 16:25
Re: XC90
Nevim, co jim vadi, ja tam nebydlim, pisu, co mi rikal kamos :-). Ja bydlim v Belgii a tady jim vadi vysoky dane a urcita okazalost. Proste tu jedou XC60 a XC90, docela clovek vidi X1 + X3, ale M + X5 zridka stejne jako GLK. GL jsem tu videl snad jednou. Audiny bohuzel nevnimam, ja uznavam spise D2 nez D3...
X6 tu obcas parkuje. Na rumunskych SPZ neco jako SC333XXX :-).
Avatar - white label
7. 10. 2014 16:37
Re: XC90
Možná podobné předsudky přitahuješ taky tím, že je sám "pěstuješ", viz D2 apod. ;-)
Avatar - martas2005
7. 10. 2014 17:11
Re: XC90
To je dost dobre mozny :-).
Nevim, jak jsou na tom v Rumunsku s moznosti koupit si znacku na prani, ale v CZ to neni a nevybavim si moc Volv (divny slovo...) s podobnou SPZ. Audi/BMW dost casto - i studie E&Y dokazala, ze mezi luxusnimi vozy je vyskyt takovych znacek v nepomeru k jejich cetnosti - tj. neni to nahoda, jak tvrdi DI. Zminovali i nadmerne castou kombinaci 007 na vozech Aston Martin :-). Ale to uz jsme nekde jinde nez u vicevalcu...
Avatar - white label
7. 10. 2014 18:35
Re: XC90
Tak to jsme už hodně mimo. Třeba já mám na menším městě známou co vydává RZ a mám možnost si (samozřejmě jen do určité míry) vybrat RZ, aniž bych musel kohokoli podplácet apod. Pokud by to byl opravdu velký problém (jako že podle mě je to spíš malicherné), stačilo by nařízení, které by trvalo na návaznosti časové a číselné posloupnosti vydávaných RZ.