Na ruském trhu loni Volvo prodalo 21 tisíc aut, celá třetina z toho připadá na model XC90. Volva se znaky XC v názvu se v Rusku těší velké oblibě a tvoří stěžejní část prodejů automobilky na zdejším trhu.
cítim to tak, že v Európe má Volvo stále akúsi nálepku auta pre starečkov, čo je dosti scestné zmýšľanie...renomé, ktoré nadobudli s tými staršími krabicovými modelmi...ale autá sú to bezpochyby kvalitné a spoľahlivé :yes:
no jde spis oto jakou povest si u urcitych lidi vybudovalo Volvo v bazarech jako prvni zkusenost, pred cca 2 lety jsme vybyrali v bazaru V40 a i u 2 letych aut byl interier doslova tragedie, predstava ze tak dopadne interier i u noveho auta po tak kratke dobe me natolik odradila, ze od te doby jsem do autosalonu Volvo proste nezazel ani coby nakupci a radsi sem volil znacky jako Subaru, Toyota, VW nebo i Renault a Citroen
pravdou je, že s Volvami mám osobnú skúsenosť ešte z čias S70, r.v. 97 a 98, konkrétne 2,4 benzín, 103 a 125 kW, ktoré slúžili ako naše služobné autá, a čuduj sa svete, predávali sme ich až po 8, či 9 rokoch používania s najazdenými s viac ako 550 tis. km...vozidlá mali pravidelný servis, motoricky žiadne problémy a interiér mi neprišiel vôbec ošuntelý, nechcem povedať, že bol zánovný, ale na svoj vek bol stále vo veľmi dobrej "kondícii" a následní kupci sa nemusia hanbiť, ak do nich niekoho posadia...autá pôsobili trošku ťažkopádnejšie, ale pri jazde doslova vyžarovali pevnosť a stabilnosť...toť moja skúsenosť a zo skúseností blízkych známych, ktorí vlastnia nové S40 som nikdy nepočul, že by mali problémy s kvalitou interiéru...ono to skôr závisí od toho, ako sa majiteľ k tomu autu správal, ako ho používal a ako sa oň staral ;-) v tom prípade to nie je problém Volva, ale prístupu majiteľa, ktorý dokáže zruinovať hocaké auto :-)
S interiery volva nemam vubec spatne zkusenosti a obecne maji momentalne vybornou kvalitu. Rekl bych, ze jsou nejlepsi, spolecne s Audi, ikdyz kdo vi, jestli to neni takovy ten zazity pohled, ktery pretrvava i kdyz uz tomu tak neni, nevim...
ja som už v jednej diskusii napísal, že auto je odrazom/obrazom majiteľa, ale majiteľ nemusí byť odrazom/obrazom auta...inými slovami v tomto prípade povedané, že auto nemôže za správanie svojho majiteľa, ak si niekto niečo neváži, tak k tomu aj tak pristupuje a môže sa to prejaviť i poničeným interiérom
rekl bych, ze v rusku jsou jina kriteria na vyber auta nez v evrope. 1. nikdo te nebuzeruje v Rusku jako v Evrope, ze manzelka jeden 3km s dvou tunovym autem, odvest 1 dite do skoly, pote na klavir, a naposled na soukrome doucovani.
Verim, ze v Ruskych lokalitach je 4x4 nutnost v Evrope jeto spolecenske postaveni a ukazat, ze mas neco extra.
no to jo, ale i jine znacky delaji 4x4, treba BMW, neob dokonce Audi a Subaru. Zrovna Volvo se svym Haldexem neni uplne idealni zalezitost do terenu... Prave proto si myslim, ze to neni o pohonu 4x4, ale ze v tom bude neco jineho. Pro me jsou jasne nejlepsimi SUV XC90/CX7 a mezi temi mensimi XC60, tam si dokonce myslim, ze nema konkurenci, ale trh to vidi jinak - porad vsichni touzi po tech sportovnich a muskulaturnich Q7, X5, Touarezich... ;-\
No zrovna ta CX7 je vydávána za vzor "sportovního" SUV, takže si docela odporuješ, každopádně dávat do jedné věty XC90 a CX7 je dost zvláštní, ta auta už nemůžou mít rozdílnější charakter.
No jo, jenze CX7 je i pres svoji vahu a vysku auto, ktere dokaze zabavit, me spis vadi auta, jako Q7 a X6, resp. X5, ktera jsou casto nechutne premotorizovana a uz jenom jejich karoserie rika "uhni, nebo te zaslapnu". Prave tyto auto podle me nejsou sportovni ani trochu... Dobre muzou byt snad i naprsto odlisna auta, ne? ;-)
X6 nebo X5 zašlapou CX7 v dynamice do země, prostě pokud jsi něčím nejel, raději to nehodnoť. CX7 není žádný zázrak, to novinářské nanebevzetí vychází spíše z efektu holých zadků kombinovaných s wow efektem "260 koní za sedmset voe". Spíše by ses měl ptát, proč třeba ta o kus větší a těžší X5, s nepřeplňovaným motorem o srovnatelném výkonu, je co do zrychlení s CX7 nastejno, a maximálku má o dost vyšší? Že by to s těmi přemotorovanými bestiemi bylo jinak?
A co se týká XC90, je to velmi příjemné auto, ale určtitě ne nejlepší SUV, jednak zaostává motoricky a co do jízdy dokáže být pouze pohodlné, jinou polohu nezná, každý náznak tlaku na svižnější svezení bojkotuje, jak podvozkem tak motorem, o automatu nemluvě. Pokud bych bral v úvahu její konkurenci s podobným datem vzniku, pak např. touareg se vzduchovým podvozkem je mnohem lepší auto, v kombinaci s 3,0tdi a tiptronicem, nemělo na něj XC90 odpověď, a to stálo s D5 velmi podobné peníze. Ale jak říkám, dnes je situace jiná, je tu spousta novinek, a jak XC90 tak Touareg už se brání právě jen cenou. ;-)
Ano, prave o to jde, X5 a podobna auta jsou nechutni, premotorizovani mastodonti, kteri, jak ty rikas, zaslapou i kde jake sportovni auto do zeme, jak ve zrychleni, tak v maximalce, jenze pak prijde prvni zatacka... CX7 je pro me neco jako Focus ve sve tride, ma proste vyborny podvozek, ale zaroven netrpi neduhy BMW a ostatnich.
XC90 a XC60 jsou pro me nejlepsimi SUV prave diky tomu, co jsi sam napsal - nejde jim o nic jineho, nez bezpecnost a pohodli. Proc, proboha, by se mela auta teto kategorie zamerovat na neco jineho? Toureg muze byt sice fajn, ale je naprosto odporny, ma zrcatka pomalu vetsi nez dvere a pusobi neohrabane. Stara X5 ted vypada jako 20let stare auto a ta nova je proste americka, o X6 nemluve (toto auto se mi hnusi naprosto - 4 lidi v takove krave?). Pak je tu Q7, auto, ktere svoij velikost a vahu vylozene demonstruje... Kuga a Tiguan jsoou pro me korejskymi SUV, akorat od evropskych vyrobcu a minimalne Kuga dost predrazena - nemaji charakter a spis jen tak zaplnuji diru v radach znacky. X3 je na tom asi nejlip, ale asi kazdy novinar ti rekne, ze XC60 je lepsim autem. Q5 se mi nelibi, ale jinak to taky neni nejhorsi auto.
Nerikej mi, co mam a co nemam hodnotit, radeji si neco precti o/sjednej si testovaci jizdu v XC60 - XC90 je uz starym autem, takze nemuze po technicke strance konkurenci stacit, ale na druhou stranu to velice vyrovava cenou, jak jsi rekl, ale mne jde predevsim o filosofii, kterou ma podle me Volvo nejrozumnejsi. Mazde se jen neco povedlo bez vetsich nedostatku, kdyz nebudeme mluvit o prakticnosti (o tom neco vypovidaji, resp. vypovidaly, jeji prodeje i pres jedinou moznou volbu motoru, a to jeste jakeho...). Zadny "wow" efekt to nebyl, to se seredne pletes!
Navíc v zemi, o níž už soudr. J. Fučík psal "V zemi,kde zítra znamená již včera" je jasné,že národ žije už od dob V.I. Lenima v blahobytu,takže spíš jsem počítal,že vykoupí celoroční produkkci Audi,BMW,M-B,Volva,Porsche atd...a ono ne.Že by se ten Fučík splet? :-! Divné... ;-\
V Rusku je (byla v 2008) vetsina aut drazsich nez v Evrope, s vyjimkou napr. toho Volva. mel jsem v Moskve sluzebni V50ku 2.4 automat, bohata vybava, kuze, xenony atd. Stala 999 tisic rublu, coz v te dobe bylo asi 700.000 Kc. Za to se v CR prodavala 1.8 v zakladu.
Ted, co byla zavedena dalsi tusim 20% dovozni dan, jsou uz znacky, ktere nemaji montovnu v Rusku, hrozne drahy.