Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo XC90 T8 slibuje nereálnou spotřebu 2,1 l/100 km

Vrcholná verze druhé generace Volva XC90 není jen výkonná, ale také úsporná. Kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem.
Zpět na článek
1. 5. 2015 19:42
1. 5. 2015 17:46
1. 5. 2015 21:04
1. 5. 2015 18:44
1. 5. 2015 18:52
1. 5. 2015 19:15
1. 5. 2015 19:25
1. 5. 2015 19:33
1. 5. 2015 19:34
1. 5. 2015 20:14
1. 5. 2015 21:06
1. 5. 2015 19:21
1. 5. 2015 19:38
1. 5. 2015 20:23
1. 5. 2015 21:57
2. 5. 2015 09:18
2. 5. 2015 09:53
2. 5. 2015 10:55
2. 5. 2015 11:36
2. 5. 2015 17:57
2. 5. 2015 18:56
2. 5. 2015 19:29
2. 5. 2015 20:21
2. 5. 2015 15:40
1. 5. 2015 20:10
1. 5. 2015 18:35
1. 5. 2015 19:27
1. 5. 2015 20:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2015 20:42
2. 5. 2015 09:17
2. 5. 2015 09:42
2. 5. 2015 10:26
4. 7. 2015 07:09
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2015 17:16
Tak určitě
Já už jen čekám, kdy začnou auta dle EU cyklu vracet palivo do nádrže. :-)
Rozbalit vlákno
64
1. 5. 2015 17:34
Re: Tak určitě
ja verim tomu, ze brusel k tomu výrobce aut jednou dotlaci, i když se budou urcite bránit, aby si zachovaly svoje hovadsky zisky, jak říká jirka paroubek.
nemci nedavno spustili linku na vyrobu nafty ze vzdusneho CO2, vody a elektriny vyrobene z FVE, takze jestli se to doneslo nejakymu bruselskymu urednikoj na stul, je jen otázkou casu, kdy auta budou jezdit k benzinkam ne pro benzin, ale s benzinem
Avatar - petrumr
1. 5. 2015 17:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 5. 2015 17:37
Re: Tak určitě
myslis ze cinani tady budou moct prodávat auto třeba s EU1, protože je cinske??
1. 5. 2015 17:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
1. 5. 2015 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 5. 2015 17:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 5. 2015 17:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 19:28
Re: Tak určitě
No, ty sis taky dnes zjevně zapomněl vzít prášek, tak radši moc nekritizuj.
1. 5. 2015 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Re: Tak určitě
Gilgite, tak co svátek práce, jaks ho oslavil?
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 21:55
Re: Tak určitě
Budu radši plácal, než blb jako ty.
2. 5. 2015 10:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2015 10:50
Re: Tak určitě
Chlapečku, ty jsi taková nula... ani ne nula, jen nulička... O to víc tu štěkáš a vyskakuješ...
2. 5. 2015 10:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 11:29
Re: Tak určitě
Jak se ti žije ve světě kde je to samej vodpad? Jo a došlo ti že ten vodpad vytváříš furt jen ty žejo? ;-)
2. 5. 2015 12:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:14
Re: Tak určitě
Podle počtu tvejch vodpadních příspěvků je ho denně mraky a mraky ;-)
2. 5. 2015 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:20
Re: Tak určitě
Prosim tě co má mít vlastně petrum kterýho sem se proti tvejm blbejm kecum fakt zastal společnýho s nacismem?
2. 5. 2015 12:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:29
Re: Tak určitě
Fajn eště jeden dotaz: Co to je pozitivně se vyjadřovat o nacistech. Konkrétně! A nebuď za idiota a neřikej mi Kylie!
Už sem tě na to upozornil jednou a myslim to smrtelně vážně spojovat němku se sympatiema k nacismu je debilita i na tebe a je to fakt těžce přes hranu!
2. 5. 2015 12:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:51
Re: Tak určitě
Ty seš fakt de Bil
2. 5. 2015 12:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hotwire
1. 5. 2015 19:44
Re: Tak určitě
A ono to vobec niekedy s nim nemlati? >:D Nevadi ja sa na nom vzdy dobre bavim. :yes:
1. 5. 2015 20:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Re: Tak určitě
Gilgit je komik, na tom se shodneme. :-!
2. 5. 2015 08:40
Re: Tak určitě
Bez něj by tady byla nuda.Někdy se až těším,co za hlody zase vypustí.Poslední dobou se jen opakuje. ;-)
2. 5. 2015 10:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2015 10:21
Re: Tak určitě
Dík za reakci žumpo! ;-)
2. 5. 2015 10:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2015 10:27
Re: Tak určitě
Pokud budeš neznámé lidi titulovat odpadem,tak se nediv,že jsi webová žumpa. ;-)
2. 5. 2015 10:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2015 11:19
Re: Tak určitě
Taky končím s webovou žumpou- tedy s tebou ;-)
Re: Tak určitě
Omluv Gilgita, je ještě trochu opilý po včerejšku, Rusko vyhrálo tak slavil dlouho do noci a ještě předtím měl průvod s kamarády.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 11:47
Re: Tak určitě
A kterej z nich je Gilgit [odkaz] [odkaz] [odkaz] tenhle [odkaz] nebo [odkaz] Možná [odkaz] :-)
2. 5. 2015 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:00
Re: Tak určitě
Nevim jestli mluvíš se mnou protože já holka určitě nejsem a nácky komanče a podobný vypatlance dokonce dost nesnášim ;-)
2. 5. 2015 12:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:11
Re: Tak určitě
K tomu se hlásim vždycky a tobě ti vopakuju nejmíň podesátý
Něco jinýho je když budeš kopat do hlavy komunistu tak toho se asi taky zastanu. To nemá ty mudrlante překrucovatelskej nic společnýho s mym názorem na komunismus nebo nacismus ;-)

A to jak se mě furt snažíš oslovat jako ženskou je trapnost nebetyčnejch rozměrů
2. 5. 2015 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:17
Re: Tak určitě
A už ti nejde ani chápání psanýho textu >:D

A svý vlhký sny že se tulíš k jiný vráně si nech já sem vlk samotář a tak to zůstane! :-)
2. 5. 2015 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:24
Re: Tak určitě
Oslovovat mě jako holku je fakt ultratrapný a zasrávat podobnejma kecama diskuze eště debilnější. Moje dnešní dávka trpělivosti s psychoušem Gilgitem končí. Čest práci ;-)
Avatar - _Karel_
2. 5. 2015 13:36
Re: Tak určitě
Petrumr není nácek. Petrumr je jen imbecil. Imbecil jako on ani neví, co je to NSDAP. To, že napsal, že komunismus je horší než národní socialismus nevypovídá o jeho vztahu k nacismu, ale ke komunismu. I když to tu napíšeš stokrát, nacistu z něj neuděláš.
Zkrátka jen imbecil.
2. 5. 2015 14:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2015 14:23
Re: Tak určitě
a tymto by sme to mohli uzavriet... :-!
Uz ma tu trosku bolia oci z citania stale dookola sa opakujucich takmer rovnakych prispevkov...
Avatar - _Karel_
2. 5. 2015 14:25
Re: Tak určitě
:yes: :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
2. 5. 2015 20:52
Re: Tak určitě
Ja by som skôr povedal že to je zakomplexovaný závistlivý malomeštiak. Na jednej strane pľuje na všetko čo zaváňa komunistickou minulosťou, na strane druhej rád vyzdvihuje niektoré systémy a možnosti tej doby a rád by si ich užíval v tej dnešnej.
Avatar - _Karel_
2. 5. 2015 21:10
Re: Tak určitě
Mě přijde že spíš než komplexem trpí utkvělou představou jediné SVÉ správné pravdy, v čenž ho zřejmě utvrzuje celá rodina. V kombinací s naprostou hloupostí je to vražedné.

Ale nejsem psycholog, možná máš pravdu a možná ji má i Gilgit.
Já zastávám princip Occamovy břitvy.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 11:54
Re: Tak určitě
Musí tam bejt mezera za otazníkem a musíš smáznout to s - jen http://
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 11:59
Re: Tak určitě
Samozřejmě! Každej má právo [odkaz]
2. 5. 2015 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:03
Re: Tak určitě
V tvý hlavě se asi dějou mnohem podivnější věci než kravina že já sympatizuju s náckama :-)
2. 5. 2015 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2015 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2015 12:08
Re: Tak určitě
Tohle znáš [odkaz] ? Ukázka z textu: [odkaz] ;-)
1. 5. 2015 17:40
Re: Tak určitě
Vypadá to, že jim vypadla 1 před tím 2.1l ;-)
1. 5. 2015 19:42
Re: Tak určitě
Za tohle nemůže přímo cyklus, ale výpočet používaný pro plug-in hybridy, kde se prostě počítá s tím, že v průměru na jedno plné nabití baterií ujedeš 25 km na palivo (zjednodušeně řečeno). Jak tenhle výpočet, tak cyklus má na starost EHK OSN.
Avatar - Karen_
1. 5. 2015 21:32
Re: Tak určitě
Muhehe vy odpadi, náš bývalý třídní, tedy soustruh Ransdorf mi půjčil plochou 9V baterii. Tu jsem napojil na Ladu Nivu, první hybrid SUV je tedy daleko starší. Tak korektní informace muhehehe.
2. 5. 2015 08:40
Re: Tak určitě
Pepku včera na Markýze jsi dostal 50 korun. ;-)
Avatar - Karen_
2. 5. 2015 10:53
Re: Tak určitě
S tebou to ale mlátí ty odpade, co to bereš za matroš, muhehehe. To není korektní informace, já šel totiž 2x, podruhé v přestrojení jsem si vzal brýle od Vošického muhehe. Tak byla stovka muhehe to i chlapi z Daewoo Uzbekistan koukali. Tak jsem to chtěl roztočit u jedné markýzy a ona že to tak leda pusu, tak byl svátek ruční práce muehehe.
2. 5. 2015 11:18
Re: Tak určitě
Ty jsi číslo. >:D
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 17:40
som zvedavy na test
tohto volva v realnej premavke a teda na jeho realnu spotrebu......... aby sme nakoniec neboli prekvapeni ked to v realnej premavke bude problem dostat pod nejakych 5-6 litrov...

tu uz sa naskyta otazka.... nie je potom uz lepsi nejaky poctivy dizel? so spotrebou 6-7 litrov .... ako vytuneny carokrasny hybrid ktory zozerie v praxi rovnako ale stoji o 5tisic eur viacej? ..... odpovedat si uz musi kazdy sam....

volvo mam rad..... ale tej spotrebe 2,1litra nemoze verit hadam nikto.... ani ten najvacsi a najvernejsi fanda volva

test v reale napovie viac... tak uvidime .. moj tip v reale je okolo 5-6 litrov
Rozbalit vlákno
7
1. 5. 2015 18:00
Re: som zvedavy na test
No ona to je docela krabice od bot, takže by se asi dala za úspěch považovat čehokoliv pod 10l/100km ....
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 18:07
Re: som zvedavy na test
ano ja viem... vcelku si fandim ....... s tymi 5-6 litrami.... ale iste to bude realnejsie cislo ako tych 2,1 litra.... sam som zvedavy ako daleko budem od realu z nejakeho bezneho testu....... uz nech je tu testik .. auto ako take sa mi paci... tento monumentalny technodizajn volvu sedi.... az prekvapujuco lahko a sviezo XC90 na mna posobi a to aj napriek jej uctyhodnym rozmerom.....

hybridny outlander je nieco podobne... na papieri udava tiez fantasticku spotrebu 1,9 litra... ale v reale v teste pod 5,5 litra nejde... a na dialnici zerie aj 9..... uvidime ako to bude s tymto volvom... ale asi to bude presne rovnaka situacia .. a volvo je dokonca tazsie a podstatne silnejsie ako PHEV outlander.... takze skutocne to moze byt aj viac ako mojich odhadovanych 6 litrov ..... uvidime
1. 5. 2015 18:49
Re: som zvedavy na test
Hybridní RX Lexus chodí okolo 9l/100km a tohle Volvo mi připadá (z fotek a dle stávající generace) ještě o něco větší .... Pokud by to mělo větší benzín, tak by chodil určitě okolo 15l/100km, takže pod 10 je super.
1. 5. 2015 19:14
Re: som zvedavy na test
v cem je lepsi diesel se spotrebou 6-7 litru oproti benzinu se spotrebou 5-6 litru ve stejnem aute? nejak me tva logika unika, me musi na vedeni stat minimalne cela evropa >:D

ve vtem textu je tolik rozporu, nejdriv neco napises, a v dalsi vete to hned vyvratis, zajimave?
Avatar - wakantanka
1. 5. 2015 21:00
Re: som zvedavy na test
podľa zmienenej logiky je diesel lacnejší o 5 tis. Eur lepšia voľba ako vymakaný benzínový hybrid s reálnou spotrebou na podobnej úrovni. No hold každému to porovnanie vyjde inak. Hlavne podľa podmienok v akých to auto bude používať.
2. 5. 2015 08:43
Re: som zvedavy na test
asi zapomel ze ten hybrid ma za tech 5 tisic eur (ve skutecnosti je to jina suma) podstatne lepsi zakladni vybavu, dokonce i v minule diskuzi k tomuto auto nato tusim on sam reagoval a ostatni verze po dorovnani vybavy vysli cenove dokonce draz nez hybrid
Avatar - wakantanka
1. 5. 2015 21:01
Re: som zvedavy na test
a k tomu cenovému rozdielu si ako prišiel? neskúmal som cenník, ale pokiaľ si dobre pamätám tak hybrid má výbavu full s minimom doplatkov. Ak dorovnáš výbavu u toho diesla nebudú stáť plus mínus rovnako?
Avatar - Uživatel_5340709
1. 5. 2015 17:42
Naprosto jasná situace,
na eu test spotřeby /resp. pro úředníka/ ty baterky vystačí, a pak už dalších 550 km jezdíš za 9 na sto. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 17:51
Re: Naprosto jasná situace,
chcelo by to jednoznadne uz nejaku novu metodiku merania spotreby paliva ktora odstrani to sucasne skreslovanie udajov a tie sucasne optimisticke nerealne hodnoty takmer u kazdeho vyrobcu .... zmena k realnejsim cislam by uz mohla nastat o necele dva roky [odkaz]
1. 5. 2015 18:43
Re: Naprosto jasná situace,
Není potřeba vymýšlet nové metodiky. Stará evropská metodika 90/120/město nebo ještě starší provozní spotřeba dle ČSN by bohatě stačila.
Ano, WLTP bude pravděpodobně dávat reálnější výsledku než NEDC. Ale pořád je problém v tom, že auto nebude v reálném provozu, ale v klimatizované laboratorní hale. A pořád se mi nepodařilo zjistit, jaký bude ve WLTP algoritmus pro řazení převodových stupňů, přitom to je jedna z nejdůležitějších věcí.
1. 5. 2015 19:54
Re: Naprosto jasná situace,
Algoritmus na řazení jsem už viděl, ale v té době WLTP nebylo ve finální podobě. Už je to dlouho, takže ti odkaz nedám.

Tohle však není záležitost čistě cyklu, ale výpočtu používaného pro plug-in hybridy a myslím i elektromobily s generátory. Měl by snad zůstat zachovaný i s WLTP. Bez téhle kličky by to asi mohly zabalit, do budoucích limitů na spotřebu by se jen těžko dostaly.

A laboratoř je tím nejmenším problémem. Naopak, zajišťuje konzistentnost a opakovatelnost a eliminuje čekání na ty správné podmínky. A automobilky by si počkaly/ našly perfektní podmínky, o tom nepochybuj, i kdyby měly kvůli tomu naložit všechno vybavení do letadla a letět na druhou stranu světa. Nechápu tuhle averzi vůči řízenému prostředí, když můžeš klidně simulovat velmi extrémní podmínky. Automobilky to dělají, když testují například chlazení motoru, klimatizaci, nebo odhlučnění.

Nicméně Euro6c má přinést nějaké měření v provozu. Nic moc jsem o tom nečetl, tak jsem zvědavý.
2. 5. 2015 10:07
Re: Naprosto jasná situace,
Viděl jsem před pár lety nějaký odborný článek, který problematiku řazení rychlostních stupňů pro test WLTP studoval. Ale od té doby jsem o ničem konkrétním nečetl.

Ano, automobilky by testovaly za perfektních podmínek. Ale vždyť už stará norma ČSN s tímto počítala a nameřená hodnota spotřeby se násobila koeficientem 1,1 ...a tento výsledek se pak uváděl jako provozní spotřeba.
Jinak ani NEDC není čistě laboratorní zkouška. Jízdní odpory se stanovují mimo laboratoř.
2. 5. 2015 12:09
Re: Naprosto jasná situace,
Tohle byl, jestli si dobře pamatuji, skript v Pythonu, nebo Perlu, který to vypočítal. Mělo to být používané přímo lidmi pracujícími na WLTP.

Tu kalibrační jízdu, nebo jak tomu říkají, by ale klidně mohli udělat v laboratoři, pokud by měli potřebné zázemí. Vždyť se stejně dělá za bezvětří, za určitého tlaku, teploty atp. Problém není v laboratoři samotné, problém je v tom, jaké podmínky metodika nastaví. A nic jim nebrání naměřené hodnoty zvednout o 10 %.
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 17:46
Proč
Proč by nemohl hybrid vyrážet do provozu s nabitou baterií? Jen proto, aby pisálek z bulváru mohl okopávat nožičky? Inu, podřadnosti se stále meze nekladou...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Ja Prvni 123
1. 5. 2015 18:37
Re: Proč
No, asi tak...

Akorát, že hybridy tohodle typu nejsou určené na dálnici, ale do města... a tam zase není určený auto typu XC90.
Ta kombinace mi přijde zvláštní.
To, že podobné hodnoty vykáže jen při specifickém použití je logický... a nevidím to jako závadu.
Avatar - wakantanka
1. 5. 2015 21:04
Re: Proč
do mesta to určené nie je, ale počítam že majiteľ býva niekde v meste a kým na tú diaľnicu dôjde sa ten hybrid celkom hodí >:D
1. 5. 2015 18:43
Re: Proč
To bolo tiež prvé, čo ma napadlo. Hľadanie negatív el. pohonu za každú cenu je medzi novinármi asi v móde. Ropa vydrží súčasným magnátom minimálne do konca ich života, tak ju treba ťažiť.
1. 5. 2015 18:44
Re: Proč
Však ano. Proto by plug-in hybridy měly mít úplně odlišnou metodiku. Například spotřeba v elektrickém módu a spotřeba v neelektrické módu.
1. 5. 2015 19:15
Re: Proč
Uplne by stacilo upravit NECD tak aby zodpovedal realite:

1. nie na 11km, ale na >100km (tym sa znizi vplyv nabitej baterie)
2. realne zrychlovanie (nie 0-50km/h za 26s, a 0-70km/h za 41s)
3. zrusit triky na znizenie odporov (napr. pneumatiky nahustene na prasknutie)
4. realne podmienky v aute (klima, radio, vyhrievanie sedadiel, svetla, atd)
5. realna trat (stupanie/klesanie, zakruty, rozny typ povrchu, atd)

By si videl, ze potom by tie cisla spotreby nabrali uplne iny rozmer! No ale zrejme niekto dobre podmazol euro-parchantov v Bruseli, ze ten test neupravili od 1997-meho (davno predtym, nez sa realne rozsirili hybridy). Pritom crash-test EuroNCAP sa za tu dobu zmenil niekolko krat...
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 19:25
Re: Proč
Takhle... je snad někdo, kdo opravdu reálně řeší tyhle průměrné spotřeby? Je to hezké číslíčko na papíře, ale rozhoduješ se u výběru auta, jestli desetina litru sem či tam hraje roli? Vybereš kvůli tomu auto, které by se ti jinak víc líbilo?
Já bych ideálně pro měření využil trasu v běžném provozu, nebo třeba pár kol na nějakém okruhu tak, aby se tím simuloval běžný provoz. Skutečné rozjezdy, brzdy, předjetí a naopak pomalá jízda za překážkou (čti traktor)... Dokud se nebude testovat "venku", ty finty se neztratí. Přehuštěné gumy by auto na skutečné silnici brzy poslaly ven...
1. 5. 2015 19:33
Re: Proč
Já bych to řešil, kdyby se udávaly reálné spotřeby při 90 a 120 km/h, tak jako u staré normy. Samozřejmě ne nějakou desetinu litru, ale určitě by mě ten údaj hodně zajímal. Současné NEDC je o ničem.
1. 5. 2015 19:34
Re: Proč
Spotreba "podla papierov" mna osobne nikdy velmi nezaujimala, ale ta realna moze byt u mnohych ludi kriteriom pri rozhodovani. Takze bud nech sa meranie spotreby podla NEDC uplne zrusi (pretoze vysledky su zavadzajuce, a pomahaju v dezinformovani), alebo nech sa meranie upravi tak aby namerane hodnoty zodpovedali realite.

Ono musis si uvedomit, ze okrem fandov do aut su aj obycajni ludia, ktori o aute nevedia dokopy nic, akurat ze do nadrze treba tankovat. Oni potom zoberu reklamny prospekt, pozru sa do neho, vidia spotrebu 2.1L/100km. A ked kupia, su nemilo prekvapeni, ze nejazdia za tie dva litre...
1. 5. 2015 20:14
Re: Proč
Oni moc dobře vědí o vlivu nabité baterie a počítají s ním. Ten výpočet jasně určuje, že auto ujede v průměru na jedno plné nabití 25 km ve spalovacím režimu. Pokud má auto dojezd 25 km čistě na elektřinu, pak počítají s tím, že polovinu km tohle auto ujede na elektřinu. Pokud 50 km, tak dvě třetiny. Pokud 100, tak čtyři pětiny (100/125). Těch 25 je pevně daných.

To není NEDC. To je výpočet specificky určený pro plug-in hybridy.
Avatar - wakantanka
1. 5. 2015 21:06
Re: Proč
v zásade súhlas, len tá reána trať je v podstate nereálna. Leda za predpokladu, že pre všetky automobilky a všetky modely by sa používala jedna rovnaká a vždy v rovnakom ročnom období a podmienkach. Inak to má tiež výpovednú hodnotu vieš akú.
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 19:21
Re: Proč
Blbina. Spotřeba je prostě jedna, systém měření je nesmyslný. Kdo má hybrida, vždycky začíná s plnou baterií, tedy taková novinářská kravina je jen čistě účelová. Což mě u českých novilhářů nepřekvapuje. Jiný a reálnější cyklus spotřeby by samozřejmě výsledky ovlivnil, ale pořád by ten hybrid byl se spotřebou níže, než benzinová či dieselová verze auta o stejném výkonu.
1. 5. 2015 19:38
Re: Proč
Proč blbina? Právě u plug-in hybridů můžou nastat dvě naprosto odlišné situace. Jedna je plně nabité baterky a krátká trasa, kdy se klasický motor vůbec nenastataruje. Druhá jsou prázdné baterky a dlouhá jízda, kdy skoro celou dobu běží klasický motor. Současné NEDC nepočítá ani s jednou z těchto možností, "natvrdo" předpokládá, že každý má plně nabité baterie a jede 11 km daleko.
1. 5. 2015 20:23
Re: Proč
Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by tohle auto mělo pravděpodobně spotřebu 0. Minimálně všechny plug-in hybridy od Audi by měly v techničáku 0. Ale nemají, protože to takhle nefunguje.
Avatar - Blue Sun
1. 5. 2015 21:57
Re: Proč
Ty prostě hybrida nemáš a neumíš s ním, proto ani ten postup při měření nechápeš. Ale to je dnes naprosto běžný stav.
2. 5. 2015 09:18
Re: Proč
Mám auto, které je v podstatě hybrid, i když jiného charakteru - jeden motor a dvě různá paliva. Ve výsledku ale řeším podobnou věc, tzn. že v závislosti na okolnostech někdy jedu an jedno palivo a jindy na druhé.
2. 5. 2015 09:53
Re: Proč
Já s ním souhlasím. Tohle je spočítané pro konkrétní případ a je to obecně těžko uchopitelné. Pomíjím, co si tu asi všichni myslíme o normované spotřebě. Když pojedu z Prahy do Drážďan, těžko budu plánovat každých 65 (respektive 68) km nabíjet. A co když nemám dostupnou zásuvku u parkovacího místa? Opravdu budu pokaždé vyjíždět s nabitým vozem? Jestli si dobře pamatuji, americká EPA po kritice přešla na udávání více spotřeb.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2015 10:55
Re: Proč
Když pojedeš do Drážďan, nedosáhneš normované spotřeby s ničím, takže to srovnání je zkrátka mimo...
Kdo s tou kritikou vůči EPA přišel? Spotřebitelé, nebo ti, kdo neuměli vyrobit hybrid?
2. 5. 2015 11:36
Re: Proč
Ale dosáhnu. Bude samozřejmě záležet, jak rychle budu chtít jet po dálnici.

Kritika byla i ze strany spotřebitelů/ médií. Těžko říct, kdo to nakonec prosadil. Stejně jako se objevila kritika toho, že u elektromobilů uvádí jen jednu hodnotu pro dojezd místo zvlášť dojezdu ve městě a na dálnici.

Jaký benefit by z toho měl někdo, kdo neumí udělat hybrid? V té druhé spotřebě (po vybití baterií) se právě ukáže, jak to auto funguje jako hybrid a můžeš jeho výkon porovnat s full (a mild) hybridy. Ta informace pak v podstatě je, vymyslím si nějaká čísla, po nabití má prvních 80 km spotřebu 0,5 litru a dále 7,5 litru (v kombinovaném NEDC). To jsou ty tři proměnné, z kterých se počítá ta výsledná hodnota, která by v tomhle případě byla zhruba 2,2 litru, pokud dobře počítám.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2015 17:57
Re: Proč
Nedosáhneš, protože ta norma počítá i s určitými dálničními rychlostmi... Samozřejmě, že ji můžeš podstřelit, pokud se budeš plazit osmdesátkou i po dálnici, ale to už utíkáme stranou od smyslu dálnice a vůbec cestování...
Benefit pro toho, kdo neumí udělat hybrid? Ukázat, jak je to špatné, nevhodné a že ten jeho diesel či benzín jsou ve skutečnosti lepší a úspornější... i když nejsou.
Slovy agenta Smitha z Matrixu: "Proč bránit nevyhnutelnému, pane Andersone?"
2. 5. 2015 18:56
Re: Proč
Ve skutečnosti to normované mimo město spíš odpovídá okresce (řekněme první třídě) než dálnici. No a co, že norma počítá s nějakými rychlostmi a také zrychlováním a zpomalováním? Je samozřejmě otázka, jestli to budu poměřovat s kombinovanou, kde se počítá myslím s 36 % obce, nebo ne. Když jedu s davem na tempomat, tak se v pohodě dostanu pod udávanou kombinovanou. Dostat se pod udávané mimo město je mnohem těžší, ale jde to. Nicméně pointa byla někde jinde.

Jak ten "neumětel" skryje výsledky například takového Priusu? Nebo hybridních Lexusů? Rozdělením těch spotřeb by naopak odhalil plug-in hybridy, které moc dobře jako hybridy nefungují (moc nezvládají rekuperaci a konzervaci energie) a jen spoléhají na nabité baterie. "Neumětelům" naopak jedno číslo musí celkem vyhovovat, protože si můžou psát snové spotřeby i u systémů postrádajících sofistikovanost.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2015 19:29
Re: Proč
Ty ale odpovídáš něčím jiným na něco jiného... Já nemluvil o "hybridních neumětelích", kterým jejich hybrid moc nefunguje. Mluvím o těch, kdo je donedávna ani neuměli vyrobit a tak napadali ze všech stran... I když, tam si vlastně taky píšeme snové spotřeby typu 4,5 litru u střední třídy s dvoulitrem a podobně...
2. 5. 2015 20:21
Re: Proč
Dobrý hybrid přeci nepotřebuje tenhle výpočet, aby bylo vidět, že je dobrý. Nebo ti snad čísla u aut postavených na HSD přijdou špatná? Viz první dvě věty druhého odstavce. Pokryl jsem totiž oba druhy neumětelů. ;-)

Chápu smysl toho výpočtu pro úředníka, podle mne má však nulový přínos pro zákazníka.
2. 5. 2015 15:40
Re: Proč
BTW Jsou auta, kde se při cestě z Prahy do Drážďan dostaneš pod normovanou spotřebu. Pravda, jsou to většinou starší auta. Jedno takové mám.
1. 5. 2015 20:10
Re: Proč
Však také měří dvě spotřeby. A výpočtem z nich pak udělají jednu, která je v technickém průkazu a počítá se do průměrné spotřeby registrovaných aut dané automobilky, aby věděli, jakou pokutu jim vyměřit. U aut stavěných na tenhle výpočet nebývá problém si ty dvě spotřeby z té jedné udané zpět spočítat, pokud se ti je nechce hledat, nebo je nemůžeš najít.
Avatar - Wolfsteen
1. 5. 2015 18:35
Ekologie
Mě "fascinuje" ta eko onanie na hybridy a elektroauty s rádoby nízkou spotřebou. Proč ale nikdo neřekne, jak velkou eko zátěží je výroba akumulátorů a jejich likvidace? To přece taky není nic ekologického...
Rozbalit vlákno
8
1. 5. 2015 18:49
Re: Ekologie
Mňa "fascinujú" zase takí ako si ty. Ako keby autá s čiste benzínovými alebo naftovými motormi zaťažovali životné prostredie len pri jazde. Hybridy a elektromobily potrebujú viac bateriek ako bežné auto, ale to ju tiež potrebuje. A ten zbytok doháňa potrebou olejov, filtrov, katalyzátorov a najnovšie diesle aj močoviny. Alebo si myslíš, že načúraš do nádržky a bude to ok?
Avatar - Wolfsteen
1. 5. 2015 19:03
Re: Ekologie
Aha a ty hybridy olej, filtry a katalyzátory nepotřebují? Já se nezastávám aut na benzín a už vůbec ne na naftu (dolívání močoviny mi přijde jako totální blbost). Jen, že nikdo neříká, jak moc životní prostředí zatěžuje výroba a likvidace akumulátorů. Jestli normální auto jezdí za cca 6 litrů benzínu a hybrid za 4, pak mi to nepřijde jako bůhvíco právě s ohledem na ty akumulátory.
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 19:07
Re: Ekologie
mas dobry nazor.... viem na co si vyssie narazal a suhlasim ....

obrazne povedane - vyroba baterii skodi planete viac ako spaleny benzin .... lenze o tom sa taktne mlci....
1. 5. 2015 19:11
Re: Ekologie
A čo ťažba? Doprava ropy? Výroba palív? Doprava palív? Tie sú čisté?Hybrid je dočasná záležitosť, kým sa nevyrieši kapacita akumulátorov na dlhší dojazd. Okrajová záležitosť.
Avatar - Wolfsteen
1. 5. 2015 19:40
Re: Ekologie
A co výroba elektřiny? Tu máme jen tak ze vzduchu co? Ta se převážně dělá spalováním uhlí a plynu. O atomových elektrárnách nemluvě...
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2015 21:14
Re: Ekologie
Proč? Já bych o nich klidně mluvil. ;-)
1. 5. 2015 22:02
Re: Ekologie
Na výrobu benzínu a nafty tiež potrebuješ elektrinu. Kvantá elektriny. Tá sa tiež len tak nezjaví. Zbytočne sa hádaš, benzín a nafta sú a budú vždy špinavšie a škodlivejšie ako priamy pohon elektrinou. Nehľadiac na rozdiel v účinnosti elektromotora a spaľovacích motorov. Elektromotor dosahuje okolo 90%, naftový max. 40%, benzínový ešte o 10% menej. Trochu nepomer, nie?
Avatar - Ja Prvni 123
1. 5. 2015 19:36
Re: Ekologie
No, to, co je nahoře napsáno je, že to všechno hybrid potřebuje taky + baterky.

Takže reálné snížení spotřeby je násobně přeražené ekologickou stopou výroby a likvidace akumulátoru + výroba té elektřiny, která je tím akumulátorem přenesena.

A to je proti těm "nulovým emisím".

Neznamená to, že za jistých okolností, pro jisté použití nemůžou výhody hybrida skutečně převážit.

Takže pokud budu jezdit každý ráno 40 km dolů z kopce... a každej večer zase proti kopci nahoru, tak budu hybrida zvažovat.
Protože cestou dolů se mi nabije... a nahoru zase vybije...

Na stakilometrové cesty napříč Evropou 100% nebudu hybrida ani zvažovat.

Howgh.
1. 5. 2015 19:04
Nie 100, iba 11km...
"...automobil potřebuje na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu jen 2,1 litru benzinu..."

No, vec sa ma tak, ze NEDC je dlhy priblizne 11km (4x ~1km "mestsky cyklus", a 1x ~7km "mimo-mestsky cyklus"). Takze presnejsie povedane, v tomto skusobnom cykle dokaze prejst ~11km so spotrebou 2.1L/100km. V ziadnom pripade nie "na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu"! O tom, ze by auto mohlo prejst 100km s takouto spotrebou sa nikde nehovori, a ani to nikto netvrdi. S takou spotrebou sa da prejst prave a len tych ~11km.

Mimochodom, ten tzv. "new european driving cycle" je kapitola sama o sebe. Akcelerovat z 0-50km/h za 26 sekund, alebo 0-70km/h za 41 sekund ?!? Co ma toto preboha spolocne s realitou? Ak sa takto budem pohynat na semafore, budu ma predbiehat aj chodci na segwayoch...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 19:25
Re: Nie 100, iba 11km...
to mi pripomenulo ten stary znamy vtip.... prosim vas..... kolko stoji kvapka benzinu? vobec nic.... tak mi nakvapkajte plnu nadrz ...

takyto meraci cyklus ako pises je presne priklad ako by sa to asi nemalo robit.... bohuzial
1. 5. 2015 20:31
Re: Nie 100, iba 11km...
Ne, takhle se to skutečně neměří. A není moc pravděpodobné, že dosáhli při měření spotřeby 2,1 litru. Je však velká pravděpodobnost, že v jednom z měření mělo spotřebu 0 litrů. Když říkají, že má ujet myslím 40 km na elektřinu (v normovaném cyklu, ale ty tuhle formulaci očividně nemáš rád), tak rozum říká, že zvládne těch 11, ne? Nebo u tebe je 11 > 40? >:-[] (Je tu samozřejmě jeden problém, ale radši to nebudu komplikovat.)
1. 5. 2015 21:31
Re: Nie 100, iba 11km...
hej, mozno prejde 40km na elektrinu, konstantou rychlostou. Ale nie so zrychlovanim a spomalovanim, atd. Meria sa to tak ako som popisal, ak neveris tak si pozri metodiku NEDC...
1. 5. 2015 21:48
Re: Nie 100, iba 11km...
Na rozdíl od tebe, očividně, jsem si R101 otevřel. A těch 40 ujede v cyklu. Tedy kdyby jezdili NEDC dokola, tak mu ve čtvrtém kole dojde šťáva a bude muset nastartovat motor. Opět jsou tu nějaké problémy, ale proč to komplikovat.
1. 5. 2015 19:27
spotřeba
Už sem to psal na konkurenčním fóru, takže tady shrnu hlavní věc : jsou to idioti.

S touhle spotřebou dojedu z Brna do Mosvy a zas dom na jednu nádrž. Slibotechny a lháři. Takovej kec od automobilky je na soud. Když to slibují tak by to měli dodržet a ne se pak ohánět metodikou, stylem jídy apod. Jak zdůvodní spotřebu pětkrát vyšší ??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
1. 5. 2015 19:38
Re: spotřeba
mame dobu tabuliek cisel statistik a kdejakych vedeckych studii a teorii .... len skoda ze v praxi sme cim dalej tym viac vzdialeni beznej realite... dnes je moderne ohanat sa nezmyselnymi teoriami s tabulkami ... a robit jednoduche veci komplikovanym sposobom... v roku 2017 by uz mohla prist zmena v metodike merania spotreby.... ktora by mohla priniest realnejsie udaje ....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2015 20:21
Kedy bude taky titulok na clanku o aute od VAG?
Len sa pytam....
Rozbalit vlákno
0
1. 5. 2015 20:42
baterka
by me zajímalo, jak maj zohledneny, ze nabita baterka je tezsi nez vybita ;-)
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2015 09:17
...
Má chyba.
Rozbalit vlákno
2
2. 5. 2015 09:35
Re: ...
Tvrdí to oficiální tisková zpráva. Jak v článku píši, Volvo dosud udávalo spotřebu 2,5 l, ale povedlo se jim to snížit. Data v katalozích ještě evidentně nestihli opravit
2. 5. 2015 09:42
Re: ...
Chtělo si to jen pořádně přečíst článek. Vzhledem ke stavu jejich webů mě to ani tolik nepřekvapuje. Nicméně děkuji za reakci.
Avatar - Ji/Ri
2. 5. 2015 10:26
Realne
V testu jede s tímhle motorem za 7,8... Což je skvěle, kdyz beru v úvahu velikost a výkon auta. Jinak web Volvo v Česku je ubohost sama. Posledni zkušenost mám s 133kw fwd a úsporná jízda kolem 5, normální jízda 5,7.
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2015 07:09
nagapoker
Excellent post, I agree with you 100%! I’m always scouring the Internet for new information and learning whatever I can, and in doing so I sometimes leave comments on blogs. I don’t do it for SEO purposes necessarily, but to learn new things. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0