Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
tohto volva v realnej premavke a teda na jeho realnu spotrebu......... aby sme nakoniec neboli prekvapeni ked to v realnej premavke bude problem dostat pod nejakych 5-6 litrov...
tu uz sa naskyta otazka.... nie je potom uz lepsi nejaky poctivy dizel? so spotrebou 6-7 litrov .... ako vytuneny carokrasny hybrid ktory zozerie v praxi rovnako ale stoji o 5tisic eur viacej? ..... odpovedat si uz musi kazdy sam....
volvo mam rad..... ale tej spotrebe 2,1litra nemoze verit hadam nikto.... ani ten najvacsi a najvernejsi fanda volva
test v reale napovie viac... tak uvidime .. moj tip v reale je okolo 5-6 litrov
tu uz sa naskyta otazka.... nie je potom uz lepsi nejaky poctivy dizel? so spotrebou 6-7 litrov .... ako vytuneny carokrasny hybrid ktory zozerie v praxi rovnako ale stoji o 5tisic eur viacej? ..... odpovedat si uz musi kazdy sam....
volvo mam rad..... ale tej spotrebe 2,1litra nemoze verit hadam nikto.... ani ten najvacsi a najvernejsi fanda volva
test v reale napovie viac... tak uvidime .. moj tip v reale je okolo 5-6 litrov
No ona to je docela krabice od bot, takže by se asi dala za úspěch považovat čehokoliv pod 10l/100km ....
ano ja viem... vcelku si fandim ....... s tymi 5-6 litrami.... ale iste to bude realnejsie cislo ako tych 2,1 litra.... sam som zvedavy ako daleko budem od realu z nejakeho bezneho testu....... uz nech je tu testik .. auto ako take sa mi paci... tento monumentalny technodizajn volvu sedi.... az prekvapujuco lahko a sviezo XC90 na mna posobi a to aj napriek jej uctyhodnym rozmerom.....
hybridny outlander je nieco podobne... na papieri udava tiez fantasticku spotrebu 1,9 litra... ale v reale v teste pod 5,5 litra nejde... a na dialnici zerie aj 9..... uvidime ako to bude s tymto volvom... ale asi to bude presne rovnaka situacia .. a volvo je dokonca tazsie a podstatne silnejsie ako PHEV outlander.... takze skutocne to moze byt aj viac ako mojich odhadovanych 6 litrov ..... uvidime
hybridny outlander je nieco podobne... na papieri udava tiez fantasticku spotrebu 1,9 litra... ale v reale v teste pod 5,5 litra nejde... a na dialnici zerie aj 9..... uvidime ako to bude s tymto volvom... ale asi to bude presne rovnaka situacia .. a volvo je dokonca tazsie a podstatne silnejsie ako PHEV outlander.... takze skutocne to moze byt aj viac ako mojich odhadovanych 6 litrov ..... uvidime
Hybridní RX Lexus chodí okolo 9l/100km a tohle Volvo mi připadá (z fotek a dle stávající generace) ještě o něco větší .... Pokud by to mělo větší benzín, tak by chodil určitě okolo 15l/100km, takže pod 10 je super.
v cem je lepsi diesel se spotrebou 6-7 litru oproti benzinu se spotrebou 5-6 litru ve stejnem aute? nejak me tva logika unika, me musi na vedeni stat minimalne cela evropa >😁
ve vtem textu je tolik rozporu, nejdriv neco napises, a v dalsi vete to hned vyvratis, zajimave?
ve vtem textu je tolik rozporu, nejdriv neco napises, a v dalsi vete to hned vyvratis, zajimave?
podľa zmienenej logiky je diesel lacnejší o 5 tis. Eur lepšia voľba ako vymakaný benzínový hybrid s reálnou spotrebou na podobnej úrovni. No hold každému to porovnanie vyjde inak. Hlavne podľa podmienok v akých to auto bude používať.
asi zapomel ze ten hybrid ma za tech 5 tisic eur (ve skutecnosti je to jina suma) podstatne lepsi zakladni vybavu, dokonce i v minule diskuzi k tomuto auto nato tusim on sam reagoval a ostatni verze po dorovnani vybavy vysli cenove dokonce draz nez hybrid
a k tomu cenovému rozdielu si ako prišiel? neskúmal som cenník, ale pokiaľ si dobre pamätám tak hybrid má výbavu full s minimom doplatkov. Ak dorovnáš výbavu u toho diesla nebudú stáť plus mínus rovnako?
Uživatel_5340709
na eu test spotřeby /resp. pro úředníka/ ty baterky vystačí, a pak už dalších 550 km jezdíš za 9 na sto. 😄
chcelo by to jednoznadne uz nejaku novu metodiku merania spotreby paliva ktora odstrani to sucasne skreslovanie udajov a tie sucasne optimisticke nerealne hodnoty takmer u kazdeho vyrobcu .... zmena k realnejsim cislam by uz mohla nastat o necele dva roky [odkaz]
Není potřeba vymýšlet nové metodiky. Stará evropská metodika 90/120/město nebo ještě starší provozní spotřeba dle ČSN by bohatě stačila.
Ano, WLTP bude pravděpodobně dávat reálnější výsledku než NEDC. Ale pořád je problém v tom, že auto nebude v reálném provozu, ale v klimatizované laboratorní hale. A pořád se mi nepodařilo zjistit, jaký bude ve WLTP algoritmus pro řazení převodových stupňů, přitom to je jedna z nejdůležitějších věcí.
Ano, WLTP bude pravděpodobně dávat reálnější výsledku než NEDC. Ale pořád je problém v tom, že auto nebude v reálném provozu, ale v klimatizované laboratorní hale. A pořád se mi nepodařilo zjistit, jaký bude ve WLTP algoritmus pro řazení převodových stupňů, přitom to je jedna z nejdůležitějších věcí.
Algoritmus na řazení jsem už viděl, ale v té době WLTP nebylo ve finální podobě. Už je to dlouho, takže ti odkaz nedám.
Tohle však není záležitost čistě cyklu, ale výpočtu používaného pro plug-in hybridy a myslím i elektromobily s generátory. Měl by snad zůstat zachovaný i s WLTP. Bez téhle kličky by to asi mohly zabalit, do budoucích limitů na spotřebu by se jen těžko dostaly.
A laboratoř je tím nejmenším problémem. Naopak, zajišťuje konzistentnost a opakovatelnost a eliminuje čekání na ty správné podmínky. A automobilky by si počkaly/ našly perfektní podmínky, o tom nepochybuj, i kdyby měly kvůli tomu naložit všechno vybavení do letadla a letět na druhou stranu světa. Nechápu tuhle averzi vůči řízenému prostředí, když můžeš klidně simulovat velmi extrémní podmínky. Automobilky to dělají, když testují například chlazení motoru, klimatizaci, nebo odhlučnění.
Nicméně Euro6c má přinést nějaké měření v provozu. Nic moc jsem o tom nečetl, tak jsem zvědavý.
Tohle však není záležitost čistě cyklu, ale výpočtu používaného pro plug-in hybridy a myslím i elektromobily s generátory. Měl by snad zůstat zachovaný i s WLTP. Bez téhle kličky by to asi mohly zabalit, do budoucích limitů na spotřebu by se jen těžko dostaly.
A laboratoř je tím nejmenším problémem. Naopak, zajišťuje konzistentnost a opakovatelnost a eliminuje čekání na ty správné podmínky. A automobilky by si počkaly/ našly perfektní podmínky, o tom nepochybuj, i kdyby měly kvůli tomu naložit všechno vybavení do letadla a letět na druhou stranu světa. Nechápu tuhle averzi vůči řízenému prostředí, když můžeš klidně simulovat velmi extrémní podmínky. Automobilky to dělají, když testují například chlazení motoru, klimatizaci, nebo odhlučnění.
Nicméně Euro6c má přinést nějaké měření v provozu. Nic moc jsem o tom nečetl, tak jsem zvědavý.
Viděl jsem před pár lety nějaký odborný článek, který problematiku řazení rychlostních stupňů pro test WLTP studoval. Ale od té doby jsem o ničem konkrétním nečetl.
Ano, automobilky by testovaly za perfektních podmínek. Ale vždyť už stará norma ČSN s tímto počítala a nameřená hodnota spotřeby se násobila koeficientem 1,1 ...a tento výsledek se pak uváděl jako provozní spotřeba.
Jinak ani NEDC není čistě laboratorní zkouška. Jízdní odpory se stanovují mimo laboratoř.
Ano, automobilky by testovaly za perfektních podmínek. Ale vždyť už stará norma ČSN s tímto počítala a nameřená hodnota spotřeby se násobila koeficientem 1,1 ...a tento výsledek se pak uváděl jako provozní spotřeba.
Jinak ani NEDC není čistě laboratorní zkouška. Jízdní odpory se stanovují mimo laboratoř.
Tohle byl, jestli si dobře pamatuji, skript v Pythonu, nebo Perlu, který to vypočítal. Mělo to být používané přímo lidmi pracujícími na WLTP.
Tu kalibrační jízdu, nebo jak tomu říkají, by ale klidně mohli udělat v laboratoři, pokud by měli potřebné zázemí. Vždyť se stejně dělá za bezvětří, za určitého tlaku, teploty atp. Problém není v laboratoři samotné, problém je v tom, jaké podmínky metodika nastaví. A nic jim nebrání naměřené hodnoty zvednout o 10 %.
Tu kalibrační jízdu, nebo jak tomu říkají, by ale klidně mohli udělat v laboratoři, pokud by měli potřebné zázemí. Vždyť se stejně dělá za bezvětří, za určitého tlaku, teploty atp. Problém není v laboratoři samotné, problém je v tom, jaké podmínky metodika nastaví. A nic jim nebrání naměřené hodnoty zvednout o 10 %.
Blue Sun
Proč by nemohl hybrid vyrážet do provozu s nabitou baterií? Jen proto, aby pisálek z bulváru mohl okopávat nožičky? Inu, podřadnosti se stále meze nekladou...
No, asi tak...
Akorát, že hybridy tohodle typu nejsou určené na dálnici, ale do města... a tam zase není určený auto typu XC90.
Ta kombinace mi přijde zvláštní.
To, že podobné hodnoty vykáže jen při specifickém použití je logický... a nevidím to jako závadu.
Akorát, že hybridy tohodle typu nejsou určené na dálnici, ale do města... a tam zase není určený auto typu XC90.
Ta kombinace mi přijde zvláštní.
To, že podobné hodnoty vykáže jen při specifickém použití je logický... a nevidím to jako závadu.
do mesta to určené nie je, ale počítam že majiteľ býva niekde v meste a kým na tú diaľnicu dôjde sa ten hybrid celkom hodí >😁
To bolo tiež prvé, čo ma napadlo. Hľadanie negatív el. pohonu za každú cenu je medzi novinármi asi v móde. Ropa vydrží súčasným magnátom minimálne do konca ich života, tak ju treba ťažiť.
Však ano. Proto by plug-in hybridy měly mít úplně odlišnou metodiku. Například spotřeba v elektrickém módu a spotřeba v neelektrické módu.
Uplne by stacilo upravit NECD tak aby zodpovedal realite😒br />
1. nie na 11km, ale na >100km (tym sa znizi vplyv nabitej baterie)
2. realne zrychlovanie (nie 0-50km/h za 26s, a 0-70km/h za 41s)
3. zrusit triky na znizenie odporov (napr. pneumatiky nahustene na prasknutie)
4. realne podmienky v aute (klima, radio, vyhrievanie sedadiel, svetla, atd)
5. realna trat (stupanie/klesanie, zakruty, rozny typ povrchu, atd)
By si videl, ze potom by tie cisla spotreby nabrali uplne iny rozmer! No ale zrejme niekto dobre podmazol euro-parchantov v Bruseli, ze ten test neupravili od 1997-meho (davno predtym, nez sa realne rozsirili hybridy). Pritom crash-test EuroNCAP sa za tu dobu zmenil niekolko krat...
1. nie na 11km, ale na >100km (tym sa znizi vplyv nabitej baterie)
2. realne zrychlovanie (nie 0-50km/h za 26s, a 0-70km/h za 41s)
3. zrusit triky na znizenie odporov (napr. pneumatiky nahustene na prasknutie)
4. realne podmienky v aute (klima, radio, vyhrievanie sedadiel, svetla, atd)
5. realna trat (stupanie/klesanie, zakruty, rozny typ povrchu, atd)
By si videl, ze potom by tie cisla spotreby nabrali uplne iny rozmer! No ale zrejme niekto dobre podmazol euro-parchantov v Bruseli, ze ten test neupravili od 1997-meho (davno predtym, nez sa realne rozsirili hybridy). Pritom crash-test EuroNCAP sa za tu dobu zmenil niekolko krat...
Takhle... je snad někdo, kdo opravdu reálně řeší tyhle průměrné spotřeby? Je to hezké číslíčko na papíře, ale rozhoduješ se u výběru auta, jestli desetina litru sem či tam hraje roli? Vybereš kvůli tomu auto, které by se ti jinak víc líbilo?
Já bych ideálně pro měření využil trasu v běžném provozu, nebo třeba pár kol na nějakém okruhu tak, aby se tím simuloval běžný provoz. Skutečné rozjezdy, brzdy, předjetí a naopak pomalá jízda za překážkou (čti traktor)... Dokud se nebude testovat "venku", ty finty se neztratí. Přehuštěné gumy by auto na skutečné silnici brzy poslaly ven...
Já bych ideálně pro měření využil trasu v běžném provozu, nebo třeba pár kol na nějakém okruhu tak, aby se tím simuloval běžný provoz. Skutečné rozjezdy, brzdy, předjetí a naopak pomalá jízda za překážkou (čti traktor)... Dokud se nebude testovat "venku", ty finty se neztratí. Přehuštěné gumy by auto na skutečné silnici brzy poslaly ven...
Já bych to řešil, kdyby se udávaly reálné spotřeby při 90 a 120 km/h, tak jako u staré normy. Samozřejmě ne nějakou desetinu litru, ale určitě by mě ten údaj hodně zajímal. Současné NEDC je o ničem.
Spotreba "podla papierov" mna osobne nikdy velmi nezaujimala, ale ta realna moze byt u mnohych ludi kriteriom pri rozhodovani. Takze bud nech sa meranie spotreby podla NEDC uplne zrusi (pretoze vysledky su zavadzajuce, a pomahaju v dezinformovani), alebo nech sa meranie upravi tak aby namerane hodnoty zodpovedali realite.
Ono musis si uvedomit, ze okrem fandov do aut su aj obycajni ludia, ktori o aute nevedia dokopy nic, akurat ze do nadrze treba tankovat. Oni potom zoberu reklamny prospekt, pozru sa do neho, vidia spotrebu 2.1L/100km. A ked kupia, su nemilo prekvapeni, ze nejazdia za tie dva litre...
Ono musis si uvedomit, ze okrem fandov do aut su aj obycajni ludia, ktori o aute nevedia dokopy nic, akurat ze do nadrze treba tankovat. Oni potom zoberu reklamny prospekt, pozru sa do neho, vidia spotrebu 2.1L/100km. A ked kupia, su nemilo prekvapeni, ze nejazdia za tie dva litre...
Oni moc dobře vědí o vlivu nabité baterie a počítají s ním. Ten výpočet jasně určuje, že auto ujede v průměru na jedno plné nabití 25 km ve spalovacím režimu. Pokud má auto dojezd 25 km čistě na elektřinu, pak počítají s tím, že polovinu km tohle auto ujede na elektřinu. Pokud 50 km, tak dvě třetiny. Pokud 100, tak čtyři pětiny (100/125). Těch 25 je pevně daných.
To není NEDC. To je výpočet specificky určený pro plug-in hybridy.
To není NEDC. To je výpočet specificky určený pro plug-in hybridy.
v zásade súhlas, len tá reána trať je v podstate nereálna. Leda za predpokladu, že pre všetky automobilky a všetky modely by sa používala jedna rovnaká a vždy v rovnakom ročnom období a podmienkach. Inak to má tiež výpovednú hodnotu vieš akú.
Blbina. Spotřeba je prostě jedna, systém měření je nesmyslný. Kdo má hybrida, vždycky začíná s plnou baterií, tedy taková novinářská kravina je jen čistě účelová. Což mě u českých novilhářů nepřekvapuje. Jiný a reálnější cyklus spotřeby by samozřejmě výsledky ovlivnil, ale pořád by ten hybrid byl se spotřebou níže, než benzinová či dieselová verze auta o stejném výkonu.
Proč blbina? Právě u plug-in hybridů můžou nastat dvě naprosto odlišné situace. Jedna je plně nabité baterky a krátká trasa, kdy se klasický motor vůbec nenastataruje. Druhá jsou prázdné baterky a dlouhá jízda, kdy skoro celou dobu běží klasický motor. Současné NEDC nepočítá ani s jednou z těchto možností, "natvrdo" předpokládá, že každý má plně nabité baterie a jede 11 km daleko.
Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by tohle auto mělo pravděpodobně spotřebu 0. Minimálně všechny plug-in hybridy od Audi by měly v techničáku 0. Ale nemají, protože to takhle nefunguje.
Ty prostě hybrida nemáš a neumíš s ním, proto ani ten postup při měření nechápeš. Ale to je dnes naprosto běžný stav.
Mám auto, které je v podstatě hybrid, i když jiného charakteru - jeden motor a dvě různá paliva. Ve výsledku ale řeším podobnou věc, tzn. že v závislosti na okolnostech někdy jedu an jedno palivo a jindy na druhé.
Já s ním souhlasím. Tohle je spočítané pro konkrétní případ a je to obecně těžko uchopitelné. Pomíjím, co si tu asi všichni myslíme o normované spotřebě. Když pojedu z Prahy do Drážďan, těžko budu plánovat každých 65 (respektive 6😄 km nabíjet. A co když nemám dostupnou zásuvku u parkovacího místa? Opravdu budu pokaždé vyjíždět s nabitým vozem? Jestli si dobře pamatuji, americká EPA po kritice přešla na udávání více spotřeb.
Když pojedeš do Drážďan, nedosáhneš normované spotřeby s ničím, takže to srovnání je zkrátka mimo...
Kdo s tou kritikou vůči EPA přišel? Spotřebitelé, nebo ti, kdo neuměli vyrobit hybrid?
Kdo s tou kritikou vůči EPA přišel? Spotřebitelé, nebo ti, kdo neuměli vyrobit hybrid?
Ale dosáhnu. Bude samozřejmě záležet, jak rychle budu chtít jet po dálnici.
Kritika byla i ze strany spotřebitelů/ médií. Těžko říct, kdo to nakonec prosadil. Stejně jako se objevila kritika toho, že u elektromobilů uvádí jen jednu hodnotu pro dojezd místo zvlášť dojezdu ve městě a na dálnici.
Jaký benefit by z toho měl někdo, kdo neumí udělat hybrid? V té druhé spotřebě (po vybití baterií) se právě ukáže, jak to auto funguje jako hybrid a můžeš jeho výkon porovnat s full (a mild) hybridy. Ta informace pak v podstatě je, vymyslím si nějaká čísla, po nabití má prvních 80 km spotřebu 0,5 litru a dále 7,5 litru (v kombinovaném NEDC). To jsou ty tři proměnné, z kterých se počítá ta výsledná hodnota, která by v tomhle případě byla zhruba 2,2 litru, pokud dobře počítám.
Kritika byla i ze strany spotřebitelů/ médií. Těžko říct, kdo to nakonec prosadil. Stejně jako se objevila kritika toho, že u elektromobilů uvádí jen jednu hodnotu pro dojezd místo zvlášť dojezdu ve městě a na dálnici.
Jaký benefit by z toho měl někdo, kdo neumí udělat hybrid? V té druhé spotřebě (po vybití baterií) se právě ukáže, jak to auto funguje jako hybrid a můžeš jeho výkon porovnat s full (a mild) hybridy. Ta informace pak v podstatě je, vymyslím si nějaká čísla, po nabití má prvních 80 km spotřebu 0,5 litru a dále 7,5 litru (v kombinovaném NEDC). To jsou ty tři proměnné, z kterých se počítá ta výsledná hodnota, která by v tomhle případě byla zhruba 2,2 litru, pokud dobře počítám.
Nedosáhneš, protože ta norma počítá i s určitými dálničními rychlostmi... Samozřejmě, že ji můžeš podstřelit, pokud se budeš plazit osmdesátkou i po dálnici, ale to už utíkáme stranou od smyslu dálnice a vůbec cestování...
Benefit pro toho, kdo neumí udělat hybrid? Ukázat, jak je to špatné, nevhodné a že ten jeho diesel či benzín jsou ve skutečnosti lepší a úspornější... i když nejsou.
Slovy agenta Smitha z Matrixu: "Proč bránit nevyhnutelnému, pane Andersone?"
Benefit pro toho, kdo neumí udělat hybrid? Ukázat, jak je to špatné, nevhodné a že ten jeho diesel či benzín jsou ve skutečnosti lepší a úspornější... i když nejsou.
Slovy agenta Smitha z Matrixu: "Proč bránit nevyhnutelnému, pane Andersone?"
Ve skutečnosti to normované mimo město spíš odpovídá okresce (řekněme první třídě) než dálnici. No a co, že norma počítá s nějakými rychlostmi a také zrychlováním a zpomalováním? Je samozřejmě otázka, jestli to budu poměřovat s kombinovanou, kde se počítá myslím s 36 % obce, nebo ne. Když jedu s davem na tempomat, tak se v pohodě dostanu pod udávanou kombinovanou. Dostat se pod udávané mimo město je mnohem těžší, ale jde to. Nicméně pointa byla někde jinde.
Jak ten "neumětel" skryje výsledky například takového Priusu? Nebo hybridních Lexusů? Rozdělením těch spotřeb by naopak odhalil plug-in hybridy, které moc dobře jako hybridy nefungují (moc nezvládají rekuperaci a konzervaci energie) a jen spoléhají na nabité baterie. "Neumětelům" naopak jedno číslo musí celkem vyhovovat, protože si můžou psát snové spotřeby i u systémů postrádajících sofistikovanost.
Jak ten "neumětel" skryje výsledky například takového Priusu? Nebo hybridních Lexusů? Rozdělením těch spotřeb by naopak odhalil plug-in hybridy, které moc dobře jako hybridy nefungují (moc nezvládají rekuperaci a konzervaci energie) a jen spoléhají na nabité baterie. "Neumětelům" naopak jedno číslo musí celkem vyhovovat, protože si můžou psát snové spotřeby i u systémů postrádajících sofistikovanost.
Ty ale odpovídáš něčím jiným na něco jiného... Já nemluvil o "hybridních neumětelích", kterým jejich hybrid moc nefunguje. Mluvím o těch, kdo je donedávna ani neuměli vyrobit a tak napadali ze všech stran... I když, tam si vlastně taky píšeme snové spotřeby typu 4,5 litru u střední třídy s dvoulitrem a podobně...
Dobrý hybrid přeci nepotřebuje tenhle výpočet, aby bylo vidět, že je dobrý. Nebo ti snad čísla u aut postavených na HSD přijdou špatná? Viz první dvě věty druhého odstavce. Pokryl jsem totiž oba druhy neumětelů. 😉
Chápu smysl toho výpočtu pro úředníka, podle mne má však nulový přínos pro zákazníka.
Chápu smysl toho výpočtu pro úředníka, podle mne má však nulový přínos pro zákazníka.
BTW Jsou auta, kde se při cestě z Prahy do Drážďan dostaneš pod normovanou spotřebu. Pravda, jsou to většinou starší auta. Jedno takové mám.
Však také měří dvě spotřeby. A výpočtem z nich pak udělají jednu, která je v technickém průkazu a počítá se do průměrné spotřeby registrovaných aut dané automobilky, aby věděli, jakou pokutu jim vyměřit. U aut stavěných na tenhle výpočet nebývá problém si ty dvě spotřeby z té jedné udané zpět spočítat, pokud se ti je nechce hledat, nebo je nemůžeš najít.
Wolfsteen
Mě "fascinuje" ta eko onanie na hybridy a elektroauty s rádoby nízkou spotřebou. Proč ale nikdo neřekne, jak velkou eko zátěží je výroba akumulátorů a jejich likvidace? To přece taky není nic ekologického...
Mňa "fascinujú" zase takí ako si ty. Ako keby autá s čiste benzínovými alebo naftovými motormi zaťažovali životné prostredie len pri jazde. Hybridy a elektromobily potrebujú viac bateriek ako bežné auto, ale to ju tiež potrebuje. A ten zbytok doháňa potrebou olejov, filtrov, katalyzátorov a najnovšie diesle aj močoviny. Alebo si myslíš, že načúraš do nádržky a bude to ok?
Aha a ty hybridy olej, filtry a katalyzátory nepotřebují? Já se nezastávám aut na benzín a už vůbec ne na naftu (dolívání močoviny mi přijde jako totální blbost). Jen, že nikdo neříká, jak moc životní prostředí zatěžuje výroba a likvidace akumulátorů. Jestli normální auto jezdí za cca 6 litrů benzínu a hybrid za 4, pak mi to nepřijde jako bůhvíco právě s ohledem na ty akumulátory.
mas dobry nazor.... viem na co si vyssie narazal a suhlasim ....
obrazne povedane - vyroba baterii skodi planete viac ako spaleny benzin .... lenze o tom sa taktne mlci....
obrazne povedane - vyroba baterii skodi planete viac ako spaleny benzin .... lenze o tom sa taktne mlci....
A čo ťažba? Doprava ropy? Výroba palív? Doprava palív? Tie sú čisté?Hybrid je dočasná záležitosť, kým sa nevyrieši kapacita akumulátorov na dlhší dojazd. Okrajová záležitosť.
A co výroba elektřiny? Tu máme jen tak ze vzduchu co? Ta se převážně dělá spalováním uhlí a plynu. O atomových elektrárnách nemluvě...
Na výrobu benzínu a nafty tiež potrebuješ elektrinu. Kvantá elektriny. Tá sa tiež len tak nezjaví. Zbytočne sa hádaš, benzín a nafta sú a budú vždy špinavšie a škodlivejšie ako priamy pohon elektrinou. Nehľadiac na rozdiel v účinnosti elektromotora a spaľovacích motorov. Elektromotor dosahuje okolo 90%, naftový max. 40%, benzínový ešte o 10% menej. Trochu nepomer, nie?
No, to, co je nahoře napsáno je, že to všechno hybrid potřebuje taky + baterky.
Takže reálné snížení spotřeby je násobně přeražené ekologickou stopou výroby a likvidace akumulátoru + výroba té elektřiny, která je tím akumulátorem přenesena.
A to je proti těm "nulovým emisím".
Neznamená to, že za jistých okolností, pro jisté použití nemůžou výhody hybrida skutečně převážit.
Takže pokud budu jezdit každý ráno 40 km dolů z kopce... a každej večer zase proti kopci nahoru, tak budu hybrida zvažovat.
Protože cestou dolů se mi nabije... a nahoru zase vybije...
Na stakilometrové cesty napříč Evropou 100% nebudu hybrida ani zvažovat.
Howgh.
Takže reálné snížení spotřeby je násobně přeražené ekologickou stopou výroby a likvidace akumulátoru + výroba té elektřiny, která je tím akumulátorem přenesena.
A to je proti těm "nulovým emisím".
Neznamená to, že za jistých okolností, pro jisté použití nemůžou výhody hybrida skutečně převážit.
Takže pokud budu jezdit každý ráno 40 km dolů z kopce... a každej večer zase proti kopci nahoru, tak budu hybrida zvažovat.
Protože cestou dolů se mi nabije... a nahoru zase vybije...
Na stakilometrové cesty napříč Evropou 100% nebudu hybrida ani zvažovat.
Howgh.
_Teddy_
"...automobil potřebuje na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu jen 2,1 litru benzinu..."
No, vec sa ma tak, ze NEDC je dlhy priblizne 11km (4x ~1km "mestsky cyklus", a 1x ~7km "mimo-mestsky cyklus"). Takze presnejsie povedane, v tomto skusobnom cykle dokaze prejst ~11km so spotrebou 2.1L/100km. V ziadnom pripade nie "na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu"! O tom, ze by auto mohlo prejst 100km s takouto spotrebou sa nikde nehovori, a ani to nikto netvrdi. S takou spotrebou sa da prejst prave a len tych ~11km.
Mimochodom, ten tzv. "new european driving cycle" je kapitola sama o sebe. Akcelerovat z 0-50km/h za 26 sekund, alebo 0-70km/h za 41 sekund ?!? Co ma toto preboha spolocne s realitou? Ak sa takto budem pohynat na semafore, budu ma predbiehat aj chodci na segwayoch...
No, vec sa ma tak, ze NEDC je dlhy priblizne 11km (4x ~1km "mestsky cyklus", a 1x ~7km "mimo-mestsky cyklus"). Takze presnejsie povedane, v tomto skusobnom cykle dokaze prejst ~11km so spotrebou 2.1L/100km. V ziadnom pripade nie "na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu"! O tom, ze by auto mohlo prejst 100km s takouto spotrebou sa nikde nehovori, a ani to nikto netvrdi. S takou spotrebou sa da prejst prave a len tych ~11km.
Mimochodom, ten tzv. "new european driving cycle" je kapitola sama o sebe. Akcelerovat z 0-50km/h za 26 sekund, alebo 0-70km/h za 41 sekund ?!? Co ma toto preboha spolocne s realitou? Ak sa takto budem pohynat na semafore, budu ma predbiehat aj chodci na segwayoch...
to mi pripomenulo ten stary znamy vtip.... prosim vas..... kolko stoji kvapka benzinu? vobec nic.... tak mi nakvapkajte plnu nadrz ...
takyto meraci cyklus ako pises je presne priklad ako by sa to asi nemalo robit.... bohuzial
takyto meraci cyklus ako pises je presne priklad ako by sa to asi nemalo robit.... bohuzial
Ne, takhle se to skutečně neměří. A není moc pravděpodobné, že dosáhli při měření spotřeby 2,1 litru. Je však velká pravděpodobnost, že v jednom z měření mělo spotřebu 0 litrů. Když říkají, že má ujet myslím 40 km na elektřinu (v normovaném cyklu, ale ty tuhle formulaci očividně nemáš rád), tak rozum říká, že zvládne těch 11, ne? Nebo u tebe je 11 > 40? >😒] (Je tu samozřejmě jeden problém, ale radši to nebudu komplikovat.)
hej, mozno prejde 40km na elektrinu, konstantou rychlostou. Ale nie so zrychlovanim a spomalovanim, atd. Meria sa to tak ako som popisal, ak neveris tak si pozri metodiku NEDC...
Na rozdíl od tebe, očividně, jsem si R101 otevřel. A těch 40 ujede v cyklu. Tedy kdyby jezdili NEDC dokola, tak mu ve čtvrtém kole dojde šťáva a bude muset nastartovat motor. Opět jsou tu nějaké problémy, ale proč to komplikovat.
sokar6666
Už sem to psal na konkurenčním fóru, takže tady shrnu hlavní věc : jsou to ***i.
S touhle spotřebou dojedu z Brna do Mosvy a zas dom na jednu nádrž. Slibotechny a lháři. Takovej kec od automobilky je na soud. Když to slibují tak by to měli dodržet a ne se pak ohánět metodikou, stylem jídy apod. Jak zdůvodní spotřebu pětkrát vyšší ??
S touhle spotřebou dojedu z Brna do Mosvy a zas dom na jednu nádrž. Slibotechny a lháři. Takovej kec od automobilky je na soud. Když to slibují tak by to měli dodržet a ne se pak ohánět metodikou, stylem jídy apod. Jak zdůvodní spotřebu pětkrát vyšší ??
mame dobu tabuliek cisel statistik a kdejakych vedeckych studii a teorii .... len skoda ze v praxi sme cim dalej tym viac vzdialeni beznej realite... dnes je moderne ohanat sa nezmyselnymi teoriami s tabulkami ... a robit jednoduche veci komplikovanym sposobom... v roku 2017 by uz mohla prist zmena v metodike merania spotreby.... ktora by mohla priniest realnejsie udaje ....
_MT_
Má chyba.
Tvrdí to oficiální tisková zpráva. Jak v článku píši, Volvo dosud udávalo spotřebu 2,5 l, ale povedlo se jim to snížit. Data v katalozích ještě evidentně nestihli opravit
Chtělo si to jen pořádně přečíst článek. Vzhledem ke stavu jejich webů mě to ani tolik nepřekvapuje. Nicméně děkuji za reakci.
Ji/Ri
V testu jede s tímhle motorem za 7,8... Což je skvěle, kdyz beru v úvahu velikost a výkon auta. Jinak web Volvo v Česku je ubohost sama. Posledni zkušenost mám s 133kw fwd a úsporná jízda kolem 5, normální jízda 5,7.
kuda
Excellent post, I agree with you 100%! I’m always scouring the Internet for new information and learning whatever I can, and in doing so I sometimes leave comments on blogs. I don’t do it for SEO purposes necessarily, but to learn new things. [odkaz]
nemci nedavno spustili linku na vyrobu nafty ze vzdusneho CO2, vody a elektriny vyrobene z FVE, takze jestli se to doneslo nejakymu bruselskymu urednikoj na stul, je jen otázkou casu, kdy auta budou jezdit k benzinkam ne pro benzin, ale s benzinem
Už sem tě na to upozornil jednou a myslim to smrtelně vážně spojovat němku se sympatiema k nacismu je debilita i na tebe a je to fakt těžce přes hranu!
Něco jinýho je když budeš kopat do hlavy komunistu tak toho se asi taky zastanu. To nemá ty mudrlante překrucovatelskej nic společnýho s mym názorem na komunismus nebo nacismus 😉
A to jak se mě furt snažíš oslovat jako ženskou je trapnost nebetyčnejch rozměrů
A svý vlhký sny že se tulíš k jiný vráně si nech já sem vlk samotář a tak to zůstane! 😄
Zkrátka jen imbecil.
Uz ma tu trosku bolia oci z citania stale dookola sa opakujucich takmer rovnakych prispevkov...
Ale nejsem psycholog, možná máš pravdu a možná ji má i Gilgit.
Já zastávám princip Occamovy břitvy.