Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC90 T8 slibuje nereálnou spotřebu 2,1 l/100 km

David Bureš David Bureš 1. 5. 2015 • 14:43
7
128
Zobrazit náhledy (7)
Volvo XC90 Volvo XC90
Vrcholná verze druhé generace Volva XC90 není jen výkonná, ale také úsporná. Kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem.

Ještě v průběhu letošního roku se u českých prodejců objeví Volvo XC90 v plug-in hybridním provedení T8 Twin Engine. Automobilka nyní zveřejnila jeho definitivní specifikace – automobil potřebuje na ujetí 100 kilometrů v normovaném kombinovaném cyklu jen 2,1 litru benzinu.

Proti dosavadním zprávám je spotřeba švédského SUV o 0,4 litru nižší. Spolu s poklesem spotřeby klesly také udávané emise oxidu uhličitého. XC90 T8 Twin Engine bude vypouštět jen 49 gramů CO2 na 100 kilometrů, o 10 gramů méně, než Volvo dosud uvádělo.

Automobilka upravené specifikace vysvětluje nepřetržitým zdokonalováním techniky. Nutno podotknout, že v reálném prostředí bude udávaná spotřeba takřka nedosažitelná. K normované zkoušce nastupují plug-in hybridy s nabitými bateriemi, které udávané hodnoty dokážou podstatně vylepšit. V běžném provozu ale auto vždy s dobitými akumulátory jezdit nebude, normovaný cyklus navíc nepočítá ani třeba s extrémními teplotami.

Volvo XC90 T8 Twin Engine je poháněno kombinací dvoulitrového benzinového čtyřválce (235 kW a 400 N.m) a elektromotoru (64 kW a 240 N.m). Výsledkem je kombinovaný výkon 299 kW a točivý moment 640 N.m. Tato kombinace znamená, že XC90 T8 Twin Engine umí zrychlit z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a ujede výhradně na elektřinu až 43 kilometrů.

Spalovací motor je kombinován s osmistupňovým automatem, elektromotor je pak umístěn u zadní nápravy. Součástí ústrojí je ještě elektromotor u klikové hřídele, který funguje jako startér spalovacího motoru a silný generátor elektřiny a který v případě potřeby poskytuje dodatečných 150 N.m síly.

České ceny XC90 ve verzi T8 Twin Engine začínají na částce 2.089.000 korun. Za tuto částku zákazník dostane litá 19palcová kola, kožený volant, elektrické otevírání víka zavazadelníku, zadní parkovací senzory nebo kožené čalounění.

Související články

Témata
4. 7. 2015 07:09
nagapoker
Excellent post, I agree with you 100%! I’m always scouring the Internet for new information and learning whatever I can, and in doing so I sometimes leave comments on blogs. I don’t do it for SEO purposes necessarily, but to learn new things. [odkaz]
Avatar - _Karel_
2. 5. 2015 21:10
Re: Tak určitě
Mě přijde že spíš než komplexem trpí utkvělou představou jediné SVÉ správné pravdy, v čenž ho zřejmě utvrzuje celá rodina. V kombinací s naprostou hloupostí je to vražedné.

Ale nejsem psycholog, možná máš pravdu a možná ji má i Gilgit.
Já zastávám princip Occamovy břitvy.
Avatar - wakantanka
2. 5. 2015 20:52
Re: Tak určitě
Ja by som skôr povedal že to je zakomplexovaný závistlivý malomeštiak. Na jednej strane pľuje na všetko čo zaváňa komunistickou minulosťou, na strane druhej rád vyzdvihuje niektoré systémy a možnosti tej doby a rád by si ich užíval v tej dnešnej.
2. 5. 2015 20:21
Re: Proč
Dobrý hybrid přeci nepotřebuje tenhle výpočet, aby bylo vidět, že je dobrý. Nebo ti snad čísla u aut postavených na HSD přijdou špatná? Viz první dvě věty druhého odstavce. Pokryl jsem totiž oba druhy neumětelů. ;-)

Chápu smysl toho výpočtu pro úředníka, podle mne má však nulový přínos pro zákazníka.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2015 19:29
Re: Proč
Ty ale odpovídáš něčím jiným na něco jiného... Já nemluvil o "hybridních neumětelích", kterým jejich hybrid moc nefunguje. Mluvím o těch, kdo je donedávna ani neuměli vyrobit a tak napadali ze všech stran... I když, tam si vlastně taky píšeme snové spotřeby typu 4,5 litru u střední třídy s dvoulitrem a podobně...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku