Diskuse

Vstřikování benzinu včera a dnes: Přímý, nebo nepřímý vstřik? A co třeba oba?

8.1.2017

Už od 70. let používají spalovací zážehové motory namísto karburátoru vstřikování. Až do 90. let bylo výhradně nepřímé. Později se ale stále více prosazovalo přímé vstřikování. A dnes mají některé motory oboje.

 

  • 00 Reagovat !

    foto alap

    alap 08.01.  12:59

    Chlazení

    A jak je to s chlazením přímých vstřiků při jízdě na nepřímé vstřikovače? Pokud vím, tak problém předělání přímého vstřiku na LPG je že se musí stále ochlazovat nějakým benzínem přímé vstřiky. Je to tak i u běhu na nepřímé vstřikovače, že se občas musí vstřiknout benzín i přímým vstřikem?
    • 00 Reagovat !

      foto Rambo-CZ

      Rambo_CZ 08.01.  14:43

      « Re: Chlazení

      Nevím jak je to chlazení zajištěno plošně u kombinace přímeho a npřímeho vstřikování běžně, ale vím že CNG verze 1.4TSI (u Octavie G-Tec) má speciálně upravený motor (plynové vstřikovače jsou normálně do sání), hlavně teda hlavu kde pro lepší přenos tepla mezi benzínovým vstřikovačem a hlavou jsou nějaké kroužky (pokud si dobře vzpomínám tak se psalo o teflonu). Bohužel nemůžu najít odkaz na ten dokument kde byly popsány konstrukční změny oproti čistě benzínové verzi.
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 08.01.  13:36

    Vstřikování...

    No ono k rozšíření došlo až od 80tých let... :-!
  • 10 Reagovat !

    foto Arni147

    Arni147 08.01.  13:40

    Mitsubitchi 1.8 GDI

    Mam tento prvy motor s priamim strekom a veru ma velke problemy sam zo sebou, nevie volnobeh drzat, meni reziny vykonu, spotreba je tak 6 az 7 teda nic extra
    • 00 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.01.  16:47

      « Re: Mitsubitchi 1.8 GDI

      Hodně pomáhají iridiové svíčky Denso s extrémně tenkými elektrodami a pomocnými elektrodami pro odhoření usazeného karbonu ...
    • 00 Reagovat !

      foto Alesmoto

      Alesmoto 24.02.  14:47

      « Re: Mitsubitchi 1.8 GDI

      Měl jsem stejný motor ve Volvu V40 a žádné cukání se nekonalo. A to jsem s ním jezdil od 180 - 260 tis. km. Na couračky mimo město to jezdilo kolem 7L, Chorvatsko až na Pelješac to jelo naložený za 6,2L. Na auto s prázdnou váhou 1400kg a objemem 1,8 dobrej výsledek.
      Jen jsem se o něj staral - jednou byla zapotřebí lambda, dostalo to nový Denso iridium a po 15tis km jsem nalil do bandy čistič od Winsu na přímý vstřikování. Jo a když jsem tankoval Vervu 100, tak to znatelně líp jelo a míň žralo - cca 0,3dcl.
  • 20 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 08.01.  13:41

    Škubání

    Ve svém autě mám kombinaci přímého i nepřímého vstřikování (i-VTEC & VTC). Ve služebácích máme novou generaci motorů TSI. Občas, za určitých podmínek, tedy když jedu konstatní rychlostí, kolem 1.900-2.000 ot./min, jen "lechtám" akcelerátor, a když přišlápnu více pedál akcelerátoru, jsem si všiml, že oba uvedené motory někdy mírně škubnou. Je to téměř nezaznamenatelné, neděje se to vždy, ale stává se to. Octávky jsou MY 2016. Má s tím někdo zkušenost?
    • 00 Reagovat !

      foto michal-t

      michal.t 08.01.  14:09

      « Re: Škubání

      To mírné škubnutí znám i z civica, kde je pouze nepřímý vstřik... ptal jsem se na to v servise a bylo mi řečeno, že se tak projevuje systém přepínání vaček VTEC. Tak mě i překvapuje, že něco takového vnímáš i u TSI... že by to byl právě nějaký projev vstřikování?
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 08.01.  14:24

        « Re: Re: Škubání

        Poslední TSI je podobný systém plnění, tedy kombinován nepřímým a přímým vstřikem, proto se mi nabízí ta spojitost mezi oběma systémy plnění. U škodovky je to škubnutí mírně znatelnější.
        Nevím, čím si to vysvětlit. Napadá mě snad jen přechodem do jiného režimu, což pozoruješ i Ty. U těch kombinovaných systémů bych chtěl vědět, jestli k přechodu z nepřímého (nízké zatížení) na přímý (vyšší zatížení) postačí přidání na akcelerátoru, nebo je to dáno potřebou vyšších otáček. Divné právě je, že se to ale děje jen při klidně jízdě a v situacích když třeba pod kopcem přitlačíš více na pedál, nebo na výjezdu ze zatáčky a přitlačís více pedál. A co je ještě zvláštnější, neděje se to vždy, jen občas a téměř neznatelně, ale děje se... ;-\ Když se třeba rozjedu na plný plyn, de facto pod zatížením, ať středním či vysokým, tak k tomu nikdy nedošlo.
        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 08.01.  16:51

          « Re: Re: Re: Škubání

          Škubání se může dít v momentě kdy nestačí palivová mapa řídící jednotky. Na chvilku je řídící jednotka mimo, nemá k dispozici data a reaguje na to nalezením nejbližšího použitelného režimu mapy. Výsledkem bývá škubnutí.
          • 00 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 09.01.  20:57

            « Re: Re: Re: Re: Škubání

            Hm, zajímavá úvaha. Chtělo by to za jízdy napíchnou OBD a shlédnout data.
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 09.01.  14:27

          « Re: Re: Re: Škubání

          Mozna LSPI. Ted se to resi na nove Astre 1.4T nebo v US s tim maji problem Ford EcoBoost, Mitsubishi Evo,...
          • 00 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 09.01.  20:55

            « Re: Re: Re: Re: Škubání

            To bych pochopil při jízdě v nízkých otáčkách, a když bych chtěl po motoru velký výkon, ale u otáček kolem 2.000 a i lehkém přidání akcelerátoru? V takové situaci by přece k detonačnímu hoření dojít nemělo když se bavíme o LSPI, hm?
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 09.01.  11:27

      « Re: Škubání

      To máte 1,8 TSI? Tohle bych normálně připsal vstřikování. Myslím dávkování paliva, tohle klidně udělá motor s jediným systémem. Řídící jednotka se s tím prudkým přechodem nedokáže lépe vyrovnat.
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 09.01.  20:41

        « Re: Re: Škubání

        Ano, 1.8 TSI. V dílnách na diag žádná chybová hláška, mechoši o tom ví, ale prý je to vlastnost, ne vada.Škoda :-|
  • 10 Reagovat !

    foto MichalEvo

    MichalEvo 08.01.  13:56

    Otevírání vstřikovačů tlakem paliva

    "Vstřikovače jsou v tomto případě otevírány tlakem paliva, podobně jako u dieselů....."Opravdu?? A jakpa by se tam děla ta lambda regulace? Regulací tlaku paliva? Nemyslíte, že by tento děj byl tak trochu pomalý?? Otevírání vstřikovačů je v plné kompetenci řídící jednotky, která podle doby otevření vstřikovače upravuje dávku paliva, což má za následek lambda regulaci..
    • 00 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.01.  16:49

      « Re: Otevírání vstřikovačů tlakem paliva

      popletl mechanické přímé vstřikování s elektronicky řízeným
  • 00 Reagovat !

    foto Xonik

    Xonik 08.01.  14:07

    Drobná nepřesnost

    Vstřikování jako takové se seriově používalo dříve než v 70.tých letech - třeba zmíněné mercedesy měly ryze mechanické systémy již v první polovině předchozí dekády (tedy ještě před D-jetem.).

    Takže o nástupu v 70.tých letech se sá hovořit především v souvislosti s více či méně elektronickými systémy.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 08.01.  15:33

      « Re: Drobná nepřesnost

      Elektronické systémy nastoupily až v 80tých létech.
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 08.01.  16:09

        « Re: Re: Drobná nepřesnost

        Bosh elektronicky řízený D-jetronic předvedl v roce 67, v sedmdesátých letech se už běžně používal, např. ho má bmw 3000csi od r.74.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 08.01.  16:59

          « Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

          BMW 3000 CSi......běžné auto......
          • 00 Reagovat !

            foto Xonik

            Xonik 08.01.  17:02

            « Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

            Naprostá většina benzínových mercedesů vyrobených v 70 už měla d/k jet.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 08.01.  17:51

            « Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

            Zbytečně slovíčkaříš, el. řízené vstřikování se prostě používalo už v sedmdesátkách.
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 08.01.  18:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

              Wiki....On petrol engines, fuel injection replaced carburetors from the 1980s onward.[1]
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 09.01.  07:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

                Když chceš slovíčkařit, ok. "Nastoupit" neznamená "nahradit"!
      • 00 Reagovat !

        foto Xonik

        Xonik 08.01.  17:00

        « Re: Re: Drobná nepřesnost

        To ani ne, už v 70.tých letech se používal, samozřejmě to rozšiřování nebylo třeba tak rychlé...
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 08.01.  17:07

          « Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

          Právě. Pracoval jsem v tu dobu ve vývoji v automobilce Toyota. K rozšíření vstřikování benzinu u běžnějších aut došlo až v polovině 80tých let v součinnosti se zdokonalováním v oblasti ovládací elektroniky.
          • 00 Reagovat !

            foto Xonik

            Xonik 08.01.  17:10

            « Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

            To samozrějmě ano, bylo to také dost o ceně, kdy si to logicky cestu do menších nebo levnějších modelů hledalo déle. Na druhou stranu spousta aut to měla skutečně už 10-15 let předtím.
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 08.01.  17:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

              Vše je na tomto světě o penězích! Až cena /fuel injection) technologie klesla na trhem přijatelnou cenu, teprve pak se vstřikování rozšířilo. A to bylo v polovině 80tých let. Přímé vstřikování benzinu se dokonce objevilo v autech až v roce 1997.
              • 00 Reagovat !

                foto Xonik

                Xonik 08.01.  21:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobná nepřesnost

                Ano je to hodně o penězích (i když nejenom, tlak na větší používání vstřikování byl i z dalších důvodu, mj. spotřeba/emise), proto to v dražších autech bylo už o více jak dekádu dříve. Tak to vesměs chodí u všech novinek, nejdřív to dostanou vlajkové lodě, pak se to šíří směrem dolu.
  • 00 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 08.01.  14:32

    Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW

    Děkuji za odpovědi, zajímá mě jenom spolehlivost a provozní náklady na tento motor
    • 00 Reagovat !

      foto Brin

      Brin 08.01.  14:39

      « Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW

      Fajnový, pokud nemusíte platit jeho opravy >:D >:D

      Upřímně, odchází tam lecos. Motor silně karbonuje, pokud nejezdíte na předepsaný 98 benzín a trochu to netočíte. Odchází hydraulický vymezovač vačkové hřídele, tedy on funguje, ale po nastartování asi 10 sekund rachtá jako diesel před smrtí. Obecně je ten motor na volnoběh projevem jako šicí stroj. Ve vysokých otáčkách je to ovšem zvukový koncert, to jo. A docela to i jede, ale taky to žere. V malém autě typu Audi A2 o hmotnosti 1 tuny je běžná spotřeba kolem 7,5 litru. Mě na něm odešly ještě zapalovací cívky (běžná závada) a vymačkaly se zdvihátka vysokotlakého čerpadla. To šlo opravit, takže v pohodě, ale vysoká cena za práci, muselo se to hodně rozebírat. Taky je třeba měnit rozvody, které jsou u octávií řetězové a měly být doživotní. No nejsou.
      • 00 Reagovat !

        foto flyboyeda

        flyboyeda 08.01.  15:09

        « Re: Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW

        A ty rozvody jsou nebo nejsou řetězové třeba u pašíka B6 ?
    • 00 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 08.01.  14:45

      « Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW

      Žádná velká chvála, chlape. Zkus počíst třeba tady

      [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 09.01.  14:29

      « Re: Jaký je motor 1.6 FSI 85 KW od VW

      Recenze byla v nekterem z nedavnych cisel Sveta Motoru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…