Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Beetle a Scirocco opět skončí v propadlišti dějin. Bez náhrady

Modely Scirocco a Bettle spojuje to, že v obou případech šlo o znovuoživení legendy. Ale čeká je zřejmě stejný osud jako předešlé nositele těchto jmen.
Zpět na článek
9. 5. 2017 14:28
9. 5. 2017 14:50
9. 5. 2017 15:06
9. 5. 2017 15:11
9. 5. 2017 15:37
9. 5. 2017 15:23
9. 5. 2017 15:26
9. 5. 2017 15:39
9. 5. 2017 20:31
9. 5. 2017 16:17
9. 5. 2017 20:34
10. 5. 2017 08:21
10. 5. 2017 11:09
10. 5. 2017 13:45
11. 5. 2017 11:57
11. 5. 2017 19:49
9. 5. 2017 17:11
10. 5. 2017 10:11
10. 5. 2017 10:55
9. 5. 2017 14:18
HALUŠKY KONZERVÍ FABRUŠKY
jj
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA GERMANIZOVANÍ SOUDRUZI: VÍTE VY VŮBEC PROČ JE PŮLKA ŠÁDE-VOTROKŮ IMRVÉRE NALITÁ??
TO JE JEDNODUCHÝ, PÁČ CHTĚJÍ PŘEŽÍT DO DALŠÍ SMĚNY ÚCHYLNÝ 18cti SMĚNNÝ REŽIM, CHUDÁCI >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
9. 5. 2017 14:20
Re: HALUŠKY KONZERVÍ FABRUŠKY
Ti "chudáci" mají na svou profesi dosti slušné love i s bohatými bonusy. Ve škodovce si na rozdíl od Hujdaje nemají moc na co stěžovat.
9. 5. 2017 14:31
Re: VÍTE VY VŮBEC PROČ JE PŮLKA ŠÁDE-VOTROKŮ IMRVÉRE NALITÁ?
stěžovat si můžou leda tak na ODBORY PROTOŽE JE PRODALY >:D >:D >:D >:D >:D >:D Víš TY vůbec jak je těžký makat pod taktem v takovým pakáckým systému?? Na to 40%ní lihovina za chvíli nebude stačit, počeba pak PERNÍKÁŘE nebo kvapku LSD ?? >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Googelit
9. 5. 2017 14:43
Re: VÍTE VY VŮBEC PROČ JE PŮLKA ŠÁDE-VOTROKŮ IMRVÉRE NALITÁ?
tak jest :yes: ... rozdíl od Hujdaje - tam je to fakt hnus tak tak 8-s 8-s 8-s
Avatar - Skipper
9. 5. 2017 19:20
Re: VÍTE VY VŮBEC PROČ JE PŮLKA ŠÁDE-VOTROKŮ IMRVÉRE NALITÁ?
Teď jsem to pochopil. Kharl maká u pásu ve Škodovce, nenávidí svou práci a proto tak nenávidí auta se spalovacími motory... Osobně bych ho podezíral, že auta osazuje motory TDi...
Avatar - Đawson
10. 5. 2017 08:01
Re: VÍTE VY VŮBEC PROČ JE PŮLKA ŠÁDE-VOTROKŮ IMRVÉRE NALITÁ?
To je bohuzel pravda >:D
Avatar - CHerokee
9. 5. 2017 14:18
Třikrát hurá unifikaci...
...aneb to, co je jen trochu designově zajímavé a odlišné, zabijeme. VW 8-s
Rozbalit vlákno
58
Avatar - fOE
9. 5. 2017 14:28
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Zabil to VW nebo zakaznici co to nekupovali? Ja myslim ze tomu VW dal fer sanci a pokud by se to rentovalo, vyrabelo by se to i dal. VW (ani zadna jina automobilka) holt neni charita.
9. 5. 2017 14:30
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Určite nie. Je za tým skôr evidentná snaha VW čo najlacnejšie vyrobiť a čo najdrahšie predať. Za každú cenu. Prečo to v prípade Mini alebo F500 funguje?
Dávať za vinu zákazníkom, že nekupujú naše autá - ty si asi spadol z jahody, že?
Avatar - sargis
9. 5. 2017 14:33
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Presne tak. Sci sa urcite rentovalo, technika Golfu, interier skoro rovnaky. U Beetlu tiez technika Golfu.
Pre mna to znamena, ze by malo skoncit aj Audi TT...
Holt, niekde na tu plejadu chystanych SUV musia nahrabat.
9. 5. 2017 14:36
Re: Třikrát hurá unifikaci...
lebo mini a 500 sa vydarili, chrobák nie. Prvá generácia bola až komická a druhá sa trochu zlepšila, ale nie dosť. VW nezvládol projekt beetle, preto končí neslávne.
9. 5. 2017 14:41
Re: Třikrát hurá unifikaci...
To bola skôr rečnícka otázka... ;-) Dizajnovo nebola prvá verzia nového Chrobáka vôbec zlá.
9. 5. 2017 15:04
Re: Třikrát hurá unifikaci...
nesranduj dizajnovo bola prvá generácia chrobáka dôvodom, prečo celý projekt neuspel. takáto reinkarnácia má šancu, len keď sa dotiahne, nie, keď zostane na pol ceste. Mini to vzalo odpodlahy, urobili úplne novú káru s nádherným retro dizajnom, 500 bola síce klasika, ale geniálny dizajn a nový chrobák nebol ani kúlový retro kúsok, ani golf, zostal visieť vo vákuu, nebol dôvod ho kúpiť. Samozrejme pár sa ich predalo, ale evidentne málo.
9. 5. 2017 15:17
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ale kdeže, problémom bol najmä použitý materiál a technika, a nasadená cena. VW proste oslovil nesprávnu skupinu ľudí. Tým, čo naňho mali, sa nepáčil, mali vyššie nároky. Plno ľudí by si naopak Chrobáka kúpilo, keby bol lacnejší. Keby z neho spravili štýlovku pre mladých, pokojne s motormi 1,3-1,6 l za lepšiu cenu, mohli spraviť dieru do sveta. Luxus poskladaný z lacných dielov chcel málokto.
Možno mohol byť Beetle trochu menší, predsa len voči historickej predlohe vyzeral ako nafúknutý balón. Ale aj Mini je výrazne, naozaj výrazne väčšie ako jeho vzor a nevadí to.
Možno ho mohli trošku dopracovať, pohrať sa s detailami, ale ktovie, či by to niečo riešilo.
Avatar - wakantanka
9. 5. 2017 16:13
Re: Třikrát hurá unifikaci...
No ja si hlavne myslím, že to proste prestrelili jednak cenou a jednak veľkosťou. Tak ako cieli 500 predovšetkým na ženy vodičky, tak mal byť nový chrobák postavený na podlahe Pola a nie Golfu ak chceli slušne predávať aj v Európe. Nám chlapom sa to nezdá, ale aj v prvej inkarnácii to bolo v rámci doby dosť široké auto zo ženského pohľadu. No a s technikou Pola by ruka v ruke kráčala aj nižšia prijateľnejšia cena. Otázka je čo by to spravilo s predajmi v krajine pôvodu, teda na severoamerickom kontinente.
9. 5. 2017 17:03
Re: Třikrát hurá unifikaci...
dizajnová štýlovka sa nebude predávať, ak nebude mať dobrý dizajn, ostatné je už potom irelevantné
Avatar - wakantanka
9. 5. 2017 20:46
Re: Třikrát hurá unifikaci...
No je aj nie je, ale na tom dizajne sa asi zhodneme >:D
Avatar - fOE
9. 5. 2017 14:48
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Oni tuhle snahu nemaji vsichni? >:D
Mini prodava za premiove ceny a prodava statisice, ano, tam to funguje. Fiat 500 je jen prekapotovana panda, a taky se toho proda mraky (navic je tu s nama ta stejna generace, jen poFL, uz drahne let takze ten tlak na to aby se zaplatila nebude takovy).
Zrovnatak pokulhava srovnani s TT, jednoduse jine pocty clovek musi prodat auta, ktere je jedinecne a na svou jedinecnost musi vydelat z ceny scirocca, a jiny pocet kusu bude potrebovat na sve zaplaceni za premiove ceny prodavane TT.

Jednoduse se scirocco a beetle neprodavaji, tahnou SUV, je tu predpoklad, ze se SUV nebo crossover bude prodavat lip? Pak bych byl spatny hospodar kdybych neuvolnil kapacity timhle smerem. Neudelam to ja, udela to konkurence a na tenhle den budu jednou vzpominat jako na zacatek sveho konce. VW je mozna spoustu veci, ale spatny hospodar tezko. ;-)
9. 5. 2017 14:58
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Určite nie tak do krajnosti ako VW. VW ide prakticky vždy "na istotu", s novinkami prichádza často až na chvoste, keď sa to ostatným už osvedčilo, nové modely v oveľa väčšej miere ako iní skladá z dávno predtým vyvinutých a v X modeloch používaných dielov, atď... Všetko to šetrí peniaze, akurát VW bude ťažko za vizionára alebo inovátora.
Ja píšem, že je VW zlý hospodár? Ako ťa to napadlo? Nič také nepíšem. To ani náhodou, práve naopak. Ja píšem len to, že niekedy treba veci robiť aj pocitovo, len podľa čísiel nemusí tiež všetko vyjsť.
Avatar - fOE
9. 5. 2017 15:16
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ale vzdyt pocitove VW taky dela veci, jen ma k tomu jine znacky, takovy Veyron urcite nebyl chladny kalkul (a pokud byl tak velice spatny). I to stale aktualni Scirocco a Beetle jsou toho prikladem. Zkusili to, nevyslo to. Nikdo nebude vyrabet neco co na sebe dostatecne nevydela opakovane, a taky nikdo nezarizne vydelavajici projekt jen tak.

Zenskou stylovku v koncernu VW prevzala dost mozna Audi A1 (znak audi si precijen vysokou cenu obhaji spis nez beetle), coupe (resp. placatej HB) zjevne netahne nehlede na znacku, viz Hamuv koment nize, a clovek sahne spis po golfu. Ja se tomu uprimne nedivim, a reakci VW pak taky ne.
9. 5. 2017 15:35
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tak zas neťahaj do debaty o mainstreamových štýlovkách Veyron a podobné extrémy.
Jasne, že nebudú pokračovať vo výrobe niečoho, čo sa nepredáva, ale teraz sa bavíme o dôvodoch, prečo k tomu prišlo. Že by VW robil veci pocitovo? Možno prvý nápad je taký. Ale vždy, skoro bez výnimky ho zatlačia čísla do úzadia. Jedna výnimka ma napadá, a síce Phaeton, ale to bola predstava jedného človeka, ktorému si nikto netrúfal odporovať.
Audi A1 je štýlovka? Asi potrebuješ okuliare. Čo je na nej štýlové? Teda okrem toho, že sa podobá na svojich väčších bratov.
Avatar - fOE
9. 5. 2017 16:01
Re: Třikrát hurá unifikaci...
A1 se mi zezacatku vubec nelibila, ale postupem casu jsem ji prisel na chut. Ma za me na audi az velice zajimavou zad (ikdyz prave tyto partie mi ze zacatku nejvic vadili) a dela se ve fesnych dvoubarevnych kombinacich. Pred barakem mi stava Opel Adam a prave A1 v podobne barevne kombinaci a jako stylovka na me pusobi obe.
[odkaz]

[odkaz]
9. 5. 2017 18:27
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Bylo by zajímavé porovnat prodeje třídveřového Golfu a Scirocca. Obecně méně praktické HB asi tolik nepotáhnou. Viz pomalé vymírání třídveřáků. A vem si, jak dlouho je tu G7 a Scirocco jede pořád první generaci. Čekal jsem, že už tu dávno bude druhá (nanejvýš tak do dvou let po Golfu). Čekal jsem, že ten pokrok, který udělali u Golfu, přenesou do Scirocca. Můj pohled byl spíš vyčkávat než kupovat. A druhá generace pořád není, zatímco se pomalu chystá G8.
Avatar - fOE
9. 5. 2017 19:07
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ja se vymirani 3dv HB nedivim. HB je pro me kral "all in one" karoserii, ale tri dvere jdou proti te vsestranosti. Ted na me vlitne white label, ale za 3dv hb slzu ronit urcite nebudu.
9. 5. 2017 19:44
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tak v menších autech je to pomalu jediná karoserie. Na té délce sedan nebo kombi jen tak nepostavíš, aby to vypadalo k světu. Kupé se dá. Krátká terénní auta, SUV, to jsou v podstatě také HB, jen vyšší. Když chceš postavit něco atraktivního, tak to může být leda HB, když ne kupé. Pro jednoduchost pomíjím otevřená auta. Proč by všechno mělo být univerzální? Chci mít atraktivní auta i mezi těmi malými.

Nedivím se tedy tomu, že se méně prodávají. Ale vadí mi, že je automobilky přestávají vyrábět. Hlavně ty opravdu líbivější. Jsou ozvláštněním.
Avatar - white label
9. 5. 2017 20:16
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Přesně tak!
Avatar - fOE
10. 5. 2017 08:07
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tohle se tu (zvlast s WL) probiralo Xkrat, ale ja tu "atraktivitu" tridveroveho HB vedle petidveroveho v nicem nevidim. Stejna krabice. Scirocco jde trochu mimo bo ma proti golfu vyrazne jinou karoserii, ale vetsina tech HB taky vypada uplne stejne nehlede na pocet dveri a predstava, ze koukam na auto z dali a cekam, cekam, cekam dokud nespocitam dvere abych se teda rozhodl jestli ta stejna kastle je atraktivni, nebo ta stejna kastle je zase jen tuctove petidvirko je takova usmevna. :-)
Kdyz vemu treba osmou generaci civicu, ktery se jeste delal jak 5dv tak i jako honosne se jmenujici 3dv Type S, tady byla i karoserie lehce jina a...
... furt nic. Bud se mi ufo libilo, nebo nelibilo a kdyz libilo pak libilo v obou provedenich stejne. Jelikoz jsem prave 3dv civic sedlal tak takhle za sebe hloupej obchod (2 dvere za honosnej nazev) uz nikdy vice, krabice jako krabice, jen ta 3dv ve vsem horsi.

Kazdopadne chapu ze v tomto zustanu dost osamocen, ja mam problem s i coupe na bazi sedanu stredni tridy treba. Sedan, kteremu nekdo zapomel namontovat 2 dvere, atraktivitu tomu zvednul zanedbatelne nebo vubec a rekne si za to vic? Coupe jako F type ano, coupe jako 4er za me nevidim duvod.
10. 5. 2017 11:47
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Když ho máš doma, tak nekoukáš z dáli a nečekáš, až se přiblíží. Nenapsal jsem, že je každý třídveřák atraktivnější. A u některých je to jen o drobnostech, které mě potěší, vylepší dojem - délka dveří, prosklení vzadu atp. Scirocco však nespadá do kategorie "pětidvěřák bez jednoho páru dveří." Stejně tak C30 nebo třeba MiTo.

Nejhorší jsou podle mne pětidveřáky se schovanými klikami vzadu. Sice tím říkají, že je třídveřák líbivější, ale proporce jsou typicky špatně, takže to akorát tahá za oči, místo aby to lahodilo. Na to mám prakticky alergii (asi jedinou výjimkou je Civic 8g, kde jsou zadní dveře krátké). A nejlepší je, když z toho pak udělají kombi.
Avatar - white label
9. 5. 2017 20:17
Re: Třikrát hurá unifikaci...
No, a už jsem tady..., ještě jednou a uvidiš ten fičák...! 8-s ;-)
9. 5. 2017 15:38
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Uplne suhlasim. Ovsem si myslim, ze zaciatok konca u Scirocca znamenal rok 2013, kedy bolo v Nemecku vyhlasene ako auto, ktore svojich majitelov najviac hnevalo (hlavne kvoli motoru 1,4 TSI) a vtedy dostalo Scirocco "ocenenenie "Goldene Möhre" (zlata mrkva) za auto s najväcsim poctom nespokojnych zakaznikov vobec. [odkaz]
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2017 14:32
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tak trošku obě strany. VW docela mizernou strukturou své nabídky, zákazníci tím, že nekupovali.
Je to složité. Když už VW udělá sportovní auto (Scirocco) a nad něj postaví rychlejší verze Golfa, kdo by bral Scirocco? A Beetle - drahý Golf s menším prostorem a užší nabídkou verzí...
9. 5. 2017 14:33
Re: Třikrát hurá unifikaci...
V Beetle bolo dosť miesta - len na nesprávnych miestach (pri čelnom skle a nad hlavou).
Avatar - praděda7
9. 5. 2017 17:06
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Přesně! Product Planning selhalo. Měly by padat hlavy... ;-)
9. 5. 2017 19:20
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Snad jediný Golf, který opravdu stojí nad Sciroccem, je Clubsport S. A tou dobou už asi bylo Scirocco odepsané; minimálně nemělo jistou budoucnost. To není důvod, ale následek.

Scirocco mělo nahoře prakticky stejnou nabídku motorů jako Golf. Rozdíl byl, že Golf R měl Haldex (jako S3) a Scirocco R ne, podobně jako Leon (v podstatě odpovídal silnější Cupře, tenkrát označované také R). Problém je, že je to auto z doby G5/ G6. S příchodem další generace Golfu/ Leonu posílil stejně jako silnější Cupra. Golf R ale poskočil dál (jako S3). To by nebyl takový problém. Cupra by také měla být sportovnější. Dělí je pohon, dobrá. Jen nelze čekat, že s tak starým produktem teď budou něco dělat (že by si tedy zvolili Scirocco, když se rozhodli udělat něco extrémnějšího).

Takže mi není jasné, o čem mluvíš. Mohl bys myslet leda R, ale to je jen jedna verze. A jak jsem napsal, tam by se to podle mne dalo přežít. Horší podle mne je, že je to prostě staré auto. To, že druhá generace nepřišla normálně po sedmi, nebo řekněme šesti letech (G6 měl kratší cyklus), značí, že minimálně váhali a to už někdy kolem 2012, nebo i dřív. Už v době příchodu G7 GTI jsem psal, že bych si teď Scirocco, byť se mi líbí víc, nekoupil. Podobně jako u Phaetonu. To auto prostě nechali zastarat, protože asi nevěřili, že se investice do další generace vyplatí. To je konečná.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2017 20:25
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Nejsem si jistý, ale Golf R přišel dříve, než Scirocco R, ne? Navíc byl průběžně rozvíjený, což Scirocco nebylo. Ani šíře motorové nabídky nebyla tak oslnivá, což byla věc, kterou se staré Scirocco vyznačovalo.
S tím, že ho nechali zestárnout (a celkem brzy) souhlasím.
9. 5. 2017 21:06
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Podíval jsem se a Scirocco R mělo přijít o dva měsíce před Golfem R. Podobně standardní Scirocco šlo na trh tři měsíce před G6 (R šlo 15, respektive 14 měsíců po uvedení první motorizace). A to byl dvoulitr ještě z G5, měnili ho ve stejnou dobu, jako uváděli R, možná i některé ovládací prvky (matně si něco takového vybavuji), musel bych se podívat.

G5 měl R32, R tedy nebylo něco nového, navazovalo na něj. V motorech Sciroccu pak chyběly jen ty slabší (1,2 TSI, 1,6 TDI, 1,4 MPI, 1,6 MPI), což je pochopitelné. U verzí, které mají být sportovnější, exkluzivnější je to normální (uříznou tak jednu, dvě motorizace, podle počtu). Po obměně motorů mu pak chyběla 103/ 110 kW 1,4 (slabší měl), ale zase dostal 132 kW 2,0 TSI (normální Golf nemá ani 1,8). A samozřejmě nemělo nic, co by odpovídalo výročnímu Golfu (nebo standardní Cupře, ani jejím zvláštním edicím s 210+ kW). Jo a nedostalo 169 kW verzi odpovídají G7 GTI-P, jen 162 jako standardní GTI, ale to je drobnost.

Přesně tak. Golf je stálice a investují do něj. I když mě překvapilo, kolikrát ve Sciroccu aktualizovali věci jako volant nebo panel klimatizace. Tam peníze utráceli (asi aby vypadal aktuálněji). Ale do další generace se jim očividně nechtělo.
Avatar - wakantanka
9. 5. 2017 21:01
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ja mám pocit, že to celkom dobre nezacielili. Podľa mňa malo byť šíro akýmsi topmodelom v rámci danej veľkostnej kategórie. Teda nerecyklovať viacmenej techniku staršieho Golfu. Modernizácia sa mu v podstate vyhla veľkým oblúkom aj vzhľadom čo priniesol G7. Ak chcel koncern predávať v zaujímavých počtoch prečo prišiel Golf R? Golf mal ostať GTI a kto by chcel niečo viac mal dostať šíro s haldexom a všetkým ostatným čo Golf R má. A verím tomu, že by nebola potom problémom ani menej praktická 3dv karoséria.
9. 5. 2017 21:39
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tak Scirocco šlo na trh prakticky s G6, pár měsíců před ním. A G6 byl víceméně G5. V té době bylo prakticky aktuální (byly tam myslím nějaké kiksy z G5, ale to v dalším modelovém roce spravili). Pak přišel G7 a Scirocco nikde. To byl problém. Chápu, že se jim u tak okrajového modelu nechtělo jít do pětiletého životního cyklu, ale s tím měli počítat, když ho dávali na trh.

Modernizace se mu nevyhnula velkým obloukem. Jen to (motory, snad navigace, panel klimatizace, volanty atp.; pravděpodobně obměnili značnou část elektroniky, asi jako u Pola) naroubovali na starý základ. Nedostal myslím VAQ.

U R možná sázeli na to, že je to víc na pohodu, prostě rychlé univerzální auto. Scirocco R mělo blízko Cupře, což byl další sportovnější model.
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 08:06
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Mno napísal si to lepšie ako ja :-) :yes:
10. 5. 2017 11:07
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Možná ho měli postavit jako Audi. Ostatně Audi takový koncept mělo. I když má v téhle velikosti celkem plno. Možná nahradit třídveřovou A3. Je to škoda. Podobně jako C30. Běžné třídveřové HB (kde je i pětidveřová varianta) nejdou takhle daleko.
Avatar - iudex
9. 5. 2017 14:41
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Nemyslím, že by sa šíro nekupovalo, ak ho s prižmúrením oka označíme za kupé, tak medzi menšími kupé tie predaje zrejme najhoršie neboli. Aj na cestách ich relatívne vídať. S rentabilnosťou modelu neviem, čísla som nevidel, ale z hľadiska nákladov tam osobitnú komplikovanosť nevidím, v princípe ide o prekapotovaný Golf, platforma, motory, prevodovky, všetko zdieľal (s predošlým Golfom, nie s G7) a mohol zdieľať naďalej. Takže asi v červených číslach nebol, len jednoducho mal tú smolu, že v tabuľke ziskovosti bol na chvoste a keď sa "katujú kosty", lietajú triesky.
9. 5. 2017 14:49
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Aj to by mohlo byť... Škoda, že nevymysleli nejakého nástupcu. Možno keby si trochu vzali príklad z RCZ, ale netuším, ako sa ten predáva.
Avatar - Ham.
9. 5. 2017 15:08
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Z RCZ si právě příklad vzali, ten se prodával tak blbě, že se už se od loňska nevyrábí. Prostě o kupé nižší střední není v Evropě absolutně zájem a prakticky všichni to zabalili, Šíro bude v podstatě poslední kdo zhasne v této kategorii.
[odkaz]
[odkaz]
9. 5. 2017 15:19
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Takže to vpodstate zbabral marketing...
Ako si z RCZ vzali príklad? Dizajnovo určite nie, technicky asi tiež nie...
Avatar - Ham.
9. 5. 2017 15:38
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Zbabrali to v první řadě klienti, prostě v Evropě není o tuto kategorii evidentně zájem bez ohledu zda takové auto vyrábí PSA (RCZ) nebo VW (Šíro). Marketing s tím nemá nic společného. A příklad si vzali v tom, že když se něco nekupuje, tak to výrobci prostě přestanou vyrábět, automobilky nejsou charita (celý koncern VW má v nižší střední v Evropě 8 zástupců i když dva škrtnou, tak je to pořád velice široká nabídka a v situaci kdy nestíhají vyrábět Tiguany, Atecy nebo Kodiaqy s nepřiměřenými čekačkami je nesmysl držet modely které prodají pár stovek aut a drží se na ně kapacity linek). A technicky je samozřejmě RCZ a Šíro stejný koncept, na technice mainstreamového předohrabu (Golf, 308) je postavené třídveřové kupé (RCZ, Šíro).
10. 5. 2017 08:03
Re: Třikrát hurá unifikaci...
"Zbabrali to v první řadě klienti..." - jak môže niekto napísať takú pichovinu?
Mám skvelý výrobok, ale som v strate, zbabrali to klienti, nekupujú to! Zbabral to v prvom rade sám výrobca. Alebo by mal dať klientov k súdu, že mu zbabrali kšeft? :-!
Avatar - Ham.
10. 5. 2017 09:10
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Kdybys uměl chápat psaný text, tak by ti mohlo docvaknout, že „zbabrali klienti“ bylo myšleno nikoliv ve vztahu ke konkrétnímu výrobci a modelu, ale k segmentu jako celku. Kdysi působila v tomto segmentu řada výrobců s řadou modelů, které se dobře prodávaly, ale postupně zájem Evropanů opadal až do stavu, kdy poslední model, který přežil (Širo) pravděpodobně časem také skončí. Důvodem není skutečnost, že by výrobci neuměli postavit hezké a kvalitní auto v tomto segmentu. I přesto, že tu kdysi byl velký výběr tvarů i technických provedení, tak prodeje stabilně klesaly v důsledku prostého faktu, že tento segment v očích Evropanů je dnes již nezajímavý a nákupní preference jsou jinde. I kdyby Opel, PSA, Fiat, VW nebo kdokoliv jiný udělal sebekrásnější auto v tomto segmentu, tak je evidentní, že šance na alespoň obstojné prodeje je blízká nule. Takže pokud tady řada diskutérů brečí nad Šírem a diví se jeho ukončení, tak je to částečně brek nad sebou samými (nad kupujícími, předpokládám, že většina zde diskutujících jsou zároveň potenciální kupci aut), protože tuto kategorii zabil především nezájem evropských kupců, kteří si raději koupí sebeošklivější SUV/crossover či jinou vypumpovanou ropuchu než sebevypiplanější třídveřové kupé v mainstreamové nižší střední.
Avatar - iudex
9. 5. 2017 15:49
Re: Třikrát hurá unifikaci...
No ja neviem, ale mne sa tie čísla šíra zdajú nadmieru slušné, v najlepšom roku 45t a aj v poslednom (deviatom) roku produkcie nad 10t, to nepovažujem vôbec za zlé cifry. Ak dokázal VW predávať fakticky generáciu starú techniku (šíro je na báze G5, resp. G6) rovnako dobre, ako Peugeot svoju vtedajšiu novinku, o čo lepšie by sa predávalo nové Šíro na platforme a s technikou Golfu 7?
Avatar - Ham.
9. 5. 2017 16:01
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tak špatná čísla to nejsou jenom z pohledu jak je na tom konkurence, z pohledu VW jsou to čísla mizerná, viz prodeje 1Q 2017
golf 115,1 tis.
octa 58,6 tis.
A3 47,3 tis.
Leon 36,7 tis.
Rapid 18 tis.
Beetle 5,7 tis.
Jetta 2,2 tis.
Scirocco 2 tis.
fOE 14:51 kápl na důvody, když máš hromadu modelů které nestíháš vyrábět a na druhé straně držíš kapacity na modely které se prodávají velmi špatně (pohledem tvých prodejních čísel), tak prostě vezmeš nejslabší kusy a zařízneš je i kdyby se prodávaly desetkrát tolik co konkurence v dané kategorii, 2 tis. aut v Evropě si u VW může dovolit Porsche nebo Lambo, ale ne mainstreamová automobilka.
Avatar - iudex
9. 5. 2017 16:07
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Áno, ja v zásade súhlasím, VW proste seklo najmenej predávaný model. Akurát nesúhlasím s tým tvrdením, že predajné čísla sú mizerné (čo by iné značky dali za také čísla, viď to RCZ), dávať to do porovnania s bestsellerom Golfom (dlhoročne najpredávanejšie auto v Európe) je trochu mimo, to už skôr tú Jettu a tam je to v podstate remíza.
Avatar - Ham.
9. 5. 2017 18:37
Re: Třikrát hurá unifikaci...
S Jettou to žádná remíza není, protože ta má slušné prodeje v USA a velmi slušné v Číně takže v součtu s Evropou je Jetta o světelné roky před Šírem (celosvětově přes půl mio. kusů ročně), kdežto Šíro se prodává/neprodává v podstatě jen v EU.
"čo by iné značky daly za také čísla" není z pohledu VW žádný argument, protože VW může vyrábět daleko žádanější modely, kdyby neměl co vyrábět tak nic proti, ale v současné situaci logický krok.
9. 5. 2017 20:07
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Teď mi došlo, že mi unikl konec Golfu Cabriolet (nebo jsem to už zapomněl :-) ). Uvolnili tak prý kapacity pro Tiguan (i když samotný Cabriolet myslím ke konci vytěžoval továrnu v Osnabrücku jen na 5 %, takže po té, co výrobu Porsche odstěhovali, kapacity bylo dost).
Avatar - Ham.
9. 5. 2017 22:22
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Tiguan 2 generace se pro Evropu podle materiálů VW bouchá ve Wolfsburgu a pak někde v Asii, v Osnabrücku se dělají jenom malosériovky (ano byla tam výroba cabria), Tiguan se tam chvíli dělal (pro Evropu), ale v 1. generaci a jenom nějaké vybrané operace, když jiné provozy nestíhaly, snad svařovna a lakovna karoserií (historicky je to vlastně karosárna Karmann) a dnes se tam snad stále dělají kastle Tiguanu první generace, protože se ještě tato generace vyrábí/prodává na zámořských trzích.
10. 5. 2017 10:59
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ano, mělo jít o první generaci na vývoz.
Avatar - fOE
9. 5. 2017 14:51
Re: Třikrát hurá unifikaci...
I usly zisk je naklad. Scirocco klidne mohlo byt v cernych cislech, ale pokud treba vazne bylo z koncernu nejhorsi, pak je prirozene, ze konci, a ze sanci dostane jiny model.
9. 5. 2017 15:08
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Inou možnosťou by bolo zistiť, kde sa stala chyba a proste to spraviť lepšie.
Avatar - iudex
9. 5. 2017 16:03
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Práve naopak, VW dvakrát vyvaril jeden čaj, v podstate väčšiu časť života Golfu 7. generácie (od r. 2012) predával Šíro s technikou Golfu 5. resp. 6. generácie. V kontexte toho je až prekvapivé, ako dobre sa tento nadsluhujúci model s výbehovou technikou predával (viď štatistiky, čo postol Ham).
9. 5. 2017 20:16
Re: Třikrát hurá unifikaci...
To však není otázka objemu, ale návratnosti. Na kus na danou investici v materiálu, energii a čase dělníků a strojů (a jejich opotřebení). V tu chvíli už jsou náklady na vývoj utopené, ty peníze už nikdy neuvidíš (s nimi budeš kalkulovat, až se budeš rozhodovat o modernizaci nebo další generaci). Klidně si můžeš držet výrobu malého počtu kusů, pokud máš na každém z nich vyšší marži. Samozřejmě souběžná výroba dvou modelů místo jednoho může mít dopad na efektivitu, ale to už je celkem netriviální na nějaké vaření z vody.
Avatar - fOE
10. 5. 2017 08:38
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Ano, naklady na vyvoj aktualniho scirocca jsou davno utopene, ale scirocco ted stoji pred rozhodnutim co dal. Jestli pokracovat a a pak skrze uvadajici prodeje asi nema smysl dale pokracovat s touto generaci a chce to generaci novou (jak jsi nahore popsal, tu to chce uz drahne let). Pokud generaci novou pak VW bude muset vynalozit drahocene zdroje (kde si troufnu odhadnout ze penize jsou az to posledni co by je tizilo, ikdyz nakonec prave penize budou stat za tim rozhodnutim, ale predevsim zdroje lidske budou ten limitni faktor) do vyvoje, ktery treba bude veleuspesny a na konci toho bude skvely produkt, ale kde ty naklady rozpustim kdyz cely trh splostelych HB / predokolkovych coupe mainstreamovych znacek upada? Budu to rozpoustet na 50tis aut rocne? 20tis? nebo jen 5tis? K tomu vsechny ty vicenaklady spojene s rezii dvou modelu... Anebo nepokracovat, drahocene zdroje vyvoje venovat modelu co ma vetsi sanci udelat diru do sveta, udelat VW Captur nebo Juke (ideove spis nahrada toho beetlu nez scirocca) a male FWD coupe holt prenechat jen audi, ktere se zjevne neprodava spatne.
Avatar - CHerokee
9. 5. 2017 15:30
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Jde o to, s čím porovnáváš. Těžko mohl někdo předpokládat, že tyto dva kousky předhoní Golfa. Ale zrovna Brouk tak špatně nešel, zvláště vzhledem k chybějící inovaci a reklamě. Scirocco trpělo i tím, že se k němu chovali jak k nevlastnímu = neměl ani poslední koncernovou techniku.
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2017 14:34
Re: Třikrát hurá unifikaci...
obzvlast scirocco povazujem kasnou za moc podarene.. velka skoda :-( .. treba uprimne povedat ze reinkarnacia beetla sa vw zdaleka tak nepodarila ako v pripade mini ale scirocco ako sportovy model mohol dostat nastupcu... ach jo... tymto kdejakym 3 dverovym vozom obecne uz osud dnes moc nepraje... miznu kazdym rokom doslova ako gafor... pritom mozno len stacilo dat nejaky krajsi interier do scirocca.. kusok ho zase faceliftovat a za "par babek" by bol novy model opat na svete... co uz... celkovy trend miznutia 3 dverakov aj kdejakych inych beznych vozov ( lancer, fabia combi, ibiza combi, a rapid asi tiez skonci ) je bohuzial asi nezastavitelny.. ono ludia uz nechcu dnes beetle.. miesto neho chcu za podobne peniaze uz radsej C-HR alebo Juke... takze co dnes uz nie je crossover alebo SUV ma to neraz velmi tazke.. obzvlast prave 3 dveraky ( bez ohladu na vykon a zameranie ) su fakt dnes uz odsudene na zanik... az na par exkluzivnych sportovych vynimiek samozrejme .. tie tu budu stale
Avatar - Barrichello
9. 5. 2017 15:12
Re: Třikrát hurá unifikaci...
VW nemá děngy no, podle informací co prosakují nejen že má skončit Sicrocco a Beetle, ale zvažují prodej Ducati, Scanie i MANu >:D >:D >:D
9. 5. 2017 15:20
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Hlavne aby nepredali Škodu. >:-[]
9. 5. 2017 15:28
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Proč by prodávali slepici co snáší zlatá vejce? :-)
9. 5. 2017 15:30
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Keď potrebuješ peniaze, z niekoľkých zlatých sliepok pokojne jednu predáš.
Avatar - Uživatel_5340709
9. 5. 2017 14:28
To je ten
neustálý koloběh procesu diverzifikace a unifikace. Záleží který market-maker je zrovna u vesla. :-)
Rozbalit vlákno
1
9. 5. 2017 14:28
2x zle
Scirocco by možno šiel lepšie, keby nebol z veľkej časti vyskladaný z dielov Golfu. To funguje u mainstreamu, kde to zákazníci sú schopní akceptovať, ale nie pri športovo ladenej štýlovke. Okrem toho Scirocco už nie je kupé, ako možno prípadní záujemci chcú, je to len trochu placatejší hatchback, čo je škoda. Kolmé zadné čelo autu rozhodne neprospelo.

Beetle bol trošku nešťastne poňatý od začiatku. Na to, že ten pôvodný bol obľúbenou ľudovkou, bol reinkarnovaný model pridrahý. Spravili z neho štýlovku s laminátovými blatníkmi za sebavedomú cenu. Druhá generácia to celé zaklincovala, chceli ho pripodobniť k Porsche, ale spravili z neho hrbáča.

Poučenie? Netreba vždy ísť do krajnosti a všetko robiť len s ohľadom na čo najväčšie zisky. Niekedy ani perfektný marketing nestačí.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2017 14:50
Re: 2x zle
suhlas.. pri clanku o sciroccu o tom stale pisem ze interier z golfu 6 sa do sportoveho auta s vlastnou tvarou vobec nehodi... clovek v takto na vodica orientovanom aute uz ozaj nechce citit golfa ani ziadne MPVecko od vw... tu to chcelo uz novu kabinu hned ako scirocco prislo na trh... tu podla mna zlyhal vyvojovy tim ktory neviem ci chcel usetrit alebo o co sa snazil ale jednoducho to interierom nezvladli ...

beetle na mna posobi hodne pompezne a obrovsky .. v podstate az gycovo ... a nema ani na kasni take pekne retro detaily ake si napriklad reinkarnovany mini nadalej dokazal uchovat.. ved beetle vyzera ako nejaka velka kopa cohosi.. ale retro fakt moc nie... ;-\ .. pritom taka mala F500 od fiata krasne ukazala ako sa robi skutocne retro a ako sa ma reinkarnovat legenda ... tam vo fiate to na rozdiel od vw ozaj chlapci vedia
9. 5. 2017 15:06
Re: 2x zle
Myslím, že chceli proste predávať športové auto, ktoré v portfóliu nemali, ale aby to veľa nestálo. Proste niektorý marketingový manažér si vymyslel zisk s nízkymi nákladmi. Počítam, že to bol mladík, tí nemajú rešpekt pred ničím a chýba im skúsenosť. Taký človek nevie, že historické meno a sebavedomá cena potrebujú o.i. aj hodnotnú techniku, aby sa mali o čo oprieť. Drahé pozlátko nestačí.
9. 5. 2017 15:11
Re: 2x zle
beetle si popísal celkom výstižne, zatiaľčo mini a 500 mali vychytané retro detaily, chrobák len pohýbal plechy z golfu a mysleli si, že to stačí. Nestačilo. Pre mňa je zarážajúce, že videli ako sa to robí na 500 a mini a aj tak druhú generáciu nezvládli, zas z toho chceli urobiť nejaké malé porše a nie poriadny retro kúsok a padli na hubu. Chrobák má obrovský potenciál stále, ale museli by si povedať, že urobia fakt poriadneho retro nástupcu a nie ani golf ani retro.
9. 5. 2017 15:23
Re: 2x zle
:yes:
Nereknu, kdyby nesel koupit Golf 3dv, pak mozna, ale jinak mi prijde Scirocco takovy nabubrely, tezkopadny. Nevidim duvod pro koupi.
Beetle to same, nabubrely, tezkopadny Golf, kde jeste neni misto.
Tyhle modely jsem niokdy nechapal a je videt ze ani kupujici. Prezivali jen diky tomu, ze to platili zakaznici jinych modelu, protoze by se to jinak neuzivilo.

A jak tu nahore rikali:
"..aneb to, co je jen trochu designově zajímavé a odlišné, zabijeme." neni v pripade Scirocca pravda, to je tak minimalne odlisne, az je to stejne.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2017 15:26
Re: 2x zle
F500 ani Mini taky nejsou lidovky, předchůdcům navzdory. Naopak, cílem retrostylovek je prostřednictvím lákavého kabátku výrazně zvýšit marže.
9. 5. 2017 15:39
Re: 2x zle
Áno, ale všetko chce mať správnu mieru. U Mini a F500 vklad a zisk zladili, u VW zrejme nie - s nízkym vkladom a vysokými maržami dieru do sveta nespravíš.
9. 5. 2017 20:31
Re: 2x zle
Problém bude v přístupu. To auto bylo asi až příliš cílené na USA. Na rozdíl od Mini a 500. Místo aby ho postavili "poevropsku" s tím, že se i v těchto končinách najdou lidé, kteří to pak koupí.
Avatar - wakantanka
9. 5. 2017 16:17
Re: 2x zle
Ja som skôr čakal, že novodobé šíro bude začínať tam kde Golf končil, teda u GTI. A oni pustili do obehu Golf R, voči ktorému nemalo šíro v podstate nič čo ponúknuť naviac.
9. 5. 2017 20:34
Re: 2x zle
Tak R máš už od 4. generace. Jen to tenkrát značili jako R32. R20 se jim asi nelíbilo a asi si ani nechtěli hrát jako BMW, aby pak byl 32 dvoulitr (nebo z toho pro jistotu udělali třeba R40).
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 08:21
Re: 2x zle
To je síce pravda, ale očakával som že Sciroco nahradí práve tieto varianty, teda že Golf bude výkonovo končiť u GTI a tým vytvoria priestor pre top športový model.
10. 5. 2017 11:09
Re: 2x zle
Jelikož to byla zavedená varianta, tak jsem to nečekal. Vypadalo to, že nemají moc zájem obětovat prodeje Golfu ve prospěch Scirocca.
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 13:45
Re: 2x zle
V takom prípade im muselo byť dopredu jasné, že Scirocco je odsúdené na neúspech. Vždy je niečo za niečo. :-)
11. 5. 2017 11:57
Re: 2x zle
Možná doufali, že získá klienty, kteří by o Golfu neuvažovali. Jen přepískli odhad.
Avatar - wakantanka
11. 5. 2017 19:49
Re: 2x zle
Aj to je možné :yes: podľa mňa ale málo pravdepodobné. :-)
9. 5. 2017 15:24
Široko-pryč , Beetle-dal bych ještě šanci
Široko - vyrábějí skoro 10let bez nějakých zásadních úprav, odstřihnout to měli už 2-3roky zpátky...přece nečekají, že se teď bude prodávat dobře. Kromě kastle hromada dílů z jiných modelů , zejména z golfu 6, takže o nějakém nezaplaceném vývoji asi nemůže být řeč. Stejně by model tohoto ražení slušel víc Seatu než VW a krapet výš pak je Audi TT. Takže vše v pořádku.
Beetle - nový brouk z počátku alespoň designem odkazoval na původní model (optimistický, hravý kukuč s nádechem retro), čímž získával body alespoň u žen. Design poslední verze svým agresivnějším pojetím je sympatický málokomu. Osobně z něj mám pocit, že je to pozérské auto pro ty co nemají peníze na pořádné kupé.
Myslím, že tady VW nevyužívá historickou hodnotu tohoto modelu jak by zasloužil. Kdyby se vrátili víc ke směru jaky nastavili s původním novým Broukem a u konkurence razí Fiat 500 nebo Mini, tak by to bylo úspěšné.
Rozbalit vlákno
3
9. 5. 2017 15:41
Re: Široko-pryč , Beetle-dal bych ještě šanci
Celkom zaujímavý pohľad. :yes:
Avatar - praděda7
9. 5. 2017 18:20
Re: Široko-pryč , Beetle-dal bych ještě šanci
Beetle v základu za 429000Kč nedává vůbec smysl, když přímá koncernová konkurence Golf je v základu o 17000Kč levnější. Koupit Beetle v dané situaci může jen opravdový nadšenec. A těch se bohužel nedostává... ;-\ Se Scirocco je to podobné. Té konkuruje Golf GTI. Scirocco mělo dostat nějakou vyjímečnou mechaniku (Audi?), aby se od Golfu odpoutalo.
In April 2007, Volkswagen America vice president Adrian Hallmark claimed that Volkswagen preferred not to bring the Scirocco to North America since it could negatively affect GTI sales.[21] It was later stated that the final decision would be made in 2008 by Martin Winterkorn (Volkswagen's CEO), not Volkswagen of America.[22]
Avatar - 3_diamanty
9. 5. 2017 19:30
Re: Široko-pryč , Beetle-dal bych ještě šanci
pritom beetle by defakto malo byt tym pravym ludovym autom.... proste to s nim pri reinkarnacii absolutne nezvladli .. jak vizazou.. tak cenou... aj celkovym posadenim v portfoliu vw je to krok do prazdna .... uplne si tento model vlastne pochovali sami ... pritom co by dali korejci za takuto legendu alebo japonci ... ale to uz je zase o inom...skoda debat.. vw tieto legendy proste nezvlada ... alebo mozno ani moc nechce zvladat.. asi su mu dnes uz iste modely na obtiaz... aspon mne to tak pride... zvlast ked uz urcite pilne pracuju na nejakych tych novych crossoch a SUVeckach .. a mi tu riesime nejaky prezitok menom beetle.. no povedz... nie sme na smiech... ;-)
9. 5. 2017 17:11
Škoda
Myslím, že je to dost škoda. Ale hlavně nechápu proč nevyužili potenciál a neudělali z těch dvou modelů jednu rodinu sportovně stylových modelů s designem beetle. Stačí trochu přiostřit a je to. 3dveřák takové lidové porsche a pětidvéřák stylové 5dvěřové kupé. Když to jde u mini šlo by to i tady.
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2017 10:11
VW
je docela skoda ze VW se snazi zariznout neco, co by klidne mohli dobudoucna nabizet jako "ikonicke" elektromobily, Brouk byl pro ne v minulosti prave onim lidovym autem, tak proc nevyuzit prilezitost a Brouka nenabidnout v dalsi generaci jako elektromobil? vzdyt treba u USA by mohl zaujmout po Priusu a Tesle prave to ikonicke auto hvezd, udelat z nej zase to levne auto bez zbytecne vybavy a misto spalovaku tam dat proste elektromotr s baterkama, ostatne Brouk se na elektrinu predelava treba v USA docela casto, vpodstate stejne jako se do nej davali v minulosti pri prestavbach motory Porsche

a Scirocco, je to takovej nemastnej sportacek kterej proste na zakladech Golfa nemohl nijak zvlast zazarit, ty auta si navzajem konkurovali, ale v dobe kdy jeste neni tolik elektromobilni konkurence by klidne mohli Scirroco ponechat ciste ve sportovni variante v elektrice a eGolf proste ponechat jen tim Golfem

misto toho predstavuji koncepty ktere nemaji prozatim zadny velky uspech a nestavej vpodstate na znamejch jmenech, jen se snazi zaujmout "znamymi" tvary

zbytecne VW zahazuje hystorii jmen a tvaru kterou by mohli vyuzit a mit tak znacnou cat PR jiz odvedenou jen tim jmenem a tvarem
Rozbalit vlákno
1
10. 5. 2017 10:55
Re: VW
s tim broukem je to prave hodne schizofrenni situace, protoze aby se to prodavalo v USA tak by to muselo mit velikost aspon Golfu (v mensich autem tam uz dnes nejezdi fakt nikdo) a aby to bylo uspesne v Evrope tak by to muselo byt velike maximalne jako Polo. V kazdem pripade by to musel byt navrat k retro designu ala Fiat500 nebo Mini. Jak myslim, že v portfoliu VW by neco takoveho (tzv pro ženy) byt mohlo a melo.