Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Beetle a Scirocco opět skončí v propadlišti dějin. Bez náhrady

Michal Fokt Michal Fokt 9. 5. 2017 • 09:26
31
90
Zobrazit náhledy (31)
Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle
Modely Scirocco a Bettle spojuje to, že v obou případech šlo o znovuoživení legendy. Ale čeká je zřejmě stejný osud jako předešlé nositele těchto jmen.

Jsem si jistý, že jakkoli Volkswagen může být spokojen s prodejem svých aut, v hloubi duše není moc šťastný z toho, že si zákazníci oblíbili tuctový, nenápadný a nenápaditý design. Proč by jinak stvořil dvě generace stylového retromodelu Beetle? Proč by oprašoval označení Scirocco pro dynamicky střižený třídveřový hatchback na bázi golfu?

Jenže v době, kdy si VW líže rány po aféře Dieselgate není čas na sentiment a Volkswagen vidí, že jak scirocco, tak beetle stárnou a zájem zákazníků opadá, přičemž nelze očekávat, že by nové generace dosáhly nějakého výjimečného prodejního boomu, jenž by opodstatnil náklady na vývoj a výrobu.

Místo pokusu s nejistým výsledkem tedy zřejmě Volkswagen peníze na nové generace obou aut ušetří tím, že žádný nástupce scirocca ani beetlu nebude a prostředky se využijí jinde. "Beetle a Scirocco jsou zástupci emotivní třídy aut, ale není to vždy jen o zachování kontinuity," sdělil člen představenstva VW Arno Antlitz Autocaru.

Oba modely to tedy nejspíš už mají spočítané, spekuluje se pouze o tom, že by snad mohl Beetle Cabrio dostat ještě nějaký odklad, protože se prý prodává lépe, než uzavřená verze, ovšem není to tak docela pravda, na nejdůležitějším trhu v USA se vloni prodalo 9380 hardtopů a jen 5387 kabrioletů a podobě trend vypadá i letos. Takže už nejspíš nejí otázkou, zde modely přežijí, ale spíše jak dlouho ještě budou ty současné v prodeji. Scirocco asi nikomu moc chybět nebude, ale "brouka" bude opravdu škoda...

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
11. 5. 2017 19:49
Re: 2x zle
Aj to je možné :yes: podľa mňa ale málo pravdepodobné. :-)
11. 5. 2017 11:57
Re: 2x zle
Možná doufali, že získá klienty, kteří by o Golfu neuvažovali. Jen přepískli odhad.
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 13:45
Re: 2x zle
V takom prípade im muselo byť dopredu jasné, že Scirocco je odsúdené na neúspech. Vždy je niečo za niečo. :-)
10. 5. 2017 11:47
Re: Třikrát hurá unifikaci...
Když ho máš doma, tak nekoukáš z dáli a nečekáš, až se přiblíží. Nenapsal jsem, že je každý třídveřák atraktivnější. A u některých je to jen o drobnostech, které mě potěší, vylepší dojem - délka dveří, prosklení vzadu atp. Scirocco však nespadá do kategorie "pětidvěřák bez jednoho páru dveří." Stejně tak C30 nebo třeba MiTo.

Nejhorší jsou podle mne pětidveřáky se schovanými klikami vzadu. Sice tím říkají, že je třídveřák líbivější, ale proporce jsou typicky špatně, takže to akorát tahá za oči, místo aby to lahodilo. Na to mám prakticky alergii (asi jedinou výjimkou je Civic 8g, kde jsou zadní dveře krátké). A nejlepší je, když z toho pak udělají kombi.
10. 5. 2017 11:09
Re: 2x zle
Jelikož to byla zavedená varianta, tak jsem to nečekal. Vypadalo to, že nemají moc zájem obětovat prodeje Golfu ve prospěch Scirocca.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku