VW Beetle a Scirocco opět skončí v propadlišti dějin. Bez náhrady
Jsem si jistý, že jakkoli Volkswagen může být spokojen s prodejem svých aut, v hloubi duše není moc šťastný z toho, že si zákazníci oblíbili tuctový, nenápadný a nenápaditý design. Proč by jinak stvořil dvě generace stylového retromodelu Beetle? Proč by oprašoval označení Scirocco pro dynamicky střižený třídveřový hatchback na bázi golfu?
Jenže v době, kdy si VW líže rány po aféře Dieselgate není čas na sentiment a Volkswagen vidí, že jak scirocco, tak beetle stárnou a zájem zákazníků opadá, přičemž nelze očekávat, že by nové generace dosáhly nějakého výjimečného prodejního boomu, jenž by opodstatnil náklady na vývoj a výrobu.
Místo pokusu s nejistým výsledkem tedy zřejmě Volkswagen peníze na nové generace obou aut ušetří tím, že žádný nástupce scirocca ani beetlu nebude a prostředky se využijí jinde. "Beetle a Scirocco jsou zástupci emotivní třídy aut, ale není to vždy jen o zachování kontinuity," sdělil člen představenstva VW Arno Antlitz Autocaru.
Oba modely to tedy nejspíš už mají spočítané, spekuluje se pouze o tom, že by snad mohl Beetle Cabrio dostat ještě nějaký odklad, protože se prý prodává lépe, než uzavřená verze, ovšem není to tak docela pravda, na nejdůležitějším trhu v USA se vloni prodalo 9380 hardtopů a jen 5387 kabrioletů a podobě trend vypadá i letos. Takže už nejspíš nejí otázkou, zde modely přežijí, ale spíše jak dlouho ještě budou ty současné v prodeji. Scirocco asi nikomu moc chybět nebude, ale "brouka" bude opravdu škoda...