Patřím do skupiny "mladá rodina" tj. manželka + jedno dítě a soudě podle fotek tenhle golf pro rodinu nic nenabízí - kam dám korbu a podvozek kočárku? Nebo podle názvu auta mám vozit jen golfáč?
Navíc to pitomý jméno, proč musí být každý auto sportovní? Proč nás všechny automobilky tlačej do "sportování" za volantem, když to umí jen hrstka řidičů a ti by si to v provozu nedovolili?
Název neřešte :-) S kočárkem pod názvem "sporťak" se taky nezávodí a jmenuje se tak ;) Jinak jsem podobného názoru, řadím se do stejné skupiny "mladá rodina a první co je tak koukám po kufru, aby se tam vešel kočárek a zavazadla.
Moje řeč. Patříme do kategorie mladá rodina - tedy 2+2 (děti 4,5 a 1,5) a s tímto kufrem bychom museli non-stop vozit na střeše rakev.
Vždyť i do skoro 10 let starého C-Maxe strčím Vozík za kolo, cestovní postýlku, bágly, cestovní ledničku a komplet vybavení na týdenní dovolenou..
Sportsvan velkým zklamáním!
mam 23 , manzelku a jedno dite a ten kufr je k placi , kam dam bagle + kocarek? Casem bude druhe dite , tak podvozek + korba .... fakt toto ne ,radeji variant. Stejne sportovne nejde jezdit , kdyz vezete rodinku
čtu tři první komenty a musím se usmívat. Kufr, vy řešítě kufr? Čtu auto.cz roky a nabyl jsem dojmu, že zdejší mladí hoši kufr nepotřebují, kufr je jen pro chalupáře. A najednou...
P.S. Pánové, já vás chápu a rozumím, co se toho golfa týká, je třeba jej srovnávat v rámci velikostní třídy, jak je na tom ten kufr v porovnání s b-maxem, b-klasse a podonými auty. Osobně jsem při potřebách mladé rodiny spíše za kombík stejné třídy, ale i tohle může být varianta. ;-)
Aktivní mladá rodina by měla v prvním tahu koukat po MPV. Zkus si někdy v kombíku přelézat za jízdy ze sedadla řidiče mezi dvě děti a ty "krmit" či jinak obsluhovat. Navíc kvalitní autosedačky jsou docela rozměrné - jak na výšku, tak na hloubku - mají základní rám v kterém je (většinou) pohyblivý skelet. Tady klasické kombi nižší střední nemá šanci.
Může být, podstatou mého příspěvku je, že se tu najednou řeší kufr jako důležitá součást auta. Nezvyklé.
Co říkáš o MPV, o.k., jenže touto logikou (co dokáže nejlépe uspokojit dané potřeby) nutně dojdeš k tomu, že nejlepší auto pro rodinu je na MPV přebouchaná dodávka (Multivan apod.), protože ta tebou zmíněné potřeby dokáže uspokojit nejlíp. Jenže to jsme daleko, cenově, od přifouknutého golfa s cenou o deset procent vyšší hatchbacku.
Multivan jedině jako "třetí" do rodiny, takových rodin je ale málo.
Běžné malé MPV zastává pozici prvního vozu, druhé pak bývá často nižší třída. Proto MPV a ne Minivan. Vždy je to mix potřeb.
Ad první odstavec - to bude asi tím, že číst všechny články a aktivně vystupovat v diskuzi mají čas především kluci, kteří nemají závazky v podobě rodiny, hypotéky a pod.
Ad druhý odstavec - já jsem právě chtěl poukázat, že tato třída aut je pro rodinu úplně k prdu a primárně bych jí viděl pro starší ročníky (díky snažšímu nástupu), jako byl oblíbený Fusion. Což je dost paradox když tím chce VW cílit na mladé :-)
Souhlas
Auto co v minule generaci nabidlo neco okolo 360l kufr neni rodine at vw chce nebo ne. Clanek rika jak VW chce a veri, ale argumenty proto, aby toto auto zacli obletovat mladi zadne, tj nizka cena, velky a dobre tvarovany kufr. Kdyz clovek prevazi kocarek plus pripadne 1m dlouhou slozenou ohradku, tak jsou tvar a litry mnohem dulezitejsi nez trochu hranatejsi design minule generace Golfu plus. Uvidime parametry, vypada to na narust delky takze i kufru, ale kombi nizsi stredni zvladne jiste vice a za mene.
No po pravdě pro rodinu s 2-3 dětmi musí člověk kupovat o kategorii výše, tedy Touran, GScenic, C4GP, P5008 atd s větším prostorem a kufrem na úrovni 600l. Tenhle Sportsvan je spíš pro rodinku s jedním dítětem či prarodiče s vnoučkem ;-)
Chlapi, závidim vám, že primární auta tohodle auta pro vás představuje kufr. Pro mě tedy, ve stejný životní situaci, ten problém představuje hlavně cena. Už se vidim, jak dám v mym věku dohromady hypotéku, náklady na život a ještě dvacet litrů splátku auta:)
Což neni výtka na adresu Volkswagenu.
Dávám sem odkaz na článek s dost podrobnými rozměry a obsahy: [odkaz] . Prvním pohledem bych řekl, že jde o dědice koncepce Altea, Za XL je trochu pozadu délkou, takže proto má zřejmě o něco menší základní kufr. Nevím jak vám, ale mně se Altea XL (ale vlastně i ta kratší verze) jeví prostorově velmi šikovně vyřešená a schopná pokrýt spoustu různých potřeb. Což mě přivedlo k myšlence, že se na ten Sportsvan asi půjdu kouknout zblízka, až dorazí. Svišťům a chalupám zdar :-)