Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Sportsvan chce oslovit hlavně mladé rodiny

David Bureš David Bureš 23. 9. 2013
18
14
Zobrazit náhledy (18)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Sportovnější název a design znamená i změnu cílové klientely. Zatímco Plus lákal spíše ty starší, Sportsvan má oslovovat mladší zákazníky.

Volkswagen na frankfurtském autosalonu představil koncept Golf Sportsvan, který je velice blízkým náznakem chystaného nástupce Golfu Plus. Automobil se začne na evropských trzích prodávat v polovině příštího roku.

Novinka má lákat především mladší zákazníky než předchůdce. „Golf Plus kupovali hlavně starší zákazníci. Myslíme si, že se Sportsvanem získáme více rodin,“ tvrdí Christian Strube, šéfinženýr pro exteriér, interiér a bezpečnost.

Orientaci na mladší klienty naznačuje sportovněji řezaný design i změněný název. Automobil se na většině trhů bude prodávat pod více cool označením Golf Sportsvan, na některých si však má ponechat stávající název Golf Plus.

Představitelé Volkswagenu věří, že Sportsvan bude konkurovat i vozům prémiových značek, v tomto ohledu je nejbližším konkurentem Mercedes-Benz třídy B.

V prvních sedmi měsících roku prodal Volkswagen na evropských trzích 39.798 kusů Golfu Plus, tento kříženec kombi a MPV tak tvoří 12 procent prodejů Golfu.

Sportsvan je dlouhý 4.338 mm, je tak o 134 mm delší než předchůdce a zároveň o 224 mm kratší než dnešní Golf Variant. Základem auta je koncernová platforma MQB, v nabídce bude šest motorů – čtyři benzinové a dva turbodiesely.

Volkswagen Golf Plus vydrží ve výrobě do konce letošního roku. Vůz je na trhu od roku 2004, v roce 2009 vstoupilo na trh jeho modernizované provedení. Golf Plus vyplňuje mezeru mezi kompaktním kombi Golf Variant a plnohodnotným kompaktním MPV Touran, toto umístění v modelové paletě Volkswagenu si ponechá i Sportsvan.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Reálný život v diskusi,
ericn
| 23. 9. 2013
No po pravdě pro rodinu s 2-3 dětmi musí člověk kupovat o kategorii výše, tedy Touran, GScenic, C4GP, P5008 atd s větším prostorem a kufrem na úrovni 600l. Tenhle Sportsvan je spíš pro rodinku s jedním dítětem či prarodiče s vnoučkem ;-)
Parametry
GTI
| 23. 9. 2013
:-) :yes:
Parametry
_patrik
| 23. 9. 2013
Dávám sem odkaz na článek s dost podrobnými rozměry a obsahy: [odkaz] . Prvním pohledem bych řekl, že jde o dědice koncepce Altea, Za XL je trochu pozadu délkou, takže proto má zřejmě o něco menší základní kufr. Nevím jak vám, ale mně se Altea XL (ale vlastně i ta kratší verze) jeví prostorově velmi šikovně vyřešená a schopná pokrýt spoustu různých potřeb. Což mě přivedlo k myšlence, že se na ten Sportsvan asi půjdu kouknout zblízka, až dorazí. Svišťům a chalupám zdar :-)
Avatar - Choochoo
Reálný život v diskusi,
Choochoo
| 23. 9. 2013
Souhlas
Auto co v minule generaci nabidlo neco okolo 360l kufr neni rodine at vw chce nebo ne. Clanek rika jak VW chce a veri, ale argumenty proto, aby toto auto zacli obletovat mladi zadne, tj nizka cena, velky a dobre tvarovany kufr. Kdyz clovek prevazi kocarek plus pripadne 1m dlouhou slozenou ohradku, tak jsou tvar a litry mnohem dulezitejsi nez trochu hranatejsi design minule generace Golfu plus. Uvidime parametry, vypada to na narust delky takze i kufru, ale kombi nizsi stredni zvladne jiste vice a za mene.
Reálný život v diskusi,
Ivan_M
| 23. 9. 2013
Ad první odstavec - to bude asi tím, že číst všechny články a aktivně vystupovat v diskuzi mají čas především kluci, kteří nemají závazky v podobě rodiny, hypotéky a pod.

Ad druhý odstavec - já jsem právě chtěl poukázat, že tato třída aut je pro rodinu úplně k prdu a primárně bych jí viděl pro starší ročníky (díky snažšímu nástupu), jako byl oblíbený Fusion. Což je dost paradox když tím chce VW cílit na mladé :-)