u seriove produkce bych ocekaval ze se da koupit, a cekal bych tedy ze date do placu treba porizovaci cenu kdys je to seriova produkce :-)
jinak z tech visualizaci ustroji je asi kazdemu jiz jasne proc se nektere automobilky snazi o vodik, aneb vepredu hromada udelatek kteresto vypadaji velice slozite a vzadu hromada udelatek ktere vypadaji take slozite, a to cele slozite se muze porouchat a servis samozrejme bude naramne mastnej [odkaz]
Ne, VW prostě jenom demonstruje, že může vyrobit auto s libovolným pohonem. Věřit v tuto chvíli nemá čemu a jako výrobce aut má vcelku jednoduchou úlohu, protože vyrobit auta na vodík umí kdejaký jouda. Věřit může až se nějaký z těchto alternativních systémů dostane na úroveň, kdy bude technicky i ekonomicky zvládnuta výroba a distribuce vodíku nebo jiných alternativ (nikoliv aut na tyto alternativy, ty už jezdí a problém s jejich výrobou je ten poslední a nejmenší problém v celém řetězci). A to je něco, co VW nebo další automobilky mohou ovlivnit jen zcela minimálně. Takže může jenom sedět na zadku, připravovat modely na alternativní pohony a čekat kam se pohne infrastruktura.
:-)
Auto s vodíkem asi umí vyrobit kdokoliv, ale palivový článek, hlavní část, skoro nikdo. Včetně VW.
Jde jen o oblbnutí veřejnosti, aby koncernoví příznivci dále věřili své značce.
Jo, akumulátor také, Ovšem použitelnost takových zařízení je...
Proč nový vodík od Hondy má dojezd 700+, když ostatní kolem 400 km? Dokonalost palivového článku je odpovědí...
Dojezd je daný velikostí nádrží na vodík, tak jako třeba u benzínového auta, dáš větší nádrže nebo zvedneš tlak v nádrži (čímž ale nádrž defacto také zvětšuješ protože musí být masivnější), máš větší dojez a naopak. Samotný článek může ovlivnit výkon, větší kapacita článku = větší dodávané proudy a tím pádem možnost nasadit silnější elektromotor (nejsilnější z těchto vehiklů je zatím A7 se 170kW, ale určitě není problém postavit třeba 300kW stroj). Samozřejmě i tady platí to co u benzínového auta, čím silnější pal. článek a elektromotor, tím dříve vysátá nádrž na vodík a tedy při stejně velké nádrži menší dojezd.
co to meles za nesmysl, dojezd u te Hondy je dany velikosti a tlakem nadrzi na vodik ktere pouziva ;-) a pise ti to tu hodne lidi jiz v nekolika diskuzich, ze v CR ani neni cerpacka ktera by zvladla takovej tlak a tedy nedokaze danou nadrz naplnit ;-)
Tak to jsi vedle jak ta jedle. Palivový článek umí vyrobit řada výrobců a zrovna tyto HyPassaty a HyGolfy pohání třistačlánková baterie postavená kompletně u VW tak aby se dala vhodně (bez prostorového omezení daných modelů) zabudovat do existujících modelů. Že jde o oblbnutí veřejnosti o tom žádná. Ovšem o to jde u všech značek úplně stejně. Dokud nebude vyřešená infrastruktura, tak je to o ničem. Pak takové auto nabídne kdokoliv z velkých koncernů.
Vážená redakce, můžete uvést zdroj svého článku?
Nebo je to jen další PR kachna?
Anebo opravíte níže uvedený text?
V úvodu článku píšete:
''Dokazuje to premiéra takto poháněného sériového golfu na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.Prezentovaný Golf SportWagen HyMotion je prvním vozem, využívajícím energii z palivových článků, vyráběný ve velkých sériích.''
Já jsem se dočetl akorát, že sériová výroba je možná, ale není o ní ještě rozhodnuto!
[odkaz]
Takže kde je pravda? Máte novější informace, než jsou uvedené v mém odkazu?
Kolik bude auto stát a kdy se začne prodávat?
Bude to jako s XL1?
PS Citace z odkazu:
"Darüber hinaus besitzt die :no: Studie :no: eine Lithium-Ionen-Hochvoltbatterie, um die beim Bremsen (via Rekuperation) zurückgewonnene kinetische Energie zu speichern und die Startphase der Brennstoffzelle zu unterstützen"
A ještě jedna:
[odkaz]
The :no: concept :no: uses a lithium-ion battery, which stores the kinetic energy recovered from regenerative braking, assists in the starting phase of the fuel cell.
Although this car is only a :no: “research” vehicle, :no: ”
Takže nepochopení anglického textu?
No možná je to ještě jinak..
Jako omluva pro Vás může být to, že bombastický PR titulek je ZÁMĚRNĚ zavádějící:
Golf SportWagen HyMotion transfers fuel cell technology to high-volume production
Golf SportWagen HyMotion použil technologii palívových článků do velkosériové výroby
Tímto nebylo myšleno nic jiného, než že byl vyroben vodíkový prototyp na bázi (velkosériového) Golfu >:D
Další věta z odkazu už ve Vašem ''překladu'' tak nějak uvedena není, resp. je zamlčena :-)
Takže jí uvádím:
At the Los Angeles Auto Show, Volkswagen is presenting the world premiere of the Golf SportWagen HyMotion – a progressive :no: research :no: vehicle with a fuel cell drive.
Pro Vaše (nebo spíš čtenářů) pochopení - od výzkumného vozidla je zpravidla do série (jak uvádíte) DALEKO ;-)
Každopádně přikrášlování PR článků, to už je síla..
Infrastruktura pro výrobu a distribuci vodíku neexistuje, takže stavět tyto modely je jen exhibice automobilek, prezentování se jak jsou eko a případně podpora některých politiků v jejich nereálných vizích a možná i úmysl otevřít další pandořinu skříňku státních podpor a dotací. Praktický užitek je nula.