Novinky
Ne, VW prostě jenom demonstruje, že může vyrobit auto s libovolným pohonem. Věřit v tuto chvíli nemá čemu a jako výrobce aut má vcelku jednoduchou úlohu, protože vyrobit auta na vodík umí kdejaký jouda. Věřit může až se nějaký z těchto alternativních systémů dostane na úroveň, kdy bude technicky i ekonomicky zvládnuta výroba a distribuce vodíku nebo jiných alternativ (nikoliv aut na tyto alternativy, ty už jezdí a problém s jejich výrobou je ten poslední a nejmenší problém v celém řetězci). A to je něco, co VW nebo další automobilky mohou ovlivnit jen zcela minimálně. Takže může jenom sedět na zadku, připravovat modely na alternativní pohony a čekat kam se pohne infrastruktura.
😄
Auto s vodíkem asi umí vyrobit kdokoliv, ale palivový článek, hlavní část, skoro nikdo. Včetně VW.
Jde jen o oblbnutí veřejnosti, aby koncernoví příznivci dále věřili své značce.
Auto s vodíkem asi umí vyrobit kdokoliv, ale palivový článek, hlavní část, skoro nikdo. Včetně VW.
Jde jen o oblbnutí veřejnosti, aby koncernoví příznivci dále věřili své značce.
nic vezlem, ale palivovej clanek dokaze doma vyrobit kdejakej kutil 😉 pravdepodobne by jsi to zvladl i ty
Jo, akumulátor také, Ovšem použitelnost takových zařízení je...
Proč nový vodík od Hondy má dojezd 700+, když ostatní kolem 400 km? Dokonalost palivového článku je odpovědí...
Proč nový vodík od Hondy má dojezd 700+, když ostatní kolem 400 km? Dokonalost palivového článku je odpovědí...
Dojezd je daný velikostí nádrží na vodík, tak jako třeba u benzínového auta, dáš větší nádrže nebo zvedneš tlak v nádrži (čímž ale nádrž defacto také zvětšuješ protože musí být masivnější), máš větší dojez a naopak. Samotný článek může ovlivnit výkon, větší kapacita článku = větší dodávané proudy a tím pádem možnost nasadit silnější elektromotor (nejsilnější z těchto vehiklů je zatím A7 se 170kW, ale určitě není problém postavit třeba 300kW stroj). Samozřejmě i tady platí to co u benzínového auta, čím silnější pal. článek a elektromotor, tím dříve vysátá nádrž na vodík a tedy při stejně velké nádrži menší dojezd.
Ovšem i účinnost palivového článku je velmi důležitá. A tady je vidět, kdo jak je daleko ve vývoji.
Pokud bereš účinnost palivového článku jako měřítko, kdo jak je daleko, tak jsou všichni na stejné úrovni.
Tak to jsi vedle jak ta jedle. Palivový článek umí vyrobit řada výrobců a zrovna tyto HyPassaty a HyGolfy pohání třistačlánková baterie postavená kompletně u VW tak aby se dala vhodně (bez prostorového omezení daných modelů) zabudovat do existujících modelů. Že jde o oblbnutí veřejnosti o tom žádná. Ovšem o to jde u všech značek úplně stejně. Dokud nebude vyřešená infrastruktura, tak je to o ničem. Pak takové auto nabídne kdokoliv z velkých koncernů.
Vážená redakce, můžete uvést zdroj svého článku?
Nebo je to jen další PR kachna?
Anebo opravíte níže uvedený text?
V úvodu článku píšete😒br /> ''Dokazuje to premiéra takto poháněného sériového golfu na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.Prezentovaný Golf SportWagen HyMotion je prvním vozem, využívajícím energii z palivových článků, vyráběný ve velkých sériích.''
Já jsem se dočetl akorát, že sériová výroba je možná, ale není o ní ještě rozhodnuto!
[odkaz]
Takže kde je pravda? Máte novější informace, než jsou uvedené v mém odkazu?
Kolik bude auto stát a kdy se začne prodávat?
Bude to jako s XL1?
PS Citace z odkazu😒br /> "Darüber hinaus besitzt die :no: Studie :no: eine Lithium-Ionen-Hochvoltbatterie, um die beim Bremsen (via Rekuperation) zurückgewonnene kinetische Energie zu speichern und die Startphase der Brennstoffzelle zu unterstützen"
A ještě jedna😒br /> [odkaz]
The :no: concept :no: uses a lithium-ion battery, which stores the kinetic energy recovered from regenerative braking, assists in the starting phase of the fuel cell.
Although this car is only a :no: “research” vehicle, :no: ”
Nebo je to jen další PR kachna?
Anebo opravíte níže uvedený text?
V úvodu článku píšete😒br /> ''Dokazuje to premiéra takto poháněného sériového golfu na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.Prezentovaný Golf SportWagen HyMotion je prvním vozem, využívajícím energii z palivových článků, vyráběný ve velkých sériích.''
Já jsem se dočetl akorát, že sériová výroba je možná, ale není o ní ještě rozhodnuto!
[odkaz]
Takže kde je pravda? Máte novější informace, než jsou uvedené v mém odkazu?
Kolik bude auto stát a kdy se začne prodávat?
Bude to jako s XL1?
PS Citace z odkazu😒br /> "Darüber hinaus besitzt die :no: Studie :no: eine Lithium-Ionen-Hochvoltbatterie, um die beim Bremsen (via Rekuperation) zurückgewonnene kinetische Energie zu speichern und die Startphase der Brennstoffzelle zu unterstützen"
A ještě jedna😒br /> [odkaz]
The :no: concept :no: uses a lithium-ion battery, which stores the kinetic energy recovered from regenerative braking, assists in the starting phase of the fuel cell.
Although this car is only a :no: “research” vehicle, :no: ”
Dobrý den,
článek jsem dělal podle materiálu z press stránek Volkswagenu. Nic neoficiálního.
článek jsem dělal podle materiálu z press stránek Volkswagenu. Nic neoficiálního.
OK, takže odkaz zde😒br />
https😐/www.volkswagen-media-services.… />
Takže nepochopení anglického textu?
No možná je to ještě jinak..
Jako omluva pro Vás může být to, že bombastický PR titulek je ZÁMĚRNĚ zavádějící😒br />
Golf SportWagen HyMotion transfers fuel cell technology to high-volume production
Golf SportWagen HyMotion použil technologii palívových článků do velkosériové výroby
Tímto nebylo myšleno nic jiného, než že byl vyroben vodíkový prototyp na bázi (velkosériového) Golfu >😁
Další věta z odkazu už ve Vašem ''překladu'' tak nějak uvedena není, resp. je zamlčena
😄
Takže jí uvádím😒br /> At the Los Angeles Auto Show, Volkswagen is presenting the world premiere of the Golf SportWagen HyMotion – a progressive :no: research :no: vehicle with a fuel cell drive.
Pro Vaše (nebo spíš čtenářů) pochopení - od výzkumného vozidla je zpravidla do série (jak uvádíte) DALEKO 😉
Každopádně přikrášlování PR článků, to už je síla..
https😐/www.volkswagen-media-services.… />
Takže nepochopení anglického textu?
No možná je to ještě jinak..
Jako omluva pro Vás může být to, že bombastický PR titulek je ZÁMĚRNĚ zavádějící😒br />
Golf SportWagen HyMotion transfers fuel cell technology to high-volume production
Golf SportWagen HyMotion použil technologii palívových článků do velkosériové výroby
Tímto nebylo myšleno nic jiného, než že byl vyroben vodíkový prototyp na bázi (velkosériového) Golfu >😁
Další věta z odkazu už ve Vašem ''překladu'' tak nějak uvedena není, resp. je zamlčena
😄
Takže jí uvádím😒br /> At the Los Angeles Auto Show, Volkswagen is presenting the world premiere of the Golf SportWagen HyMotion – a progressive :no: research :no: vehicle with a fuel cell drive.
Pro Vaše (nebo spíš čtenářů) pochopení - od výzkumného vozidla je zpravidla do série (jak uvádíte) DALEKO 😉
Každopádně přikrášlování PR článků, to už je síla..
Infrastruktura pro výrobu a distribuci vodíku neexistuje, takže stavět tyto modely je jen exhibice automobilek, prezentování se jak jsou eko a případně podpora některých politiků v jejich nereálných vizích a možná i úmysl otevřít další pandořinu skříňku státních podpor a dotací. Praktický užitek je nula.
jinak z tech visualizaci ustroji je asi kazdemu jiz jasne proc se nektere automobilky snazi o vodik, aneb vepredu hromada udelatek kteresto vypadaji velice slozite a vzadu hromada udelatek ktere vypadaji take slozite, a to cele slozite se muze porouchat a servis samozrejme bude naramne mastnej [odkaz]
Souhlas, jak asi bude problemova a poruchova tato technika, kdyz ma vw problem s kdecim
Jinak prvenstvi v serii vypada asi takto, prodej za cca 14 dni a ne nejake smyslene maluvky na autosalonu
[odkaz]