Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Group chce ušetřit snížením počtu komponentů

Kvůli snížení výrobních nákladů nabídne nový Volkswagen Polo méně kombinací motorů a převodovek.
Zpět na článek
22. 1. 2015 17:46
22. 1. 2015 17:46
Jak se říká:
na každého jednou dojde. A z supermainstreamu (teď se smějí nahlas) se zase stává běžný mainstream. ;-)
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 18:02
Re: Jak se říká:
Supermainstream?
To sa len jednému prisnilo ;-) Presah do prémie ešte triedu nemení, viď napr. Hyundai Equus alebo Genesis - super autá, ale i30 preto lepším autom nebude ;-)
Avatar - white label
22. 1. 2015 19:44
Re: Jak se říká:
Supermainstream je (pouze) jakýmsi "vrcholem" maistreamu, proto je to supermainstream, nikoli subprémie. A podle mě je supermainstream spíš o konkrétním produktu, než o značce obecně. Pokud jde o VW pak jsou tu dva modely s mainstreamovým přesahem (Touareg a Phaeton). U typicky mainstreamových modelů, jako je Golf, nebo Passat, jsou to už jen jejich vrcholné verze, jako je Golf R, nebo aktuální Passat v konfiguraci s BiTDI/4M/dsg.
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 20:05
Re: Jak se říká:
Začínam to chápať: čiže Civic R je supermainstream. Rovnako ako Focus RS, 308 GT, Megane RS, Juke Nismo atď. Dobre vedieť, fakt som si doteraz myslel, že je to len výmysel nejakého superblbca.
Avatar - white label
22. 1. 2015 20:22
Re: Jak se říká:
Pokud je to jen "výmysel nejakého superblbca", pak se tím zabýváš úplně zbytečně...
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 20:36
Re: Jak se říká:
Len pre istotu - supermainstream = superkára?
Je pre Teba Megane RS tiež supermainstream?

Ten čo tu s tým pojmom doteraz šermoval to totiž argumentoval celkom inak...
Avatar - white label
22. 1. 2015 23:25
Re: Jak se říká:
Netrvám na označení "supermainstream" (ale ani mi, na rozdí od některých, nevadí), sám jsem to v reakci nazval jakýmsi pomyslným vrcholem mainstreamu.
Rozhodně ne každá vrcholná verze mainstreamového modelu je automaticky na pomyslném vrcholu (s případným přesahem) mainstreamu. Např. tebou vzpomínaný, poslední Civic (8.g.) Type-R s FWD a 200PS to určitě nebyl, v jeho době bylo v mainstreamu dost dalších fwd hh s 200PS a více. Ale co z mainstreamu postavíš proti G7R s 300PS, 4x4 a možností dsg k tomu, nemluvě o dalších možnostech příplatkové výbavy. Z mainstreamu nic, aspoň zatím určitě ne.
Avatar - Ondore
23. 1. 2015 10:43
Re: Jak se říká:
Tak už sa v tom zase začínam strácať - "ne každá vrcholná verze mainstreamového modelu je automaticky na pomyslném vrcholu (s případným přesahem) mainstreamu" - takže supermainstream je presne čo? To jedno konkrétne auto, ktoré má Tebou vybrané parametre? Civic R 8G mal z dvojlitra 225 koní (pravda, v EU "len" 200), golf r32 potreboval 3,2 liter, aby získal o 25 koní viac, navyše bol o 200 - 400 kg ťažší (našiel som 2 údaje o váhe). Aha, zostala nám tu posledná vec - takže pohon 4x4 je podmienkou, aby bolo auto supermainstream?
23. 1. 2015 10:47
Re: Jak se říká:
To není o autě - jednom modelu, ale o filozofii výrobce. Co těm modelům dopřeje, co třeba konkurence nenabízí. Jde o souhrn mnoha vlastností, ne jen jedné (např. výkonný motor a zbytek nic) jak se mylně domníváš.
Avatar - white label
23. 1. 2015 11:47
Re: Jak se říká:
200 koní a víc měla v době Type-R (8.g.) spousta hh, G5GTI (200/230 PS), nebo G6GTI (210/235 PS) měl podobný výkon z dvoulitru a třeba Renault měl obdobný výkon z dvoulitrové atmosféry, jako CTR.
Můj příklad s G7R ti zřejmě nevyhovuje, tak to zkoušíš z předminulými generacemi R32.
Už vrcholný G4 R32 nabízel šestiválec 4x4 a možnost dvojspojky k tomu. Kdo s ryzího mainstreamu nabízel srovnatelnou konfiguraci, nebo kdo ji dokázal nabídnout aspoň/i bez 4x4?
Pokud chceš u mainstreamového hh psát o přesahu směrem k prémii, je pohon 4x4 (příp rwd) logicky jednou z podmínek, nebo víš aktuálně o nějakém vrcholném prémiovém hh, který si vystačí jen s fwd?
Avatar - Ondore
23. 1. 2015 13:19
Re: Jak se říká:
Prvý si o Civic (8.g.) Type-R začal hovoriť Ty, ja som len vytiahol parametre tej doby (2007). Máš pravdu, viac HH malo vtedy 200+ koní a vymenoval som ich vyššie, len nejako neviem od Teba dostať informáciu, prečo ostatné nie sú supermainstream a Tebou vybrané auto je.

Tvoj príklad s g7r je pravdivý ale účelový, platný iba v danom časovom úseku. Práve Honda ktorej si sa chytil Ty sa tvári, že uvedie HH, ktorý prevalcuje všetkých - počkajme si pár týždňov.

Jednoduchá otázka - supermainstream je presne čo? Tebou vybrané parametre? Prečo dvojspojka v aute, ktoré chcú všetci s manuálom pre vyššiu kontrolu a radosť z jazdy? Prečo 4x4 v aute, kde všetci preferujú RWD? Alebo tie požiadavky definoval niekto iný, vyššia autorita? Ktorá? (Nie, pod tým naozaj nemôžeš vážne myslieť autora toho kecu)

Ja tvrdím, že je to výmysel jedného konkrétneho človeka, používaný na auto.cz, inde neznámy pojem. A udivuje ma, ako sa k takejto pikačovine dokážu pridať aj ďalší a spolu s ním dokola obhajovať tento nezmysel. Takže som zvedavý na argumenty, kolega Ťa podporil filozofiou výrobcu >:-[] , Ty máš na viac, daj sem konkrétne fakty.
Avatar - white label
24. 1. 2015 17:07
Re: Jak se říká:
Takže ještě jednou a naposledy.
Je mi jedno, jestli to pochopit nechceš, nebo nemůžeš/neumíš. Celou dobu píšu, že na konkrétním termínu nebazíruji, takže nevidím důvod, abych tě přesvědčoval o tom, že takový "terminus/technikus" tady obhajuji.
Píšu pouze o pomyslném "horním přesahu" mainstreamu směrem k prémii a pokud chci o něčem takovém psát, musím se logicky nejdřív podívat na to, co se ve třídě ostrých hh nabízí u prémiových značek. tedy především u D3. A o tom já, ani žádný jiný nick tady, určitě nerozhoduje.
Takže máme tam Audi S3/RS3, BMW 135i, MB A45AMG. Všechny mají 300PS a více, ani jedno z těchto aut není předokolka, všechny jsou pouze 4x4, s výjimkou 135i, které může mít i rwd. RS3 i A45AMG se nabízí pouze s dvojspojkou, S3 s dvojspojkou a manuálem a 135i s (8st). hdm, nebo manuálem. Nikdo z nich si nedovolí nabídnout pouze/výhradně manual.
Ke tvé otázce: "Prečo dvojspojka v aute, ktoré chcú všetci s manuálom pre vyššiu kontrolu a radosť z jazdy?"
Kdes přišel na to, že všichni chtějí v hh manuál? Podle zdejších typických diskusních klišé? Proč se potom v A45 AMG, nebo RS3 manual vůbec nenabízí? Chtějí jich snad prodat co nejméně? Proč se dnes manual nabízí minimálně i u sportovních modelů značky Porsche? Když (podle tebe) chtějí v hh všichni manual, proč 70% kupců nových rychlých Golfů (GTI/R) volí dvojspojku, a to i přes poměrně tučný příplatek za ni? To, že můžeš mít v hh pouze manual, je (zatím!) "výsadou" mainstreamové produkce (kromě koncernu VW a výjimky typu aktuálního CRS), a je to logicky z důvodu vyšší ceny takového řešení, nikoli z důvodu nezájmu o něj a podobně je to i u fwd vs 4x4/rwd.
A zase, podle tebe u hh "všetci preferujú RWD", ale jediný hh, kde ho můžeš alternativně dostat je 135i od BMW. A že by zrovna 135i s rwd trhalo v rámci (prémiových) hh prodejní rekordy se říct určitě nedá, přičemž mu zdatně konkuruje i stejná verze se 4x4 (135i x-drive). Takže kde jsou potom ti "všichni", co preferují rwd? Na to, že to jsou to všichni, jich je nějak málo, nemyslíš?
Takže, když jsme si podrobněji shrnuli aktuální nabídku prémiových hh v rámci D3, který současný (co bude, bude...) hh mainstreamové značky, má srovnatelný horní přesah z manstreamu (směrem k prémii), jako GR?
A pro jistotu připomínám, že tebou vzpomínaný GR32 s VR6 měl 4x4 i dsg už ve 4. g. Golfu.
Avatar - Ondore
24. 1. 2015 19:00
Re: Jak se říká:
Chlapci, ste tu dvaja a každý z vás tvrdí niečo iné.
- jossalito: " nejde o jeden model. Jde o filozofii celého modelového portfolia."
- white label: "podle mě je supermainstream spíš o konkrétním produktu, než o značce obecně.
...jen jejich vrcholné verze, jako je Golf R, nebo aktuální Passat v konfiguraci s BiTDI/4M/dsg."
Nechceli by ste sa najprv dohodnúť, čo to vlastne obhajujete?

To jossalito: Tak málo Ti stačí, aby si dokola obhajoval takú blbosť? Ak si ešte nepracoval ako podomový obchodník, mal by si to zvážiť.

To white label: Netrváš na označení "supermainstream" - to je fajn, ale o tom je podstata diskusie, o tom, že niečo také neexistuje. vw vlastní Audi, rozhodol sa, že dané dva modely budú mať presah a dáva im techniku sesterskej prémie. Robia to dobre, g7r je super reklamou pre bežné golfy, ktoré - treba povedať - sú ďaleko v prachu za týmto autom. Koľko sa ho ročne predá? Tipujem, že Ferrari predá viac. Či by som si g7r kúpil? Považujem ho za jednu z mála dobrých investícií do auta, za tento kúsok dostaneš za 20 rokov viac ako stálo! Takže pokoj, áno, g7r je moc fajn auto. Ale prosím, prestaň s tými kecami o supermainstreame, nemáš to za potreby o***ť sa...
Avatar - white label
24. 1. 2015 20:39
Re: Jak se říká:
Nechtěl by ses konečně probrat? Opravdu si tak nechápavý, nebo to účelově hraješ? Pokud sis toho náhodou nevšiml, tak já tady odjakživa diskutuji za sebe, nikoli ve dvojici apod., takže nevidím jediný důvod proto, abych se tu s někým "domlouval" na společném názoru. A případný důvod, to jako k vůli tvým krásným očím?
"S tými kecami o supermainstreame" tu začal Petrko s tebou, takže až se konečně zbavíte podvědomé potřeby psát tu dokola o (přitom údajně "neexistujícím") termínu, který používal nick GTI, nebudu mít důvod vám vysvětlovat, co tím někdo logicky mohl myslet/myslel.
K autům, kolik se prodá A45 AMG proti běžným verzím Ačka, kolik se prodá RS3, proti běžným modelům A3? Každý vrcholný model je logicky z velké části image maker a nikdo od něj primárně nečeká, že bude sám o sobě trhat prodejní rekordy.
Jinak, už v dřívější reakci jsem ti napsal, že VW má především dvě (celé) modelové řady s horním přesahem mainstreamu (Touareg, Phaeton), ale dle tvé reakce máš zřejmě problémy i s pamětí.
Avatar - Ondore
24. 1. 2015 21:37
Re: Jak se říká:
- Jeden pojem, odporujúce si opisy čo to znamená - preto by ste sa mali dohodnúť. Alebo hovoríte o tak neuchopiteľnej veci? Zrejme.
- Názor na horný presah som opísal hneď v druhom príspevku od hora, asi máš problém s pamäťou, tak len pripomeniem, že sa jednalo o Hyundai Equus a Genesis.

Mýlil som sa, máš potrebu o***ť sa a obhajovať nezmysel.
Z mojej strany končím, ak máš tú potrebu, môžeme si to zopáknuť v inej diskusii.
23. 1. 2015 10:43
Re: Jak se říká:
Nic proti tobě, ale nechápeš význam slova. V tomto případě slovního spojení.

Jednoduše, když je něco super, nabízí to něco navíc oproti ostatním. A pojem supermainstream může bezproblému znamenat to, že daná značka, nabízí u svých modelů vždy něco navíc oproti konkurenci. Paletu motorů, převodovek, pohonů, konfigurace, lakování atd. atp. Naproti tomu určitě supermainstream neudělá jeden model, byť by byl třeba vrcholný.

Zbytečně se bráníš v podstatě normálnímu pojmu.
Avatar - Ondore
23. 1. 2015 13:32
Re: Jak se říká:
Rovnako - nič proti Tebe, ale prečo takto neoznačuješ aj autá, ktoré som vymenoval vyššie? Automobilky v nich predvádzajú nadštandard, ktorých potenciál nedokáže využiť 99% ich kupcov, v čom sú tie autá horšie?

To, že automobilka dokáže pustiť do obehu ešte niečo špecifickejšie? Super, v prípade iných túto funkciu plnia športové divízie (častokrát priamo naviazané na danú automobilku). Hovoríme o predajoch v malom, doslova...
23. 1. 2015 14:06
Re: Jak se říká:
Protože nejde o jeden model. Jde o filozofii celého modelového portfolia.

Já taky neoznačím VW za prémiového výrobce, i když nabízí VW Phaeton, který se v pohodě může s prémiovou konkurencí popasovat. Není to o jednom modelu.

Zkus si třeba pohledat, co se skrývá pod významem slova "super". Nepřistupuj k tomu odmítavě, ale s otevřenou myslí. Pak to, myslím, pochopíš.
Avatar - Ondore
23. 1. 2015 23:03
Re: Jak se říká:
Super, super, čo to len môže znamenať? Áááá, už to mám - super sa bavím s jossalitom - použil som to správne? >:D

Hlboko sa mýliš v tom, že k tomu pristupujem odmietavo, naopak, to ja som do zoznamu zahrnul ďalšie super autá! Len fakt netuším, prečo ich do party neberieš Ty, skús otvorenú myseľ ;-)
24. 1. 2015 00:57
Re: Jak se říká:
Prosím, zkus sem vypsat definice slova super. Děkuji.

PS: Znovu, opravdu nejde o jednotlivé modely. Opakuji ti to už potřetí. Jde o celkovou filozofii značky. Chápeš?
Avatar - white label
22. 1. 2015 18:20
Re: Jak se říká:
Obecně je na tom zajímavé, že se tím "zaklínadlem" ("na každého jednou dojde") obvykle ohánějí především ti, na které už došlo, a pak se tou nadějí (že brzy dojde i na další) více-méně utěšují... >:-[] ;-)
22. 1. 2015 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2015 01:37
Re: Jak se říká:
Supermainstream :-) Musel jsem si to slovo napsat :-!
Tady v Londyne se to prodava jak housky na krame. Nekomu se vic libi Focus, tak si koupi Focus, cenovy rozdil nikoho moc netrapi, to je v řádu jednoho mesicniho najmu. Ale nerikaji tomu supermainstream :-)
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 17:58
Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Už sme čítali o tom, že vw začne vo veľkom používať jednorázové prichytenie dielov, vraj to tiež prinesie obrovskú úsporu peňazí.

Otázka dňa je:
- Znamená skrátenie životného cyklu modelu aj skrátenie životnosti samotných automobilov? Inak povedané - dostane sa do nich viac súčiastok s "plánovanou životnosťou", čili kurvítok, ktoré znepríjemnia život zákazníkom?

Zvýšiť prevádzkový zisk o 300% za 3 roky je smelý plán a s prísnou rukou nemeckého manažéra bezpochyby splniteľný. Radšej by som ale čítal články o tom, ako automobilka myslí na zákazníka a ušetrí jeho peňaženku nižšou (reálnou) spotrebou, vyššou životnosťou, nižšími nákladmi na servis...
Rozbalit vlákno
16
22. 1. 2015 18:40
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Jak vypada to jednorazove prichyceni dilu? Aby se to pak v servisu zakaznikovi zle nevyplatilo, neprodrazilo?

Tim setreni na motorech nas chce vw osidit na moznosti vyberu, individualizaci ? ;-)
Ikdyz ta individualizace je zajimava, dle nekterych je to neco pro ty kteri nechteji standardy dnesni vybavy aut, takze maji moznost si koupit libivy zebrinak s minimem vybavy, litrovym trihrnkem (55 kW) uz za 262 900,- A to ostatni značky ne vzdy nabizi..
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 18:58
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Určite to necitujem presne, ale pred časom vyšla správa, ako budú vo vw namiesto skrutiek používať jednorázové plastové úchytky, nepýtaj sa ma ako sa odborne volajú, ale namiesto skrutkovania to len zaklapneš :-) Rýchlejšia montáž, nižšia cena, ušetrených 0,1 kg na aute, to sa predsa počíta! Že panely palubky a dverí potom vŕzgajú už v kalkulácii nenájdeš ;-)

Menšia možnosť individualizácie mne nevadí, naopak v mainstreame by som skôr uvítal čakačku pod mesiac namiesto voľby, že môžem mať na palubke dekor klavírneho laku :-)
22. 1. 2015 19:19
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Myslel jsem, že se to běžně používá i dnes.
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 19:28
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
To samozrejme áno, ale plánovali to používať viac.
Avatar - white label
22. 1. 2015 19:48
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Tahle technika se při výrobě používá i u prémie, a i přesto je to prémie.
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 19:57
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Prémia tiež používa 4 kolesá a napriek tomu je to prémia, sú veci, ktoré sú zdanlivo rovnaké a napriek tomu nie sú... Alebo inak - o tom nebola podstata môjho príspevku.
Chcel som poukázať na to, že zvyšovanie prevádzkového zisku o 300% za 3 roky zrejme bude mať dopad na zákazníkov.
Osobne by som si radšej prečítal o tom, čo robia automobilky preto, aby boli s ich výrobkami viac spokojní zákazníci, správy o šetrení vo výrobe nech píšu svojim investorom.
Avatar - white label
22. 1. 2015 20:20
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Sorry, ale děláš, jako by to šetření (nejen) v automobilovém průmyslu bylo něco nového, nebo se to týkalo jen VW. Jen nevím, jestli je to spíš naivitou, nebo zaujatostí. ;-)
Avatar - Ondore
22. 1. 2015 20:32
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Šetrí sa všade, ale potom máme na pultoch párky plné múky. Ver tomu, že keď uvidím článok o Toyote, ako chce zvýšiť prevádzkový zisk o 300% za 3 roky a nebude za tým "zázračný patent", tak mi to normálne nepríde a tiež ich nepochválim.

Nemalo by byť našim cieľom (čoby zákazníkov) nahlas hovoriť, že auto ešte nie je konzum ako párky a že chceme lepšiu kvalitu?
Avatar - white label
22. 1. 2015 23:13
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Našim cílem, myslíš jako cílem nás dvou? >:-[] Já jsem pro, jen nečekám, že se tím obecně něco změní.
Všichni se musí postupně vyrovnávat s konkurencí, např. H/K s kvalitou VW a VW zase třeba s cenou H/K, čehož logickým důsledkem je, že se produkty různých značek celkově více přibližují/"srovnávají". Dnes má např. i30/Ceed nejen kvalitou, ale i cenou, podstatně blíž ke Golfu, než před 10-15 lety. Stejně jako u každého jiného zboží (včetně těch párků) dnes platí, že pokud chceš výrazně nadprůměrnou kvalitu musíš sáhnout i výrazně hlouběji do peněženky.
23. 1. 2015 01:13
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Zastavim se u toho, ze chces vetsi zivotnost. Chapu, ze existoval MErcedes 124. Ale o kolik vetsi zivotnost by sis predstavoval?

Nebo jinak - mas pocit, ze Fabia je mene spolehliva nez Felicia? Ja bych rekl, ze je to ve prospech te novejsi Fabie, o kvalite vozu nemluve.

Ted tohle neni agitka, ale fakt. Ja si koupil novy Golf, mam na nem za 5 let necelych 140tis km a nic mu nebylo a neni. Dokonce tam ani nic nevrze. Jezdim dlouhe trasy (CR - GB) a minimalne tretina je najeta po meste, kde dostava poradne zabrat (predevsim Londyn, trochu Praha). Kdykoliv sednu, nastartuju a jedu az do cile.
Mimochodem stejnou praci a stejne dobre odvedla i predchozi Octavia, jeste jednicka, ale ta teda potom vrzala :-)

Normalne ho servisuju, vymenuju olej a tak. Jo musel jsem vymenit brzdovy kotouce, nejakej cep, ale to je u kazdyho auta neco a nevidim v tom problem.

Takze jeste jednou - co te trapi na zivostnosti? Ja to auto nemam v planu mit 15 let a najet 400 tisic a drtiva vetsina zakazniku taky ne.
Avatar - Đawson
23. 1. 2015 04:55
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
To je dobře, protože narozdíl od té první octavie, tohle jezdit 15 let ani nevydrží ;-)
23. 1. 2015 10:48
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Ach jo.
Samozrejme, ze vydrzi.
Golf 5 (v podstate stejna technika jako Golf 6 nebo Octavia 2) uz tu jezdi 11 let a mas pocit, ze by nevydrzel, ze by nekde vyrazene reznul, nebo ze by se buh vi jak sypaly motory nebo prevodovky? Samozrejme, ze to vydrzi 15 let.
Ale nakonec ti rikam, ze o to proste vubec nejde. Automobilka auto prodava nove, takze ji zajima zakaznik, ktery si ho jde koupit nove. A ten v drtive vetsine pripadu nebude to auto provozovat 15 let. Po 3-8 letech ho proda - a po tuhle dobu bude slouzit velice spolehlive, chapes?
Ze si potom nekdo (ty) koupi 10 let starou Fabii s 250 tis km (130tis na tachaku) a zacne se mu sypat a udela si z toho zaver, ze Fabia vydrzi sotva 100tis km, to je uplne jinej problem. Ale nakonec i tenhle clovek si za ty prachy vybere Fabii, kdyz na vic nema - a proc asi? Prece proto, ze kdyby si koupil za stejny prachy v bazaru Fiat nebo Opel, bude se mu to sypat jeste mnohem vic!
Avatar - Đawson
23. 1. 2015 15:03
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Porovnáváš jabka hrušky...
Auto vyrobené před 15-20 lety, možná nemělo tak přísný dozor kvality, nemělo výstupní kontrolu, muselo se zajíždět kdo ví kolik km...
Ale právě v tom to bylo. Octavie 2 generace patří stále mezi ještě kvalitní vozy. Bohužel cca 4 roky zpět je nastavený jistý cyklus komponentů vozu. Ano kvalita i tolerance je vyšší a vyšší, ale materiály jsou horší a horší. Však to i automobilky přiznávají. Životní cyklus je už jako u pračky či TV. Doplatíš "paušál" na jedno auto, vezmeš si další :-)
23. 1. 2015 10:56
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Otázka byla položena jinak. A zkus na ni upřímně odpovědět.

Kupuješ si nové auto. Jak dlouho s ním budeš chtít jezdit? 15 let? Budeš s ním chtít najet 300 tis. km?

Nebo si řekneš, pět šest let, dejme tomu 180 tis. a jde z domu..?
23. 1. 2015 11:17
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
:yes:
Avatar - Đawson
23. 1. 2015 15:08
Re: Skvelé plány pre vw - ale sú skvelé aj pre ľudí?
Ne, jen tvrdím, že koupit si např. Fábii 3 s přefouknutým 1,0 tsi či focuse s 1,0 ecoboostem a 300 tis. na tacháči už za 15 let nebude možné.
22. 1. 2015 23:06
Aby tu unifikace zase nepřehnali...
Šetři se musí, otázka ale je, kde leží hranice snesitelnosti takového šetření. Pokud sníží počet verzí nějakého modelu, může se to stát nahrávkou pro konkurenci. Aby se nakonec VW nevrátil do doby, kdy vyráběl jen Brouka ve verzí standard a "Export" :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - S8
22. 1. 2015 23:16
Re: Aby tu unifikace zase nepřehnali...
třeba se shlédli v Applu a budou dělat jen Brouka, který je pro všechny nejlepší a každému musí vyhovovat a každý ho musí chtít.....