Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group chce ušetřit snížením počtu komponentů

David Bureš David Bureš 22. 1. 2015 • 18:57
42
Kvůli snížení výrobních nákladů nabídne nový Volkswagen Polo méně kombinací motorů a převodovek.

Budoucí plány koncernu Volkswagen Group nepočítají jen s nárůstem prodejů nad hranici 10 milionů aut ročně, ale také s růstem zisků. Se splněním tohoto cíle mimo jiné pomůže snaha značky Volkswagen o další unifikaci komponent. Automobilka tyto plány odhalila v interní prezentaci.

Volkswagen totiž zjistil, že snížením palety použitých komponent může výrazně ušetřit. Ukázal to již Golf VII, který šetří výrobní náklady díky sjednocení takových dílů, jako jsou akumulátor, osvětlení v interiéru nebo opěrky rukou.

Plán Volkswagenu bude ještě výrazněji patrný u chystané nové generace Pola. Automobilka plánuje, že nový malý hatchback bude dostupný s užší paletou nabízených motorů a převodovek.

Cílem Volkswagenu je zvýšit svůj výdělek do roku 2017 o pět miliard eur (139 miliard korun). Provozní zisk se má pak do roku 2018 takřka ztrojnásobit. Za prvních devět měsíců roku 2014 činil provozní zisk značky Volkswagen 2,3 % jejích výnosů.

Celý Volkswagen Group pak chce dosáhnout zisku ve výši osmi procent obratu. V prvních devíti měsících roku koncern dosáhl marže 7,8 % výnosů, především díky značkám Audi a Porsche, které na prodeji svých aut výrazně vydělávají.

Německý koncern chce zvýšit své marže i přes mohutné investice. Volkswagen Group chce v následujících čtyřech letech investovat do nových modelů, techniky a továren na 17 miliard eur (473 miliard korun).

Zmíněná prezentace rovněž prozradila, na jaké modely se letos můžeme těšit. Značky VW Group letos mimo jiné představí takové vozy jako nové Audi A4, Lamborghini Huracán Spyder nebo Seat Ibiza. Prezentace rovněž potvrzuje dřívější zprávy, že Volkswagen zkrátí průměrný životní cyklus svých modelů ze sedmi na pět let.

Související články

Témata
Avatar - Ondore
24. 1. 2015 21:37
Re: Jak se říká:
- Jeden pojem, odporujúce si opisy čo to znamená - preto by ste sa mali dohodnúť. Alebo hovoríte o tak neuchopiteľnej veci? Zrejme.
- Názor na horný presah som opísal hneď v druhom príspevku od hora, asi máš problém s pamäťou, tak len pripomeniem, že sa jednalo o Hyundai Equus a Genesis.

Mýlil som sa, máš potrebu opičiť sa a obhajovať nezmysel.
Z mojej strany končím, ak máš tú potrebu, môžeme si to zopáknuť v inej diskusii.
Avatar - white label
24. 1. 2015 20:39
Re: Jak se říká:
Nechtěl by ses konečně probrat? Opravdu si tak nechápavý, nebo to účelově hraješ? Pokud sis toho náhodou nevšiml, tak já tady odjakživa diskutuji za sebe, nikoli ve dvojici apod., takže nevidím jediný důvod proto, abych se tu s někým "domlouval" na společném názoru. A případný důvod, to jako k vůli tvým krásným očím?
"S tými kecami o supermainstreame" tu začal Petrko s tebou, takže až se konečně zbavíte podvědomé potřeby psát tu dokola o (přitom údajně "neexistujícím") termínu, který používal nick GTI, nebudu mít důvod vám vysvětlovat, co tím někdo logicky mohl myslet/myslel.
K autům, kolik se prodá A45 AMG proti běžným verzím Ačka, kolik se prodá RS3, proti běžným modelům A3? Každý vrcholný model je logicky z velké části image maker a nikdo od něj primárně nečeká, že bude sám o sobě trhat prodejní rekordy.
Jinak, už v dřívější reakci jsem ti napsal, že VW má především dvě (celé) modelové řady s horním přesahem mainstreamu (Touareg, Phaeton), ale dle tvé reakce máš zřejmě problémy i s pamětí.
Avatar - Ondore
24. 1. 2015 19:00
Re: Jak se říká:
Chlapci, ste tu dvaja a každý z vás tvrdí niečo iné.
- jossalito: " nejde o jeden model. Jde o filozofii celého modelového portfolia."
- white label: "podle mě je supermainstream spíš o konkrétním produktu, než o značce obecně.
...jen jejich vrcholné verze, jako je Golf R, nebo aktuální Passat v konfiguraci s BiTDI/4M/dsg."
Nechceli by ste sa najprv dohodnúť, čo to vlastne obhajujete?

To jossalito: Tak málo Ti stačí, aby si dokola obhajoval takú blbosť? Ak si ešte nepracoval ako podomový obchodník, mal by si to zvážiť.

To white label: Netrváš na označení "supermainstream" - to je fajn, ale o tom je podstata diskusie, o tom, že niečo také neexistuje. vw vlastní Audi, rozhodol sa, že dané dva modely budú mať presah a dáva im techniku sesterskej prémie. Robia to dobre, g7r je super reklamou pre bežné golfy, ktoré - treba povedať - sú ďaleko v prachu za týmto autom. Koľko sa ho ročne predá? Tipujem, že Ferrari predá viac. Či by som si g7r kúpil? Považujem ho za jednu z mála dobrých investícií do auta, za tento kúsok dostaneš za 20 rokov viac ako stálo! Takže pokoj, áno, g7r je moc fajn auto. Ale prosím, prestaň s tými kecami o supermainstreame, nemáš to za potreby opičiť sa...
Avatar - white label
24. 1. 2015 17:07
Re: Jak se říká:
Takže ještě jednou a naposledy.
Je mi jedno, jestli to pochopit nechceš, nebo nemůžeš/neumíš. Celou dobu píšu, že na konkrétním termínu nebazíruji, takže nevidím důvod, abych tě přesvědčoval o tom, že takový "terminus/technikus" tady obhajuji.
Píšu pouze o pomyslném "horním přesahu" mainstreamu směrem k prémii a pokud chci o něčem takovém psát, musím se logicky nejdřív podívat na to, co se ve třídě ostrých hh nabízí u prémiových značek. tedy především u D3. A o tom já, ani žádný jiný nick tady, určitě nerozhoduje.
Takže máme tam Audi S3/RS3, BMW 135i, MB A45AMG. Všechny mají 300PS a více, ani jedno z těchto aut není předokolka, všechny jsou pouze 4x4, s výjimkou 135i, které může mít i rwd. RS3 i A45AMG se nabízí pouze s dvojspojkou, S3 s dvojspojkou a manuálem a 135i s (8st). hdm, nebo manuálem. Nikdo z nich si nedovolí nabídnout pouze/výhradně manual.
Ke tvé otázce: "Prečo dvojspojka v aute, ktoré chcú všetci s manuálom pre vyššiu kontrolu a radosť z jazdy?"
Kdes přišel na to, že všichni chtějí v hh manuál? Podle zdejších typických diskusních klišé? Proč se potom v A45 AMG, nebo RS3 manual vůbec nenabízí? Chtějí jich snad prodat co nejméně? Proč se dnes manual nabízí minimálně i u sportovních modelů značky Porsche? Když (podle tebe) chtějí v hh všichni manual, proč 70% kupců nových rychlých Golfů (GTI/R) volí dvojspojku, a to i přes poměrně tučný příplatek za ni? To, že můžeš mít v hh pouze manual, je (zatím!) "výsadou" mainstreamové produkce (kromě koncernu VW a výjimky typu aktuálního CRS), a je to logicky z důvodu vyšší ceny takového řešení, nikoli z důvodu nezájmu o něj a podobně je to i u fwd vs 4x4/rwd.
A zase, podle tebe u hh "všetci preferujú RWD", ale jediný hh, kde ho můžeš alternativně dostat je 135i od BMW. A že by zrovna 135i s rwd trhalo v rámci (prémiových) hh prodejní rekordy se říct určitě nedá, přičemž mu zdatně konkuruje i stejná verze se 4x4 (135i x-drive). Takže kde jsou potom ti "všichni", co preferují rwd? Na to, že to jsou to všichni, jich je nějak málo, nemyslíš?
Takže, když jsme si podrobněji shrnuli aktuální nabídku prémiových hh v rámci D3, který současný (co bude, bude...) hh mainstreamové značky, má srovnatelný horní přesah z manstreamu (směrem k prémii), jako GR?
A pro jistotu připomínám, že tebou vzpomínaný GR32 s VR6 měl 4x4 i dsg už ve 4. g. Golfu.
24. 1. 2015 00:57
Re: Jak se říká:
Prosím, zkus sem vypsat definice slova super. Děkuji.

PS: Znovu, opravdu nejde o jednotlivé modely. Opakuji ti to už potřetí. Jde o celkovou filozofii značky. Chápeš?
Články odjinud