Aktuálně nejporuchovější značka na starém kontinentu, například Passat, Touareg a rovněž i Golf jsou více v servisech, než v provozu. Díky moc, ale říkám jasné ne.
To víš, evropani jsou (na rozdíl od tebe) hrozně hloupí a stále si nejvíc kupují ty nejporuchovější vozy, a proto se třeba "držáky" od Peugeotu špatně prodávají i hluboko pod cenu, což "překvapivě" platí i pro bazarové ceny, o čemž zrovna tobě nemusím dál vyprávět..., ale hlavně, že v tom máš tak "jasno" alespoň ty... ;-):-)
Jj, každou noc se mi o něm zdá. Ale píšu o tom zásadně až v reakcích na tvé úvodní "nezaujaté" příspěvky skoro, pod každým VW. Neboj, psát o tom jako první, by mě opravdu nenapadlo, ja to jen jakési symbolické zrcadlo pro tebe... Až jednou "překousneš" existenci VW (a jeho úspěch na trhu) ty, snad začneš psát víc konstruktivně a ne se jen stále dokola vymezovat..., ale pravděpodobně je to i určitá forma "zhrzené lásky" a chceš sám sebe přesvědčit, jak si nakonec udělal dobře, jenže dokud tomu sám opravdu neuvěříš, budeš tyhle "spamy" psát trpělive dál... :*):-)
Tvůj pokus o odklonění našeho dialogu jinam, beru především jako důkaz tvého zamyšlení nad tím, co jsem napsal.
Na konstruktivnost, nebo kvalitu příspěvků nemá jejich celkové množství vůbec žádný vliv.
Začít diskusi pod autem (jakékoli značky), tak obecně negativním vymezením se vůči značce jako takové, tu kromě tebe umí (pravidelně) například taky Ada. Pokud se s jeho stylem diskuse v principu ztotožňuješ, potom se nedivím ani těmto tvým (velmi podobným) diskusním "úvodníkům"...
Nic si dokazovat nemusím, co jsem za posledních 5 let koupil, tak na 95% splnilo moje očekávání. Pro mě je VW obyčejná lidová značka, předražená a navíc odrbaná na výbavě. Za investované peníze chci víc, než jen mediální masírku ...
Prodejům VW se skutečně divím, dávám :yes: , ale s kvalitou jejich automobilů to nemá nic společného.
P.S: kdy bude "tvůj" Golf alespoň na moje.auto.cz ?
Proč by moje auta musela být na nějakém MAčku, když navíc nedávno odtud tolik zajímavých recenzí zmizelo. Navíc tam některé z nich jsou i bez recenze k nim, třeba v galerii vítězných fotek fotosoutěže je jedno z nich dokonce třikrát po sobě..., taky tam nejen ty auta (ale i mě osobně) znají lidi z různých menších srazů...
Ale pokud ti to nějak psychicky pomůže, klidně dál doufej, že jezdím jen na kole... :-O:*) >:-[]
P.S. Znovu připomínám, že se mě nemusíš snažit přesvědčit o tom, jak výborně jsi (v posledních 5ti letech) investoval do svého vozového parku, stačí když o tom přesvědčíš sebe, názor ostatních pak můžeš mít (v tomto ohledu) úplně na "háku"..., stejně jako ostatní majitelé vozů, "překvapivě" i včetně majitelů vozů značky VW...
A pak tu můžeš začít psát i víc konkrétně, tedy pod konkrétními auty ke konkrétním autům (např. tady je úplně nová Jetta, o které zřejmě víš už teď, jak extrémně poruchová bude, protože je to VW) a nejen negativně a černobíle k jejich značce (podobně jako mnou vzpomínaný ADA)...
Toto vysvetli človeku menom GTI :-) Všetci automobilisti, ktorí nemajú pred očami ružové klapky VW to už dávno vedia, niektorí to ale nie a nie pochopiť. Podľa DEKRI je Passat vo svojej triede najporuchovejšie auto, ďaleko pred ním je aj AR159. Nejako nám tá marketingová bublina povestnej Nemeckej kvality splaskáva. Bratovi sa nedávno na Passate po 60000km rozpadla prevodovka, v tomto sú spoľahlivejšie už aj Čínske značky. Spomínam si na 2 nové kusy Passatov v minulej firme, po polroku servisného života ich majiteľ radšej predal (úprimnú sústrasť novým majiteľom) a nahradil vtedy aktuálnymi AR159. Obával sa toho, pretože Talianske značky nemal rád,ale....tie autá aktuálne po 200 000 km nemali jedinú vážnu závadu. Hold, časy sa menia. Jettu považujem dizajnovo asi za najvyrovnanejšiu z celej ponuky VW. Skutočne pekné auto a dokonca ani cena mi nepríde výrazne navýšená. Konzervatívne auto, ktoré neurazí, ale ani nenadchne, na to sú na trhu úplne iné značky :-)
No buď kecáš nebo majitel hulí.....jít z Passatu do AR159? To je skok, že by se i Bubkovi roztrhla pr.del...... >:D Jinak taky nechápu, kde se vzala pověstná bezporuchovost Passata.... minulé generace možná.....
Kde vidíš problém v prechode z Passata na AR159?! Je to rovnaká trieda, kde má každý zástupca svoje pre a proti. Čo sa týka dizajnu, neodpustím si prirovnanie "panna a netvor", komu patrí ktoré meno si každý rozumný motorista domyslí sám. Passat je rozhodne pohodlnejší, praktickejší, bohužiaľ lacnejší o veľkosti kufra ani nehovorím, 159 má výrazne lepší podvozok a jazdné vlastnosti. A čo sa týka spoľahlivosti je model 159 vysoký nadštandard triedy. Kde teda vidíš ten "úsmevný" prechod? Ak sa máme baviť o "povestnej nespoľahlivosti" Talianskych áut, poprosím ťa o ukončenie komunikácie a naštudovanie si faktov, prípadne sa pozrieť do kalendára, už nie je rok 1990, ale 2010. Dobré ráno:-)
Sorry, odpověděl bych dříve, ale teď jsem se probral z komatu po té ráně heverem z AR. ;-) >:D No já nemám nic proti AR.....vůbec.... jen mi nejde k sobě, že nejříve sedlal suchara Pašíka - prostě dělňas ve vaťáku a pak najednou ten skok k AR - hostesce s úsměvem...... ono to nejde nějak psychologicky k sobě..... navíc, "obával sa toho, že talianske značky nemal rád...." no víš, jsem majitel firmy a těžko si dokážu představit, že bych pro zaměstnance volil auto, které má dobrý podvozek. Tady je jasná lajna: cena/užitná hodnota + preference daná segmentem, ve kterém se pohybuješ. A pak proč bych kupoval auto, které nemám rád....... to si protiřečí..... takže: buď ten útok heverem byl myšlen jako lehká nadsázka nebo hulíš ty nebo šéf nebo všichni..... ale proč ne..... jdu studovat až do rána bílého.... ;-)
A to je statistika spolehlivosti? To asi ne, je to jen nějaký žebříček dle nějakých parametrů. Když třeba každému autu značky XX odejde na 40000km kompletně motor a bude muset ho vyměnit bude v téhle statistice klidně první:)
Nehledě na to že třeba Golf je u Dekry hodně vysoko.
:-! Teď lapají kafky, co nemají na pasata..... dokonale marketingově pojaté..... nejdříve navnadí na passata a pak, těm zvadlým bradám, co nemají na ýbrvágen, nabídnou jen o 15cm kratšího pasata ..... takový pasat light.... a ta cena.....i pro Skota. >:D 4kilové holásek.... :-(
Proč myslíš že to koupí jen ti,co nemají na Passata?Osobně kdybych teď kupoval nové auto a měl mezi nimi vybrat,vzal bych Jettu.Vypadá líp,rozměrově je tak akorát (už prostorné auto ale výhoda při parkování v mezerách) atd.A holásek?Nebuď trapný,všechny běžné věci to má,což nebylo u koncernu pravidlem.Nikdy jsem VW nemusel ale toto je slušné auto za rozumnou cenu.Nevidím jediný důvod proč upřednostnit Passata.
Přesně tak Passat mě dost zklamal. Kdybych si měl vybrat mezi jím a Jettou tak bych vzal určitě Jettu. Tohle auto se mi strašně líbí a oproti minulé generaci udělala Jetta obrovský skok dopředu.
A nebál bych se ani toho 1.2 TSI motoru. Nedávno jsem četl test Octavie 1.2 TSI a tam zkoušeli výkon na brzdě a naměřili místo 77 kW - 97kW !!! :-O
Súhlasím. Jetta urobila obrovský skok dopredu. Naopak pri passate novej generácie ide skôr o skok dozadu. Takisto poďakovať za to, že v benzínovej ponuke bude v blízkej budúcnosti až jeden motor, môžeme takisto passatu.
No řekněme si to: Kdybys měl na Passata tak bys koupil........C5. Nebo Passata..... parkování.... pokud ti dělá problém, drozde, tak ani s kolečkama to nebude lepší....
ale ted vážně: běž si sednout do toho holáska za 4kila..... jestli do teď nejezdíš dobytčák tak uznáš, že to je na ránu 4kilovým kladivem. Ano, v té skurce béžové nebo černé ok...... ale v hadře je to na převážení přepravek od piva z makra.
;-)
PS: pokud teď budeš chtít utratit 4 kila za auto - běž k Renaultu.... zkus se jen posadit..... a pak se projeď..... nakonec uděláš Ghosnovi radost....a sobě taky. Modrá Laguna bude pro tebe krásný nový svět....ne dobytčák....
Ty máš nějaký problém s hadřenými sedadly?Já vůbec.Když v mrazu sednu do kůže,strašně studí.V letním horku je zase rozpálená že si skoro první moment spálím záda a navíc je mám během půl minuty zpocená.Doufám že nezačneš argumentovat klimatizací,která sedadla v létě ochladí až za 10 minut nebo vyhříváním v zimě,což je obdobné.Rozdíl mezi námi je v tom že já se řídím mozkem zatímco ty tím,co je zrovna IN.Jo a nezapomeň si tu koženou sedačku dát i do obýváku,sousedi zajisté omdlí závistí,co na tom že se na ní skoro nedá bez košile ležet,teda pokud si nelibuješ v přilepených zádech.
Jde o to, kam ten interier ta skurka posune. Proti hadře nemám nic. Jinak v zimě nic nestudí, v létě se nepotíš....odzkoušeno. ;-) Dneska ty hadry vypadají moc dobře, to je pravda, ale v kůži to celé dosedne do krásna. Jinak sedačky topí během půl minuty a míň....chlazení - ventilaci nevím.... Kůži beru jako praktickou věc, protože mám psíka, který pouští chlupy více než já ;-) >:D takže se rozhoduju mozkem.
U benzinovych motoru musim konstatovat ze uz pouze jen bez moznosti si vybrat vnucen turbo kompresor...
A pritom nenabizi o nic vic nez v usa prodavany 2.5 -170 ps -240- nm myslim ze by je neubylo kdyby tento motor i zde byl v nabidce..
Ten petivalec muze byt dobra alternativa pro lidi co se chteji svest a a dlouhodobe byt bez vetsich servisnich nakladu..
Zde si VW dovoluje politiku ktera je na jinych prodejnich trzich nemyslitelna.Je to skoda lidem postupne je vnucovano bez moznosti volby...
Nevim pro toho kdo ma rad auto a sveze se je to celkem asi skoda.
čmoudilkum setrilkum je to chapu jedno to je jina sorta ale tim zbyvajicim by aspon nejaka volba mohla zustat..
"iná sorta", v tvojom ponímaní ľudia ktorým nezáleží na spotrebe, autá ako vw jetta akosi nekupujú
Bežný nemec kupuje auto nové a max po 5 rokoch ho hodí do bazáru. Rozpadnuté turbo a po*ebané vstrekovače potom trápia bazárového kovboja niekde na východe, ktorý kúpil zánovnú jazdenku z reichu :-!
Btw, zdá sa to len mne, alebo predchádzajúca jetta bola oproti tomu súčasnému počinu krásne auto..?
Sedany v nižší střední moc nemusím. a to včetně Jetty. Ale ta ta předchozí, byla proti této spíš jen "znásilněný" Golf V, kdežto tohle je relativně svébytný model s mnohem lepším stylem až jistou elegancí, která je, právě v této třídě, vídaná velmi zřídka...
ja vim vy zde hledite na spotrebu a ekologii ..i kdyz imaginarne ten 2.5 liter bere o litr vic...nez 1.4 tsi pri stejne jizde...
Me slo o sirku nabidky...ta rychle chradne..
Porovnával jsem si je v konfigurátoru, a Jetta vyjde jen o necelých 30 tisíc dráž než Octavia. Tahle nová Jetta je v podstatě o půl třídy výše a navíc prestiž VW je proti Škodovce trochu jinde. V tomhle světle mi přijde Octávka už jako trošku předražená. Jsem zvědavý, jak šílenou myšlenkovou konstrukci si na tohle téma vytvoří GTI.
jojo taky je to sedan že? Jak renault clio a thalia taky bylo clio dražší. Proč to nestojí aspoň stejně? Např. mitsubishi lancer sportsedan a sportback stojí stejně nedělaj se v něm rozdíli protože motory jsou taky stejný a vnitřek taky
Dyť vám poudám, že lapaj nadržené kafky, co nemají na Pašíka.... jednoduché.... počkej a uvidíš: 379000, 359.000, 339 a pak 319 a příští rok po létě 299.900.... uvidíš..... tlak konkurence je silný a marně někdo, kupec, v této třídě bude leštit kapotu o kilo dražší než ostatní vozy.... takovou image vw nemá.... je to tak a ne jinak. >:D:-!
To je ta samá třída, ne? Hmmmm..... to bude zajímavé. Osobně bych kilo za holajna nedal, když za nižší cenu mám lépe vybavený jinak stejný vůz..... je to tak. :yes:
Nepadá. Co se tobě zdá jako blbý přístup, tak většině vadit nemusí..... a když to srovnám ve stejné výbavě tak je to plusminus kilopade pro Rendla.... peníze u koupě auta pořád budou hrát prim, s akcentem na třídu. Je to tak.
V minulé generaci byla Jetta nekřesťansky drahá, teď se to trochu zlepšuje. V základu je šestistupeň, slušný motor, klima, ESP... a Highline je nakonfigurována skoro optimálně, možná by i stačily 16" kola...
Jetta je ostrá jako břitva. Objektivně ji musíme uznat za královnu segmentárního stylu. Ve vyváženosti karoserie, ve všech pohledových úhlech předčí dokonce i octavii. Čas je neúprosný, věřme, že OCTAVIA III. brzy vrátí koncernový úder.
Každopádně registrujme to podstatné - Jetta se vymaňuje ze stínu Golfa, vytváří samostatný koncernový subsegment a stojí navenek rozkročená nad třídou kompaktní a střední. Přesně tak, jako například VOLVO S40.
Jak postupně třídy rostou, dostává se nyní Jetta do regulerního postavení rodinného auta. Ten, kdo v obdobné (plus mínus) velikosti nechce jezdit evropskou kompaktní klasiku, totiž hatchbacky, má v Jettě logickou inspiraci.
Srovnávat Jettu s Fluence je netaktní k Fluence, neb Jetta je vskutku výstavní skříní koncern Volkswagen, Fluence naopak je konfigurován a zamýšlen jako velmi přístupný turecký poboční model stojící v dané hierarchii pod méganem. Srovnávat samozřejmě ovšem musíme s Octavií. Naštěstí má Octavia mutaci kombi, tedy... krásné kombi, takže v tomhle se Jetta nemůže s Octavií poměřovat. V Česku Jetta na růžích v garáži ustláno mít nebude - chybí uvedená karosářská četnost, chybí historická image předmětného karosářského řešení, trh dokonale vykrývá vskutku dokonalá Octavia, a koneckonců není zde ani dostatečně početná skupina kupců. Snad jen, kdyby se někomu zazdálo, že jsou naše silnice jaksi "přeoktávkovány", může zvolit Jettu. Co také jiného?..
Vraťme to ale zpět k Jettě, podívejme se na vnitřek. Ten je přímo učebnicovou ukázkou toho, jak má vypadat kabina. Žádné ***činky, žádné úlety, uměřený, ergonomický pokojíček ctící heslo, že kabina je od toho, aby se v ní šofér cítil pohodlně, aby měl vše po ruce, aby toho "po ruce" bylo co nejméně a aby se tak mohl - nerozptylován - věnovat řízení. Volkswagen potvrdil, že v (super)mainstreamu není nikdo, kdo by uměl kabiny lépe než on. Aktuálně dokonce stojí za úvahu, která přístrojová deska je sympatičtější, zda ta v Apoštolovi, či zda ta v Jettě.
Pokud někoho překvapuje cena, asi zatím sbíral jen buraga. Cena je pouze cenou, ničím jiným, a odnepaměti jsou na ni výhradně dva - ten kdo nabízí a ten kdo nabídku akceptuje. Že v případě Jetty nehrozí prodejní anorektický trend tu snad víme všichni. Na cenovou podvýživu jsou tu totiž mistři jiní.
nebol by som tak rychly v konstatovani o "vymanovani ze stinu golfu", iba ak dizajnovo.
tato jetta je vozidlo vyvinute na usa trh, je to de-kontentovane vozidlo v porovnani z terajsou generaciou podstatne lacnejsie vozidlo z hladiska vyrobnych nakladov.
vw benchmarkoval pri jej vyvoji auta ako civic a corolla (usa verzie) pretoze sucasna jetta je "prilis dobra a zbytocne sofistikovana" a tym padom aj draha na vyrobu pre usa trh a americky zakaznik tuto pridanu hodnotu nerozpoznal a ani neodcenil.
takto sa dostavame k europskej verzii ktora ma sice oproti usa zakladu vzadu multilink diskove brzdy vzadu a pristrojovku zo soft plastu ale pod kabatom je to stale to iste de-kontentovane vozidlo vyvinute pre NA trh.
zaver: golf 6 je preto pravdepodobne lepsie a kvalitnejsie vozidlo ako tato nova severoamericka jetta.
....v podstatě jsi napsal, že to, co je výstavní skříň u Volkswagenu, je pro Renault doprovodný model. U tebe je opravdu nutné číst mezi řádky. ;-) >:D >:D >:D >:D:yes:
PS: Yetta je Golf sedan. Takže Megan sedan. Fluence. Podobnost čistě náhodná? Nn..... sedí to. A´t se na to snažíš dívat jakkoliv tak to sedí. A je to tak. :yes:
Chtěl bych se tě zcela regulerně zeptat, jakožto největšího odborníka na modelovou hierarchii VW. Jaký byl rozdíl mezi Borou variant a Golfem IV variant. předem diky za odpověd. :-)
Nejsem odborník, ale pokud si pamatuji, byl tam jakýsi rozdíl v odstupňování výbav a celkovém ladění. Bora snad měla být sportovnější. Jinak si Golfa IV variant pamatuju jen díky tomu, že jsem si jednou snažil sednout dozadu. Protože mělo auto příplatkové sportovní sedačky (z Bory), tak to tak nějak ... nešlo. Seděl jsem tedy nakonec naštorc. Naštěstí jsme jeli jen asi 500 m. To je tak všechno, co můžu říct o Golfu. Z toho vyplývá, že v Bora je zvláštní model určený převážně na pygmejské trhy.
nebol by som tak rychly v konstatovani o "vymanovani ze stinu golfu", iba ak dizajnovo.
tato jetta je vozidlo vyvinute na usa trh, je to de-kontentovane vozidlo v porovnani z terajsou generaciou podstatne lacnejsie vozidlo z hladiska vyrobnych nakladov.
vw benchmarkoval pri jej vyvoji auta ako civic a corolla (usa verzie) pretoze sucasna jetta je "prilis dobra a zbytocne sofistikovana" a tym padom aj draha na vyrobu pre usa trh a americky zakaznik tuto pridanu hodnotu nerozpoznal a ani neodcenil.
takto sa dostavame k europskej verzii ktora ma sice oproti usa zakladu vzadu multilink diskove brzdy vzadu a pristrojovku zo soft plastu ale pod kabatom je to stale to iste de-kontentovane vozidlo vyvinute pre NA trh.
zaver: golf 6 je preto pravdepodobne lepsie a kvalitnejsie vozidlo ako tato nova severoamericka jetta.
To teda neřekl. Jetta není Fluence, zvlášť tato evropská verze, nehledě např. na design... ;-)
Někdy stačí dvě slova a někdy naopak nestačí ani dva řádky... :-)
a jsou pryč šílené ceny předchozí generace, které snad ani jednou při všem zlevňování nehnuly brvou. Líbila se mně už od března, vedle návrhu OIII vypadala jako královna s postiženou sestrou.. horký kandidát na další auto.
Pukud bych teď kupoval sedan, nebo liftback za tuto cenu, tak by byla asi hlavním favoritem Laguna. tahle Jetta je sice dobré auto za slušné peníze, ale ve světle cen Laguny mi její koupě nedává moc smysl, teda kromě toho že je to VW. ;-)
....pro zákazníky omezené v rozpočtu...... Někdo by napsal pro švorcáky, ale nejsem jen tak někdo, tak toto klišé nepoužiju, je mi takové sortování cizí.....
Jako AudinoA5tko passat je to ale bomba tah. škoda starého interiéru, ale to už si asi budeme muset zvyknout.
mě ta cena z hlediska nového modelu přijde vpořádku - viz.výše. Nemůžou ji buchnout hned dolů - to by šlo proti filozofii značky - vw poslední roky dělá vše proto, aby vystoupila ze stínu "levné značky". Takže audinoapětkopassat je správně nastaven i z hlediska životnosti výrobku (myslím tím životního cyklu v návaznosti na prodeje a ceny) ....aby jsme si Aliene rozuměli.
Vzhledem k tomu, že se dá Jetta bez nějakého většího pardonu zařadit mezi střední třídu to nevidím nijak tragicky a vizuální rozdíl proti Passatu je tak velký, že v případě nákupu fleetu bych neváhal.
No, to je dost silné tvrzení... i pokud vezmeme jako referenci třeba Renault, má Jetta blíž k Fluence než k Laguně. A o stěhovácích typu Mondeo nebo Superb se raděj nezmiňuji...
Bez nějaké většího pardonu? :-O
Vem ten matroš zítra sebou... ;-)
P.S. Rozvor i délka se sice o 7 cm prodloužily (ovšem jen proti rozvoru Golfu5/6, který je dnes v této třídě téměř na minimu), ale do průměrně (na střední třídu) dlouhého Passatu Jettě pořád chybí ještě 15cm.
rozdiel v cene medzi jettou a passatom nie je vobec zanedbatelna polozka. pri porovnani nemeckych cien s rovnakym motorom (2.0 TDI DSG) vo vybave highline je 4 az 5 kEUR. z mojho pohladu je interier jetty krajsi ako passatu, 15 cm na dlzke robi rozdiel v hmotnosti takmer 120 kg, co je naozaj dost. malicko mensiu sirku interieru jetty oproti passatu kludne prekusnem, kedze sme len trojclenna rodina. malokedy mam obsadene auto 5 ludmi, 4 sa v pohode zmestia aj do jetty. pri porovnani s golfom mi to vychadza, ze jetta je lacnejsia ako variant, s porovnatelnou velkostou kufra. na objemne naklady si poziciam dodavku za 70 EUR/den, takze naco vozit vacsinu casu vzduch v skaredom kufri?
osobne v nej vidim velky potencial, trapi ma len jedna vec, dostupnost 2.0 TSI DSG na Slovensku (co v golfe znamena len GTI, variant vobec). pockam si na rozhodnutie vedenia o mojom napade menom Tiguan, ak nie, obratim sa k jette. priznavam, rozpocet nie je dostatocny na normalne vybaveny passat, ale uprimne, aj keby bol, asi by to nakoniec skoncila aj tak jetta pred nim ....
a preco nie ine auto? ake? ziadna ina znacka neposkytuje v ramci firmy taky rozsah sluzieb ako vw, v zivote si viem predstavit aj lepsie straveny cas ako je vozenie auta na prezuvanie, servis, zhananie nahradneho auta cez pozicovnu, do ktorej ma musi doviezt taxik .....
a poslednym argumentom pre kupu jetty je fakt, ze to pravdepodobne (historia v europe naznacuje) jedna z miliona na ceste asi nebude .....
Ale ja by som poprosil 1.8TSI. Slusny objem, nema muchy.
Oproti Octavii sice sedan nebude tak prakticky, ale bude tichsi a bude sa menej krutit. A chladnicku, alebo pracku mi z poriadneho obchodu aj tak dovezu a zapoja zadarmo.