Aféra Dieselgate nabírá nové obrátky, německá média přilévají olej do ohně. Interní šetření VW prokázalo zajímavé věci. Jaký bude osud vznětových motorů?
To záleží, jestli se na to chcete dívat stylem "test splnili, no a co, že jen laboratorně s xy okrajových podmínek", nebo "když v laborce udělám x, tak v reálu mám udělat x, max. x+-10% a ne 2x".
Že jsou předpisy a hlavně testy na hlavu padlé je věc druhá. Proč ale automobilky neprotestovaly už před lety? Nebo v tom viděly možnost prodávat naoko upravená "ekoauta".
Ale vše zlé je k něčemu dobré, třeba začne cyklus aspoň trochu odpovídat reálu a spotřeby z papírů se budou blížit realitě. Jestli kvůli tomu musí zchudnout Dolní Sasko, krachnout nějaká slabší automobilka a "vyprostestovat" nějakou změnu nezaměstnaní frantíci, tak ať. Ale EU pořád existuje, takže spíš nic nečekám...
Ano, na to narazim. Tak proc tu neni obcanska iniciativa poslat k sipku ty blby z EU, kteri takto nastavili pravidla???
Ze se VW a a jeho hlavni protagonista zavaze medialne k nesmyslnemu snizeni emisi se kritituje, ale ze se o patro vejs eubruselskej hejsek s hlavou na ozdobu zavaze k nesmyslnymu snizeni CO2, to je ok??
Cela EU a jeji politika je k smichu. Ne, vlastne k placi. Dieselgate je jen zasterkou, jak opet zalepit medialnimu svetu usta lacinou pohadkou pro lid o temne sile VW...
Občanská iniciativa? To asi ne, lidi se dovědí o nějakých plánech snížení emisí, když je vlastně hotovo. Šéfové takové megafirmy musí vystoupit hned s tím, že se připravuje blbost. Franta s Máňou nebo Helga s Helmutem vědí prd, co to znamená 120 g CO2 na 1 km. Nevěřím, že o tom nevědí mnohem dřív.
Jak řekl ten floutek Stropnický - naivní myšlenky musí prosazovat radikálně. Přesně to se stalo s emisemi. To těžko zastaví pár jednotlivců. Nebo když někdo přijde a řekne "chci pro vás čistý vzduch, jde to jednoduše", tak se blbě říká ne. Kdo se zeptá "a jak to chcete udělat" je někde zašlapanej vzadu jako zpátečník.
Ale když si řeknou šéfové automobilek, kteří skrz zaměstnané lidi musejí mít sakra vliv na politiky po celé Evropě, že by to šlo očůrat a využít ke svezení se na módní vlně, tak mají hlavu od lejna úplně stejně jako ti dobrotrusové z Bruselu.
Ne a Ne a Ne.
Jeste v dobe, kdy Marchionne predsedal tomu Evropskymu sdruzeni vyrobcu automobilu, navrhoval i s ohledem na snizeni nakladu na vyrobu postaveni se proti navrhovanym emisnim limitum.
A byl to prave VW alias Piech tehdy, co se mu vysmal, ze oni s tim problem nemaji, ze investuji do technologii..., ktere jim umozni stanovene limity splnit...
Mě hlavně rozesmívá fakt, že si někdo myslí, že o tom ve VW až na pár lidí nikdo nevěděl. To že to tam bylo veřejným tajemstvím jsem přesvědčenej od začátku a teď se na to s velkou pompou přijde >:D
Ostře proti emisím. Stát vyhlásil boj proti chiptuningu a od
"Je poněkud licoměrné, pokud se někdo posmívá vozům Trabant a Wartburg jen proto, že ukrutně čoudily, a sám jezdí automobilem na naftu, z něhož si nechal vymontovat filtr pevných částic.
Východoněmecká auta s dvoudobým motorem občas zapáchala, někdy přímo smrděla, a zdraví prospěšné to nebylo. Však také vláda v polovině 80. let zakázala jejich dovoz. Moderní dieselová auta s vymontovaným filtrem pevných částic jsou ovšem onkologickou časovanou bombou. O to horší, že unikající karcinogenní částice mají tak nepatrné rozměry, že je nikdo nevidí ani necítí."
...
Tak máme pár let vyzkoušen 140k v TSI , a rád se vrátím zpět k TDI..
SPOTŘEBA a spolehlivost je někde jinde , benzín má výhodu jen v tichém chodu.
Pokud je auto dobře odhlučněno , není co řešit.
Emise amíků a EU jsou nastaveny zcela nesmyslně a jsou mi jako motoristovi ukradené.
Zajímá mě primárně poměr výkon/cena , jak auto jede a kolik žere.. :-)
ale tak to je. Nevím čemu se směješ? Copak nějakýho zákazníka to zajímá? Mluvil jsem už s desítkama lidí a každýmu je to ukradený. Auto je na trhu tak proč by si ho zákazník neměl koupit. Tak má vláda provoz dieselů nějak legislativně znevýhodnit a hotovo. Nemůžeš ale nikomu zazlívat, že si koupí naftový auto.
vono by je stacilo prestat vyhodnovat
dyzl je na trhu jednak proto, ze na naftu je o 30% nižší spotrebni dan nez na benzin, a jednak proto, ze mu prochazely podstatne vetsi emise nez limity na benzin. v okamziku kdy budou limity stejny na benzin a naftu podobne jako v USA a navíc se to bude vyzadovat i v realu, naftak se vyrazne prodrazi
Stejny emise můžeš schválit nejdřív tak od roku 2018, ale to nehrozí takže nejdřív 2020, ale s autama vyrobenýma před tím datem nic neuděláš a můžeš se třeba stavět na hlavu :-!
Dají se zatížit silniční daní (prodražit vlastnictví), registračními poplatky (omezení dovozu), zákazem vjezdu do určitých míst (snížení užitné hodnoty), změnit zdanění paliv (vymazat úspory z provozu) atp.
S tím benzínem si nejsem jistý. Mám v dosahu jeden model auta s benzínem i dieselem, který se dá krásně srovnat. I když vynechám, že je diesel levnější. Nenapadá mne nic, pro co bych měl dát přednost 1,2TCE místo 1,5CDI. Hlučnost téměř stejná (dobře u dieselu v zátěži basovější, ale zato nemusím podřadit aby se to hýbalo), spotřeba +2L (vyzkoušeno) takže 6 versus 8L. Dojezd na nádrž mne osobně třeba docela zajímá a 700 versus 950km je citelný rozdíl. A dnes už víme, že ta 1,5DCI od Euro5 nemá problém s ložisky na klice (vím o kusech + 300 000km), takže ani někdejší problém tohoto konkrétního motoru se mne netýká. Technicky vzato pro majitele ojetiny již přímovstřikový přeplňovaný benzín 16V není ani bezpečnější než commonrail diesel. Co se obecně neví, obě dvě technologie produkují pevné částice, akorát diesel na ně dnes už má prakticky povinně filter. Benzínový motor je nepatrně lehčí, ale většině zákazníků je rozložení hmotnosti na nápravy dnes úplně putna...
Kolega níže to pěkně popsal na příkladu Paříže a Londýna, co se tě jako plátce nákladů na provoz vozidla nejvíce dotkne? A jak se zachováš abys to vyřešil?
Je třeba si uvědomit a docenit, jaký pokrok a jak rychle spalovací motor obecně v posledních létech udělal. Termodynamická účinnost vznětových motorů v nákladních automobilech dnes vysoce překračuje 40%, už i čtyřtaktní a nejenom dvoutaktní lodní motor se dostal přes 50%. I ten benzínový motor už je dnes přes 35% a na škole se většina z nás učila úplně jiná čísla. Že už dnes v praxi rostoucí rychlost poklesu emisí, jak si ji současná vládnoucí zelená garnitura v grafech maluje, nejde udržet, je nasnadě. Smutné je, že politici už mají takovou moc, že se jim i někteří kapitáni průmyslu nepostaví a raději se šidí. Naposled si pamatuji jak Zetsche Merkelové šel na druhý den zaklepat na rameno po prohlášení že zavře jaderné elektrárny v německu, co pak bude dělat s těmi 100 000 zaměstnanci Daimleru až se setmí a za bezvětří?! Ale když vidíte jak se dnes (a nejenom u nás) masově studuje speciální pedagogika (možná blbý příklad) a jiné "užitečné" humanitní obory, a je problém lidi dostat ke strojařině a elektronice, bují státní správa a malý živnostníci a firmy mizí, je ztráta kontaktu s realitou praktického světa jasný důsledek. Ono to jde a půjde, rezervy u spalovacích motorů stále jsou, ale chtělo by to zdravý selský rozum a kalkulačku, nastavit limity stavu dostupné techniky, a ne propagandu o čisté zelené budoucnosti...
A to tu masivně řešíme pouhá procenta způsobené lidskou činností.
Jsem se nějak rozepsal. No nic, jdu vytvářet hodnoty...
"....Jediná výhoda nafty je, že je levnější. " No, to taky, ale daji se s ni taky cistit ruzne strojni soucastky, a da se s ni topit v kamnech. >:D Apropo... v USA je nafta trochu drazsi (nez benzin), vis?
No to bych netvrdil. Třeba v ohledu bezpečnosti je nafta lepší, protože v naftovým autě je minimální pravděpodobnost, že při nehodě uhoříš. Oproti tomu je benzínový auto mnohem nebezpečnější. ;-\
Také máme pár let vyzkoušen TDI, a rád se vrátím zpět k TSI, takže příjemná spotřeba,
síla dynamika, tichá a spolehlivost. Diesel má výhodu jen levnější paliva. ;-)
Inu, obcas mam pocit, ze do extremu hnane cile spotreby a s naslednym neplnenim ciluspojene pokuty vypousti regulator se zamerem zakazu spalovacich motoru obecne, nafta, benzin, vsechno jedno. 8-s
Kdyz BMW planuje mit do 5 let v nabidce jen hybridy protoze "to jinak nepujde", tak mit pak uz jen elektrinu/vodik bude jediny dalsi mozny krok.
Blbost. Klidně by stačilo, kdyby se přešlo na CNG nebo LPG. Pokud by se podařilo (hypoteticky) nahradit všechny naftový auto za auta na plyn. Tak je po problému a dýcháme všichni čistej vzduch. Netřeba nesmyslně komplikovaných hybridů.
To máš sice pravdu, ale faktem je že kdyby v některých městech jezdili jen auta na plyn tak je tam vzduch mnohem čistší. Pomatenci typu KARLANTIDIESEL. Sice furt prosazujou předražený a mizerně fungující elektro šroty, ale přitom by úplně stačilo pohánět auta CNG nebo LPG a je po starostech.
Mně by stačilo, kdyby auta plnily emisní normy ve městech. A řekl bych, že ti dnešní průseráři mají spíš problém někde na dálnici, kde oxidy dusíku nikomu nevadí. I tak je ale třeba udělat novou normu a metodiku testování. Jen bych místo honění se za co nejkratším termínem jejich zavedení, začal řešit mnohem větší problémy - chiptuning, kuchání filtrů, počet aut ve městě.
londyn doplatil na to, ze zvyhodnil vjezd do centra autum s malou papirovou produkci neskodneho CO2, takze si tam natahal dyzly s radove vetsi produkci jedovatého NOx nez benzinove motory
a pariz doplatila na vyrazne nižší spotrebni dani na naftu oproti benzinu, takze naftovi dunihlavove se zachovali trzne bez ohledu na to, co leze z jejich vejfuku..
To nemá cenu řešit. Tvoří to minoritu aut na silnicích. Zákazníci si běžně nekoupí nový auto a nezačnou z něj hned kuchat filtr. To nastane až po konci jeho životnosti, protože ho automobilky nabízejí za předražený ceny.
ve VW asi trpí nějakou osobnostní poruchou, když se podíváte třeba sem [odkaz] , tak z toho vyplývá, že si ještě teď ve VW myslí, že jsou ty jejich auta nějaký "ECO". Asi pozůstatek Goebbelsovi školy, když Adolf zakládal lidové vozítko. Ale tuším, že ani stokrát opakované blue, emise nezlepší ;-\