s SUVeckami prisli tiez 30-40 rokov za okolitym svetom ( cize vyrobcami z azie a ameriky ) tak co sa cudujeme.... vw v tomto nikdy nevynikal... vacsiu snahu o inovacie a nove trendy by som rozhodne hladal v inych znackach ( renault, toyota, hyundai, volvo ) ... vw bol zrejme vzdy skor len o co najvacsom konzume a asi radsej isli so svojimi modelmi na "istotu" ( co zarucovalo predajny uspech ) akoby mali nieco nove "objavovat" ... pritom taky nissan juke je podla mna zaujimavejsi produkt ako cele portfolio vw dohromady ;-)
Udávat trendy je rizikové, protože ne všechno se může chytit. Pokud chce být někdo největší, může si dovolit jeden, dva menší výstřelky, ale jinak musí být tvrdě průměrný. Velké experimenty totiž průměrné lidi spíše odrazují, než přitahují.
Mame tu Toyotu, ktora udala trend hybridom, seriovo vyraba vodikove auto...
A stale je to najvacsia automobilka na svete, pricom jej marza na kazde predane auto je asi 3x vyssia ako pri Volkswagene.
Takze ono sa to da.
Mame Mazdu, ktora mozno neudava trend, ale ide vlastnou cestou a dari sa jej.
Ale mas pravdu, niekomu staci byt priemerny, nic nerobit, nic neriskovat a nic nepokazit... No, nepokazit.... VAG diesel gate je jeden velky pokazeny pruuuuser >:-[]
Toyota je ale přesně to, co popisuju. Pár výstřelků v podobě elektrohybridů a šíleného nesmyslu Mirai, ale jinak je těžce průměrná. Její běžná auta jsou nevýstřední, výbavou standardní, trendy v novinkách taky jen následuje. Totéž Lexus a ostatní značky pod Toyotou.
Mazda si drží svůj směr, ale ve srovnání s giganty je maličká. Na experimentování "doplácí" v popularitě třeba Renault, ten je typický. Zkouší novinky, které později zavedou ostatní, ale stojí ho to pozice.
obměnu modelů, s tím ruku v ruce půjde dolů kvalita, ..................................... a máme tu na světě dalšího francouze. :-):-!
Já měl vždycky za to, že je lepší dělat model, který se co nejdéle udrží a má pověst minimálně průměrné kvality. Pak samozřejmě nemůže mít kdejakou pseudomoderní sr..ku, páčku a chojovinu. ;-)
Je to přesně tak. Když už mám jedno auto a najezdil jsem s ním spokojeně těch 300tisíc km, rád bych si koupil nové - to stejné! Nevadí, pokud v něm bude inovovaný motor s lepšími emisemi a menší spotřebou, či LED světlomety namísto Xenonů, ale ty zbytečné designové přemety, samoúčelné fíčurky typu elektrická parkovací brzda a jiné hovadiny bych si rád odpustil. Domnívám se, že už teď mění VW své vozy příliš rychle a používá zbytečně extravagantní design - viz ta zrůda na obrázku :no:
:yes:
a neviete niekto co bude s tym malym vw taigunom? zacinam ozaj verit ze nic z neho nebude.... co by znamenalo ze sa ho fakt nikdy nedockame ;-\ .. pritom je to podla mna najkrajsi a najsikovnejsi vw za cele posledne desatrocie ... zda sa mi to len alebo u vw zahodili dobrovolne jednu velku sancu :'-( ... taigun sa podla mna uz mal davno vyrabat.. bola by to pecka .. skoda ;-\
Před lety byl považován za prakticky hotovou věc, prodávat se měl tuším nejpozději letos. Taky by mě zajímalo, co se stalo, ale zdá se, že zcela vyšuměl a nic nenaznačuje blížící se produkci. Je to zvláštní.
... jako ostatní nahoře: vidím naopak velmi rozumná opatření, která pozitivně vyřeší definované problémy. Ano, problémy VAG má, to není třeba furt dokola opakovat, je třeba udělat kroky kupředu. Popsanou reorganizaci vidím jako velmi rozumnou, a to včetně nominování nových osob do čela zodpovědných vývojových skupin. Po změnách v nejvyšším vedení skupiny i značek jsem zaregistroval zvýšenou aktivitu a také umocněné PR. To pokládám za velmi správné a nyní mám důvěru, že VAG kalamitu zvládne se ctí a vyjde z ní posílený (o nové, mnohem lepší a spolehlivější modely).
Problémem VW je to, že skutečně teď bude dohánět náskok konkurence. Musí si získat zpátky důvěru lidí. Vím, v ČR to nebude mít těžké, tady lidem věci jako "pověst" nic neříkají. Reorganizace jim pomůže, ale z hlediska snů o prvním místě se tím VW vrátí zpět o takových deset let. Otázkou je, kde pak budou ostatní výrobci...
Přejít z následovatele trendů na tvůrce trendů není záležitost na rok... zato opačná cesta je, jak ukazuje Apple, velmi rychlá.