Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW přeorganizoval vývoj modelů, chce rychleji reagovat na trendy

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
37 Fotogalerie
Diskuze (21)
Volkswagen si je vědom toho, že mu vývoj novinek trochu trvá. Chce to však změnit a rychleji reagovat na zájem zákazníků.

Loni vypuklý skandál Dieselgate znamenal v koncernu VW Group personální zemětřesení. Výměny na nejvyšších postech ale nejsou jedinými změnami souvisejícími s touto kauzou. Mateřská značka Volkswagen se rovněž rozhodla přeorganizovat vývoj nových modelů. O takovém kroku se uvažovalo už dříve, skandál s emisemi ale toto rozhodnutí urychlil.

Vývoj nově bude rozdělen do čtyř skupin, jedna bude zaměřena na elektromobily, ostatní budou pracovat na různě velkých modelech. Odpovědnost za techniku, kvalitu, cenu a datum dokončení pak budou nově v rukou jediné osoby. Dosud byla tato odpovědnost rozdělena dle různých divizí a modelů.

„Musíme zajistit, aby firemní odpovědnost za každý projekt vozidla byla jasně přidělena. Očekáváme, že tyto změny přispějí k zásadnímu zrychlení vývoje,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess. Ten odkazuje na to, že třeba v malých SUV značce ujel vlak. Zatímco konkurenti jsou v nesmírně oblíbeném segmentu už dávno zastoupeni, Volkswagen se do něj teprve chystá.

Skupinu malých vozů bude mít na starosti Klaus-Gerhard Wolpert, který v posledních pěti letech vedl produktový management ve Volkswagenu. Pod jeho vedením bude probíhat vývoj nástupců Pola a Upu! nebo chystaného malého SUV.

Důležitou oblast kompaktních aut, do které spadá i Golf, nejprodávanější model v Evropě, povede Karlheinz Hell, který se od roku 2014 ve VW Group staral o nákup elektronických komponent. Vedle Golfu budou pod jeho vedením vyvíjena i kompaktní SUV.

Elmar-Marius Licharz dosud u Volkswagenu pracoval v oblasti kontroly produktu. Nově bude vést tým vyvíjející největší vozy wolfsburské značky, jako jsou Passat, Touareg nebo Sharan.

Poslední vývojářská skupina vyvine nové elektromobily. Volkswagen chce nabídku takových aut rozšířit, novinkou se stane třeba elektrický van vycházející z letošního konceptu Budd-E. Elektromobilem má být i druhá generace velkého sedanu Phaeton. Šéfem vývoje elektroaut se stal Christian Senger, který přišel od Continentalu, kde měl na starosti dodavatele automobilových systémů a kde vedl technickou divizi.

S prací jednotlivých manažerů bude pomáhat nově založená divize strategie a výrobků, která bude zodpovídat za životní cykly jednotlivých modelů a koordinaci jejich uvádění na trh.

Vývojáři Volkswagenu se navíc budou muset spokojit s omezenými finančními prostředky. Diess plánuje ročně snížit náklady na vývoj o jednu miliardu eur (27 miliard korun), a to z důvodu plánovaného šetření. Automobilka totiž potřebuje získat prostředky na vyřešení kauzy Dieselgate. Ta ji ještě vyjde draho – bude se muset zaplatit rozsáhlá servisní akce a odškodnit zákazníci (minimálně ti američtí). Volkswagen navíc čelí několika žalobám, které jej také můžou něco stát.

Vstoupit do diskuze (21)