Automobilka Volkswagen plánuje další odstávku výroby v jedné ze svých největších továren v Německu, důvodem je klesající poptávka po vozech Passat, oznámila firma.
Tahle informace mi nějak neštymuje s faktem, že ještě před půl rokem byla čekací doba na Passata 5 měsíců jak je nestačili ve vlkohradu vyrábět a najednou nemají do čeho píchnout??
není to pravda. čekáš podle motoru, barvy a tak - je to dost rozdílný. Některej tigi a pašík je za dva metry, jinej trvá půl járu - nehádej se, ber to jako info.
Jasně to jo = bavíme se o běžný době. Pamatuju skoro roční čekačku na pašíka B5 2.8 V6 30V, když si objednáš něco hodně extrémního klidně to je i teď půl roku = i když takový Ghibli máš za 3 měsíce :yes:
>:D:yes:
jj, ale vono to ani nemusí bejt úplněextremo - někdy zůstává rozum stát. Třeba rozdíl mezi barvama (dvěma docela normálníma) je třeba 6-8 neděl.
no voni prej právě jak je jich tolik, tak to valej po stovkách a pak nějak přeládujou tu barvu v kádi a valej dál a tak :). Kdyýž máš štěstí, je rychle i exot. nemá to logiku.
A hele kámo - dneska nemám náladu si číst věci jako "kusovka na míru vod Japonců". Přece nechceš, abych byl na dně... >:D >:D >:D
Rapid 1,6 TDI, což nepovažuju za nic extrémního je taky 5 měsíců. Za 2 měsíce auto který si poskládáš nedostaneš. Leda tak skladovku, ale ta je zase hned a ne až za 2 měsíce.
Kamarád si kupoval novýho a takhle dlouho na něj čekal. Běžně se takhle dlouho čeká i na Rapida nebo Oktávku, takže 5 měsíců není nic převratnýho když si nevezmeš skladovku.
Viz tabulka 5 měsíců je u VW výjímka. A viz diskuze takhle dlouho se na VW dneska čeká jen když si objednáš nějakou výjímečnou kombinaci = co má za motor barvu..?
Jestli to je za 8 nebo 12 týdnů je spíš náhoda jak to zrovna vyjde = platí obecně pro všechny značky. Loni sem byl při nákupu 2 aut = u evropskejch značek to za 8 týdnů může bejt = záleží jak se trefíš = to je prostě náhoda
On je ten Passat docela drahej... taky je zacatek roku... A take vliv dieselgate se zacina projevovat, protoze korporace s environmentalni politikou... Atd.
Kluci, drahej není a jestli si skyactive myslíš, že se projevuje dieselgate, skoro bych souhlasil, ale ne v Rusku, Turecku a Anglii - jestlis to teda celý četl. Tam je to spíš o ekon situaci (R), politické situaci (T) a nejistotě (UK-Brexit)
jinak to, že se na tejde zastaví výroba není tak zlý
zoufalej je zase nadpis, ze kterýho by člověk myslel, že to VW položil. :-)
To zase ne, 2010-2015 je Superb v Evropě cca. na úrovni 50t za rok, loni cca. 80t (1-11, tj. celý rok bude třeba 87t.). Musel bych mrknout na Čínu, ale tam se i vyrábí, takže se to německé továrny asi netýká.
neleze nahoru věčně, navíc, poslední dobou koncern ty auta trošku šidí a konkurence ho dotáhla, teď i bych řekl předhání. Jsem zvědavý na novou Insignii, zatím na foto vypadá dost dobře. PS. možná i ty velmi sebevědomé ceny passatu s ubohým dvoulitrem 110 kW nad milion, to chce mít na to gule za tuto cenu to nabízet...a gule to za tuto cenu koupit...
Aktuálně myslíš třeba P508, Talisman, Mondeo nebo koho? Obecně jde o naprosto jasný obraz toho, jak se poptávka stáčí směrem k SUV. Nic víc bych za tím nehledal.
Sedany si ve větší míře ještě udrží prémiový segment, i když ani tam to není pravidlo.
Zase pomůže pohled na další časovou perspektivu. Pokrizové prodeje Passatu v Evropě:
2009 177.450
2010 158.269
2011 235.143
2012 194.738
2013 156.025
2014 153.677
2015 226.127
2016 cca. 200t, prosinec ještě na left-lane není
"vinnik" je jasny >:D ... kazdy uz objednava sportwagona od kie :yes:
bezny smrtelnik si aj tak tazko kupi passata.... ten maximalne tak golfika .... k tomu cez zimu su firemne predaje dost mozno na bode mrazu.... ale pockajme ked pride marec april a passat zase nebudu stihat vyrabat a predavat... klasika
V článku trochu chybí, že o Passat zájem je, ale slabší než dřív.
Pořád je to ve střední třídě s náskokem nejprodávanější auto Evropy. Je to nejprodávanější auto větší než Octávka.
Svou roli hraje i to, že je na trhu už třetí rok a opadá počáteční boom, který byl opravdu mimořádný.
Nějaký řeči o předraženosti jsou super, ale levnější auta se prodávají násobně hůř.
Týdenní odstávka je v rámci roční výroby nula nula nic.
Takže závěr - napsat že není zájem o naprosto jedničku na evropském trhu je fakt veselé. To je jako napsat, že na Novu se už nikdo nedívá, protože nemají 58 ale už jen 56 procent trhu.
ono hlavne nadpis clanku vyznieva dost divne.... priznavam ze som to ani radsej potom necital.... ale je jasne ze passat len tak zrazu z nicoho nic o statisice zakaznikov rocne nepride ze jo ;-) ....
na druhej strane je tu novy superb, talisman, optima ... chysta sa nova insignia.... mame faceliftovany avensis aj mazdu 6.... takze isty mierny pokles passatu je podla mna pochopitelny
nic prekvapive.. aj golfik vie byt uz davnejsie lacnejsi ako octavka... a ked si vezmem aj ja fakt kolko by ma stala fabia s tym vsetkym co mam v pole ( a to aj bez zlavy ktoru som dostal ) ... nie je com ... skody su proste akesi pridrahe dnes uz .... mozno su si vedomi aku poziciu u nas maju alebo neviem.. ale rozhodne fabka za 12 sa na polo za 12 nechyta ... o celkovom spracovani ani nevravim... tu je vw nadalej jasne pred skodou ... preto som tiez nevidel dovod ist do fabie... zvlast ked nanahanam litre vzduchu .... vw je proste uz na pohlad v kabine lepsi... a dokonca dnes uz aj fakt lacnejsi ako nejedna skodovka ... ale samozrejme tu a tam zlavy sa najdu.... aj nejake akcie nepopieram
tak tomu never!
velmi malo kupcov Passata prejde na Alfu!
Aj ked ako stary alfista samozrejme velmi fandim Alfe a dufam, ze budu oba nove modely uspesne!!! :-!
myslim, ze nove zaujimave modely SUV pritahuju vela zaujemcov a je mozne, ze aj taky hit ako Passat to pocitil.
( a ja idem presne opacnym smerom - Rover odisiel z domu a uz je tu nove E medved!) :-!
Jo, z te SUV mody se musi kazdej probrat, ja treba uz taky dalsi SUV neplanuju a diesel uz vubec ne. No po te "svobode" pohybu, kdy neni treba hlidat obrubniky, nebo stav cest, se mi asi bude styskat :-)
ale na zimu to nie je zle riesenie, Disco bolo celkom prijemne aj v meste, a pred tym som zimoval na GLK 350 CDI a taktiez spokojnost.
A co planujes v benzine? :-!
pozeram z okna a zrovna vidim ze tu mame konecne aj novy sportage ;-) ... len pritom par dni dozadu nam tu pribudol novy tucson ..... tieto SUVecka su skratka neskutocne ;-) .. a nedivil by som sa keby brali zakaznikov prave vozom ako je passat superb alebo insignia... pretoze cenovo su na tom podobne aj imidzom.... ;-) .. dokonca imidzom su mozno uz aj lepsie na tom ako dlzkovo vacsie auta strednej triedy ... tak to je... sedany uz moc mimo fleet nefrcia... naopak SUV frcia takmer vsetky bez ohladu na znacku velkost aj motory... a u nas na sidliskovom parkovisku naratam uz viac SUVeciek ako sedanov strednej triedy ( ktore dnes uz u sukromnikov nikde nevidno ) .... bez srandy
by si sa cudoval... znamy mal P407 a vymenil ho za tucsona ;-)
a my kym sme prisli k lanceru tiez sme siahali aj po yetine ... a ja napriklad som pred polom este skusal aj ceed... co je o triedu vacsie auto ... takze to mas tak... ako sukromnik nie si viazany na triedu... a mas siroky zaber ( rozhoduje skor cena vybava a priority ) ... kym si vyberies toho svojho tatosa ;-) ktory ti pasuje najlepsie ....
sused takto kupil bravu... a to siel povodne po punto .. este davno davno to bolo ale pamatam si na to velmi dobre ;-) proste real je iny ako teoria .. a ja sam by som nepovedal ze skoncim nakoniec v pole ... este nieco vyse mesiac dozadu by som za to nedal ani cent ;-) ... tak vidis ...
firmy maji uz nakoupeno a normalni clovek si Passata koupi az jako Fleetovou ojetinu. Navic treba Nemecka Polizei prechazi na BMW. Treba v Köln uz jsou za posledni rok policejni Passaty videt zridka, jinak sama 3er a obcas 5er. To same v jinych mestech.
Zvyšující se obliba vyšších aut typu SUV je zcela zřejmá..
Automobilky nepochopily , že z dříve vysokých a hranatějších praktických kombíků udělat nízké zkosené dlouhé placaté jezevčíky lidi netáhne?
I Passat na to doplácí...Superb jakbysmet.
Např. Passat alltrack MÁ NYNÍ MENŠÍ SVĚTLOU VÝŠKU.
K čemu kupovat takový crossover...to už je lepší Tiguan i Touareg.
Ale pochopily = jen vědi že v dřívějších srovnávacích testech stejnejch modelů SUV a kombi i v tom poslednim v poslednim AutoTipu drtivě vítězí kombíky = levnější a hlavně lepší
Lepší? Blbost.
Lidi už je nechtějí..sedět na zemi v placatým kombi !
Dlouhým jak písnička?
SUV je jasná volba , sice jízdně mírně horší , mimo silnice jasně lepší.
Na chaty , hory , výlety na kešky , hříbky atd..
Jo přes blbost lidí v kategorii auto jeho spotřeba, akcelerace decelarace a takový blbosti = lepší auto :-)
Vpodstatě jednoznačně = až na tu a tam pár výjímek
Mimo silnice s nim jezdí kolik? 1% nebo to je optimistickej odhad? ;-)
Na ježdění sou drtivě lepší kombíky = a čim víc je podobnejch srovnávaček, tim víc lidi chtěj ty jízdně, spotřebou ale i prostorem atd. horší verze :yes: >:-[]
NA JEŽDĚNÍ JSOU LEPŠÍ SUV !
Logicky..lepší ve městě , kratší lépe se parkuje.
Lépe se do něj nastupuje a vystupuje.
Kdo chce závodit , nekupuje kombík ale Alfu Romeo Julia ;-) nebo podobně.
Mimo MĚSTO... když jedu na hříbky nebo na chatu beru vždy SUV !
Jj a všechny srovnávací testy a měření byly spiknutí za záchranu kombíků ve výrobě >:-[]
Líp se nastupuje jak komu = ideál je něco mezi = bavorácká řada GT
Nejde o závodění = tam by to byl eště větší výprask >:D
Jde o lepší parametry = ty měřitelný vlastně všechny + náklady = tam je to taky jednoznačný ;-)
Tohle je od začátku zbytečná diskuse. Plnoformátová automobilka nabídne prostě oboje a je jí konec konců jedno, jestli si zákazník koupí Tiguan nebo Passat a jestli v benzínu nebo v naftě. Automobilka normálně nemá žádné ambice přesvědčovat zákazníka, že by měl chtít jedno nebo druhé... hlavní je, aby koupil u ní.
PS: osobně souhlasím a beru kombík, zvážil bych nějaký ten allroad případně, na nějakou tu lesní cestu k horské chatě...
PPS: jo, chápu, že automobilka má nějak nastavené výrobní kapacity a ze dne na den to nezmění, ale ono ty trendy se taky nemění tak bleskově.
Diskusia s Hammunasakra je fakt zbytočna, pretože omiela namerané hodnoty z testov, mimochodom ja tie čísla nesochybňujem, zároveň nedokáže pochopiť, že to nie je jediné kritérium pri kúpe auta
Asi to nepochopíš, ale sú aj subjektívne parametre, námatkovo, pre niekoho lepšie nastupovanie a vystupovanie, vzpriamený posed, jednoduchšia manipulácia s deťmi v autosedačke. Ale chápem, že toto sa v teste kde merajú zrýchlenie a brzdnú dráhu nedočítaš :-!
Tak ono se dá změřit skoro všechno = krom toho co se víc líbí = víc se líběj SUV ;-)
Asi to nepochopíš ale nastupování vystupování atd. se daj posoudit relativně objektivně = jediný neobjektivní parametr je vkus = a ten momentálně tvrdě straní SUV :-)
Ať si každej koupí co chce = automobilky dokonce radši když si lidi kupujou SUV = je na nich větší vejvar :yes: >:-[]
no kolikrát bych se teda hádal... většina těch "SUV" si na SUV jen hraje a stejně tak jejich majitelé do terenu s tím stejně nejezdí, akorat zavazí ve městech a na parkovacích místech u obchodních domů... kdyby alespoň byly ty větší vnější rozměry vykoupeny větším prostorem uvnitř... to taky zdaleka vždy neplatí...
Je to přesně naopak, SUV dané třídy zabírá na parkovišti méně místa než sedan nebo kombi stejné třídy. Jenom pro příklad:
Passat 4767x1832 vs. Tiguan 4486x1839
Talisman 4848x1869 vs. Nissan X-Trail 4640x1830
Audi A8 5137x1949 vs. Q7 5052x1968
Superb 4861x1864 vs. Kodiaq 4697x1882
Tiguan je ale pořád třídně pod Passatem stejně jako bude Tiguan XL. Kodiaq je taky pod Superbem. SUV na "úrovni" Passatu je teoreticky Atlas/Teramont. Obdoba do Evropy teprve přide a pravděpodobně bude odvozena od do Číny určenýho Teramonta Coupe, tedy reálný auto studií Crossblue Coupe a Cross Coupe GTE.
Nikoliv, v Evropě je Tiguan nebo Kodiaq nebo X-Trail střední SUV stejně jako jsou Passat nebo Sup nebo Talisman střední sedany/kombi. Atlas (delší SUV než Tiguan) je americké SUV, které se může srovnávat s americkým Passatem (ten je delší než evropský).
Stačí se podívat do ceníku, Tiguan a Passat ve stejných motorizacích a výbavách jsou cenově prakticky za stejné peníze, takže ten kdo opouští třídu Passatu tak jde nejpravděpodobněji do třídy středních SUV, protože je to stejná cenová. Určitě si nebude dovážet Atlas z USA nebo nepůjde do velkého SUV, které je mimo jeho rozpočet.
Tiguan a Passat se v highline prakticky neliší, naopak Golfu v highline řada věcí chybí (digitální cockpit, silnější mokré automaty, head-up displej, LED světla etc.), v příčném směru je v Tiguanu o nějaký cm více než v Passatu a naopak Golf je uzoučký na první pohled i podle metru. A materiály a možnosti třeba kůže, alcantary etc. jsou prakticky shodné pro Passat i Tiguan. Takže jediné co se ti může víc líbit je architektura palubky, ale to jsou subjektivní dojmy, materiály, zpracování jsou stejné.
Jenže Passat je vždycky malinký kousiček nad, jenom třeba výbavou. Mám pocit, že do Tiguanu nejdou dát lepený akustický okna. Nevím, jak je to s chlazenými sedadly. Třeba superb je má tuším jen větrané, v Passatu by měly být chlazené. Nevím, zdali jsou v Tiguanu Rgo sedadla, který jsou mimochodem v Passatu super.
No a když už jsme u sedadel, tak ty taky teda nejsou stejný.
Nechci, aby to tu vyznělo, že považuju passat za nějaký nadauto, to teda fakt ne. Ale já jsem prostě z Tiguanu, respektive jeho interiéru, byl nějakej zklamanej.
Já ti nijak nevymlouvám to, že se ti více líbí Passat než Tiguan, já jenom reagoval na nesmysl, že SUV zabírá na parkovišti víc místa než sedan nebo kombi. SUV stejné třídy je z podstaty vždy kratší než sedan/kombi ve stejné třídě a prostor dohání větší výškou. A je celkem jedno jestli se bavíme o kombinaci Passat vs Tiguan, 3er vs X3, A8 vs Q7, Talisman vs X-trail, C-klasse vs GLC, Optima vs Sportage, Megane kombi vs Kadjar, A3 vs Q2 nebo Tipo kombi vs 500X. Prostě s SUV se bude vždy lépe parkovat než se sedanem/kombi stejné třídy (a to nejen kvůli menší délce, ale i kvůli rozhledu/nadhledu, který je z SUV).
To souhlas do písmene.
Já mám tak nějak v hlavě, že Tiguan je třídně pod Passatem. Taky proběhlo několik článků na téma Passat SUV. Proto jsem na tebe reagoval.
Ale to neplatí na vnitřní protor, kde je Tiguan velmi prostorný auto a navíc dobře dispozičně řešený. Ale máš asi pravdu, že řešit v téhle kategorii nějaké třídy je nesmysl. Platforma obdobná, motory stejný, výbavy velmi podobný.
Možná to bereš zbytečně ze široka. Souhlasím, že se Tiguan technicky orientuje na Passat (podobné motory, podobné ceny), ale jiné kombinace už tak jasné nejsou.
Sportage jsem měl vždycky zafixovanou spíš k Ceedu, stejně tak k A3 bych určitě nepostavil Q2, ale spíš Q3... a Q5 potom k Tiguanu / Passatu / A4.
SUV su podorysom mensie presne tak.... pritom neraz ponuknu aj vacsi interier ako auto strednej triedy ktore je sice dlhe velke ale kabinou stejne nie vacsie ako bezne kratsie SUVecko .... s takym sportagom rozhodne lahsie zaparkujes na sidlisku ako s nejakou optimou to je jasne... k tomu prirataj lepsi imidz... vyssiu svetlu vysku... pocit bezpecia... a je jasne ze SUV su skratka neporazitelne... tu nejaky obludny sedan s 4,8m dlzkou na sidliskach uz nedava zmysel ved s tym ani nikde sukromnik nezaparkuje... ja uz aj s malym autom mam obcas problem najst vhodne miesto tak co potom taky superb?... dnes ma kazdy uz viac aut a je problem ozaj s parkovanim co som pred 10 rokmi nepocitoval .... pritom take SUV je fakt kratsie a sikovnejsie ako vsetky tieto velke sedany... k tomu sa ti vzdy zide vyssia svetla vyska... lepsi vyhlad... takisto vyssia bezpecnost... plne chapem preco kazdy tuzi po SUV... rozhodne su dnes zaujimavejsie ako nejake tie velke sedany ktore su aj kufrom menej prakticke ako mensie SUVecko ... a vymotat sa so superbom z nasho parkoviska kde sa parkuje na milimetre tak to by som nechcel zazivat denno denne... to je nepredstavitelne .... tu bude nejake to ASX daleko lepsie ako velky sedan.. suma sumarum SUV su vo vysledku praktickejsie a sikovnejsie v meste ako velke sedany v podobnej cene takze ma ich uspech neprekvapuje
Ono je to těžký, v poslední době je za super peníze Touareg, kterej se v reálnejch cenách plně vybavenému Passatu blíží, což určitě promluví do prodejů v Rusku. Navíc tam přijde Teramont/Atlas, který se v Číně už představil. V Evropě přijde Tiguan Allspace. Krom toho je Passat B8 nějakou dobu na trhu.
V Evropě se navíc "čeká" na Arteon, který pravděpodobně dostane i shooting brake verzi.
V nabídce pohonů, výbav a kombinací je Passat vyjma Německou 3 premii bezkonkurenčí. Ale variací na téma podobně velkých SUV je na trhu prostě hodně.
Před čtvrt stoletím jsem pracoval v redakci jistého odborného technického časopisu. Kolegové nikdy nevypustili článek, jehož nadpis by byl zavádějící. Ale tehdy asi byla jiná doba...
Šílený zhoršení nastalo když to tady vošéfovala Šmuclerová = to je ta co byla i tejden po listopadu ´89 tvrdě proti zveřejňování objektivních zpráv :yes::yes: >:D >:-[]
Pozerám, že prvý (ale kontinuálny) pokles v predajoch Passata prichádza v polovici roka 2016, teda po roku a pol od predstavenia súčasnej generácie. Ak sa pozrieme na predošlé generácie, tak predaje sa vyvíjali veľmi podobne. Nie je teda dôvod na paniku, hoci ja osobne nejak nevidím dôvod neísť radšej do Superbu.
Pokud ovšem prodejce nenabídne takovou cenu, že máš 140 kW Alltracka za stejnou cenu jako Supa 140 kW 4x4 (taky po slevě). Takže nebyl důvod jít do Superba ;-)
Niekde som čítal, že viac ako 80 % Passatov v Nemecku kupujú firmy ako služobné autá, VW ich dlho držal systémom zliav a odkupu ojazdených áut. Ale teraz, zoberte si firmy ako Deutsche Telekom, Linde, Carrier - na miesto kedysi tradičného Passatu kombi sa u nich dostal Renault Megane Grandtour. Už keď takéto veľké firmy v Nemecku nakupujú nie-nemecké autá? Niekde sa to prejaviť muselo.
Mám novou Mazdu 6 v maximální výbavě, a když jsem to porovnával s VW Pasat tak je Pasat drahý jak prase a výbava se platí i za volant a fofr klacek.
Kvalita Mazdy 6 a upadající VW je neporovnatelná. Jen nechápu zaprděné čecháčky, že jsou tak zblbnutý koncernem. Jsou to prostě ovce, přitom Pasat je obyčejné auto s příplatkem za každou kravinu. Prostě škoda mluvit.