Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výkonnější Mazda MX-5 prý nakonec nevznikne

Manažer programu Mazda MX-5 Nobuhiro Yamamoto v rozhovoru pro magazín Top Gear řekl, že nedávno představený roadster nedostane žádnou výkonnější variantu.
Zpět na článek
1. 7. 2015 11:54
1. 7. 2015 18:11
Avatar - iudex
1. 7. 2015 11:28
Výkonu nie je nikdy dosť
Argumenty Mazdy síce čiastočne chápem, ale tvrdiť, že výkon nie je dôležitý a fúkaný motor by pokazil charakter auta, je trochu alibizmus (a neplatí to len pre MX-5, ale i pre GT86/BZR). Ostatne stačí sa pozrieť na vzorový ultralight športiak: Lotus Elise/Exige (viď aktuálna Bullyho recenzia na MACZ), ktoré sú tiež postavené na filozofii light is right, ale napriek tomu sa preplňovaniu nebránia a charakter auta to nijak nekazí (samozrejme to nesmie byť "spodové" turbo ako v bežných rodinných dostavníkoch, ktoré končí pri 5000 otáčkach).
Viem si pekne predstaviť trebárs ten 1,5SkyActive s kompresorom a povedzme 200k, to by mohlo byť pekné žihadlo.
Rozbalit vlákno
49
Avatar - woody-alien
1. 7. 2015 11:52
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No, v první chvíli jsem se lekl, že snad ani ten dvoulitr nebude. Jasně, byla by to blbost, ale člověk je už v dnešní době lekavej oprávněně. >:-[]
Jinak si soudy zatím ponechám, výkonu se mi někdy zdá docela málo už i současného posunovadla, ale zároveň stále věřím na "nesnesitelnou krásu lehkosti" a obratnosti. Ono se to u Sub/oty dokonale nepovedlo i třeba proto, že ta hmotnost tam zas tak docela nízká není a např.na Autorevue tvrdí, že na brzdě nenaměřili ani u GT86, ani u BRZ víc jak 180 kobyl. Každopádně velmi zajímavé v tomhle ohledu bude srovnání MX-5 s Fiatem.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:03
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Za mořem už Subotu a ND postavili proti sobě a 155hp Mazda měla nad "200hp" Subotu znatelně navrch ve všech dynamických ohledech...

Proto Subotu označují za podvýživené i mnozí, kteří dříve proklamovali, že 200hp bude stačit... 155hp ve dvoulitrové ND imho stačit bude. Je to nejrychlejší MX historie a pokud můžem očekávat podobnou příjemnou vlnku krouťáku jako u ostatních mazdích skyactivů, tak by to mělo v kombinaci s lehkostí a bezprostředností být oukej...

Náročnější Miatisté ale samozřejmě budou upgradovat >:-[]
Avatar - woody-alien
1. 7. 2015 13:20
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Hele, já tomu věřím. A víra jak známo uzdravuje. >:D Na MX-5 se opravdu těším.
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 11:54
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Myslím, že by se MX-5 nemělo srovnávat s GT86/BZR. Jsou to odlišné kategorie vozidel. Pravdou ovšem zůstává, že mnozí potenciální řidiči těchto vozů by přivítali nějaký ten koník navíc a byli by připraveni si za něj připlatit! :-!
Avatar - fOE
1. 7. 2015 11:58
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Kazdy takovy tu moznost ma jiz dnes. Ano, sice ne primo od Mazdy, ale ma. A prece se inzerce preplnovanyma mx5 nehemzi, asi na tom spravnem pomeru vykonu, lehkosti, zabavnosti a citelnosti. navic v teto cene, precijen neco bude.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:11
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Kdo ji má, prakticky neprodává, protože si ji často piple do dokonalé podoby... Popřípadě vůbec neprodává ne velkých inzertních serverech, protože při rozumné ceně a dobrém stavu auta se prodá rychle v rámci fanouškovské základny. Na mobile.de nebo autoscoutu pakticky nejsou k nalezení, protože většina prodejů probíhá na národních fórech MX-5 klubů.

Každopádně přeplňovaných MX-5 není (především v zahraničí) rozhodně zanedbatelné procento. I v ČR jich je pár desítek...
Avatar - iudex
1. 7. 2015 12:30
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No a o tom to je. Je evidentne dosť fans, ktorým ten výkon chýba a preto je na trhu kopec kompresorových kitov a iných aftermarket upgradov. Prečo to teda ľuďom neponúknuť rovno od výrobcu?
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:39
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
viz. to co píšu já a děda7 níž - Mazda to bude mít dobře spočítané a nevyplatilo by se jí to... Což mě teda osobně štve, ale nic s tím neudělám >:D
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 12:28
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Pan Yamamoto naznačil, že by výkonnější verze byla drahá. Tím přiznal, že by výkonnější verze byla možná. Takže je to pouze otázka peněz. Řešit by se to asi dalo tím 2.5l motorem. Po technické stránce, nevím. Turbo přeplňování by asi chassis balance moc neprospělo. Možná malý kompresor. Elektrický? Nesmí se ovšem zapomínat na základní koncept vozu, kterým byl levný sporťák. A Mazda, podle Yamamoty, se chce toho slibu držet. :-!
Avatar - iudex
1. 7. 2015 12:27
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Ja som neporovnával s Toyobaru, to bol len príklad auta, u ktorého sa tiež deklarovalo, že je o niečom inom, ako o maximálnom výkone, že je to o nízkej hmotnosti, zábavnosti, atp. A napokon je v každom druhom teste zmienka o tom, že by to trochu ak už nie výkonu, tak aspoň krútiaku naviac znieslo.
Ak chceme porovnávať, tak s tým Lotusom Exige: tiež je to ultralight kára, ktorej by atmosféra kľudne stačila, ale s turbom sa to auto posúva do inej ligy.
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 12:35
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Ano, jasný. Nevím však, co by turbo udělalo s fajnovým chassis balance, která je pro MX-5 fundamentální. Jestli je někde k máni road test s takto upraveným vozem, rád bych si ho přečetl. Mezi tím jsem našel toto: [odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:51
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Turbo Miatu jsem nikdy neřídil, ale SC Miatu NA i NB ano a vylézal jsem pokaždé s pocitem, že takhle to sakra mělo vyjíždět už z továrny...

Nicméně ND 2.0 by nemusela být zase o tolik pomalejší...
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 16:57
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No, něco za tím musí být, že Mazda nemá zájem si pohrávat s SC pro MX-5. Zase to určitě bude o penězích. Nesmíme zapomínat, že ještě nedávno byla Mazda na pokraji krachu a jen díky superúspěšné CX-5 se dostala do černých čísel. Dovedu si představit, co je asi stál vývoj motorů SkyActiv. Rotary museli odložit do spodního šuplíku. O MPS také žádné oficiální zprávy. Holt, nemá to Mazda jednoduché. ;-\
1. 7. 2015 14:20
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Lotus používá kompresory a přeplňovaný Exige má do civilního auta celkem daleko, uzavřené tratě jsou mu bližší. MX-5 je jiná.
Avatar - Bully_
1. 7. 2015 15:27
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Zrovna u Lotusu Eli/Exi s 1,8-ickou je naopak jizda diky kompresoru "uzivatelsky privetivejsi" nez u NA verzi- kde musis daleko vic pracovat s otackami predevsim pri normani uvolnene jizde.
Avatar - Bully_
1. 7. 2015 15:21
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Zadny Lotus nema turbo. Turbo a kompresor je rozdil, ten 2. jmenovany zachova linearni krivku vykonu (a vyhladi ji) a celkem prida krout. momentu, ale turbo charakter motoru u beznych vozu kompletne meni (cest vyjimkam, ale ty se zdaleka nenajdou ani v kategorii HH). At toci do kolika chce. Bohuzel je mozne prelstit dnesniho emisniho strasaka asi jenom s tim turbem, tak se Mazde s NA motory pro Miatu nedivim. I novy turbo CTR pro me osobne prisel o spoustu zabavy a charakteru, i kdyz je nakrasne o dost rychlejsi, jak jsem měl moznost uz zkusit.
BTW NA Eli/Exi se 192 k. jela po par upravach v realu diky sve nizsi hmotnosti +- stejne, jako 220 k. verze s kompresorem, zas takove peklo to neni. Vetsi vyznam preplnovani je spis az u vyssich vykonovych verzi, prip. u snazsiho dalsiho ladeni.
Avatar - iudex
1. 7. 2015 17:00
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
OK, mal som sa vyjadriť presnejšie, že turbokompresor. Turbo a kompresor nie je rozdiel, je to skôr nepresnosť v názvosloví, ja turbo vnímam ako pojem zastrešujúci ako turbodúchadlo (poháňané výfukovými plynmi), tak i turbokomresor (poháňaný mechanicky). Skrátka turbo ako synonymum pre preplňovaný motor (bez ohľadu na konrétnu formu), teda ako protiklad atmosférického motora.
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 17:06
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Term "přeplňovaný" pro oba je v cajchu... ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
děda - naopak Miata a GT86/BRZ se mohou srovnávat, mají toho až překvapivě moc společnýho
Avatar - praděda7
1. 7. 2015 22:37
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Jako co? Že jsou obě z Japonska?
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Nízký posed, krátké řazení, řízení, chování v zatáčkách, kvalita interiéru, spotřeba, na začátku i pořizovací cena, nižší výkon, zvuk, zkrátka MX 5 je částečně GT86 s bonusem střechy dolů. Nepíšu to jako teoretik , Miu mám dlouho a v GT86 jsem jezdil celej den
Avatar - praděda7
2. 7. 2015 10:33
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
MX-5 kabrio 2 sedadla, GT86 coupé 2 + 2. Jízdní vlastnosti a dojmy mohou být podobné, ale pořád jsou to vozy jiné kategorie. :-! Tvoje hodnocení GT86?
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Když stála GT86 850 000 Kč, tak jsem říkal, že je to famózní auto, ale cena přemrštěná, pak slezlo na 650 -700 000 Kč a to je už pohodě. Kdyby to byl roadster, možná by byl v naší garáži, to je jediná chyba, plkům o nedostatku výkonu se směju, hold jsou dnes řidiči líní jak veš a nedokážou v autě trochu "pracovat", raději surfují na vlně krouťáku u TSI-ček

P.S : v předchozím příspěvku mělo být "pocuchal" :)
Avatar - praděda7
2. 7. 2015 23:11
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No jo, kdyby jenom pracovat...dnes se mladým už nechce ani kvedlat s řadičkou a šlapat na spojku. Ještě k té GT86. Měl jsem v minulosti 2x Celica. První byla RA40 coupé v roce 1977 a po ní ST162 v roce 1985. Když jsem poprvé slyšel o GT86, to už jsem byl zpět na Moravě, tak jsem si řekl, že ji koupím. Mezi tím jsem se ale v roce 2008 svezl s M3 MPS a byl jsem z ní unešen a koupil ji. Pak jsem koupil ještě MPS gen II. Teď jsem v situaci, že by se mě něco jako GT86 na popojíždění docela šiklo. Čekal jsem také na novou CTR. Z toho ale nebude nic. Jednak se mě nelíbí kastla a naladění vozu je podle všech zpráv také moc radikální. M235i mám také v hledáčku i M135i mi není proti srsti. Tož babo raď! :-!
Avatar - white label
2. 7. 2015 23:17
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Počkat chvíli na M2.
Avatar - praděda7
2. 7. 2015 23:24
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
M2? To bych asi musel znovu na okruhy. Ale v 68 si myslím, že už jsem dost rezavý. Naposled jsem byl na okruhu na Phillip Island v roce 2007. Sedlal jsem ITR. Fotka v moji garáži.
Avatar - white label
2. 7. 2015 23:28
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Proč bys musel s M2 zrovna na okruhy?
Avatar - praděda7
2. 7. 2015 23:59
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Kde jinde bych mohl bezpečně vychutnat, co takové auto dokáže? Na D1 asi těžko. A okresky na Hodonínsku jsou nic moc.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
MPS jsem řídil, bavilo mě, je to takový jankovitě zbrklý auto. Novej Type-R jsem viděl, je ultimativní, vyzývavý, nic pro introverty. Já bych bral BRZ, známej si ho koupil a je nadšenej ( to má v garáži Turbo, Z4 atp,). Nebo počkat, jak píše horal, na M2 ;-)
Avatar - iudex
3. 7. 2015 10:24
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Na porovnanie BRZ a M2 by tom Ti mohol napísať to isté, čo Ty mne, teda že je to "porovnanie úplne mimo realitu", ale to nie je môj štýl. ;-) Každopádne sú, resp. budú to dramaticky odlišné autá, technikou, výkonom, charakterom a tiež cenou. Nevieme presne cenu M2, ale predpokladám, že sa bude pohybovať medzi 50 a 60 tisíc (tipujem skôr tých 60), t.j. v teritóriu Caymana a to je sakra ťažká hus na šklbanie. ;-)
Avatar - white label
3. 7. 2015 21:48
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Ano, Cayman je zatraceně těžký soupeř, ale není to přímá konkurence pro M2, pro Caymana je to mnohem spíš vzpomínaný Lotus (konkrétně EXIGE S).
Co má "koncepčně" společného Cayman s M2 (s MR2 naopak ano)?
Kromě RWD a počtu válců prakticky skoro nic,
M2 je zadokolkový "hh" s karoserií 2+2 kupé, přičemž to kupé je navíc šmrnclé dvoudveřovým sedanem. ;-)
Avatar - praděda7
3. 7. 2015 22:52
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
M2 šmrnclé dvoudveřovým sedanem... >:D No, spíš gen I. Gen II vypadá podstatně lepší. Zrovna tak M135i Gen II vypadá o moc lepší než Gen I. I když udělat něco s tou ***ičkou byl asi moc těžký oříšek. Předek ale vyšel. :yes:
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Kup si Caymana, když pominu 911-tku, která je skvělá, ale drahá, tak Cayman je zkrátka a dobře jedno z nejlepší aut na světě, nemá chybu, dobře jezdí, drží cenu, chválí ho snad všichni, NIKDY jsem na něj neslyšel špetku kritiky, má charakter a je to Porsche. Se vším úctou, BMW, zvlášť v poslední době, nemá co nabídnout. Kdybych neměl rád roadstery, už je dávno v garáži
Avatar - praděda7
4. 7. 2015 10:51
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Jo, o Caymanovi nebo i Boxterovi (s Boxterem cabrio A/T jsem nějakou chvíli jezdil) jsem také kdysi uvažoval. Ale to už je dávno. Bohužel se k mému životnímu stylu už nehodí. Ani ta M2ka. Dovedl bych si představit M135i s 5ti dveřmi a možná, ale tady opravdu jenom možná M235i. Golf R ? Do ničeho většího bych nešel, protože mě v garáži už čučí rodinná X5ka a také manželčin Yaris.
Avatar - white label
4. 7. 2015 00:25
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Ano, II. gen vypadá lépe, ale pořád to není typické kupé se splývavou linií střechy s absencí Bé sloupku..., ale jakýsi "hybrid kupé" částečně odkazující na odkaz 2dv. sedanu E30.

[odkaz]
Avatar - praděda7
4. 7. 2015 11:05
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No a přesně taková auta se mě líbí. V tomto stylu 2DR coupé jsem měl Capri XL, Celica ST, Celica SX, Integra VTiR, Integra Type R. Některá měla splývající záď, některá ne. Možná nejsplývající záď mělo 1970 Capri XL 1600. Na tu dobu nejhezčí kupátko na trhu. Miloval jsem ji. Byla ve zlatavé metalíze Grecian Gold. Bohužel nemám elektronickou fotku. ;-\
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Srovnávat Miatu s Lotusem je nesmysl první kategorie, takže tvůj příspěvek, je bohužel, mimo realitu ;-) 160 koní na 1 050 kg je úplně v pohodě, komu to nestačí, tak si, Miatu, s prominutím nezaslouží a nic mu nebrání se podívat po jiným autu. Jelikož je MX 5 bezpečně nejprodávanější roadster na světě, soudím, že Mazda ví, co dělá, posedlost po výkonu a velkém kufru je náš omšelý koloryt...bohužel
Avatar - iudex
2. 7. 2015 09:18
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Rešpektujem, že po vlastnej zlej skúsenosti si vymenil výkonný hotheč za ľahký a relatívne slabý roadster. Ale ten deficit výkonu nevadí aj preto, že s MX-5 sa skrátka jazdí inak, nechodíš zrejme na okruhy, ani Ti nejde o čas na kolo, predpokladám, že si užívaš cruising a občas zakrútenú okresku, skrátka zmenil si prístup k autám.
Btw. rád počul, v čom je porovnanie Elise a MX-5 taký absolútny nezmysel, lebo podľa mňa sú tie autá postavené na veľmi podobnom princípe, t.j. oba sú to malé krajne nepraktické dvojmiestne roadstery, ktoré preferujú zábavu za volantom pred všetkým ostatným vrátane absolútnej rýchlosti, uprednostňujú ultraľahkú stavbu pred vysokým výkonom, skrátka v štýle "light is right". Ale rád si to vypočujem od Teba, prečo som tak úplne mimo reality. ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
:-O O jaké špatné zkušenosti mluvíš? :-O S tím, že jsem "pochucal" šíro to nemá nic společnýho, bylo na prodej ještě předtím a nikdy jsem o něm nic špatnýho nepsal. Vzpomínám na něj rád, ale byl čas jít dál a dopředu, kapitola HH je uzavřená, do baráku má už zákaz. HH mají jednu velmi nemilou vlastnost a to tu, že jsou většinu času k uzoufání nudný a sterilní, ta pravá zábava začíná až jede řidič pilu, jinak zíííív :no:
To slovo "relativně" slabý roadster si vystihl přesně, opravdu je to relativní. Jo a na okruhy chodím a často jezdím "čistou stopu" a snažím se zlepšovat čas, jen okruhy volím adekvátní, jako Sosnová,Mýto,Písek..

Lotus mám rád a Elise byl ve volbě po šíru, Miata to vyhrála proto, že je jiná, Elise u mě bodoval jen zvukem a výkonem, toť vše.
Miata má aspoň malej kufr (Lotus děs), luxusní dráhy řazení (Lotus naprosto otřes), ucházející interiér (Lotus je slepenej se***vým lepidlem), pro reálnej život fantastický podvozek, kterej není měkkej ani extra tvrdej (Lotus je žebřiňák), nepřežil bych pazvuky v autě, takže bych, bohužel Elise musel shodit z mostu + servisování + cena + odlišné jízdní vlastnosti, je toho mraky, zkrátka nejde srovnat 911 (MX5 ) s Atomem (lotus). Každej má svý teritorium, Miata je MNOHEM univerzálnější, ale v běžným životě mi udělá časteji radost než Elise, proto šel z kola ven. Kdybych věděl o lepším autě do 2,5 miliónů, než je má Miata, jdu a tu káru koupím. Průser je, že takový auto zkrátka NENÍ! (a to mám z čeho vybírat). Vlastně je..... MX 5 ND. Dřív jsem tomu nevěřil, ale toto přísloví se fakt dá tesat do kamene : Je spousta automobilových otázek, na většinu je ale jednoduchá odpověď, Miata
:yes:

Dnes je pro mě etalonem, se kterým srovnávám ostatní auta a drtivá většina z nich naprosto propadá
;-)
Avatar - white label
2. 7. 2015 21:10
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
"Kdybych věděl o lepším autě do 2,5 miliónů, než je má Miata, jdu a tu káru koupím." ???
Takže, kdybys dostal bonus na výběr jakéhokoli vozu v ceně do 2,5 milionu Kč, bereš bez mrknutí oka Miatu a třeba na značku Porsche si ani nevzpomeneš? Vážně bys dal přednost Miatě např. před Boxsterem, včetně verze Spyder, nebo GTS?
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Přesně jak píšeš, dal bych ji přednost, novej Boxster Spxder stojí, pokud se nepletu kolem 3 míčů, ale i tak. Spyder by byla volba č.2, GTS volba č.3, klasickej Boxster č.4,
Avatar - white label
2. 7. 2015 23:16
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Boxster Spyder - 2,275.000.- Kč
Boxster GTS - 2.032.000,- Kč
Boxster S - 1.784.000,- Kč
Boxster - 1.462.000 ,- Kč
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Tak to bych se možná těsně (určitě by byly příplatky) vešel, ale i tak je Spyder těsně č.2 :-)
Avatar - iudex
3. 7. 2015 10:18
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
No vidíš, takže z "nezmyslu prvej kategórie" a porovnania "mimo realitu" nakoniec dospejeme k záveru, že sú to porovnateľné autá, o ktorých si dokonca sám uvažoval ako o alternatívach. ;-) Veď som sa aj čudoval, že zrovna Ty tu dávaš také pubertálne ultimatívne vyhlásenia. :-)
Bte. myslel som, že práve rozflákanie Rocca bolo pre Teba impulzom na zmenu myslenia, že už nechceš hypervýkonné auto, ale radšej slabšie, zato zábavnejšie.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Já o Lotusu uvažoval, ale po zjišťování všech možných informací o Elise jsem zjisti, že je to, oproti Miatě, úplně jiný auto, takže na svým vyjádření trvám. Zjistil jsem, že jsem se chtěl rozhodovat mezi jako by 911-tkou a Ariel Atom, což uznáš, že si ty auta moc podobný nejsou.
Zatím jsem, bohudík, nerozflákal auto, to spíš beru jako auto úplně na odpis, jeho uvedení do původního stavu netrvalo dlouho a nestálo "žok" a majiteli dobře slouží. Já šíro nikdy nepovažoval za hypervýkonné auto, pro mě to byl dobrý HH, který uměl vše a vcelku dobře, zažil jsem s ním spoustu "zábavy", ale to jsem se musel pohyboval v trojciferných rychlostech. Už jsem řídil téměř vše, ale Miata je zatím jediný auto, který mě baví i po skoro 3,5 letech, 100 000 km a to kdekoliv . Kdo toto může napsat?
Avatar - iudex
3. 7. 2015 13:28
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Ja zábavnosť MX-5 nerozporujem, božechráň, práve naopak, je to prototyp fun-caru, takže sa nedivím, že sa s ním stále bavíš. To je ale len jedna stránka veci, pre ktorú sú autá á la MX-5 tak trochu jednoúčelovými hračkami. Kdežto taký hotheč je plnohodnotne použiteľným autom, s ktorým môžeš denne dochádzať do práce, odviesť rodinu aj s nákupom či absolvovať 1000 km cestu do Chorvátska; nič z toho pre MX-5 neplatí (to nehovorím o fakte, že ja so svojimi 193 cm sa do MX-5 vôbec nevojdem, to auto je stavené pre ľudí tak do 170 cm). Je preto zrejmé, že auto z podstaty veci kompromisné, plniace rôzne protichodné funkcie nemôže konkurovať jednoúčelovej hračke v tej jedinej oblasti, pre ktorú bola postavená (a bola by asi chyba, ak by mohlo). ;-)
Inak Rocco bolo (z môjho pohľadu) v tomto nie ideálne auto: spájalo nevýhody hatchbacku (predný pohon, menšia zábavnosť) s nevýhodami kupé (priestorovo obmedzená nepraktická karoséria, tri dvere, iba núdzové zadné sedadlá), takže za mňa buď klasický (hot)hatch, alebo potom rovno zadokolkové kupé.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Fun-car? Zábavný auto, ne? Čeština i slovenština jsou krásné řeči, nechápu proč je prznit "poangličtováním" každé voloviny ;-\ ;-)

MX 5 není jednoúčelová hračka, to si právě pleteš s Lotusem, jezdím s ní v létě, v zimě, na služebky, na nákup, na okruh, krátký trasy, dlouhý trasy (700 km / den), znám 2 lidi, co mají na 190 cm a mají, podrž se NB ( jej ještě menší než NC), jeden z nich je Koubek. Jediný, co mě omezuje je velikost kufru a chybějí 2 sedadla, vyjmenuji ti spoustu aut, které jsou mnohem víc jednoúčelové. Pokud není někdo trochu "tvrďák", tak dokonce i Lotus může použít všestranněji, víc ho to bude ale "bolet".

"Inak Rocco bolo (z môjho pohľadu) v tomto nie ideálne auto: spájalo nevýhody hatchbacku (predný pohon, menšia zábavnosť) s nevýhodami kupé (priestorovo obmedzená nepraktická karoséria, tri dvere, iba núdzové zadné sedadlá), takže za mňa buď klasický (hot)hatch, alebo potom rovno zadokolkové kupé"

Pokud vím, tak většina HH má přední pohon, takže tento argument nechápu a šíru chyběly jen zadní dveře a !zábavnost" byla naprosto stejná jako u ostatních HH, páč bylo prakticky všem stejný, což znamená "zábava" nad 130 (okresky, okruh), jinak, pro mě, nuda. Neznám jeden HH s předním pohonem, který je pod 100 km, pro mě "zábavný", není to MeRS, šíro, MeRS, GTI, 308, Cupra atd.
Avatar - iudex
3. 7. 2015 16:29
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Tu sa evidentne nezhodneme, ja ak mám povedať príklad maximálne nepraktického auta, napadne mi práve MX-5. Každý máme inú mieru tolerancie, takže verím, že niekto je ochotný na malom roadsteri chodiť na nákup, ale bude to asi len nákup rožkov na večeru a nie týždňový nákup pre rodinu. A s MX-5 by som tiež akosi dve deti do školy neodviezol. ;-) Btw. toho Koubka v MX-5 by som chcel vidieť, mne totiž z MX-5 trčala hlava nad úroveň rámu okna a pri natiahnutej streche by som ju akosi nemal kde dať. ;-)
Ten argument predného pohonu si nepochopil. Ja som to dal principiálne ako nevýhodu HB, ktorá je vyvážená práve tou praktickou stránkou. Ak sa ale vzdám praktickosti HB (notabene pri 5dv.), zostane mi (ako pri Roccu) len obmedzený priestor ako kupé a nevýhoda predohrabu, ktorý už z princípu nikdy nebude tak zábavný, ako zadohrab. Preto pre mňa Šíro nefunguje, to už rovno Toyobaru.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Výkonu nie je nikdy dosť
Dá se říct, že s celým tvým komentářem souhlasím, je to opravdu o míře tolerance, vše se točí kolem toho a to stejný je i pojem "zábavnost", strašně relativní slovo, každej za tím vidí něco jinýho. Miata je oproti Lotusu extrémně praktický auto, oproti Audi A8 extrémně nepraktický auto :-)
Děkuji za slušnou diskuzi, příště bychom mohli taky rozebrat fotografování,ne? Rád jsem četl tvý komentáře, to je už sakra dávno :'-(

Jo a tomu Koubkovi samozřejmě čouhá hlava přes sklo, to je jasný, ale když se zamiluješ....
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 11:50
vykonnejsi motor
ako 118kw toto male auticko ani nepotrebuje.. ani nahodou... MX5 nebola nikdy o vykone a trhani asfaltu... nie je to sportiak ...... len si spomenme na vykony MX5ky z 90tych rokov ktora je dnes uz legendarnou mazdou ... mazda MX5 je maly lahky pouzitelny roadster ... sikovne auto na bezny zivot.... a som velmi rad ze to takto ostane aj nadalej a nie je snaha z neho robit sportiak s 300 konmi s 10cm vysokym podvozkom.... moc sympaticke od mazdy ze zachovava dusu povodnej MX5ky v tom najcistejsom podani ako ju pozname uz vyse 20 rokov.... MX5 ostava ( charizmou zameranim aj vykonmi ) MX5kou a to je velmi pekne..... kto chce sportiak moze si kupit dnes uz kdejaky tuctovy vytuneny hatch...... krasa MX5 je ale v niecom inom.... a mazda to vie.... mazda je proste mazda... znacka ktora je na inej urovni vnimania autombilovej krasy a hodnoty a umenia ... a to je na pochvalu .. mazda ma v poslednej dobe moc pekne hodnotne a sympaticke auta a MX5 nie je vynimka :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:12
Re: vykonnejsi motor
Na věty, že MX-5 není sporťák, začínám být už definitivně alergický >:D 8-s
Avatar - woody-alien
1. 7. 2015 13:34
Re: vykonnejsi motor
Už si to nepamatuju doslova, ale _MT to vystihl celkem přesně, když definoval "sportovní" auto jako takové, které vzniklo PŘEDEVŠÍM za účelem jízdy samotné. Ne pro rychlou přepravu rodiny, ne pro rychlou přepravu nákupu ani pro rychlé tahání sena na přívěsném vozíku. >:D A na základě téhle definice pro mě MX-5 sporťáček je. Tečka.
Avatar - CHerokee
1. 7. 2015 17:07
Re: vykonnejsi motor
Akorát, že tomuto sportovci chybí jedna noha, aby podával optimální sportovní výkon. Škoda. Myslím, že se nebude moc prodávat, stejně jako BRZ nebo ta Toyota.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 19:10
Re: vykonnejsi motor
Ale di ty noho >:D Znám tři případy přechodu z efektivní superrychlé čtyřkolky do relativně pomalého intenzivního roadsteru a ani jeden z nich si na nedostatek noh nestěžuje, přestože byli zvyklí na úplně jiné výkony.... jeden z nich se občas vyskyten i tady na diskuzi...

Co se týče prodejů si naopak myslím, že ND se bude prodávat velmi dobře. Tipuji, že se stane po NA druhou nejprodávanější generací a v Evropě pofrčí rozhodně víc, než BRZ/GT86
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: vykonnejsi motor
Můj názor je ten, že ND se bude prodávat výrazně lépe než GT/BRZ a lépe než NC,NB. Až na elektrický posilovač, což je drobný nedostatek, je, podle zatím přečtených testů, tento sporťák bez chyby
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 22:35
Re: vykonnejsi motor
Už jsem zaslech, že to má dlouhé kvalty.. tak trochu bojim...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: vykonnejsi motor
wawris - pokud myslíš dlouhými kvalty to , jak je to v Boxsteru, tak na to se právě těším, to Mii chybělo, lepší zpřevodování
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: vykonnejsi motor
Neřeš, kdo zná ten ví, já byl dřív taky trouba , kterej si myslel, že Miata a sporťák nejde dohromady, teď už to vím a pro změnu se bavím u příspěvků těch "troubů" ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2015 12:34
Re: vykonnejsi motor
Topere, mx5 právě kvůli své hmotnosti a rozložení váhy je daleko víc sporťák, než spousta opulentních verzí GT různných aut, kde je o 100 - 150 k víc a sotva té mazdě stačí /když nepočítám dálnici/.
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 13:24
Re: vykonnejsi motor
jasne rozumiem... zle som sa vyjadril... som uz deformovany pojmom sportak... ja si v tom predstavujem 400 konovu masinku.... a to je asi chyba

samozrejme mas pravdu... co sa tyka radosti z jazdy a pouzitelnosti je to viac sportak ako niektore 400 konove masiny.... z tohto pohladu ano

mazda je lahucka.... sikovna kompaktna ..... a to z nej robi vacsi sportak a hlavne pouzitelnejsi ako mnohe vytunene kary.... to je pravda, palec hore :yes:
1. 7. 2015 21:37
Re: vykonnejsi motor
To zní legračně.
Mazdy MX-5 nepotřebuje víc výkonu, protože to není sporťák.
Pod pojmem sporťák si představuju 400koňové auto.
A teď už to dává smysl, ne? Mazda MX-5 nepotřebuje 400 koní,
protože nemá 400 koní :-)
Avatar - TeeJay
1. 7. 2015 11:54
Abarth
Tak snad se pochlapí alespoň Italové. :-|
Rozbalit vlákno
2
Avatar - IPA? CO JE TO ZA CYPA?
1. 7. 2015 12:52
Re: Abarth
Pokud budou brát produkci z Hirošimy a jen přelepovat znáčky, šance tu je.
Avatar - TeeJay
1. 7. 2015 18:11
Re: Abarth
Měli by brát produkci až na motory, ty by měly být vlastní, spíš je otázka, jestli jim Mazda dovolí udělat to auto výkonnější, než mají sami.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:15
Źádné překvapení...
Tohle bylo nad Slunce jasné už od začátku. Většinu prodejů (stejně jako v případě minulých generací) bude tvořit slabší varianta. Přeplňovaná či nějaká extrémní vrcholná verze by se Mazdě určitě ekonomicky nevyplatila a ani by zřejmě neměla nějaký významnější přínos v image.

Takže ani nezamačkávám slzu, protože bylo zcela naivní v něco takového doufat...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2015 12:30
Re: Źádné překvapení...
Tak jasně, kdo rád řídí a je aspoň trochu schopen to auto vodit na hraně, pak ocení dobře dávkovatelný plyn atmosféry při výjezdech a podobně. Mě spíš nejde do hlavy jiná věc, 155 hp na tunu je pořád velmi slušný poměr, ale proč jen 118 Kw u dvoulitru, když u šestky ze stejného motoru je 121 Kw, a já osobě bych klidně lehce na úkor krouťáku výkon posunul někam mez 130-140 Kw, nevěřím že toyota umí s motory víc.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:33
Re: Źádné překvapení...
Tomu bohužel taky nerozumím... asi protože jinba ittai a v Mazdě jim přišlo, že 190hp by už jezdce shazovalo ze sedla >:D
Avatar - TeeJay
1. 7. 2015 12:35
Re: Źádné překvapení...
>:D :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
1. 7. 2015 12:38
Re: Źádné překvapení...
Japonci nechtějí pochopit že průměrný evropan /o amíkách nemluvě/, ten jejich krásný poměr výkon/váha hlavně u patnáctistovky po nasednutí totálně rozhodí. >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2015 12:40
Re: Źádné překvapení...
Jo, zronva nedávno jsem viděl jednoho, který eliminoval tu nehezkou mezeru mezi kolem a podběhem u sériové NC pouhým nasednutím a jinba ittai stechiometrický poměr musel rozhodit naprosto brutálně >:D