Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2009: Yeti překonal veškerou konkurenci rozdílem třídy

Škoda Yeti překonala všechny konkurenty napříč třídami terénních vozů. O prodejích přes 300 kusů měsíčně se ostatním může jen zdát.
Zpět na článek
27. 11. 2009 00:24
27. 11. 2009 09:17
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 02:55
neregistrovaný "misiak"
27. 11. 2009 06:37
neregistrovaný "Tento"
27. 11. 2009 11:48
neregistrovaný "Tento"
27. 11. 2009 09:19
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 09:22
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 08:10
27. 11. 2009 17:34
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 10:52
27. 11. 2009 16:52
27. 11. 2009 17:35
27. 11. 2009 17:34
27. 11. 2009 17:33
27. 11. 2009 17:44
27. 11. 2009 17:54
neregistrovaný "507--"
27. 11. 2009 18:15
27. 11. 2009 18:05
27. 11. 2009 18:13
27. 11. 2009 19:48
27. 11. 2009 20:01
27. 11. 2009 20:19
27. 11. 2009 20:27
27. 11. 2009 20:44
27. 11. 2009 20:50
27. 11. 2009 20:52
27. 11. 2009 20:56
27. 11. 2009 20:48
27. 11. 2009 20:51
27. 11. 2009 20:54
27. 11. 2009 20:56
27. 11. 2009 21:08
27. 11. 2009 21:14
27. 11. 2009 21:42
27. 11. 2009 21:44
27. 11. 2009 21:54
27. 11. 2009 22:11
27. 11. 2009 21:19
27. 11. 2009 21:39
28. 11. 2009 01:32
27. 11. 2009 22:46
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 23:07
27. 11. 2009 23:10
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 23:14
27. 11. 2009 23:20
28. 11. 2009 08:51
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 17:53
neregistrovaný "507--"
27. 11. 2009 18:07
27. 11. 2009 18:25
27. 11. 2009 19:49
27. 11. 2009 21:56
neregistrovaný "menjilat pantatku"
27. 11. 2009 23:20
27. 11. 2009 20:02
27. 11. 2009 22:27
27. 11. 2009 22:34
27. 11. 2009 22:41
neregistrovaný "menjilat pantatku"
27. 11. 2009 23:03
neregistrovaný "Kyle"
29. 11. 2009 21:41
neregistrovaný "VLs"
Avatar - white label
27. 11. 2009 00:24
Yeti Yede...
...zcela zaslouženě... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
27. 11. 2009 07:24
Re: Yeti Yede...
no to je ale fofr jak jede..přijde mě trapný,že škoda notabene na domácím trhu prodá za měsíc 300!!!! kusů novinky...no to je číslo a ten nadpis,za něj by se nemusel stydět ani plesk nebo zrcadlo ap. :-!
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 09:17
Re: Yeti Yede...
Yeti není Fabia, ye to SUV, proto se jich u nás nebudou nikdy prodávat tisíce za měsíc a navíc většinu registrací zatím tvoří dražší kousky se 4x4 :no:
neregistrovaný "misiak"
27. 11. 2009 02:55
zase sa klamete !!!!
Na Slovensku sa objednalo niekolko stoviek kusov do firiem....konkretne do 4 nadnarodnych koncernov. Bez fleetu by skodovka bola uplne v p....... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
13
27. 11. 2009 03:04
Re: zase sa klamete !!!!
Vidíš všechny ty auta v tabulce pod YETIm? Proč si ty fimy kupují zrovna YETIho? Čím to bude? Je úplně jedno, že je to fleet, zrovna tak tyto firmy můžou koupit jiné auto, ale chtějí YETIho tak ho mají. A nikdo nelže ;-) Vidíš někde v titulku nebo v textu, že ty prodeje jsou jen od běžné populace? Prostě prodalo se tolik YETÍků a je právem první. :yes: Jo a mimochodem řeč je tu o Českém trhu, takže Slovenský fleet sem netahej.

Důležité je se zamyslet proč firmy chtějí tohle auto. ;-)
27. 11. 2009 06:26
Re: zase sa klamete !!!!
Hele, ja jsem zazil situaci u asijskych aut ve firme, vyskytl se nasledkem drobne kolize problem u vozu a vuz musel byt na nekolik mesicu odstaven, protoze doslo k poskozeni nestandartniho a ne prilis bezne dodavaneho dilu a opravarenska firma nebyla stavu temer 5 mesicu zajistit dil!!! Takze asijske auto si do firmy koupi opravdu pouze nesvepravny magor! ;-)
Jo jinak k Yetimu konecne prvni poradna Skoda se vsim vsudy a bez kompromisu a bylo by smutne kdyby se v cechach neprodavala! :yes:
Ono jenom kdyz kazdy dealer Skody postavi 1ks na znacky, to je panecku prodej! ;-)
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:28
Re: zase sa klamete !!!!
jistě i to něco znamená :-)
ono na značky už je vklastně prodaný auto, registrovaný:-)
ale to právě je ten důvod, proč našinci, berou radši do firem škodovky a nebo kdyžtak něco evropskýho protože u škodovky nebdue problém ten díl mít deruhej den nebo do týdne... zato z Asie?
neregistrovaný "Tento"
27. 11. 2009 06:37
Re: zase sa klamete !!!!
Trošku je to zauzlenejšie. V ČR sa bude do fleetov kupovať vždy Škoda. Má totiž na českom trhu vysokú odpredajnú hodnotu, ako jazdenka. Má výborne pokrytú servisnú sieť a v neposlednom rade má výborný manažment zameraný na predaj pre vozové parky firiem. Veľké firmy sa síce sťažujú, že je český trh preškodovkovaný, ale stále sa najlepšie predávajú po použití a dajú sa lacno kúpiť (Škodovky majú vysokú cenu len pre fyzické osoby) Veľká firma, ktorá nakúpi desiatky, alebo stovky áut, môže v pohode dosiahnuť aj 20, 25, až 30 % zľavy v závislosti od modelu. Veľké fleety to majú dobre zrátané. Nekupujú Škodu kvôli extra kvalite oproti konkurencii, alebo z vlastenectva, ale z finančných dôvodov. Treba však Škode uznať, že sa na kvalitu firmy nesťažujú a dobre odoláva neľudskému zaobchádzaniu zamestnacov firiem. Kým nebude mať iná automobilka podobnú servisnú sieť, ako Škoda, tak sa len veľmi ťažko presadí výraznejšie. Niektoré firmy to skúsili s francúzmi ale sa z kvalitatívnych dôvodov vrátili ku Škode (nahlas nadávali takmer výlučne na neslávne známy P 307). Ver tomu, že viem o čom hovorím.
27. 11. 2009 08:10
Re: zase sa klamete !!!!
a taky ford a VW apod.
neregistrovaný "Tento"
27. 11. 2009 11:48
Re: zase sa klamete !!!!
Áno, sú populárne aj tieto vozítka, ale Fabia 1,2 HTP, nemá konkurenciu vo firmách. Berú si ich väčšie aj menšie a škodovka sa vždy najlepšie - najrýchlejšie predá s dobrou zostatkovou hodnotou. Toto mi potvrdili viaceré veľké podniky z ČR. Je to zaujímavé, ale každý trh sa trochu odlišuje. V SR je to podobné ako v ČR, ale napr. v Poľsku majú najlepšiu zostatkovú hodnotu Toyoty. Firmy si však vyberajú aj podľa servisnej siete. V Poľsku neviem ako, ale tu v SR je servisná sieť Toyota, len ako tak postačujúca. Pre lokálne firmy vo väčších mestách ok. Ale pre také, ktoré majú autá rozťahané po Slovenskom vidieku to nie je alternatíva.
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:35
Re: zase sa klamete !!!!
no právě, škodovka je jen průměrná evvropská automobilka, ale to je právě to, její auta sice nejsou o nic lepší, než jiná, nejsou však ani horší. A nějaká kvalita tam asi bude, když se o ní pořád mluví a naiopak u Francouzů pořád se nadává a to aj u modelů, který ale jsou výrazným krokem u nich dopředu, jmenovitě Clio 3, P 307, to jsou od těch výrobců všecko auta o úroveň výše, než jejich předchůdci a vidíš, sám řkáš, pořád to není onom, i když se to pořád zkouší:-)
škodovka má výhodu právě v rtom, jak dokáže firmám při velkoodběru udělat cenu, tím, jakou má jak říkáš dostupnou servisní síť (ceny ND nejsou levný jak se pořád říká, dá se říct, že jsou stejný jako jinde, ale přece jen některý věci, když vemeš u škodovky originál, tak za tu cenu máš na kosočtverec jen neoriginál) ford a hyundai ale maj často ND levnější.
ale ta dostupná servisní síť a to, že oprava a dodání dílu netrová půl roku, jak u nějakýho východu, to je to, proč firmy upřednostňujou škodovku, cenová a servisní praktičnsot. tohle se musí nechat, tohle maj ve škodovce dobře zmáknutý, orientaci na firmy :yes:
27. 11. 2009 11:55
Re: zase sa klamete !!!!
Trochu podržím Yetimu stranu, vyhráva vo výbere, keď si ľudia vo firmách môžu vybrať auto z koncernu do určitej sumy (čo je skutočne najčastejší prípad)...
Takže pozícia v rámci koncernu, čo sa fleetov týka, rozhodne dobrá.
Inak objektívne vzaté, predaje sú predaje, bez ohľadu na to, či si to auto ako služobné tí ľudia vziať chcú, alebo "musia".
27. 11. 2009 12:09
Re: zase sa klamete !!!!
Někde jsem kdysi dávno četl statistiku nově koupených vozů a vyjádřené podíly, kolik procent připadne na soukromý nákup a kolik na firemní. A jak to dopadlo? Více než polovina nových vozů se prodá firmám.
27. 11. 2009 14:44
Re: zase sa klamete !!!!
Môže byť. Ale myslím, že sú veľké rozdiely medzi značkami, najmä v závislosti na krajine. Že u nás vo flotilách silne prevláda koncern VW je bez pochýb. Ale koniec-koncov je to jedno. Počítajú sa proste predané kusy, a rátalo by sa aj to, keby celú produkciu kúpila konkurencia a dala zošrotovať... >:D
27. 11. 2009 08:07
Re: zase sa klamete !!!!
no tak to snad všichni NE??? To je snad jasný...nechapu, že se nad tim může někdo pozastavit...ostatní výrobci to mají stejně..ford, VW
27. 11. 2009 08:48
Re: zase sa klamete !!!!
To same muzes rict o Passatu! ;-)
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 09:19
Re: zase sa klamete !!!!
Á nazi mišák se tu pravidelně zjevuje, aby nám srazil národní hřebínek. Bez toho bych asi neusnul >:D
27. 11. 2009 07:05
zvyk železná košile
Myslím, že prodeje Škodovky jsou dost ovlivněné tím, že češi jsou prostě zvyklí Škodovky kupovat - ať vyrobí cokoliv.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - pelikoš
27. 11. 2009 07:08
Re: zvyk železná košile
taky to tak vidím-bohužel...jinak jéty je jenom bouře ve sklenici vody ;-)
27. 11. 2009 07:10
Re: zvyk železná košile
Kdykoliv jindy bych s tebou souhlasil, ale dnes ne :-) Yeti je dobré auto a po dlouhé době dobře vypadající Škodovka. Myslím že i cena je na Škodovku dobrá a základní motor taky není špatný.
27. 11. 2009 07:22
Re: zvyk železná košile
Myslelk jsem to všeobecně né konkrétně o Yetim.
27. 11. 2009 08:13
Re: zvyk železná košile
no já moc nesouhlasim, muj názor je ten, že to je absolutně nepovedené auto a vzhledově mi to auto nemá co nabídnout.. a popravdě nechápu ty lidi co ho koupí, ale každýmu se líbí něco jinýho.. ;) jinak (teď nevim jestli se nemýlim) jestli je základní motor ta přeplňovaná dvanácka, tak nevim co je na tom tak dobrýho...
27. 11. 2009 08:47
Re: zvyk železná košile
Odpovídající výkon motoru 1,6 ale s nižší sazbou povinného ručení a určitě je to lepší volba než HTP nebo obstarožní 1,4 od VW ;-)
27. 11. 2009 09:23
Re: zvyk železná košile
ano, mezi takovými motory to je jistě asi ta nej volba.. každopádně.. na hmotnost auta (samotného nebo i naloženého) je ten motor "prcek", při živější jízdě spolkne bezproblému to co jeho větší bráškové..
vim jak žere přeplňovaná "čtrnáctka" (z vlastní zkušenosti), takže jak asi bude papat tohle.. ;-)
27. 11. 2009 09:40
Re: zvyk železná košile
O tom že bude žrát nepochybuju. Maloobjemový turbo benzíny jsou obecně rozežraný. Měl jsem tu čest s 1,4 TCE ve Scenicu... jede to hezky ale... >:D
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:40
Re: zvyk železná košile
když vo tom to je, výkonově je to jako šestnáctka a když s ní budeš chtít stejný závodění, tak to bude žrát jako šestnáctka, co je na tom k nepochopení? Je to prostě moderní náhrada za zastaralý motor 1.6..., nízký povinný ručení a kdo nebude závodit, ten i narozdíl od 1.6 ušetří:-) a nadruhou stranu výkonový rezerva se mu narozdíl od atmosferický jednadvojky bude sakra hodit:-)
Avatar - miromen
27. 11. 2009 16:54
Re: zvyk železná košile
Jsi si jisty tou spotřebou oproti atmosfeře ? Pokud ano myliš se.
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 23:59
Re: zvyk železná košile
podle toho v jakým slyslu;) >:D ;-)
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 09:22
Re: zvyk železná košile
No jo, jenže škodovka nežije z českýho trhu, nějak si nám prostě zvykli i Němci, Rakušáci, Poláci, Angličani, Číňani... ČR je pro škodu sice důležitý, ale minoritní trh!
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:42
Re: zvyk železná košile
přesně tak z toho důvodu :yes: za to, že pochopili, že orientace na český trh, který byl pokřivený a pmalu se narovnává a škodovka opouští zde ty podíly, který tu mívala, což je přirozený, a že e začali orientovat na expanzi jene na západě v englii, ale taky čína, Rusko, Austrálie:-)
27. 11. 2009 10:53
Re: zvyk železná košile
Český trh obnáší ročně cca 200.000 prodaných aut a z toho je cca 60.000 vozů značky Škoda, tedy skoro třetina. Škoda vyrobí 600.000 aut a na trhu v ČR tak umístí 10% své produkce.
Už si začinají zvykat i v zahraničí, nemyslíš!?
27. 11. 2009 22:23
Re: zvyk železná košile
Nesouhlasím - prostě je třeba si přiznat, že Škodovka dnes dělá kvalitní a spolehlivá auta. Tak na co kupovat to samé za víc peněz!? Co se týče nabídky na trhu - poměr nabízené kvality/cena = Škodovka pořád jednoznačně vyhrává. :yes:
Avatar - chlapecx
28. 11. 2009 00:02
Re: zvyk železná košile
je to tak, takový clio se proti fabii jeví jako levnější, ještě tě omráčej tím, ajk ti daj 10 000,- slevu a dalších 20 000,- na leasing:-)
jo tak když sme to dovybavili na stejnou úroveň, a spočítali podobný leasingový nabídky zpětně, nakolik se tovlastně přeplatí, tak krásný bylo, jak i přes tu "slevu 30 000,- vyšlo clio ještě o dalších 30 000,- dráž:-) jak Fobie:-)
a prdejce v Citroënu nám to řekl jasně: Každá "sleva" se někde zaplatí:-)
Avatar - miromen
28. 11. 2009 07:34
Re: zvyk železná košile
Pokud to neni ironie tak větši schadepropagande už nešla napsat.
27. 11. 2009 08:10
nyní spontáně
Musím říct, že poprvé jsem mohl u modely Škody být tak nějak spontáně nadšen. U všech předešlích modelů jsem vždy čistě pro sebe hodnotil klasickým líbí/nelíbí, popř. si "upravil" názor časem, dle vývoje konkurentů a nových modelů a také toho, jak která Škodovka "zdomácněla" v provozu. I pohled stejným okem se mění dle okolí. V této souvislosti musím zmínit Fabii II, která mě opravdu nepřitahovala, ale nyní se pro mne "konečně" stala "nekonfliktním" objektem na silnicích. Nikdy jsem nepochyboval o tom, co Škoda nabízí, ať už v oblasti zpracování, možnostech volby a konfigurace atd...
U Yetiho mám ale hned od počátku pocit skoro nadšení a také pocit, že prostě tohle je "ono".
Ať už jsou prodejní čísla fleetová, nebo soukromá, i někdo další si myslí, že to je "ono" a dle počtů ta skupina lidí nebude uplně malá.
Sám jsem zvědav, jak budou za rok vypadat čísla evropská, ale mám takové tušení, že v Boleslavi se o práci bát nemusí. V době automobilové "krize"... tleskám Škoda.
Rozbalit vlákno
16
27. 11. 2009 08:40
Re: nyní spontáně
:yes: Přesně tak a kdo píše že to je nepovedené auto, tak soudí asi jen podle svho vkusu a vživotě se sním nesetkal
27. 11. 2009 08:51
Re: nyní spontáně
Auto je to super a pohodlne, ale jen pokud sedis ve predu! Ta prkena lavice v zadu me bohuzel nebere !
27. 11. 2009 10:02
Re: nyní spontáně
Já jsem si až dosud myslel, že jsou tam oddělené sedačky (které se nota bene dají samostatně vyjmout) a když jsem si to auto prohlížel tak to tak bylo. Seděl jsi vůbec v Yeti?
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:50
Re: nyní spontáně
na druhou stranu i ve Fabii je lepší sedět vepředu, tak se sedí dostatečně pohodlně:-)
zatímco vzadu sedíš na kole a jak to má tvrdej podvozek, tak si tvůj zadek dsotatečně užívá., zvlášť na těch širokejch 15ctkách, co má ambiente 195/55, to fakt kalsický čtrnáctky 175/65 jsou nejen komfortnější ale i nekladou při jízdě takvoej odpor:-)
neregistrovaný "kubiii"
27. 11. 2009 17:34
Re: nyní spontáně
Zase na těch patnáctkách to sedí jak v papučích :yes: (mám zkušenost s FI Combi), čtrnáctky jsou 185/65, ale to je detail.
Avatar - chlapecx
28. 11. 2009 00:03
Re: nyní spontáně
jo to je fakt:-) sedí to na nich líp, ale ty rázy od kol sou tvrdší:(
Avatar - www.skodaoctavia.cz
28. 11. 2009 16:01
Re: nyní spontáně
Myslím, že se můžeme shodnout, když řekneme, že u většiny aut je pohodlnější sedět vepředu- ;-)
Avatar - jazva
27. 11. 2009 09:01
Re: nyní spontáně
Mohol by si mi vysvetliť, ako inak sa dá čokoľvek posudzovať, ako podľa vlastného vkusu????????? To ako si mám na posudzovanie auta(dosaď si čokoľvek) zobrať napr. susedov vkus a podľa neho posudzovať...
Avatar - T613
27. 11. 2009 09:19
Re: nyní spontáně
Jazva klííd, tobě raz prdne cévka >:D
Avatar - jazva
27. 11. 2009 09:34
Re: nyní spontáně
potom budem chodiť v noci strašiť "inteligentov" ako ten vyššie... >:-[]
Avatar - iudex
27. 11. 2009 10:01
Re: nyní spontáně
Pridávam sa názoru, ze Yeti je prvá Skodovka, dizajn ktorej ma v nicom neirituje, niet nic, co by som chcel menit, vskutku vydarené auto bez kompromisov vo výzore. Ak píses, to je konecne "ono".
Samozrejme ani toto auto nie je dokonalé, sú tu urcité funkcné ci technické detaily, ktoré trochu vadia (malý batozinový priestor, ktorému 410 litrov napocítali snád aj v priestore zadných ziaroviek, subjektívne ale na úrovni Golfu s 350 l; trosku plochá lavica vzadu s prílis vzpriameným posedom), avsak co do výzoru niet co vycítat. A pouzitá technika je spicková, ci uz základný TSI ci najsilnejsí CR 4WD.
P.S. Na rozdiel od Teba sa pre mna Fabia II dodnes nestala nekonfliktnou a neprijmem ju nikdy.
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:48
Re: nyní spontáně
na fabii II sne si po těch skoro 3 letech, krerý to na jaře budou, už docela zvykli:-)
škarohlídi tehdy říkali jak se ten hnus nebude prodávat. pravda je taková, že cesta do 30 km vzdáleného krajského města, znamená, že jich 20 napočítáš cestou tam a 20 cestou zpátky a to zase jinou trasou, aby si někdo nemyslel, že pořítám ty samý zaparkovaný na těch samých místech ;-\ ;-)
uvgidíme, zda facelift to zlepší nebo spíš ještě zhorší, u octavie se říká, že je horší, jo, nejni tak strohá, což k ní sedělo elegantně, ty protažens¨ný světlomety jsou přehnaný, ale vyloženej hnus to není:-) nová maska se docela povedla.

cose týká Krize, tak škoda to zvládla na výbornou, šrotovné jí pomohl v Německu a u nás msueli zlevnit, což je taky dobré. Už ale jde nenápadně zas horo:-)asi je pomalu po krizi.-)
Avatar - miromen
27. 11. 2009 17:02
Re: nyní spontáně
Jo fabie se prodavaji jak housky na kramě. Ty jsi nějaka mutace GTIho specialujizici se na sekci ŠKODA ?

[odkaz]
Avatar - chlapecx
28. 11. 2009 00:06
Re: nyní spontáně
skvělej argument, ale už jsi opomněl dodat, že výroba byla díky šrotovnýmu v Německu 1200 a teďka je to 1000, což je pořád víc, než před krizí, kdy se těch aut vyrábělo denně cca 800, čili ta výroba ještě klesne, neboj :-) takže co pořádný arguemnty?

a pořád ni tím neodpovídáš na to, proč ten hnus se vůbec v takovým objemu., v jakým se kupuje, proč se v něm kupuje, když je totakovej hnus?:-)Proč těch hnusů na těch silnicích tolik potkávám?:-)
Avatar - miromen
28. 11. 2009 07:57
Re: nyní spontáně
To že fabie vypada jak vypada je všeobecna znamost kterou si bohužel pan karikaturista ktery tento "skvost" navrhoval bude ještě dlouho vyčitat. To že ty skvosty vidiš na každem rohu si vyřiď sam se sebou neboť v MB se od roku 2007 ptaji proč ne vic.
Avatar - Tomas_2002
27. 11. 2009 10:52
Nástup
Tak to je nástup jako řemen. Přijít do nového trhu, kde je již konkurence poměrně rozvinutá a hned zavládnout s 30% v segmentu. To se jen tak někomu nepovede :yes:

Král malých SUV je zde ! Desátky skládejte vedle trůnu ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - chlapecx
27. 11. 2009 16:52
Re: Nástup
obávámse, že tohle GTI jen tak netrumfne:-)líp by to snad ani říct nedokázal:-)
27. 11. 2009 17:35
Re: Nástup
Jo, napsal to výborně :-)
27. 11. 2009 17:33
YETUAN
Vezmeme-li to odspodu, zažijeme nebeskou radost. Naše škodovka dokázala stvořit kompaktní esuvečko Evropy. Kdo ho má, jásá, kdo ho nemá, jást by chtěl. Popravdě napišme, že jestli se něco Škodě povedlo (v karoserii, ve stylu, v kokpitu, v motorech) pak je to nepochgybně právě aktální YETI.

Zaslouženě nejlepší. Ovšem letošní rok tu vyhraje nejspíše TIGI. V příštím roce to je jasné - Škoda: nejprodávanější subkompakt, kompakt, střední a SUV. Do toho Roomster a zkus najít jednu chybičku na tvorbě modelového portfolia Škody. Z doslova ničeho na zenit Evropy během 15 let. Zkus to, máš stejnou šanci.

Ve velkých jde o velké prachy. A tak to má být. Na silnici je pak jasno. Co vybrat? Stále fantastický VW TOUAREG, MERCEDES-BENZ GL a VOLVO CX90, to jsou tři mušketýři jak mají být. D´Artagnan je samozřejmě BMW X5...

Číslem měsíce je číslo... 6 - Lada NIVA 8-s Neví někdo, čím jezdí rudoposlanci? Že by?

P.S. Koukám do všech tří tabulek... vyrábí fiat ještě vůbec auta?
Rozbalit vlákno
38
Avatar - T613
27. 11. 2009 17:44
Re: YETUAN
Lada Niva má velmi dobrou průchodnost terénem. To je čistě pracovní stroj.
neregistrovaný "507--"
27. 11. 2009 17:54
Re: YETUAN
Úprimne, než Ladu, to tam pôjdem na bicykli. ;-)
Je to síce pracovný stroj, ale neviem, či je toto auto,ktoré je výhodne si dnes kúpiť.
Avatar - T613
27. 11. 2009 18:15
Re: YETUAN
vynikající průchodivost, nízká cena, lehká opravitelnost, levné náhradní díly. A že to má spartánský interiér? Tož aspoň ti nevadí boty od bahna a smrad z divočáka.
Jinak ano, než Nivu na silnici, tak to to kolo vyjde na stejno :-)
27. 11. 2009 18:05
Re: YETUAN
Tenhle slogan by tu měl opodstatnění naposledy tak někdy v roce 1989. Přece nechceš tvrdit, že na světě nikdo jiný nepřišel na to, jaké auto potřebuje lesní správa...
Avatar - T613
27. 11. 2009 18:13
Re: YETUAN
zajdi si na nějaké offroadforum a pak mudruj ;-)
27. 11. 2009 19:48
Re: YETUAN
Jako, že tam najdu tobě podobné diskutéry, kteří ladu považují za ikonu nezpevněných cest? My jsme zde a zde diskuzujeme, tak jak to vnímáš s tou lesní správou? Kdybys byl jejím šéfem, jaká auta bys pořídil, Nivy?
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:01
Re: YETUAN
Prďolko na offroad forech diskutují lidi vyznávající offroad, a jezdící na všem možném i nemožném. A dokáží se tam civilizovaně bavit majitelé H2 s majiteli ARO nebo Nivy. Vím je to nad tvé snobské chápání, ale je to tak. Pro ně je důležité co to auto v terénu umí, a jestli se při pátém přejezdu daného místa nerozpadne.
A co bych koupil? Asi podle toho co by dotyčný dělal. Lada stojí bratru 245tis s DPH. Její de facto jediný konkurent Jimny stojí 380, to je vcelku podstatný rozdíl. Takže pokud by se to týkalo hajného nebo dřevorupce, tak bych bral Nivu. Důvod je jednoduchý. Prostý interiér snadno vyčistíš, a stojí to pár šupů, když se jim to někde podaří opřít. Pokud to bude správce, tak už bych mu pořídil toho Jimnyho.
A ať chceš nebo nechceš, tak Niva je v terénu opravdu dobrá.
27. 11. 2009 20:19
Re: YETUAN
Prďolko, díky za lekci života, musí bejt krásný si na offóru pokecat s majitelem toho ara... zejména když ti v garaži vrčí jedno dvě géčka, viď >:D

Tatro, nepřemlouvej se tu veřejně k tomu, že není nad Nivu. Niva je komunistickej pohrobek, nic víc, nic míň. Jediná výhoda (dá-li se to nazvat výhodou) je to, že stojí málo peněz. Pohon 4x4 a sofistikovaný diferenciál není doména Nivy. Bohužel, naše nedávná hostorie, ta je jediným důvodem, proč se tu vůbec ještě jméno niva skloňuje.
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:27
Re: YETUAN
Nepíši nikde, že není nad Nivu. Píšu, že je v terénu dobrá. Toť vše. Jimny se jí plně vyrovná, interiérem a výbavou Nivu zcela předčí.
S tím snobským uvažováním jsem trefil hřebíček na hlavičku, viď. Ostatně kvůli tomu tě přece zaBANovali na chronomag.cz ;-)
Asi je rozdíl mezi obecnými kecy, a v kecech majitelů, které nezajímá výbava H2 / Nivy, ale co to projede, a v jakém režimu a jak si to auto upravili.
Poznámka na konec: Niva se poměrně úspěšně exportovala do Kanady a například i do Francie (konec konců byla k vidění i v seriálu Žena zákona, kde v ní jezdila hlavní hrdinka).

[odkaz]
27. 11. 2009 20:44
Re: YETUAN
Jeste, ze jsou tu krome nafuku i znalci aut :yes:

Vezmeme-li v uvahu, ze Niva je z roku 1977, pak klobouk dolu. Kazdy clovek s technickym citem a vkusem musi obdivovat praci tehdejsich konstrukteru VAZu. Dodnes boduji auta kopirujici v mnohem jeji design. Ano, treba i Yeti. Protoze v roce 1977 nikdo nic podobneho nedelal, nevybavuju si zadnou lehkou ctyrkolku s nezavislym zavesenim kol (predek) a samonosnou kasorerii. Takze pokud ma Yetik babicku, je jim urcite Niva.

Je uzasne, ze se Niva prodavala pres 20 let na trzich celeho sveta. Off road se ceni krome Lady Nivy take UAZy [odkaz] :yes:
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:50
Re: YETUAN
Tak UAZ je sice tank, ale co jsem slyšel tak je to pro vyznavače SADOMASA. Tedy bavím se o 469, nové Huntery a Patrioty jsou prý zcela o něčem jiném.
Tento rok vyjela Niva s přepracovaným podvozkem (podle majielů Nivy je zcela nový) a lehkým optickým faceliftem. Bohužel interiér prošel jen taky lehkým faceliftem a motor zůstal stejný.
27. 11. 2009 20:52
Re: YETUAN
Nedávno ses tu svěřoval, že sis pořídil Ladu. Já jen pro pořádek... 8-s ;-)

P.S. Tatra za tu tvou první větu spadl že židle... >:D Budete si rozumět. Stejná lokalita zájmu, stejné ikony. Tak... dosvidáňja.
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:56
Re: YETUAN
GTI jaké znáš lehké offroady? Schválně :-)
27. 11. 2009 20:48
Re: YETUAN
S ničím jsi na hlavičku neuhodil, chronomag je (až na pět šest lidí, kteří tam o hodinkách něco ví) vyhrazen mladým klukům, kteří se domnívají, že když si koupí hodinky za pět tisíc, může se jim legitimně zdát o rolexkách :-) Popravdě to tam byl pro mne šok, když jsem si pár příspěvků poprvé přečetl. Můj koeficient 2,22 (ideální velikost hodinek) ten tam vyvolal doslova paniku >:D Taky je tam dost rozhodilo to mé holení zápěstí... já když tam viděl ty fotky braků na chlupatejch zápěstích, zvedal se mi žaludek... :-)

Ale zpět k tomu snobskému pohledu na věc. Snobské se to zdá jen těm v těch "arech" to je zajímavé, viď... Jestli mi tedy dobře rozumíš.

Jinak, doufám znáš úměru jaká platí mezi hloubkou projížděných louží a inteligencí majitele auta? Jo, přesně, nepřímá úměra... ;-)

Tak dojatě čtívej po večerech ty srdcervoucí siciálně konejšivé diskuze na serveru přátel bahna... :-)

P.S. Niva, to je vyloučeno ze své... prapodstaty. Nebreč.
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:51
Re: YETUAN
Nebrečím, blahosklonně se nad tebou usmívám. Ono vyčítat vyznavačům offroadu, že jezdí v terénu může jen .. ty ;-)

Mimochodem ARO bylo ve velkém porovnávacím testu offroadů třetí, hned za prvním Defenderem a druhým G-klasse (vojenská verze).. aha promiň, oni to testovali v terénu, a to se nepočítá :-O

Vysvětlivka pro GTI: terén není polní cesta a louže na silnici
27. 11. 2009 20:54
Re: YETUAN
Já jsem poslední, který by jim to vyčítal... >:D Pouze na rozdíl od tebe mě svět bahna přitahuje asi jako přitažlivost Venuše...
Avatar - T613
27. 11. 2009 20:56
Re: YETUAN
Tak nekomentuj něco o čem nemáš šajna. Pak jsi než za ňoumu ;-)
27. 11. 2009 21:08
Re: YETUAN
Co ty víš, jakou louží jsem projel... Nesmíš se Tatro, na svět dívat vykulenejma vočima. Ber to už trochu taky s nadhledem. Připadáš mi, že po večerech čteš dojatě diskuzní historky hlupáků co skáčou na gumě ze Žďákovského mostu a ty si při tom připadáš jako šerif ve filmu v pravé poledne.

Tvoje postoje k snobům, k off, k ruské produkci jsou tak trochu farizejstvím z nutnosti... A to - upřímně - nemáš snad možná ani zapotřebí.
Avatar - T613
27. 11. 2009 21:14
Re: YETUAN
Nebavím se o off snobech, ale o tvém snobském myšlení. Ty co si nepřečteš v Maximu, tak není.

Ruskou techniku beru tak jak je. Jednoduchou, ale účinnou. Jejich automobily (pro silnice) jsou k smíchu. Ale i zde se to zhoršovalo postupem času. Taková Poběda byla v padesátých letech příznivě hodnocena i v amerických časopisech jako automobil velmi pohodlný (kritizovaný byl slabý motor, malá výbava a dílenské zpracování)
Postoj blahosklonného úsměvu nebo výsměchu se ovšem nedá aplikovat na jejich nákladní auta a offroady. A už vůbec ne na vojenskou techniku.
27. 11. 2009 21:42
Re: YETUAN
U Maxima jsem byl na večeři, četl jsem tam ovšem jen jídelní lístek...

Jo, zejména té vojenské trechnice bych se zde, v této kotlině nevysmíval... 8-s snad tušíš z jakých důvodů...
Avatar - T613
27. 11. 2009 21:44
Re: YETUAN
Čekal jsem kdy stočíš řeč někam jinam. Tvůj standardní únikový manévr ;-)
Mimochodem neodpověděl jsi mi jaké lehké off-roady znáš, když tak Nivu kritizuješ.
27. 11. 2009 21:54
Re: YETUAN
Klasický tatrovácký úhybný manévr, neví kam dál v diskuzi, napadne kolegu, že neví kam dál. Běž vyvenčit psa, to ti pročistí závit.
Avatar - T613
27. 11. 2009 22:11
Re: YETUAN
Nezodpověděls otázku.. již podruhé, což znamená, že odpověď neznáš, díky.
27. 11. 2009 21:19
Re: YETUAN
Chlape, nedavno jsem si na tebe vzpomnel. Kdysi jsi tu psal o tom, ze vsichni uspesni lide maji dobra luxusni auta, protoze jezdit levnym, malym, uspornym autem je vyhrazeno neuspesnym. Jako priklad jsi daval k dobru, jestli si myslime, ze docent Pafko telefonuje do nemocnice, aby odlozili operaci, ze se mu na Karlaku zasukoval retez od trikolky.

Nedavno otevru noviny, tam clanek o doc. Pafkovi. Na fotce Pafko na kole s textem, ze tak jezdi denne do motolske nemocnice. Dost me to pobavilo. Pafko :yes:
27. 11. 2009 21:39
Re: YETUAN
No, to jsou přesně ty články, které takoví jako ty potřebují číst. Akorát jim vůbec nerozumí >:D Ale klid, spi dál. V životě je to tak, že ti úspěšní šlapou chodník a nýmandi sedlaj raketoplány.

P.S. Možná ses měl pana profesora zeptat, co stálo to kolo. Ale opatrně, aby ti nemusel pak dávat umělé dýchání >:D ;-)

P.P.S. Tu historku s majitelem Ikei znáš? Ta tu svého času slavila úspěchy.
28. 11. 2009 01:32
Re: YETUAN
S tím kolem jseš trochu mimo, jezdí stejné jako p. Grygar / Favorit /. Ale to ty stejně asi nepochopíš. Testů a recenzí už dneska moc nenajdeš a s lidmi co neví na čem jezdit se člověk tvého formátu asi bavit nebude. Proto ti ani nepomůže jejich osobní zkušenost.
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 22:46
Re: YETUAN
Nezklamu Tě.
Podle GTIho kritérií ( on za ně nemůže, vyplývají z jeho sociální izolace) je Pafko skutečně socka.
Možná, že kolo si už koupil nový, ale ještě před pěti roky jezdil do práce na třikrát amortizovaným Favoritu.
Vzhledem k tomu, že mu táhne na sedmdesát, a že je placenej podle tabulek ( i když má pravda k běžnýmu ještě školskej příjem), na S-klasse už to sotva dotáhne.
27. 11. 2009 23:07
Re: YETUAN
Ty zase nemůžeš za svou sociální tmu. Jednak mi tu nestrkej do úst úvahy, které tu neprezentuji, jednak když už jsme u toho, nechodil náhodou také pan profesor do práce ve vietnamkách. Já, že by se ti s tím určitě lépe usínalo...
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 23:10
Re: YETUAN
Jo, ještě jsem zapoměl na publikační činnost a nějaký prachy od firem za přednášky. To abys měl aspoň rámcovou představu, čím se profesor medicíny živí.
27. 11. 2009 23:14
Re: YETUAN
Co sis tím chtěl říct?
27. 11. 2009 23:20
Re: YETUAN
Na to ty nikdy neprijdes >:D
neregistrovaný "Kyle"
28. 11. 2009 08:51
Re: YETUAN
Ale přijde, GTI není zas tak natvrdlej. Dobře ví, že plat profesora Pafka zdaleka nedosahuje platu chirurgickýho senior house officera ( fellow na začátku tréninku) v GB, takže si sotva může se svýho platu cca 60000 čekokreditů netto vyskakovat na nějaký libovky, v kterých si v tomhle státě vozej zadky společensky úspěšní majitelé heren. V nejlepším případě bych to viděl na Passata.
neregistrovaný "507--"
27. 11. 2009 17:53
Re: YETUAN
FIAT 500 versus ŠKODA ??
Prepáč, ale dnes ten komentár k Fiatu neberiem, hoci je fakt pravda, že absencia SUV je úbohosť.
P.S.: BRAVO ČESI, viete, čo si vybrať. Yeti mi urobil radosť.Nijaký Tiguan, CR-V, Quasqai Kuga... pre Slovákov a Čechov jedine YETI.
27. 11. 2009 18:07
Re: YETUAN
Ten komentář tam, to ovšem také není žádná pohádka... čistoskvoucí pravda silnic.

Jo, YETI je trefa :yes:
27. 11. 2009 18:25
Re: YETUAN
V jednoduchosti je krása. Obkreslit tvar pohorky, vpředu se nechat inspirovat tím hezčím z historie a máme tu příjemné univerzální auto. Nezbejvá nic víc než poblapřát Škodě a divit se že na to někdo nepřišel dřív:)
27. 11. 2009 19:49
Re: YETUAN
:-) Yeti má velmi čisté tvary.
neregistrovaný "menjilat pantatku"
27. 11. 2009 21:56
Re: YETUAN
Lada Niva je v podstatě takový kult východní Evropy. Jednak ve své době jediný relativně v "obchodě" dostupný stroj 4x4 a v dnešní době je to do terénu nejzábavnější prostředek, protože vzhledem k ceně oproti konkurenci se může nechat zapadlý v lese, jako obal od tatranky.
Avatar - petrumr
27. 11. 2009 20:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
27. 11. 2009 20:11
Re: rám z nerezu
asi by to vypadalo příliš komicky na to disproporčním tvaru,tak od toho upustili :-!
Avatar - petrumr
27. 11. 2009 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
27. 11. 2009 22:27
Yetti a Chodúr
...i když si v tomto případě myslím, že prodeje vyšvihla povinná registrace autosalonů a možná nějaká firma, tak je fakt to, že to je jen začátek.... Yetti je takový frája....Takový Martin Chodúr - na nic si nehraje a umí. Není to žádný krasavec, ale má charisma. Za mě Yetti i Chodúr 1*. Je to prostě Yetti... za mě :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Tiguan, byť míří do jiných vod, je taková naleštěnější plechovka...
Rozbalit vlákno
3
27. 11. 2009 22:34
Re: Yetti a Chodúr
Trefa. I s Chodurem :yes:
neregistrovaný "menjilat pantatku"
27. 11. 2009 22:41
Re: Yetti a Chodúr
Povinná registrace proběhla už dávno a Tom Chodůr je takovvý špičkový "suchařípa".
Avatar - Tomas_2002
28. 11. 2009 10:51
Re: Yetti a Chodúr
Autosalony předváděcí vozy neregistrují.
neregistrovaný "Kyle"
27. 11. 2009 23:03
Stačilo říct, že vám prostě chutná
Je to fakt trefa do černého. Jede, a nejen tady. Před 14 dny jsem byl na lyžích v Korutanech, a už v něm pod kopec přifrčel nejeden Rakušan. Škůdce se podařilo vyplnit ne díru, ale skulinu na trhu. Jediným "vizuálně-koncepčním" konkurentem byl starej Forester, a s tím už je bohužel ámen.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "VLs"
29. 11. 2009 21:41
Doplnění statistiky
Kategorie 4x4 (10.09/1÷10.09)
Škoda YETI 206/649ks
Nissan QASHQAI 18/148ks (?!?)
Volkswagen TIGUAN 102/837ks
Ford KUGA 50/364ks
Honda CR-V 70/694ks

Nissan QASHQAI se tedy v současnosti prodává skoro jen jako "předokolka". Obdobný osud se dá s novými modely očekávat i u Škoda YETI.
U obou aut tedy bude značně klesat cena modelů 4x4 v následném prodeji (u YETIho i patně vybavenějších verzí).
Rozbalit vlákno
0