Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes otevírá dva dálniční úseky z Bělotína přes Hladké Životice do Bílovce. Oficiálně je tak třetí největší město Česka Ostrava napojeno na dálniční síť.
Asi panu řediteli stoupla sláva a šampaňské do hlavy. Dálnice totiž uleví spojení na Frýdek-Místek velmi nevýrazně. Mezi Bělotínem a Ostravou vždy existovaly i jiné, často kratší trasy, než přes FM. Ani tranzit do Polska se tolik nepřesune. D1 končí před hranicemi u Bohumína v poli a stejně bude pokračovat na Katovice, kdežto z FM se pokračuje hlavně na Krakov. Obyvatelé FM by raději vyměnili D1 za obchvat, ale za 20 let se určitě dalo stihnout obojí.
Nedávno jsem přes FM jel, jak člověk sjede u Příboru z čtyřproudovky, tak se cesta začne neuvěřitelne táhnout. Samá padesátky, kopce, policajti. A přitom je to kousíček, co mohli dostavět, to by bylo možno už dávno dojet po čtyřproudovce do OV.
Blázne, kdo by se zajímal o stavbu nějakého kousíčku? Stejně tak nebyl zájem o stavbu kousíčku z dálnice u Břeclavi k rakouským hranicím. Malý kousíček, málo peněz, malé úplatky, malé provize.
A kam by to z té Břeclavi dál vedlo? V Rakousku vede hlavní tah na Mikulov. Tam je to jasně daný (jen fanatici z EPS to nechápu, že silnice musí někam vést)
Jenže historie toho je trochu jiná. Tah přes Mikulov vede od pradávna, ale není to dálnice. Rakousku bylo jedno, kudy dálnici povedou, čekali na naše rozhodnutí. Nám to tak jedno nebylo, a proto jsme si vybrali možnost horší, ale zato dražší. Je snad u nás ještě někdo, kdo nechápe proč?
Mně to je jedno, faktem je že dálnice na Pohořelice je slušná a i dneska je spojení až do Mikulova v pohodě a po kvalitní cestě mimo obce. Po D2 jede jen ten, kdo musí, to rozhodně neníá chlouba české dálniční sítě a před napojením do Rakouska by se musela určitě rekonstruovat, né-li zároveň rozšiřovat. Navíc cesta přes Mikulov je kratší.
Tam už se staví, takže je to tam fakt mizerný. Kdo cestu trochu zná po staru, tak rozhodně vydělá tím, že nepojede podle šipek po dokončených kousích dálnice, ale zůstane na "staré" cestě skrz rakouský vesničky, kudy už nic nejezdí. Ale to se snad brzy změní. Jde spíš o to, kdy se začne kopat u nás?
Ta cesta už se stavi ;-) Před Příborem ve směru na Frydek se už stavi jakasi mimourovnová křižovatka. "Tedy silnice na Ostravu ktera ji bude protinat"
Ta cesta bude zaroven obchvat Příbora,Skotnice,Mošnova a dal na Ostravu...
S tím tranzitem je to fakt. Na Katowice se sice dá jet i z Těšína, ale rozdíl je hlavně v tom jak. Z Těšína vede do vnitrozemí Polska čtyřproudovka, zatímco z Bohumína je to docela otřesná přetížená okreska.