Obecně vzato máš pravdu. Cílem automobilky je především postavit auto, které bude zákazník kupovat. Na druhou stranu každá značka má (nebo by alespoň měla mít) určitý charakter, který spoluvytváří image, i kdyby to mělo být za cenu jistých drobných ústupků většinovému vkusu. A přestože Honda je spíše značka populace středního věku, Civic je model, který by měl oslovovat mladší zákazníky, než činí věkový průměr klientely celého modelového mixu.
To je ale jen jeden aspekt - Civic má zjevně i problémy, které nesouvisí s jeho orientací. Nijak úchvatná dynamika je dokonce v rozporu s dlouholetou filozofií značky a pak tu jsou hlediska, ukazující, že se na spoustu věcí Honda prostě vykašlala, že "to bude stačit" - stačí se podívat do kabiny, zvlášť údajně nijak extra odhlučněné.
Takže je opravdu otázkou, jestli to takto Amíkům "stačí" nebo jestli se Civic prodává proto, že je to Civic. Já bych třeba na základě toho, co jsem o něm četl, koupil Focus a možná i Cruze. Zajímavé je, že Amík ani moc neřeší o dvě úrovně luxusnější kabinu Focusu a víc mu vadí, že je interiér stísněný. Jsou prostě jiní. ;-) Ovšem an druhou stranu na to, že je Focus teď globální model, se asi povedlo vymyslet vcelku slušný kompromis.
Tak auta se dnes kupují-prodávají kapku jinak než dříve.Ingrediencí proč to tak je, je hodně, jak ze strany zákazníka, tak výrobců.Jediné co se nezměnilo je to, že se musí za to auto zaplatit. ;-)
mě hlavně připadá, že vám uniklo, že jde o americkou hodnu civic, která je designově a nejen v tom jiná než evropská. Tato zpráva se týká problémů se zákazníky v americe ne v evropě nebo japonsku. A tahat sem zas Rapida, to už je moc...
Tak drobneho popichnuti neni nikdy dost. Jde o to ze amici byli zvykli oproti Evrope na tvrde plasty a kdyz uz i v emerice chtej ty lepsi tak jestli neni na tom Rapidu neco spatne, ne???
Plasty jsou jedna věc, obecně jde o to, jak dokáže výrobce odhadnout hranici, za kterou už na daném trhu, ve smyslu kvalit předmětného auta, nemůže zajít. Jak se zdá honda tuto hranici s civicem na u.s. trhu prolomila, o škodovku bych se v případě rapidu nebál, bude se prodávat naprosto bez problémů, jinými slovy, škoda zná svůj trh lépe než honda ten americký.
Skoda vi, ze ty jeji lowendy kupuji vetsinou lide ze setrvacnosti, bez znalosti nabidky trhu, pomalu prizpusobivy, kterym kdyz se to dobre poda budou spokojeni s cimkoli. V servisu jim pak staci nakukat, ze se to sype vsude stejne a zakaznik je spokojen, ze vlastne koupil supr vyrobek.
Emericky Civic vznikal okolo krizoveho roku 2009, kdy se dalo tezko odhadnou jak bude krize probihat a Honda spravne zasetrila, ikdyz dnes se to muze zdat opacne. O spatne znalosti emerickeho trhu nemuze byt rec, to by nepatrila Honda uz nekolik let na spicku v prodejich.
Hele, já nevím... nedávno jsem byl dost v šoku když jsem zjistil, že nejvíce aut v USA vyrobí... Honda. To je pro značku mimo svůj domovský trh fantastický úspěch. Se Civicem to tentokrát asi úplně nevyšlo, ale jinak bych byl opatrný.
Já říkám pořád, že hodnotit cizí trhy je ožehavé. Mluví se tu o problémech Civicu, nicméně Civic je za 1-9/2012 s 234.029ks šesté nejprodávanější auto (Ford F, Camry, Silverado, Accord, Altima, Civic). Jeho největším konkurentem je z amerických značek Focus, který hodně roste, nicméně se 186.686 ks poměrně dost zaostává.
Chapu proste kdyz nekdo prodava na volnym trhu od roku placnu roku 75,80 je to pro poznani zakazniku mene nez kdyz nam tu do konce totace v roce 89 nekdo vnucuje verky pochybne techniky a kvalitu. Chapu ze proste staci navazat, prevrtat starou 1000 a pribastlit peknej kufr a poznani trhu je dokonano ;-\
Vím, viděl sem to, jenže HOnda má pouze 3 klíčové modely - Accord, ciciv a CR-V.
Za zmínku stojí ještě Odyssey, ovšem tu do země pravidelně zašlapává trio Town and country/Caravan/Routan, což je v USA neprodávanější trio (defakto jeden vůz jen mírně odlišný)
Ostatní modely Hondy už sou daleko.....
Dřív bývala Honda 4tá, ale přeskočil jí Chrysler, Hondě chybí zejména prodejní čísla pickupů, které má americká trojka a širší modlové portfolio, které má toyota.
Baryku, ty působíš dojmem, že všechno víš, všechno znáš a všude jsi byl dvakrát. Asi hlavně proto, že po tobě ty bludy nikdo nechce kontrolovat.
"Za zmínku stojí ještě Odyssey, ovšem tu do země pravidelně zašlapává trio Town and country/Caravan/Routan" - to jsou věci. Ano, nejprodávanější je letos Grand Caravan se 108.000, překvapivě druhá je chudinka do země zašlapaná Honda Odyssey s 98.000 a třetí je Chrysler s 88.000. A úplně nejvíc na Ody šlape Routan s osmi tisíci. 8-s Celkově je Ody 31. a tenhle okrajový model se prodává lépe, než stěžejní vozy jiných značek, jako například Mazda 3, VW Passat, BMW 3 nebo Subaru Impreza a Legacy Outback. Prostě lůzr.
No a pak bychom tu ještě měli Hondu Pilot. Škoda mluvit, tu si koupilo jen 85.000 zoufalců, 42. místo celkově, naprosto zanedbatelné počty. Jejda, to ale znamená, že i těch se prodalo více, než aut ze seznamu výše, s výjimkou Mazdy 3.
Co by taková Mazda, VW, BMW nebo Subaru dalo za to, mít v portfoliu tyhle vejškrabky. Šašku. :no:
108+88+8=204 tis. Neújspěšnějším výrobcem MPV na severoamerickém trhu je Chrysler Group LLC, výrobní závod Windsor, který vyrábí všechny 3 modely v jedný fabrice. Lepší???
TaC a Caravan z 90% shodné vozy a Routan z 75% shodný auto.
Psal sem že trio TaC/Caravan/Routan kdy jde defakto o jedno a to samé auto pod třemi značkami zašlapavá Odyssey a veškerou další konurenci do země.
Chce to pořádně číst a myslet u toho.
Nepsal sem že 3 modely jako každý jednotlivý model ale 3 modely jako shodná konstrukce. A sjíždí to vše z jedný fabriky - Windsor, Kanada :o))
Že v USA nikdo další nenabízí jeden model pod třema zančkama v týhle kategorii je jejich problém, nikoliv muj nebo Chrysleru.
Ale vůbec ne, naopak, čtu velmi pozorně. Napsals " jenže HOnda má pouze 3 klíčové modely - Accord, ciciv a CR-V. Za zmínku stojí ještě Odyssey, ovšem tu do země pravidelně zašlapává trio Town and country/Caravan/Routan... ....Ostatní modely Hondy už sou daleko."
To jsem jednoduše rozproroval. Ano, Honda má tři modely TOP10, ale to rozhodně neznamená, že jsou ostatní modely marginální. Odyssey se prodá polovina toho, co CR-V. Sto tisíc není ani v Americe zanedbatelné číslo. To, že Chrysler vyrobí svých minivanů jako Honda CR-V má dost daleko k tvrzení, že zašlapávají Ody do země. Když ti tak dobře jde matika, kolik je 204/3? ;-) GM prodá v US cca dvojnásobek toho, co Honda. Ještě nikdy jsem neslyšel je říkat, že Hondu zašlapávají do země. Naopak mají z dnes už domestikovaných Japonců pěkně stažené půlky.
Faktem je, že když nepočítáme legrácky jako je Insight a CR-Z, má Honda v US sedm modelových řad (Fit, Civic, Accord, CR-V, Pilot, Odyssey, Ridgeline) a z toho čtyři jsou ve svých třídách v Top 3, Fit je ve své, byť prodejně zanedbatelné, čtvrtý a Pilot je v první desítce středních SUV (to už se mi dopočítávat nechce). Propadák je tak pouze Ridgeline. Takže nechápu, kam tvé reakce vlastně mířily.
No dyt jo, to sou pro Hondu klíčový modely.
Co je na 50 až 150 místě nneí zajímavý, tam to má konkurence tak obsypaný modely, že se ti protočí panenky.
Asi proto je koncern Honda pátý za GM,Fordem, Toyotou a Chryslerem. A vzádu číhá Nissan a dýchá jim na záda.
Trio TaC/Caravan/Routan se prodá víc než jednou tolik než Oddysey. Tomu já říkám zašlpání, vzledem k tomu že jde o produkt jediné barvy kde je u všech třech modeů stejný základ 75% či víc zminuji tento vůz jako celek, jako 3 modely. Stačí si najít články na us webu - většinou hlásí "Chrysler minivans beats Oddysy and Sienna"
Tvoje dojmy a pocity, kdo co kupuje... Fakta říkají, že honda to s kvalitou civicu přepískla a ani američani zvyklí na plastovou šou, už v roce 2012 civic v této podobě nechtějí. Proto facelift po dvou letech. Až se tohle stane škodovce s rapidem, pak mudruj, já říkám, že nestane. A vo tom to je, odstavce řečí a zdůvodňování proč honda to a ono a že krize jsou k ničemu.
Zakaznici ho tak nechteji, az z toho ma narust prodeju 40% 8-s >:-[]
Souhlasim s tim, ze se nikdy nestane Sade, aby mela pres pristi rok o 40% vetsi prodeje modelu Rapid, jedine snad, ze by z duvodu krize musela snad zavrit na pul roku fabriku ;-)
Sade se hlavne nestane, ze by ji nekdo v mediich pomluvil, ta ma vse slusne placene.
Nevím z čeho jsi schopen dnes říct, že rapid si kupují..., když na trhu ještě reálně není, ale to je jedno, protože to nijak nesouvisí s tím, že honda to přepískla a musí dělat facelift.
Z toho kdo kupuje Fabii. Když samozřejmě odečtu služebáky, že.
Zákazníci Rapidu budou ti, co dřív kupovali Fabii a chtějí větší auto, ale nepotřebují kombík.
Neber si jméno toho kdo už tu není laskavě do huby.
Tvé myšlenkové pochody že kdo měl za totáče během 20ti let 3 auta byl ve straně jsou velmi zajímavé, skoro by to stálo za nějakou analýzu co může vést průměrně itnelrigentního jedince k takovému závěru.
Po xy ti opakuju že nikdo u komunistů nebyl, ale zřejmě máš moc bohatý rodiče, neb ti zakoupili příliš dlouhý vedení, zato slušnému chování tě opoměli naučit.
Proto se projevuješ jak se projevuješ, jako ubohý zamindrákový diskuzní recyklát.Kterýmu když někdo nepochválí jeho báboičku (škodu a vw), tak se vrhne na osobní vypady proti danému jedinci a kope kolem sebe jak 5ti letý fracek co mu nechtěj dát na zmrzlinu.
Jelikož už tady patříš k diskuzně největším *, což jsi předvedl v řadě diskuzí (viz. tvoje kvákání a cenách bytů a zdražování, cenách aut za i skladbě vozového parku za komančů, cenách za komančů obecně - viz. tvoje kecy za kolik jste si koupili televizi), tak radši drž hubu ty. Bylo by skvělé, kdybys tady nebyl, protože tvoje dementní výpady právě vůči škodovce a popř. i vw z tebe dělají trotla a la wolff, což nenapravíš občas uvedenou a z kontextu vytrženou statistikou.
Právě proto, že tady čtu rád příspěvky, které mají hlavu a patu, tak mně s...o dementi tvého druhu, kteří druhým vytýkají (a zase typicky komoušská vlastnost) to, co sami v daleko větší míře dělají.
Směšné je i tvoje prezentování se jako znalce US trhu a US aut. Všechno jenom bláboly a z kontextu vytrhané informace, jenom abys dokázal jak tomu rozumíš. Holt mě připomínáš ty exbolševický Rus, kteří najednou nic jinýho než americkýho nebrali a nic jinýho jim dost nebylo nóbl.
Jsem tady o dost dýl, než ty a doufám, že stejně jako odsud zmizelo plno blbů, tak se časem stáhneš taky. Bohužel, těch opravdu dobrýcha znalých tady ve stejné době dost ubylo. A jinak, nemusíš tady dokazovat, jakej velkej prd i o tý Americe víš. Ty bys svoji tupost předváděl i tehdy, kdybys tam snad žil......
O tom vcelku pochybuji, já sem tady začínal na podzim roku 1999 drahoušku, tkaže já sem tady 13 let už.
Ceny bytů sou realita stejně tak zdražování, když se ti to nelíbí, nečti to.
Jinak se stahováním nepočítej, to tě bohužel zklamu >:D >:D
Zbytek komentovat nebudu, typický výlev zamindrákovanýho jedince bez vychování, kterýmu když někdo pošlapal bábovičky, tak z toho má amok, kope kole sebe a vulgárně uráží ostatní.
Lžeže si do vlastní kapsy.
to co tu hlásím o vW je z reálných zkušeností, protože znam lidi co ty auta opravujou a veškeré jejich závady a chyba. Smůla vid.
Ty plasty v Rapidu působí lacině, vzhledem k cenám, jak jsou nastavené, neříkám ale že to není v pohodě.Očekám cca po roce kapku jiné ceny, potažmo výbavy, neboli lepší poměr cena výkon.Vůbec bych se nedivil, kdyby ty platy taky změnily.On ten cenový rozdil nebude zas tak zasadní.Uvidíme, taky nemohou "zabít" Fábii.
Jinak a nechci žádný flame, přímo z první ruky, 1,8TSI je hodně velký průšvih, to 1,2TSI je sranda.
Spíš se zdá, že se tu jedná o zcela zásadní nepochopení situace. Honda zachraňuje něco, co očividně vůbec záchranu nepotřebuje. Je to nejprodávanější kompakt s výrazně rostoucí tendencí, takže Honda naopak trh očividně velmi zná. ;-)
Asi se budeš divit, ale že to je Civic pro americký trh většina z nás ví velice dobře a navíc i ty fotky dole to jednoznačně dokazují, takže nemusíš mít obavy.
Uz ten nadpis evokuje predstavu, ze jsou prodeje skoro u dna. Rekl bych slusna propaganda, podobne jako clanek VW a Fiat čeká v Brazílii těžký konkurenční boj. Nekdo nam to tu pekne tlaci do hlavy >:-[]
Co treba lepsi nadpis "Honda vychazi pozadavkum zakaziku vstric, ikdyz se zvysily prodeje o obrovskych 40%" >:D
No, ne tak docela. Honda zachraňuje svůj mediální obraz, což je věc, která sice není tak podstatná jako prodeje, ale důležitá je. Média jsou, jak známo, sedmá velmoc a nemá smysl se zbytečně na*írat, z dlouhodobého hlediska se to nevyplácí. ;-) A když to vezmeme do důsledků, avizovaná zlepšení určitě nenaštvou ani zkazníky, za své peníze dostanou ještě o kus lepší a možná i charakternější auto, takže spokojeni budou vlastně všichni. Krom těch, kterým je Honda solí v očích. :-!
Mrzí mě, že u nás jsou na prvních místech v hodnoceních kvalita plastů a obdobné marginální věci.
Proč je civic tak úspěšný?
Protože má jeden z nejspolehlivějších a nejúspornějších motorů.
Proto: '' asi nelze počítat se změnou v hlavních technických oblastech, tedy zejména co se nabídky motorů týče ''
Kdyby se raději redakce obtěžovala uvést hodnoty spotřeby (až 41mpg t.j. econ spotřeba pod 6 litrů při zrychlení na 60 mph s automatem pod 9s).
Jenže spotřeba už se nějak neuvádí (viz článek o Hyundai i20).
Důvod je většině lidí jasný.
Spíš neměřitelný věci kde je možné nakydat hnůj :-)