Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Záchranný facelift pro americkou Hondu Civic už koncem listopadu

Michal Fokt
Diskuze (49)
Médii bezprecedentně negativně přijatá americká verze deváté generace Hondy Civic bude faceliftována už za několik týdnů.

Už to pomalu vypadalo na jednu z amerických "sociálních jistot" - přijde nový Accord nebo Civic, média budou u vytržení, auto posbírá pár ocenění a zákazníci se budou moci přetrhnout, aby to auto měli doma. Jenže debut aktuální deváté generace Hondy Civic, která se v Americe prodává jako sedan a kupé od poloviny roku 2011, doprovázelo něco, na co Honda nikdy nebyla zvyklá - masivní kritika médií.

Na paškále byla extrémně "plastová" palubní deska, přílišná orientace na komfort na úkor požitku z jízdy, nijak úchvatná dynamika, odtažité řízení, nevalné odhlučnění kabiny a v neposlední řadě i poněkud unylý vzhled. Consumer Reports dokonce nedoporučil auto ke koupi, zaujal ho z celého portfolia pouze sportovní Civic Si Coupe.

Honda na to zareagovala prohlášením, že urychleně zapracuje na vylepšení a časný facelift provede tak rychle, jak to jen půjde, tedy v následujícím modelovém roce. Kvůli tomu byl čas, vymezený původní verzi, o něco natažen a vozy MY2013, které už dostanou avizovaná vylepšení, budou představeny už 29. listopadu, tedy v rámci L.A. Auto Show. V souvislosti s tím Honda upozorňuje dealerskou síť, že by bylo dobré se do té doby stávajících aut zbavit, protože poté už by "mohlo být obtížné je prodat".

Detaily faceliftu nejsou oficiálně potvrzeny, ale očekává se jak přepracování přední a zadní partie vozu, tak mnohem hodnotněji působící interiér a zlepšení by se mělo dotknout i ovladatelnosti a řiditelnosti sedanu a kupé. Naproti tomu asi nelze počítat se změnou v hlavních technických oblastech, tedy zejména co se nabídky motorů týče.

Možná trochu paradoxní je, že to médií zkritizované auto je zatím letos šestým nejprodávanějším vozem (234.029 ks) v Americe s meziročním nárůstem 39,8 %, jenž je nejvyšší mezi konkurenčními kompakty (Focus +36 % na 186.686 ks, Corolla/Matrix +19,2 % na 222.703 ks, Cruze -3,7 % na 180.600 a Jetta -7,3 % na 127.028 ks). Nesdílí tedy zákazníci pocity médií nebo má Honda prostě štěstí, že její klientela patří k nejloajálnějším v autoprůmyslu?

Michal Fokt
Diskuze (49)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2012 09:41
Re: hmmmm
Jo seš tady od dost dýl než já?

O tom vcelku pochybuji, já sem tady začínal na podzim roku 1999 drahoušku, tkaže já sem tady 13 let už.

Ceny bytů sou realita stejně tak zdražování, když se ti to nelíbí, nečti to.

Jinak se stahováním nepočítej, to tě bohužel zklamu >:D >:D

Zbytek komentovat nebudu, typický výlev zamindrákovanýho jedince bez vychování, kterýmu když někdo pošlapal bábovičky, tak z toho má amok, kope kole sebe a vulgárně uráží ostatní.
Lžeže si do vlastní kapsy.
to co tu hlásím o vW je z reálných zkušeností, protože znam lidi co ty auta opravujou a veškeré jejich závady a chyba. Smůla vid.
25. 10. 2012 15:45
Re: hmmmm
Jelikož už tady patříš k diskuzně největším *, což jsi předvedl v řadě diskuzí (viz. tvoje kvákání a cenách bytů a zdražování, cenách aut za i skladbě vozového parku za komančů, cenách za komančů obecně - viz. tvoje kecy za kolik jste si koupili televizi), tak radši drž hubu ty. Bylo by skvělé, kdybys tady nebyl, protože tvoje dementní výpady právě vůči škodovce a popř. i vw z tebe dělají trotla a la wolff, což nenapravíš občas uvedenou a z kontextu vytrženou statistikou.

Právě proto, že tady čtu rád příspěvky, které mají hlavu a patu, tak mně s...o dementi tvého druhu, kteří druhým vytýkají (a zase typicky komoušská vlastnost) to, co sami v daleko větší míře dělají.

Směšné je i tvoje prezentování se jako znalce US trhu a US aut. Všechno jenom bláboly a z kontextu vytrhané informace, jenom abys dokázal jak tomu rozumíš. Holt mě připomínáš ty exbolševický Rus, kteří najednou nic jinýho než americkýho nebrali a nic jinýho jim dost nebylo nóbl.

Jsem tady o dost dýl, než ty a doufám, že stejně jako odsud zmizelo plno blbů, tak se časem stáhneš taky. Bohužel, těch opravdu dobrýcha znalých tady ve stejné době dost ubylo. A jinak, nemusíš tady dokazovat, jakej velkej prd i o tý Americe víš. Ty bys svoji tupost předváděl i tehdy, kdybys tam snad žil......
Avatar - Barrichello
24. 10. 2012 21:35
Re: hmmmm
No dyt jo, to sou pro Hondu klíčový modely.
Co je na 50 až 150 místě nneí zajímavý, tam to má konkurence tak obsypaný modely, že se ti protočí panenky.
Asi proto je koncern Honda pátý za GM,Fordem, Toyotou a Chryslerem. A vzádu číhá Nissan a dýchá jim na záda.

Trio TaC/Caravan/Routan se prodá víc než jednou tolik než Oddysey. Tomu já říkám zašlpání, vzledem k tomu že jde o produkt jediné barvy kde je u všech třech modeů stejný základ 75% či víc zminuji tento vůz jako celek, jako 3 modely. Stačí si najít články na us webu - většinou hlásí "Chrysler minivans beats Oddysy and Sienna"

24. 10. 2012 20:54
Nechápu
Mrzí mě, že u nás jsou na prvních místech v hodnoceních kvalita plastů a obdobné marginální věci.

Proč je civic tak úspěšný?
Protože má jeden z nejspolehlivějších a nejúspornějších motorů.
Proto: '' asi nelze počítat se změnou v hlavních technických oblastech, tedy zejména co se nabídky motorů týče ''

Kdyby se raději redakce obtěžovala uvést hodnoty spotřeby (až 41mpg t.j. econ spotřeba pod 6 litrů při zrychlení na 60 mph s automatem pod 9s).

Jenže spotřeba už se nějak neuvádí (viz článek o Hyundai i20).
Důvod je většině lidí jasný.
Spíš neměřitelný věci kde je možné nakydat hnůj :-)

Objektivitě zdar

Avatar - Pekelná Micinka
24. 10. 2012 20:22
Civic, tedy jsem
Tak zezadu je to taková dramatická Thalia, která ač název by tomu napovídal, žádné drama není.