Záchranný facelift pro americkou Hondu Civic už koncem listopadu
Už to pomalu vypadalo na jednu z amerických "sociálních jistot" - přijde nový Accord nebo Civic, média budou u vytržení, auto posbírá pár ocenění a zákazníci se budou moci přetrhnout, aby to auto měli doma. Jenže debut aktuální deváté generace Hondy Civic, která se v Americe prodává jako sedan a kupé od poloviny roku 2011, doprovázelo něco, na co Honda nikdy nebyla zvyklá - masivní kritika médií.
Na paškále byla extrémně "plastová" palubní deska, přílišná orientace na komfort na úkor požitku z jízdy, nijak úchvatná dynamika, odtažité řízení, nevalné odhlučnění kabiny a v neposlední řadě i poněkud unylý vzhled. Consumer Reports dokonce nedoporučil auto ke koupi, zaujal ho z celého portfolia pouze sportovní Civic Si Coupe.
Honda na to zareagovala prohlášením, že urychleně zapracuje na vylepšení a časný facelift provede tak rychle, jak to jen půjde, tedy v následujícím modelovém roce. Kvůli tomu byl čas, vymezený původní verzi, o něco natažen a vozy MY2013, které už dostanou avizovaná vylepšení, budou představeny už 29. listopadu, tedy v rámci L.A. Auto Show. V souvislosti s tím Honda upozorňuje dealerskou síť, že by bylo dobré se do té doby stávajících aut zbavit, protože poté už by "mohlo být obtížné je prodat".
Detaily faceliftu nejsou oficiálně potvrzeny, ale očekává se jak přepracování přední a zadní partie vozu, tak mnohem hodnotněji působící interiér a zlepšení by se mělo dotknout i ovladatelnosti a řiditelnosti sedanu a kupé. Naproti tomu asi nelze počítat se změnou v hlavních technických oblastech, tedy zejména co se nabídky motorů týče.
Možná trochu paradoxní je, že to médií zkritizované auto je zatím letos šestým nejprodávanějším vozem (234.029 ks) v Americe s meziročním nárůstem 39,8 %, jenž je nejvyšší mezi konkurenčními kompakty (Focus +36 % na 186.686 ks, Corolla/Matrix +19,2 % na 222.703 ks, Cruze -3,7 % na 180.600 a Jetta -7,3 % na 127.028 ks). Nesdílí tedy zákazníci pocity médií nebo má Honda prostě štěstí, že její klientela patří k nejloajálnějším v autoprůmyslu?