Diskuse

Zadní denní svícení bude povinné! Budete si muset nechat namontovat nové svítilny?

1.12.2018

Policie by chtěla, aby auta v Česku ve dne svítila i vzadu, to ovšem naráží na řadu zejména technických potíží. Bude se to tedy někdy týkat všech vozidel?

 

  • 010 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 01.12.  14:21

    Českej polda

    Kdyby radši pomáhal a chránil = místo buzeroval a na omezeních měřil

    Od nejnižších po nevyšší všechno špatně [odkaz] to že Zeman po nediplomatce kámošově manželce v důchodu menoval velvyslancem tentokrát poldu = 2 ze 2 :no: >:-[]
    • 62 Reagovat !

      foto V-o-j-t-a

      V*o*j*t*a 01.12.  14:30

      « Re: Českej polda

      Nevšiml jsem si, že by si lidi zvykli na denní svícení... Čtvrtina aut co denně potkám nesvítí..
      • 66 Reagovat !

        foto white-label

        white label 01.12.  15:57

        « Re: Re: Českej polda

        Víš co je čtvrtina? Každý čtvrtý...! Tolik jich u nás není ani omylem!
        • 24 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 02.12.  03:15

          « Re: Re: Re: Českej polda

          denní svícení je nesmysl a jen zabilo řadu motocyklistů :no:
          • 13 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 02.12.  08:07

            « Re: Re: Re: Re: Českej polda

            Svícení je určitě nezabilo. Zabili je lidi, nebo oni sami.
        • 10 Reagovat !

          foto FaustEric

          FaustEric 02.12.  09:07

          « Re: Re: Re: Českej polda

          každý čtvrtý svítí ve městě denním svícením i po tmě. Tj. zezadu vůbec.
    • 210 Reagovat !

      foto white-label

      white label 01.12.  14:36

      « Re: Českej polda

      Tak v tomto případě bych byl jednoznačně pro, viz blondýny/blonďáci na našich cestách.
      Když denní svícení začalo, bylo i vzadu, pak to nějaký vůl změnil a teď se zase někdo konečně probudil.
      • 61 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.12.  15:13

        « Re: Re: Českej polda

        Denní svícení vzadu nebylo, jen pochopitelně po zavedení denního svícení většina řidičů jezdila na potkávačky. Naopak myslím, že bylo povinně pouze vpředu a teprve nedávno se to nechalo na uvážení výrobce.
        • 14 Reagovat !

          foto white-label

          white label 02.12.  00:18

          « Re: Re: Re: Českej polda

          Co píšeš, není pravda, zcela jasně a prokazatelně (viz i mé další reakce v diskusi).
      • 00 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 02.12.  09:53

        « Re: Re: Českej polda

        Renault svítí i vzadu.
        • 10 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 02.12.  12:31

          « Re: Re: Re: Českej polda

          kvůli tomu si rendlíka nikdo nekoupí. Moje auto také svítí i vzadu. :-! Auto mé ženy taky. Spíš mě štve, kolik životů kvůli zbytečnému dennímu svícení vyhaslo. Dříve svítily jen motorky a byly na silnici vidět. Dnes vidět nejsou a proto jezdit na motorce v době povinného denního svícení je hazard se životem. :no:
    • 23 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 01.12.  16:32

      « Re: Českej polda

      Mě fascinuje, když jede po dálnici zrezlá dodávka nebo kutil s vozejkem, svítí tomu půlka světel a/nebo v režimu bludička, že to připomíná na dálku display mobilu, ale fízlové dál stojej na čekané s radarem, až zlej pirát pojede 145...
  • 93 Reagovat !

    foto ljube

    ljube 01.12.  14:31

    hm..

    denní svícení jen vpředu považuju na nejvyšší vrchol idiocie. tohle mě sejří hodně. spousta hlupáků, snažících se ušetřit nebo jen z vlasní blbosti, svítí denníma i za šera a ty auta zezadu vůbec nejsou vidět. ono stačí přes den v lesních úsecích. nechápu, proč denní svícení červenejma ledkama vzadu není nařízený už od začátku.
    • 70 Reagovat !

      foto Koumes

      Koumes 01.12.  14:43

      « Re: hm..

      Nejlepší je když někdo jede s denním svicenim za deště nebo sněžení do dálnici. Můžeš ho desetkrát probliknout a on stejně nereaguje.
    • 25 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 01.12.  17:02

      « Re: hm..

      V súčasnosti je asi kopa modelov, ktoré svietia vzadu aj pri dennom svietení ;-)
      • 06 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 01.12.  17:35

        « Re: hm..

        Ktoré? Nejak som to, popravde, nezaregistroval. Všetci svietia vpredu, vzadu len tí, čo svietia stretávačkami.
        Aj tak je denné svietenie úplne na prd, tie krpaté diódy produkujú rozptýlené svetlo, a pretože u nás sa vždy nájde kopa koňov, čo svietia dennými aj pri súmraku alebo celkovo za zníženej viditeľnosti, tak ťa v protismere oslepujú, a zozadu ich skoro nevidíš, lebo splývajú s okolím.
        • 06 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 01.12.  18:39

          « Re: hm..

          Napríklad rendlík megere >:-[] >:D Ani tie predné bumerangy nie sú zrovna malé, alebo nenápadné
        • 30 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 01.12.  20:10

          « Re: Re: hm..

          AR Giulia - poloha auto svieti iba DRL vpredu ,poloha 0 svieti DRL vpredu + zadné svetlá.
          • 06 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 01.12.  21:49

            « Re: Re: Re: hm..

            Stále mi to príde skôr ako výnimky, nie ako štandard.
        • 12 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 02.12.  08:10

          « Re: Re: hm..

          Všechny Renaulty, novější auta PSA taky (teď si třeba nejsem jistý u 208, ale mám pocit, že taky. Mrknu se.)
          • 01 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 02.12.  10:49

            « Re: Re: Re: hm..

            Vidíš, a ja chválim, koľko ľudí na cestách cez deň svieti bežným osvetlením aby ich bolo lepšie vidno aj zozadu, a ono je to takto... ;-) Moje Kangoo denné svietenie nemá, preto mám svetlá stále zapnuté, po vypnutí motora zhasnú a po naštartovaní sa zase rozsvietia.
    • 20 Reagovat !

      foto Whitek

      Whitek 02.12.  01:06

      « Re: hm..

      Ljube - naprostý souhlas. Já navrhuji ledky pro denní svícení pro předek i zadek od nově vyrobených aut povinně. Každé slušné auto má dneska automatické zapínání potkávaček s možností nastavení citlivosti zapínání systému. Stojí to jenom pár kaček a funguje to spolehlivě......a bude za pár roků až se obmění vozový park pokoj od všech co to různě pletou a nebo to zapomínají manuálně používat dle situace - například jim nesvítí zadek po vjezdu do tunelu, nebo jedou za šera vzadu neosvetleni, protože jim to vpředu svítí. Já sám a hodně lidí kolem mě si ani dlouho nevšimli, že při denním svícení jim zadek vlastně nesvíti....takových ještě určitě je! Myslím, že většina populace, která se o auta aktivně nezajímá, přirozeně předpokládá, že zadek svítí vždy.
      • 22 Reagovat !

        foto white-label

        white label 02.12.  01:29

        « Re: Re: hm..

        "Každé slušné auto má dneska automatické zapínání potkávaček s možností nastavení citlivosti zapínání systému."
        Ovšem to automatické zapínání logicky funguje pouze v případě, že je spínač světel v poloze auto, s čímž má evidentně spousta lidí problém, viz aktuální stav na silnicích. ;-)
        • 12 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 02.12.  08:11

          « Re: Re: Re: hm..

          To automatické zapínání funguje v případě, že ho v autě vůbec máš. >:D Podívej se do ceníků a všude je to až od druhých či vyšších stupňů výbav, teprve střední třída je dává nějak standardně.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 03.12.  00:42

            « Re: Re: Re: Re: hm..

            A já snad někde tvrdím opak?
            Pokud sis toho náhodou nevšiml, tak první polovina mé reakce je citace toho, na co reaguji, viz uvozovky, Blesku. ;-)
  • 66 Reagovat !

    foto RS

    RS 01.12.  14:34

    Konečně

    Toto mělo být povinné už od začátku. Na jednu stranu tleskám, na druhou si ťukám na čelo, že to muselo tak trvat.
    Každopádně u novějších aut by to měla být jen otázka nastavení softwaru, takže poměrně jednoduchá operace, a konečně z ulici zmizí domácí kutilové z tesco ledkami :yes:
    • 16 Reagovat !

      foto white-label

      white label 01.12.  14:37

      « Re: Konečně

      Na začátku to tak právě bylo (viz třeba A6/C6), až pak to nějaký vůl změnil...
    • 61 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 01.12.  16:28

      « Re: Konečně

      Pak se tak trochu vytrácí smysl denních světel. To můžou rovnou nařídit svícení nonstop.
      • 23 Reagovat !

        foto white-label

        white label 02.12.  00:14

        « Re: Re: Konečně

        Denní světla by měla brát pouze zhruba čvtrtinu el. energie, ve srovnání se světly nočními. Logicky není důvod, aby při denním svícení svítilo třeba kompletní osvětlení palubní desky, nebo osvětlení RZ. Denní režim svícení s vyřazeným osvětlením palubky už měl např. Golf 5. g.
    • 56 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 01.12.  17:36

      « Re: Konečně

      A pritom úplne stačilo zaviesť povinnosť svietiť stretávačkami, a nezavádzať nejaké debilné svetlá naviac.
      • 31 Reagovat !

        foto Achernar9

        Achernar9 01.12.  23:34

        « Re: Re: Konečně

        Napsals to přesně. Tady není co dodat. :yes: Taky to tvrdím od začátku, na co světla navíc ? Stačí používat původní.
      • 24 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 02.12.  08:12

        « Re: Re: Konečně

        Ale svícením denními světly ušetříš 0,00001 litru na sto kilometrů!
        • 40 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 02.12.  08:43

          « Re: Re: Re: Konečně

          Což je pro někoho tak zásadní, že když je nemá, musí si je koupit a domontovat někam do masky nebo do nárazníku.
          • 11 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 02.12.  11:14

            « Re: Re: Re: Re: Konečně

            Ono taky spousta lidí používá žárovky s podstatně vyšší svítivostí a ne zrovna levné, min. přes 600 za sadu. Samozřejmě homologované, Osram a pod. Mají ovšem zpravidla nižší životnost tak proč ji zbytečně zkracovat.
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 02.12.  11:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

              Všechno je možný. Dokonce i to, že řidič, co si na benzínce na svou obouchanou plečku (bez urážky) koupí "sadu denního svícení" za 200,-, si tam koupí špičkové žárovky za 600,-. Ale daleko pravděpodobněji vidím to, že na takové žárovky má nejčastěji ten, co je nepotřebuje, protože má na autě originální denní svícení a xenony nebo led.
              To nemířím na tebe, ale ty dobastlený denní ledky vídám nejčastěji na autech věku 10let+, a o tak starý auta se češi obecně moc nestarají. Investice do špičkových žárovek v těchto případech odhaduji tak na jednotky procent. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 02.12.  14:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                No nevím...teď je velký trend do kdejaké plečky namontovat "LED žárovky" z aliexpressu, nebo aspoň Lidl +100 % s modrým sklem.

                Já přemýšlel o denním svícení do minulého auta z jiného důvodu. Mělo nešťastné čočky, které se rády vypalovaly, a to pak byla drahá sranda. Ale vykašlal jsem se na to.
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaX

                  JirkaX 02.12.  15:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                  Ty z Lidlu jsou alespoň homologované, před lety jsem pátral po původu a vyšel mi Osram.
                  Bohužel ty LED žárovky jak píšeš je problém. Nedivím se, že někteří si zde ztěžují na oslnění od LED světel, už se mi to taky stalo. Ale byla to auta z doby kdy bílá dioda byla ještě ve vývoji.
                  • 00 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 02.12.  15:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

                    Už je to takový evergreen českých fór, narvat LEDky bez homologace i do potkávaček, ideálně v kombinaci se zašlými kryty a rozhozeným nastavením...ale však v pohodě, "ještě nikdo neblikal."
          • 11 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 02.12.  13:42

            « Re: Re: Re: Konečně

            A pokud možno takové bludičky, které nejsou vidět ani za naprosté tmy, natož ve dne.
        • 02 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 02.12.  10:46

          « Re: Re: Konečně

          Odľahlo mi, že sa tu nájdu ešte normálni rozumní ľudia. (Achernar9, Blue Sun, _Karel_) ;-) Už som si myslel, že mi tu z toho šibne úplne... >:-[]
  • 44 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 01.12.  15:10

    Wtf

    Proč se z toho dělá taková věda? Ano, na evropské úrovni by mělo být nařízeno, že s denním svícením svítí i zadní obrysovky. Tím odpadnou starosti s tupouny, kteří světla nezapnou ani o půlnoci. Starší auta a nějaké LEDky bych vůbec neřešil.
    • 210 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.12.  15:28

      « Wtf

      Denní svícení neni v Evropě povinný. Velký státy jako Německo, Francie a spousty menších Dánsko, Portugalsko, Nizozemí, Řecko. U nás teď poldové vymysleli že i vzadu

      Když je hnusně stejně rozumnej řidič rosvítí = tupoun pokaždý pro jistotu i mlhovky >:-[]

      Ty přední maj tu a tam výjímečně smysl i za pěknýho počasí = ty zadní myslim hodně hodně okrajově

      • 74 Reagovat !

        foto white-label

        white label 01.12.  15:55

        « Re: Wtf

        Tupouni buď rozsvítí vše, včetně zadní mlhovky, nebo naopak (to dnes vídám ještě častěji) nic, protože má denní. A hádej co je nebezpečnější?
        Tupouni nejsou ani schopni nechat spínač světel v poloze "auto" a mají jej obvykle v poloze "0", kde svítí stále pouze denní svícení. Kolik takových už jsem potkal i v noci a blikal na ně a nic.... Podle mě ani většina z nich neví, jak ty normální světla zapnout. A proti takovým by to zadní denní svícení bylo docela slušnou pojistkou.
        • 30 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 01.12.  17:53

          « Re: Re: Wtf

          A potom sú chumaji, čo si v meste pustia stretávačky + LED-ky a k tomu hmlovky!!! Že aký fasa turecký kamión.
        • 10 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 02.12.  15:24

          « Re: Re: Wtf

          Spousta aut polohu "auto" nemá. A navíc ty, které ji mají, stejně neumí rozpoznat mlhu, což vnnímám jako ještě víc nebezpečné. Proto jsem pro zadní denní svícení.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 03.12.  00:23

            « Re: Re: Re: Wtf

            Jistě, že spousta jich to nemá, ale já píšu o případech, kdy vím, že to auto to má (už v sérii) a stejně jim to (třeba v tunelu) nepřepne.
            Za zadní denní svícení jsem samozřejmě taky.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.12.  16:11

        « Re: Wtf

        Já vím, ale je to nějak upraveno v evropských předpisech pro homologaci.
  • 05 Reagovat !

    foto Futurista

    Futurista 01.12.  15:17

    Automatika

    Nejhorší je, že si někteří garážový tuneři pletou poziční světýlka s denním svícením. Tohle mělo být od začátku. Naštěstí někteří výrobci už to dělaj v sérii. Kéž by následovali další.
    • 48 Reagovat !

      foto white-label

      white label 01.12.  15:46

      « Re: Automatika

      Takže znovu, denní režim svícení (z výroby) byl v počátcích včetně zadních světel!
      • 27 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 01.12.  17:41

        « Re: Re: Automatika

        V tom máš pravdu (nechápem tie palce dolu). V počiatkoch bolo spravené len to, že si nemusel zapínať svetlá, ale sa zapli automaticky pri alebo po štarte auta, a to obrysové, predné tlmené a koncové. Najprv to dostali motocykle a vzápätí po nich autá. Až potom prišli extra denné svetlá v podobe LEDiek.
      • 44 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 01.12.  18:56

        « Re: Re: Automatika

        Nebol a môžeš to opakovať do blba. To totiž neboli denné svetlá, ale automaticky zapínané stretávačky.
        • 36 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.12.  20:57

          « Re: Re: Re: Automatika

          To teda nebyly! Např. A6/C6 měla klasickou žárovku určenou výhradně! pro denní svícení + k tomu svítil i zadek, Audi S8 ze stejné doby měla 2x 4 LED diody výhradně pro denní svícení a k tomu také svítil zadek (oboje takto nastaveno přímo z výroby s možností automatického přepínaní denní/noční). S oběma auty jsem jezdil a jedno z nich mám v garáži dodnes.
          Jsi typický důležitý neználek, který čím o tom ví méně, tím v tom má "jasněji".
          ;-)
          • 15 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 01.12.  21:50

            « Re: Re: Re: Re: Automatika

            Jáj, tak Audi A6, Audi S8...jasné, ty si iná kategória. >:D Jasné, že som všeználek. Ale všetko vieš najlepšie ty, ťuťulo. ;-)
            • 23 Reagovat !

              foto white-label

              white label 01.12.  23:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

              Ty nejsi všeználek, ty si mimo, nejsi schopen ani rozlišit na koho tady kdo reaguje...
              Abys to vůbec pochopil, to nebyla reakce na tebe (viz vlákno), ťuťulo... ;-)
              Mimochodem, pokud ti A6 nepřijde jako auto pro lidi, tak stejně na tom byl i takový Golf 6. g. při příchodu na trh.
              • 33 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 02.12.  00:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

                Ja len rád do teba rýpem, lebo viem, že vždy vyskočíš. ;-)
                • 33 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 02.12.  00:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

                  Nemusíš se složitě představovat, jako "okopávač kotníků" jsi zde profláklý dostatečně i bez toho. >:-[] ;-)
                  • 23 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 02.12.  00:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

                    To mi je už celkom ukradnuté. ACZ je len ventil, nič viac.
              • 11 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 02.12.  10:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

                Denni sviceni pokud vim nikdy nebylo povinne, takže nějak nechapu. Navic ja měl G6 da se řict z počatku vyroby, ale denni sviceni měl pouze předni, vzadu určitě ne.
                Každopadně neviděl bych duvod pro zavaděni rozsviceni i zadnich světel u denniho sviceni, pokud by se zavadla povinna automatika světel. Ale tim, že řidiči jsou "hovada" tak se tomu ani nedivim. Ani bych se nedivil, kdyby se našla řada majitelu, kteři tu automatiku maji, ale nepouživaji, protože si přece nebudou zkracovat životnost žarovek.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 03.12.  00:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatika

                  Z počátku výroby je myšleno 2008/2009, resp. modelový rok 2009.
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 02.12.  14:20

            « Re: Re: Re: Re: Automatika

            A jaký to byl ročník?
      • 51 Reagovat !

        foto Futurista

        Futurista 01.12.  20:08

        « Re: Re: Automatika

        Hádal bych se. V zákoně nikdy v problematice denního svícení o zadních světlech nic nebylo. Ale nebudu.
        • 06 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.12.  20:48

          « Re: Re: Re: Automatika

          Nepíšu nic o konkrétním zákoně, píšu o tom, jak samotné automobilky řešily zpočátku denní svícení a taky o tom, že dnes k dennímu svícení opět automobilky přidávají i zadek.
      • 13 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 02.12.  08:14

        « Re: Re: Automatika

        Ale nebyl nikdy stanoven zákonem, o to tu běží, Mlho.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 03.12.  00:40

          « Re: Re: Re: Automatika

          K tomu o čem tu píšu, to není vůbec podstatné, Plho.
  • 45 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 01.12.  15:28

    Ok,

    nejdřív předek - denní svícení, teď i zadek, ...................... a vsadím se za nějaký čas, že se najde tupec, že i to je málo a začne vymýšlet něco dalšího. Když se jezdilo bez denního svícení, v podstatě s tím nebyl žádný problém, ale chápu denní ledky jsou dobré, navíc podporují design auta.
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 01.12.  17:49

    Hlavne, nech sa najprv na STK naučia...

    merať zadné združené svetlá!
    To, čo jazdí po cestách je katastrofa! Vyšisované kryty, tuningové šunty, sprejíky a lacné žiarovky!
  • 45 Reagovat !

    foto MOJE-JMENO

    MOJE JMÉNO 01.12.  18:37

    Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

    Proti denním světlům, zejména moderním a úsporným LED nemám námitek. Nikde však nepadlo ani slovo o celkem podstatné věci, a to té, že sice bude auto ve dne lépe vidět, ale taky se může lehce stát, že přibude nehod nárazem zezadu. Rodzdíl mezi denním a brzdovým světlem nemusí být vždy dostatečně patrný a rázem se z bohulibé myšlenky může stát to, co mělo být původně touto změnou odstraněno.
    • 41 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 01.12.  18:43

      « Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

      Medzi zadnym svetlom a brzdovym svetlom je setsakramentsky rozdiel a pomylit sa to neda za nijakych okolnosti. Kto ten rozdiel nevidi, tak by mal navstivit ocneho - co asi suvisi s tym nedavnym prieskumom u Vas.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 01.12.  18:50

      « Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

      Tohle to mě také napadlo, ale chtělo by to víc "prozkoumat"...... :-! Ve spojení s aktivními brzdovými světly by to ale neměl být problém.
    • 42 Reagovat !

      foto Futurista

      Futurista 01.12.  19:37

      « Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

      To si děláš srandu??? Ty máš řidičák??? Kriste. 8-s
      • 15 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 01.12.  20:47

        « Re: Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

        Zejména na Vaše dva příspěvky musím zareagovat, Futuristo a Reco. Srandu si nedělám, řidičák jsem měl již v době, kdy Vy jste možná ještě ani netahali kačera na provázku a přes mega km bez nehody za sebou. Nějak jste ve ve své emotivní odpovědi zapomněli na podstatný fakt, a to ten, že je tu řeč o zadních denních světlech. Pro Vás dva tedy znovu : denních !! Samozřejmě že v noci je rozdíl více než viditelný, ale ve dne už to tak vždy být nemusí. Zejména u starších vozidel. Rozdíl na slunci může i být takový, že při malé nepozornosti ten vzadu jedoucí nemusí změnu mezi rozsvícenými a více rozsvícenými světly vůbec zaznamenat. Ten rozdíl je zcela jistě menší, než mezi brzdovými a úplně zhasnutými. Ale možná je to jen nad Vaše chápání a budete nadále jen vzdychat, nebo se odvolávat na lékaře... :-!
        • 32 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 02.12.  06:43

          « Re: Re: Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

          Možná tu debatu zkrátím. I kdyby měl někdo problém s očima, ten by měl jasně vidět POVINNÉ TŘETÍ BRZDOVÉ SVĚTLO.
          Tolik starých aut, aby ho neměla už opravdu moc není.
          • 12 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 02.12.  08:19

            « Re: Re: Re: Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

            A u těch starých aut je:
            a) rozdíl mezi brzdovým a koncovým světlem hodně výrazný,
            b) stejně rozsvícené všechno, protože nemají denní světla.
            Tedy rozdíl proti dnešnímu stavu žádný.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 03.12.  00:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

              Ano. Teda pokud nemají dokoupené přední LEDky někde v Lidlu apod.
    • 02 Reagovat !

      foto white-label

      white label 02.12.  00:27

      « Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

      Jistě, to byl jeden ze dvou hlavních důvodů/argumentů, proč se svícení zadních lamp u denního svícení přestalo používat. Tím druhým byla úspora (byť malá) energie/paliva.
      Osobně jsem přesvědčený, že u správně fungujících zadních lamp není žádný problém rozlišit koncová a brzdová světla, a to i za denního světla. Čili bezpečnost to ohrožuje zcela zanedbatelně ve srovnání s tím, když někdo jede za snížené viditelnosti bez zadních koncových světel. A na to už taky někdo (konečně) přišel, a proto se koncová světla k dennímu svícení zase vracejí.
    • 30 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 02.12.  08:07

      « Re: Jeden nezmíněný bod do políčka "MÍNUS"

      Hele a nevšiml sis, že už asi tak 20 let musí mít každé nové auto třetí brzdové světlo? >:D >:D >:D
  • 13 Reagovat !

    foto PJ164

    PJ164 01.12.  18:52

    V tunelu

    Spousta oslů za volantem jezdí v tunelu s denními předními světly místo s potkávacími, čímž nejsou zezadu vidět. Řada tunelů má mizerné osvětlení, takže je zadní osvětlení nutností. K čemu denní zadní netuším, Lerch asi zapomněl na to, že překvapen je při vjezdu do lesní temnoty pouze ten, kdo se plně nevěnuje řízení vozidla. Takže vážení, zlomený vaz nestojí za dojem, že ten, kdo vás narazí zezadu, je viník. Když je hůře vidět, tak koukejte svítit standardně potkávačkami, denní přední prostě nestačí.
    • 30 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 01.12.  20:05

      « Re: V tunelu

      K čemu zadní denní? Kupte si dálniční známku a uvidíte, kolik aut jede v husté mlze bez zadních světel.
      • 20 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 01.12.  23:17

        « Re: V tunelu

        Už jsem viděl i případy, kteří jezdili na denní (bez zadních) ve městě v noci. Zřejmě tam maj natolik silný veřejný osvětlení, že více svítit netřeba. :*)
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.12.  23:57

          « Re: Re: V tunelu

          Já potkal několik případů co jeli na denní v noci dokonce mimo obec, a když jsem je problikl, vůbec na to reagovali a klidně jeli dál s denními.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 02.12.  07:11

            « Re: Re: Re: V tunelu

            Tak to už je fakt extrém, nevzpomínám si, že bych po úplném setmění viděl mimo obec auto jenom s denním svícením. Zato jsem viděl situaci, kdy takovej ťunťa na denní vyjel z města a když skončilo veřejný osvětlení a vjel do úplný tmy, lekl se a začal brutálně šlajfovat než mu vůbec došlo co se děje.
            • 03 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 02.12.  08:22

              « Re: Re: Re: Re: V tunelu

              Musím s labelem souhlasit, taky jsem to zažil. Dokonce mám pocit, že tady u nás potkávám jednoho takového opakovaně.
              Zase musím dodat, že dobře umístěná denní světla na pár metrů po silnici svítí a člověk pak nemá ani pocit, že vlastně nevidí.
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 02.12.  09:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                Mne se to také stalo asi 2x. Svítí ti palubka a ve městě to také svítí a pokud auto nemá automatiku a zapomeneš s kolečkem otočit, svítí jen denní.
                • 01 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 02.12.  13:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                  Dobře, ve městě jo, to pochopím. Potkávačky nejsou v dobrém městském osvětlení moc vidět. Ale mimo město?
                • 00 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 03.12.  08:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                  No já ti nevím, ale mně teda čistě na denní palubka nesvítí. Resp. maxidot ano, ručičky a diody paliva a teploty ano, ale samotný budíky ne. Jinak denní svítí i vzadu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 03.12.  09:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                    Já s tim měl problém v Kuze, tam svítí celá palubka, u Mondea se mi to stalo 1x, taky vše osvětlené :/ U Mondea poznáš, že svítíš jen malou ikonkou světel dole, MK4, která měla na Convers siluetu auta, tak pokud si svítil, ukazovala grafika kužel světel.

                    Ale pouze ve městě, za městem mi došlo ,že to auto nějak nesvítí >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 03.12.  14:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                      Pokud ti při denním režimu svítí celá palubka, pak je to jasná chyba v matrixu.
                      Zhaslou palubku v denním režimu uměl třeba už i pětkový Golf, který přitom žádná extra denní světla neměl.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 03.12.  15:14

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                        Není to chyba v matrixu, má to digitální přístrojovku i budíky, tak svítí...
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 03.12.  15:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V tunelu

                          Záměrně jsem napsal doslova "celou palubku", nikoli pouze přístrojovku. Ta když je komplet LCD apod. musí být logicky podsvícená neustále, ale i tak může být znatelný rozdíl mezi režimem jejího podsvícení ve dne a v noci.
                          Např. moje origo navigace má při denním režimu bílý podklad, ale při nočním naopak černý.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 03.12.  00:53

              « Re: Re: Re: Re: V tunelu

              Mně se to stalo už 3x. Jednou to trvalo hodně dlouho. Jel jsem zrovna ze Vsetína do ValMezu (pozdě večer) a dojel jsem zcela neosvětlené auto, lekl jsem se že stojí, ale naštěstí jelo, takže jsem v pohodě dobrzdil. Až potom jsem si všiml, že mu svítí přední denní LEDky. Párkrát jsem ho (s přestávkami) pokoušel probliknout, ale bylo to marné. Jel jsem za ním asi dvacet minut a pořád nic. Vypadalo to na nějakou blondýnu, která ani netuší jak se ta světla zapínají. Volal jsem pak (přes hf) na policajty, ať ji někdo před VM zastaví a rozsvítí jí světla, že je to o hubu, byla tehdy tma jak v pytli, ani měsíc nesvítil.
    • 40 Reagovat !

      foto michael-snow

      michael.snow 02.12.  03:05

      « Re: V tunelu

      Co tunely, ale když zaprší, tak s tou vodní tříští za autem (ideálně nějaké šedé nebo stříbrné) není nic vidět a bohužel šoféři s automatickým denním svícením si odvykli světla zapínat manuálně, když je třeba. Jinak v Praze často potkám šoféry, co v noci jedou jen s denním, protože lampy okolo svítí dost.
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 02.12.  09:00

      « Re: V tunelu

      No pokud nevlastníš vrak dobastlený o nějaké ledky, tak po pár metrech jízdy v tunelu když máš spínač světel v poloze AUTO, tak se ti zapíná celé full osvětlení auta. To samé za šera, deště a podobně. U koncernu si ještě můžeš nastavovat citlivost šetra, kdy se ti mají normální světlomety spínat.
      • 10 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 02.12.  15:15

        « Re: Re: V tunelu

        To není pravda. I spousta aut s originálním denním svícením nemá světelný senzor. A platí to i nová auta, mrkni třeba do ceníku Oktávky, světelný senzor je až u výbavy Style.
  • 613 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 01.12.  18:57

    Ach jo...

    Ctenar Jan Nevedel by mel radsi jezdit autobusem, pokud nevidi ve dne auto bez rozsvicenych svetel. Ja jsem rad, ze ziju ve state, kde tahle nesmyslna blbost (zatim) neplati a rozhodne jsem si na to nezvykl ani v CR. Naopak i kdyz jedu jednou za cas do Prahy, tak nechavam svetla zhasnuta. Pokutu jsem zatim platit nemusel, jen jednou me na to strazci zakona upozornili, ale diky zahranicnim znackam meli pochopeni.
    Kdo za bileho dne nevidi auto bez svetel, ten nema na silnici co delat!
    • 51 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 01.12.  20:53

      « Re: Ach jo...

      S tímto nesouhlasím. Občas jsou situace a okolní světelné podmínky takové, že denní světla jsou velice přínosná věc - pod stromy za svítícího slunce a pod. Jde sice jen mým odhadem o cca 1% ze 100, ale v tomto případě naprosto zásadní.
    • 22 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 02.12.  00:56

      « Re: Ach jo...

      A čo ešte takí ľudia, ktorí síce pozerajú, ale zase nemyslia, že...
  • 27 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 01.12.  20:08

    Klamavy nadpis

    :no: :no:
  • 13 Reagovat !

    foto raiv

    raiv 01.12.  21:59

    ..

    Tak to zacnou setrilci na Ochcavkach svitit i zadnima mlhovkama..
  • 00 Reagovat !

    foto Whitek

    Whitek 02.12.  01:10

    možnost si to dodatečně aktivovat

    Nevíte někdo jestli to lze dodatečně aktivovat u VW Tiguan r.v. 2017? Mám nutkání to zajít pořešit do servisu...
  • 32 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 02.12.  06:50

    Hloupý pisálek a nadpis

    Pisálka tohoto článku neznám, ale bude to řádný id.iot, který neví o čem píše. Jinak by nemohl těch pár řádků otitulkovat podobným nadpisem. :-!
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 02.12.  08:46

      « Re: Hloupý pisálek a nadpis

      Já teda pořád držím teorii (a nebyla mi ani na dotaz M.Machalou vyvrácena), že šéfredaktor autorům články titulkuje, resp. spíš přejmenovává jejich většinou logické nadpisy.
  • 31 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 02.12.  08:10

    Proč už to sakra není dávno zavedené jako samozřejmost?!!

    Od začátku, co je denní svícení povinné, jsem nechápal, proč nezahrnuje taky osvětlení zádě koncovými svítilnami. Na našem hlavním, rodinném autě máme aktivované denní svícení i vzadu samozřejmě hned od koupě, v případě druhého (městského) auta mi v servisu řekli, že to bohužel nelze, takže u něj jsem nucen rozsvěcet tlumené osvětlení už při velmi mírném sešeření, v lese apod, protože jinak by zadek byl v temnotách. U našich aut je osvětlení zádě zvláště potřeba, protože obě mají šedou metalízu a opravdu nestojím o to, aby se mi někdo "podíval do kufru"... :-!
    • 00 Reagovat !

      foto GeneHawkins

      GeneHawkins 02.12.  11:36

      « Re: Proč už to sakra není dávno zavedené jako samozřejmost?!!

      Kdo ti brání si rozsvítit? Ale proč tu hovadinu cpeš ostatním?
      • 10 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 02.12.  15:05

        « Re: Re: Proč už to sakra není dávno zavedené jako samozřejmost?!!

        Já nikomu nic necpu, každý soudný člověk musí uznat absurditu současného stavu a uvítat výrazné zvýšení bezpečnosti, resp. snížení nebezpečí nárazu zezadu. Pokud se k přednímu dennímu osvětlení přidají i koncové svítilny (tedy samozřejmě bez osvětlení RZ + bez osvětlení přístrojového štítu a ovladačů a bez tlumených světel vpředu), nárůst spotřeby je naprosto zanedbatelný. Naopak když jsem nucený mnohem častěji svítit kompletním tlumeným osvětlením celého auta (tedy vč. RZ, budíků, tlačítek a předních tlumených světel), je energetická náročnost takového kroku mnohem vyšší. Proto by mělo být osvětlení zadku auta v rámci denní svícení pro výrobce stejně povinné a samozřejmé, jako u předku. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 02.12.  09:42

    Světla v mlze

    Ahoj, když se tu řeší toto téma, chci se na něco zeptat, protože asi se změnila legislativa, nebo nevím, kde je chyba.

    Za poslední dobu (naposledy včera na cca 100 km dlouhé trase v celkem husté mlze) se mi stalo, že jsem tedy rozsvítil mlhová světla (přední i zadní + 90 % řidičů, které jsem potkával činilo stejně, viditelnost byla opravdu špatná a postupně padla tma) 2x za tu trasu mne dojel borec, který mne začal vyblikávat, po nějaké době předjel (o tom radši nebudu mluvit, že má na to "koule" , když není vidět dál než na 10 metrů) a natruc rozsvítil taky zadní mlhovku.

    To už se tedy v husté mlze nesmí používat mlhové světlomety ? Nebo je musím pokaždé, když se někdo zezadu přiřítí vypínat a zapnout, až mne předjede ? Nebo jak je to ? Je někde definována přesná hustota a snížená viditelnost?

    Mlhovky používám až opravdu v husté mlze, né jako někteří, kdy rozsvítí jen za lehkého deště a i přesto jsem tento problém zaznamenal několikrát.
    • 11 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 02.12.  09:51

      « Re: Světla v mlze

      Je nařízeno (pokud vím) že se zadní mlhovkou nesmíš jet víc, než 80kmh, což asi trochu definuje hustotu mlhy/viditelnost. Pokud jsi skutečně viděl na 10m, není co řešit. Kdyby mi ten maník jel za zadkem celou cestu, asi bych mu to vypnul, kór když by mě probliknul, mě jsou mlhovky taky večer dost nepříjemný. Ale neudělal jsi nic špatně.
      Já zapínám zadní mlhovky, pokud mám pocit, že mě někdo může zezadu přehlídnout/zahlídnout moc pozdě.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 02.12.  09:58

        « Re: Re: Světla v mlze

        Jel sem na okresce 60-80, víc to nešlo (sníh, námraza,viditelnost, provoz občas), ve městech, kde byla mlha řidčí, jsem vypínal. Já mu to vypínat nechtěl, z principu, navíc, když mne předjel, a rozsvítil, tak po pár metrech už byla vidět jen ta mlhovka... a to byly v obou případech moderní auta, žádné vyšeptané výbojky (Nová A6, kterou jsem k jeho smůle poznal a borec jel z kurzu odpočtu bodů, kde byl předtím na stejném místě jako já (já ale za jiným účelem:D), a O3 po FL).

        Já jsem myslel, že zadní je ta povinná vždy v mlze (taky do nedávna auta měla povinné alespoň ty zadní a přední za příplatek.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 02.12.  11:02

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          Zadní v mlze povinná je, ale je na řidiči aby naznal, co je snížená viditelnost a co ještě ne. A to je kámen úrazu. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 02.12.  11:26

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Tomu rozumím, já mlhovky zapínám opravdu jen v situacích, kdy už není skoro vidět a dle ostatních aut rozsvěcuji až mezi posledními. Naopak nechápu Topteny, kteří si myslí, že jsou něco víc...ani ti dva borci o kterých mluvim výše, nejeli rychleji, jen mi chtěli dát sežrat mlhovku, proto předjeli.
        • 02 Reagovat !

          foto topten

          topten 02.12.  11:04

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          proc myslis, ze to vic neslo?
          to posuzujes podle svych ridiccskych schopnosti nebo neshopnosti??
          to, ze ty mas svuj limit na nejaky urovni neznamena, ze jinej ten limit nema niz nebo vys
          a propastnej rozdil je taky v tom, co ridis a na jakym obuti. auto bez odezvy je za takovych podminek hodne problematicky, auto s odezvou je naopak radost ridit a muze s v nem dovolit mnohem vic a porad jet bezpecne
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 02.12.  11:07

            « Re: Re: Re: Světla v mlze

            Mne to víc nešlo - bavíme se o jízdě na okresní silnici a mé rychlosti.

            Příjde ti v husté mlze rozumné letět na namrzlé okresní silnici 130 ? Mne tedy úplně ne...
            • 03 Reagovat !

              foto topten

              topten 02.12.  11:13

              « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              pises, ze jsi jel 60, jak poznas, ze ten co te predjel jel 130?? to mi hlava nebere
              navic to, ze pro tebe byla mlha husta tak, ze by se dala krajet neznamena, ze jinej jinej na predjeti vpohode videl.
              me zas z protismeru obcas nekdo rozhorcene vyblika kdyz nekoho predjzdim, pritom se vpohode zarazuju treba 100 metru pred tim, nez se s protijedoucim mijime, tedy s dost velkou rezervou. kazdej ma sve ridicske shopnosti nekde jindem a ty je mas asi dost nizko, tak se s ti smir
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 02.12.  11:20

                « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                Tak ještě jednou, Karel psal, že je to do 80 km/h jel jsem 80km/h v průměru, když jsem dojel kamion, nebo jiná auta jel jsem i 60., než jsem ho mohl předjet.. co je k tomu za nepochopení?

                Ano, za zhoršených podmínek jezdím opatrněji a pomaleji, protože mi dochází, že to není jen o mých schopnostech, ale i o těch ostatních a i povrchu, nejdnoho takového borce, jakým jsi bezesporu ty denodenně seškrábavájí ze zbytků jeho superauta...

                Jak můžeš tvrdit, že mam nízké řidičské schopnosti, když mne neznáš? A ani ti střelci co blikali nejeli rychleji, vadila jim mlhovka, né rychlost.... když mne předjeli jeli +/- stejně jako já... To ty si mi říkal, že jsem jel přehnaně pomalu...

                A autem to opravdu není, nemám žádný starý střep a zánovní pneu...
                • 03 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 02.12.  11:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  jo, jel bezpecne 80, videl jen na 10 metru a nejakej cvok ho ve 130 predjel..
                  no, to bych chtel videt, pri takovyhle viditelnosti jet 80, ja bych se neodvazil vic jak 20.
                  never vsem pohadkam, co kdo napise
                  • 20 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 02.12.  11:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                    Ty bys jel 20 a přitom tady mne obvinuješ, že já jsem neschopný řidič? >:D Ty si normálně kálíš do pusy... když před tebou do 100m jede auto, tak tušíš kam silnice vede a díky zadním mlhovkám ho i na 100m vidíš...
                    • 02 Reagovat !

                      foto topten

                      topten 02.12.  11:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                      ha, tak kolik jezdis pri viditelnosti 10 metru??
                      80??
                      to tech 10 metru ujedes ani ne za 0.5 sec a ani nestihnes zareagovat kdyz tam bude nekdo neosvetlenej stat
                      ze ty jsi ridic - teoretik
                      • 10 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 02.12.  13:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                        Bože ! Neříkám že sem jel pořád 80 a problém nebyla rychlost, ale mlhovky.. to ty si teoretik, protože kdyby si opravdu jezdil v provozu tak vsi ,že se situace mění s každým ujetym kilometrem . 80tku sem udával jako maximum co jsem jel a mlha byla pořád hustá, někde více, někde méně, když jedou v dálce auta máš lepší viditelnost silnice , než když jedeš sám v lese... Otázka směřovala jinam , ale to asi tvému mozku neevysvetlim co? Přečti si ještě co jsem psal ..předjeli mne jen aby mne vyškolili.. nezdržoval sem je.
          • 30 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 02.12.  11:18

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Kdybys uměl číst - psal o viditelnosti cca 10m. Ale samozřejmě nikdo nepochybuje, že jsi Pan řidič, co si auto povodí za jakýchkoliv podmínek a ostatní řidiči jsou kolem tebe jen statisté. Potenciální auta v protisměru při viditelnosti v desítkách metrů odhaduješ vnitřním zrakem :-) :yes:
            • 02 Reagovat !

              foto topten

              topten 02.12.  11:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              to ze psal o viditelnosti 10metru nezmena, ze to 10 metru bylo, to by musel jet maximalne 20 a ne 60-80 jak tvrdi.
              takovehle hospodskejch kecu jsem uz slysel ...
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 02.12.  11:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                Takže to vlastně víš líp, byl jsi tam a odsuzuješ... >:D Ty si kašpar....
                • 00 Reagovat !

                  foto michalpneu

                  michalpneu 02.12.  11:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  ..že Tě to baví to s ním řešit....
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 02.12.  11:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                    Máš pravdu, mistr řidič... nepřeju mu nic zlého, ale tímhle jeho chováním mu jednou někdo opravdu dupne na brzdu a rozbije ciferník....
                    • 02 Reagovat !

                      foto topten

                      topten 02.12.  11:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                      hele ozmane, kdyz napises, ze pri viditelnosti 10 metru jedes 60-80 a jeste te nekdo ve 130 predjizdi, tak mi to prijde hodne neduveryhodny (slusne receno, ve skutecnosti to je blbost)
                      snad jedine, ze by jsi mel vybavu jako maj letadla pro pristani pri nulovy viditelnosti

                      jo jednou me jeden blbecek vybrzdil, kdyz neunes, ze jsem ho predtim predjel protoze se loudal, tak me v dalsi obci tak osmdesatkou predjel a slapnul na brzdu. a co myslis ze se stalo?? trosku sem ho postrcil a kdyz z ty svy plechovky vyskocil jak certik z krabicky, ukazal jsem mu na kameru za celnim sklem a ze jestli se mi neomluvi, tak zavolam policajty.
                      jak myslis, ze to dopadlo??
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 02.12.  12:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                        Já psal že mě předjel někdo 130 tkou kde ? Ptal sem se na 130 jako rozumnou rychlost v těchto podmínkách.. byl to příklad.... Trochu čti, než reaguješ...
                • 02 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 02.12.  11:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  ja vychazim z toho co napal a co tvrdi
                  a vidim v tom zasadni rozpor
                • 01 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 02.12.  13:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  On jel v tý Oktávce, o který píšeš. >:D >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 02.12.  16:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                    >:-[] Já ji pak dojel ve městě a měla na kufru TDI , takže to je pro něj nemyslitelné >:D
                    • 01 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 02.12.  17:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                      Třeba to měl povinně, proto z toho byl tak frustrovaný a potom takhle vyváděl. >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 02.12.  18:07

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                        >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 02.12.  11:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                A tak to ti zase věřím, že jsi za svůj život slyšel spoustu hospodských keců. O tom nemám pochyb.
                • 02 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 02.12.  11:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  chodim mezi lidi
          • 00 Reagovat !

            foto ikoptak

            ikoptak 03.12.  09:56

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Tak jestli byla viditelnost 10m, i kdyby 20m. tak 60-80kmh už tak je víc než dost. Vzhedem k vzdálenosti na které jste schopen zastavit. Ono na té silnici nemusí být jen auto s mlhovkami ale i jakákoliv jiná třeba i neosvětlená překážka (porouchané vozidlo, zvíře, člověk, cyklista, zúžení atd). Co řídíte a jaké máte obutí je zcela irelevantní.

            Osobně bych nebyl proti německé úpravě. Viditelnost méně než 50m = rozsvícené mlhovky + max. rychlost 50kmh.
      • 00 Reagovat !

        foto GeneHawkins

        GeneHawkins 02.12.  11:39

        « Re: Re: Světla v mlze

        Nic takového nařízeno není.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 02.12.  11:49

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          Máš pravdu. Bylo - učili mě to v autoškole, ale už není. V Německu naopak je a je tam dokonce limit jen 50kmh.
          • 00 Reagovat !

            foto GeneHawkins

            GeneHawkins 02.12.  12:45

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Nebylo, neučili.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 02.12.  13:36

              « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              No já tvrdím, že učili. Manželka dělala autoškolu okolo r.2000 a učili ji to taky. Mě někdy okolo r. 93.
              • 00 Reagovat !

                foto GeneHawkins

                GeneHawkins 02.12.  14:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                Nesmysl, nikdy u nás nic takového neplatilo.
    • 04 Reagovat !

      foto topten

      topten 02.12.  11:02

      « Re: Světla v mlze

      vypnout zadni mlhovky kdyz za tebou nekdo jede nikde v predpisu neni, ale patri to k zakladni ridicove slusnosti. kdyz nekoho takovyho dojedu, tak ho nejdriv probliknu a kdyz nezareaguje, pustim dalkovy a vetsinou mu to dojde.
      ale dobytek je necha dal zamerne rozsviceny, tak se zarad, kam patris
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 02.12.  11:08

        « Re: Re: Světla v mlze

        No, zrovna tobě bych nevypl a ani neuhnul a dal ti počuchat nafťák...

        Promiň, ale tohle je hovadina, abych pořád hlídal, jestli se mi nějakej vocas nalepil na zadek a vypínal co pár minut mlhovky, protože je slepej a nevidí, taky to ostatním v husté mlze toleruji, od toho tam ta světla jsou.......
        • 04 Reagovat !

          foto topten

          topten 02.12.  11:17

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          a jeste by jsi me vybrzdil…
          … jo,tihle zakomplexovanci jsou na silnici ti nejhorsi a jsou pricinou tragickych dopravnich nehod
          hele ja zadni mlhovku vypinam vzdy, kdyz me nekdo dojizdi a klidne mu dam pravej blinkr, ze me muze predjet. evidentne patrim k te vetsine slusnych a ohleduplnych ridicu narozdil od tebe
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 02.12.  11:23

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Nevybržduji, ale to dle tvého siláckého tvrzení spíš děláš ty... Kolik si měl ty dopravních nehod? Já ani jednu za 15 let.

            Nevím, proč bych měl vypínat mlhovky v husté mlze ? Ve městě to chápu, ale na okresce, kde je tma a nízká viditelnost ? Pokud jsi slepý, tvůj problém, nelez za volant.
            • 03 Reagovat !

              foto topten

              topten 02.12.  11:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              hele, kdo neboura, jezdi pod svy moznosti >:D

              nehody je potreba brat jako beznou soucast provozu a byt na ne pripravenej. tedy nevynucovat si svoje prava, predvidat, byt schopny poskytnou ucinnou prvni pomoc, coz vetsina lidi schopna neni ...
              jinak mam maximalni bonus
              • 20 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 02.12.  13:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                No z regionu keců tady na diskuzi si dost svá práva vynucujes a ostatní skatulkujes.. j
            • 00 Reagovat !

              foto Whitek

              Whitek 03.12.  00:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              Rovněž nevidím důvod proč bych měl v mlze vypínat mlhovky, když někoho uvidím ve zrcatku. Spíš mi to příjde jako nebezpečná věc. Pokud bych je vypl, tak jen riskuji, že jak mu do mlhy poodjedu, tak mě přestane vidět a zvýší se riziko srážky. Pokud to dotyčnému vadí, tak mu nic nebrání si nechat trochu větší odstup. Simple. Kvůli takovým jako je topten nesnáším jízdu po česku. Ještě ze tam zavítám jen občas. Nechápu, ze jinde na západě se jezdí s o mnoho menším stresem.
          • 00 Reagovat !

            foto GeneHawkins

            GeneHawkins 02.12.  11:41

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            V prvé řadě patříš k těm, kteří nedodržují zákon. Za mlhy jsi povinen mít rozsvícenou zadní mlhovku ať je někdo za tebou nebo není.
            • 03 Reagovat !

              foto topten

              topten 02.12.  11:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              co je to mlha?
              kdy jeste mlha je a kdy uz mlha neni??
              • 00 Reagovat !

                foto GeneHawkins

                GeneHawkins 02.12.  12:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                Jestli to nevíš, tak vrať papíry.
                • 00 Reagovat !

                  foto Whitek

                  Whitek 03.12.  00:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

                  Papíry nepapíry. Hlavně ať přestane řídit a šířit po okolí nesmysly.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 03.12.  00:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

              Zadní mlhovka pouze za husté mlhy přes den a za velmi husté večer/v noci.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 03.12.  10:52

        « Re: Re: Světla v mlze

        Tohle je absolutní nesmysl. Buď je viditelnost zralá na zadní mlhovku nebo není. Ale pokud je, tak nevím, proč bych ji vypínal. A pokud v opravdové mlze někomu pouštíš dálkový, tak jsi jedině sám proti sobě, protože se ti akorát tak odrážej do xichtu.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 03.12.  14:49

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          Pokud je ta viditelnost (za tmy!) v mlze na hraně, tak zadní mlhovku zapínám jen pokud za sebou v dohledné vzdálenosti nikoho nevidím. A při následné jízdě v koloně ji zase vypnu, pokud podle aut přede mnou vidím, že je (na kratší vzdálenost) zbytečná/oslňuje.
          Prostě se zadní mlhovkou zacházím (hlavně za tmy!) obezřetně/ohleduplně, bohužel v tomto ohledu patřím na cestách častěji k menšině.
          Není žádnou raritou vidět na našich cestách (včetně dálnic) najednou jedno auto se svítící zadní mlhovkou a druhé nesvítit vzadu vůbec (denní svícení). To je pak o držku.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 02.12.  14:44

      « Re: Světla v mlze

      Nic protizákonného jsi nedělal, ale poslední dobou jsou na to někteří jedinci vysazení. Když je slabá mlha, tak mám mlhovku zapnutou do doby, než mě někdo dojede. Za silné mlhy ji nechám, když se na mě dotyčný vyloženě nelepí. Chce to používat mozek, což část řidičů neumí.

      Osobně mi přijde idiotské pálit někomu škodolibě do xichtu dálkovými kvůli mlhovkám, zvlášť předním. Nemám rád takové školiče, kteří sami vytváří rizikové situace.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 02.12.  15:26

        « Re: Re: Světla v mlze

        Teď jsem jel po dálnici, světlo a mlha z vody za auty, jinak světlo. Nejlépe vidět byla auta se zadní mlhovkou, hlavně ta bílá a šedá.. já jel radši jen na světla aby mne Topteni nevyblikavali, ale jela polovina aut na denní světla.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 02.12.  16:38

          « Re: Re: Re: Světla v mlze

          To je jedna ze situací, kdy se zadní mlhovka hodí nejvíce. Ale jak říkáš, polovina lidí jede na denní (btw musím kroutit hlavou, když vidím, že leckteré moderní auto plné asistentů nezapne světla za deště automaticky).
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 02.12.  21:15

            « Re: Re: Re: Re: Světla v mlze

            Moje auto to taky nezapne automaticky, ale to je tím, že jsem mu to nepovolil a tuto funkci neaktivoval. Aby mi např. nesvítila světla při letním deštíku na okresce. Možná vidíš i takové. Ale já ty světla když je třeba zapnu. Nebo alespoň k předním denním připnu zadek.
  • 10 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 02.12.  19:33

    Nestesti to neproslo

    Nastesti jeste nejsme ve stavu, kdy projde kazdy napad dopravni policie - 30kmh zony, plosne snizeni rychlosti na 80kmh, vysviceni automobilu, trvale zaply klakson - vozidlo nez vyjede ze zakruty se stava neviditelne pro ucastiky provozu, stacionalni mereni, automaticke radary, snizeni rychlosti na 10kmh v tunelech a dalsi.
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 03.12.  10:05

    k motorkám

    dnes sú autá vysvietené ako vianočné stromčeky, napriek tomu z boku nesvieti nič ani malá diódka pokiaľ nemá auto predné/zadné svetlá pretiahnuté do blatníkov. A hlavne motorky, ktoré nevidno majú stále len 1 predné svetlo a vzadu 1 zadné. prečo nemajú masívnejšie osvetlenie?
  • 00 Reagovat !

    foto audis

    audis 03.12.  16:20

    Dělostřelecká příprava

    Jsem přesvědčen, že tento článek je od agitatora na zavedení povinnosti. Vláda nebo neziskovka, v budoucnu pomocník predkladatele zákona do sněmovny.

    Kvalitativní důvody jsou postavené na vodě. Píše, že průzkumy nejsou, ale že by to bylo dobré. Vypadnete.

    Snížení zemřelých je zanedbatelné. Nepisou, kolik osob zemřelo v důsledku prehlednuti vozidla v lesním úseku a nárazu zezadu. Podle mě to za 2017 bylo v jednotkách osob, takže zlepšení o jednu osobu. Kvůli jedné osobě nebudu zavádět povinnost pro 5 mil lidi. Vypadnete.
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 07.12.  15:24

      « Re: Dělostřelecká příprava

      Už aby zadní denní osvětlení bylo povinné. Včera bylo pozdě! :-O
  • 00 Reagovat !

    foto audis

    audis 03.12.  16:25

    Více svitive led

    Úroveň intenzity světla u dnešních aut z brzdových světel je příliš velká. Za tmy Pokud vozidlo brzdí, řidič za ním je oslnen. Typicky v obci na semaforech nebo při jízdě v koloně. Hodně oslnen. Velmi nebezpečné. Platí při odstupu do 10 až 20 metrů dle situace, což je nesmysl. Pomohlo by snížit intenzitu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si na hranicích podali ruce

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si…

Severní a Jižní Korea mají na svědomí další historický moment. Vojáci obou států, kteří střežili…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…