Policie by chtěla, aby auta v Česku ve dne svítila i vzadu, to ovšem naráží na řadu zejména technických potíží. Bude se to tedy někdy týkat všech vozidel?
Kdyby radši pomáhal a chránil = místo buzeroval a na omezeních měřil
Od nejnižších po nevyšší všechno špatně [odkaz] to že Zeman po nediplomatce kámošově manželce v důchodu menoval velvyslancem tentokrát poldu = 2 ze 2 :no: >:-[]
Tak v tomto případě bych byl jednoznačně pro, viz blondýny/blonďáci na našich cestách.
Když denní svícení začalo, bylo i vzadu, pak to nějaký vůl změnil a teď se zase někdo konečně probudil.
Denní svícení vzadu nebylo, jen pochopitelně po zavedení denního svícení většina řidičů jezdila na potkávačky. Naopak myslím, že bylo povinně pouze vpředu a teprve nedávno se to nechalo na uvážení výrobce.
kvůli tomu si rendlíka nikdo nekoupí. Moje auto také svítí i vzadu. :-! Auto mé ženy taky. Spíš mě štve, kolik životů kvůli zbytečnému dennímu svícení vyhaslo. Dříve svítily jen motorky a byly na silnici vidět. Dnes vidět nejsou a proto jezdit na motorce v době povinného denního svícení je hazard se životem. :no:
Mě fascinuje, když jede po dálnici zrezlá dodávka nebo kutil s vozejkem, svítí tomu půlka světel a/nebo v režimu bludička, že to připomíná na dálku display mobilu, ale fízlové dál stojej na čekané s radarem, až zlej pirát pojede 145...
denní svícení jen vpředu považuju na nejvyšší vrchol idiocie. tohle mě sejří hodně. spousta hlupáků, snažících se ušetřit nebo jen z vlasní blbosti, svítí denníma i za šera a ty auta zezadu vůbec nejsou vidět. ono stačí přes den v lesních úsecích. nechápu, proč denní svícení červenejma ledkama vzadu není nařízený už od začátku.
Ktoré? Nejak som to, popravde, nezaregistroval. Všetci svietia vpredu, vzadu len tí, čo svietia stretávačkami.
Aj tak je denné svietenie úplne na prd, tie krpaté diódy produkujú rozptýlené svetlo, a pretože u nás sa vždy nájde kopa koňov, čo svietia dennými aj pri súmraku alebo celkovo za zníženej viditeľnosti, tak ťa v protismere oslepujú, a zozadu ich skoro nevidíš, lebo splývajú s okolím.
Vidíš, a ja chválim, koľko ľudí na cestách cez deň svieti bežným osvetlením aby ich bolo lepšie vidno aj zozadu, a ono je to takto... ;-) Moje Kangoo denné svietenie nemá, preto mám svetlá stále zapnuté, po vypnutí motora zhasnú a po naštartovaní sa zase rozsvietia.
Já navrhuji ledky pro denní svícení pro předek i zadek od nově vyrobených aut povinně. Každé slušné auto má dneska automatické zapínání potkávaček s možností nastavení citlivosti zapínání systému. Stojí to jenom pár kaček a funguje to spolehlivě......a bude za pár roků až se obmění vozový park pokoj od všech co to různě pletou a nebo to zapomínají manuálně používat dle situace - například jim nesvítí zadek po vjezdu do tunelu, nebo jedou za šera vzadu neosvetleni, protože jim to vpředu svítí. Já sám a hodně lidí kolem mě si ani dlouho nevšimli, že při denním svícení jim zadek vlastně nesvíti....takových ještě určitě je! Myslím, že většina populace, která se o auta aktivně nezajímá, přirozeně předpokládá, že zadek svítí vždy.
"Každé slušné auto má dneska automatické zapínání potkávaček s možností nastavení citlivosti zapínání systému."
Ovšem to automatické zapínání logicky funguje pouze v případě, že je spínač světel v poloze auto, s čímž má evidentně spousta lidí problém, viz aktuální stav na silnicích. ;-)
To automatické zapínání funguje v případě, že ho v autě vůbec máš. >:D Podívej se do ceníků a všude je to až od druhých či vyšších stupňů výbav, teprve střední třída je dává nějak standardně.
Toto mělo být povinné už od začátku. Na jednu stranu tleskám, na druhou si ťukám na čelo, že to muselo tak trvat.
Každopádně u novějších aut by to měla být jen otázka nastavení softwaru, takže poměrně jednoduchá operace, a konečně z ulici zmizí domácí kutilové z tesco ledkami :yes:
Denní světla by měla brát pouze zhruba čvtrtinu el. energie, ve srovnání se světly nočními. Logicky není důvod, aby při denním svícení svítilo třeba kompletní osvětlení palubní desky, nebo osvětlení RZ. Denní režim svícení s vyřazeným osvětlením palubky už měl např. Golf 5. g.
Ono taky spousta lidí používá žárovky s podstatně vyšší svítivostí a ne zrovna levné, min. přes 600 za sadu. Samozřejmě homologované, Osram a pod. Mají ovšem zpravidla nižší životnost tak proč ji zbytečně zkracovat.
Všechno je možný. Dokonce i to, že řidič, co si na benzínce na svou obouchanou plečku (bez urážky) koupí "sadu denního svícení" za 200,-, si tam koupí špičkové žárovky za 600,-. Ale daleko pravděpodobněji vidím to, že na takové žárovky má nejčastěji ten, co je nepotřebuje, protože má na autě originální denní svícení a xenony nebo led.
To nemířím na tebe, ale ty dobastlený denní ledky vídám nejčastěji na autech věku 10let+, a o tak starý auta se češi obecně moc nestarají. Investice do špičkových žárovek v těchto případech odhaduji tak na jednotky procent. ;-)
No nevím...teď je velký trend do kdejaké plečky namontovat "LED žárovky" z aliexpressu, nebo aspoň Lidl +100 % s modrým sklem.
Já přemýšlel o denním svícení do minulého auta z jiného důvodu. Mělo nešťastné čočky, které se rády vypalovaly, a to pak byla drahá sranda. Ale vykašlal jsem se na to.
Ty z Lidlu jsou alespoň homologované, před lety jsem pátral po původu a vyšel mi Osram.
Bohužel ty LED žárovky jak píšeš je problém. Nedivím se, že někteří si zde ztěžují na oslnění od LED světel, už se mi to taky stalo. Ale byla to auta z doby kdy bílá dioda byla ještě ve vývoji.
Už je to takový evergreen českých fór, narvat LEDky bez homologace i do potkávaček, ideálně v kombinaci se zašlými kryty a rozhozeným nastavením...ale však v pohodě, "ještě nikdo neblikal."
Proč se z toho dělá taková věda? Ano, na evropské úrovni by mělo být nařízeno, že s denním svícením svítí i zadní obrysovky. Tím odpadnou starosti s tupouny, kteří světla nezapnou ani o půlnoci. Starší auta a nějaké LEDky bych vůbec neřešil.
Denní svícení neni v Evropě povinný. Velký státy jako Německo, Francie a spousty menších Dánsko, Portugalsko, Nizozemí, Řecko. U nás teď poldové vymysleli že i vzadu
Když je hnusně stejně rozumnej řidič rosvítí = tupoun pokaždý pro jistotu i mlhovky >:-[]
Ty přední maj tu a tam výjímečně smysl i za pěknýho počasí = ty zadní myslim hodně hodně okrajově
Tupouni buď rozsvítí vše, včetně zadní mlhovky, nebo naopak (to dnes vídám ještě častěji) nic, protože má denní. A hádej co je nebezpečnější?
Tupouni nejsou ani schopni nechat spínač světel v poloze "auto" a mají jej obvykle v poloze "0", kde svítí stále pouze denní svícení. Kolik takových už jsem potkal i v noci a blikal na ně a nic.... Podle mě ani většina z nich neví, jak ty normální světla zapnout. A proti takovým by to zadní denní svícení bylo docela slušnou pojistkou.
Spousta aut polohu "auto" nemá. A navíc ty, které ji mají, stejně neumí rozpoznat mlhu, což vnnímám jako ještě víc nebezpečné. Proto jsem pro zadní denní svícení.
Jistě, že spousta jich to nemá, ale já píšu o případech, kdy vím, že to auto to má (už v sérii) a stejně jim to (třeba v tunelu) nepřepne.
Za zadní denní svícení jsem samozřejmě taky.
Nejhorší je, že si někteří garážový tuneři pletou poziční světýlka s denním svícením. Tohle mělo být od začátku. Naštěstí někteří výrobci už to dělaj v sérii. Kéž by následovali další.
V tom máš pravdu (nechápem tie palce dolu). V počiatkoch bolo spravené len to, že si nemusel zapínať svetlá, ale sa zapli automaticky pri alebo po štarte auta, a to obrysové, predné tlmené a koncové. Najprv to dostali motocykle a vzápätí po nich autá. Až potom prišli extra denné svetlá v podobe LEDiek.
To teda nebyly! Např. A6/C6 měla klasickou žárovku určenou výhradně! pro denní svícení + k tomu svítil i zadek, Audi S8 ze stejné doby měla 2x 4 LED diody výhradně pro denní svícení a k tomu také svítil zadek (oboje takto nastaveno přímo z výroby s možností automatického přepínaní denní/noční). S oběma auty jsem jezdil a jedno z nich mám v garáži dodnes.
Jsi typický důležitý neználek, který čím o tom ví méně, tím v tom má "jasněji". ;-)
Ty nejsi všeználek, ty si mimo, nejsi schopen ani rozlišit na koho tady kdo reaguje...
Abys to vůbec pochopil, to nebyla reakce na tebe (viz vlákno), ťuťulo... ;-)
Mimochodem, pokud ti A6 nepřijde jako auto pro lidi, tak stejně na tom byl i takový Golf 6. g. při příchodu na trh.
Denni sviceni pokud vim nikdy nebylo povinne, takže nějak nechapu. Navic ja měl G6 da se řict z počatku vyroby, ale denni sviceni měl pouze předni, vzadu určitě ne.
Každopadně neviděl bych duvod pro zavaděni rozsviceni i zadnich světel u denniho sviceni, pokud by se zavadla povinna automatika světel. Ale tim, že řidiči jsou "hovada" tak se tomu ani nedivim. Ani bych se nedivil, kdyby se našla řada majitelu, kteři tu automatiku maji, ale nepouživaji, protože si přece nebudou zkracovat životnost žarovek.
Nepíšu nic o konkrétním zákoně, píšu o tom, jak samotné automobilky řešily zpočátku denní svícení a taky o tom, že dnes k dennímu svícení opět automobilky přidávají i zadek.
nejdřív předek - denní svícení, teď i zadek, ...................... a vsadím se za nějaký čas, že se najde tupec, že i to je málo a začne vymýšlet něco dalšího. Když se jezdilo bez denního svícení, v podstatě s tím nebyl žádný problém, ale chápu denní ledky jsou dobré, navíc podporují design auta.
Proti denním světlům, zejména moderním a úsporným LED nemám námitek. Nikde však nepadlo ani slovo o celkem podstatné věci, a to té, že sice bude auto ve dne lépe vidět, ale taky se může lehce stát, že přibude nehod nárazem zezadu. Rodzdíl mezi denním a brzdovým světlem nemusí být vždy dostatečně patrný a rázem se z bohulibé myšlenky může stát to, co mělo být původně touto změnou odstraněno.
Medzi zadnym svetlom a brzdovym svetlom je setsakramentsky rozdiel a pomylit sa to neda za nijakych okolnosti. Kto ten rozdiel nevidi, tak by mal navstivit ocneho - co asi suvisi s tym nedavnym prieskumom u Vas.
Zejména na Vaše dva příspěvky musím zareagovat, Futuristo a Reco. Srandu si nedělám, řidičák jsem měl již v době, kdy Vy jste možná ještě ani netahali kačera na provázku a přes mega km bez nehody za sebou. Nějak jste ve ve své emotivní odpovědi zapomněli na podstatný fakt, a to ten, že je tu řeč o zadních denních světlech. Pro Vás dva tedy znovu : denních !! Samozřejmě že v noci je rozdíl více než viditelný, ale ve dne už to tak vždy být nemusí. Zejména u starších vozidel. Rozdíl na slunci může i být takový, že při malé nepozornosti ten vzadu jedoucí nemusí změnu mezi rozsvícenými a více rozsvícenými světly vůbec zaznamenat. Ten rozdíl je zcela jistě menší, než mezi brzdovými a úplně zhasnutými. Ale možná je to jen nad Vaše chápání a budete nadále jen vzdychat, nebo se odvolávat na lékaře... :-!
Možná tu debatu zkrátím. I kdyby měl někdo problém s očima, ten by měl jasně vidět POVINNÉ TŘETÍ BRZDOVÉ SVĚTLO.
Tolik starých aut, aby ho neměla už opravdu moc není.
A u těch starých aut je:
a) rozdíl mezi brzdovým a koncovým světlem hodně výrazný,
b) stejně rozsvícené všechno, protože nemají denní světla.
Tedy rozdíl proti dnešnímu stavu žádný.
Jistě, to byl jeden ze dvou hlavních důvodů/argumentů, proč se svícení zadních lamp u denního svícení přestalo používat. Tím druhým byla úspora (byť malá) energie/paliva.
Osobně jsem přesvědčený, že u správně fungujících zadních lamp není žádný problém rozlišit koncová a brzdová světla, a to i za denního světla. Čili bezpečnost to ohrožuje zcela zanedbatelně ve srovnání s tím, když někdo jede za snížené viditelnosti bez zadních koncových světel. A na to už taky někdo (konečně) přišel, a proto se koncová světla k dennímu svícení zase vracejí.
Spousta oslů za volantem jezdí v tunelu s denními předními světly místo s potkávacími, čímž nejsou zezadu vidět. Řada tunelů má mizerné osvětlení, takže je zadní osvětlení nutností. K čemu denní zadní netuším, Lerch asi zapomněl na to, že překvapen je při vjezdu do lesní temnoty pouze ten, kdo se plně nevěnuje řízení vozidla. Takže vážení, zlomený vaz nestojí za dojem, že ten, kdo vás narazí zezadu, je viník. Když je hůře vidět, tak koukejte svítit standardně potkávačkami, denní přední prostě nestačí.
Už jsem viděl i případy, kteří jezdili na denní (bez zadních) ve městě v noci. Zřejmě tam maj natolik silný veřejný osvětlení, že více svítit netřeba. :*)
Tak to už je fakt extrém, nevzpomínám si, že bych po úplném setmění viděl mimo obec auto jenom s denním svícením. Zato jsem viděl situaci, kdy takovej ťunťa na denní vyjel z města a když skončilo veřejný osvětlení a vjel do úplný tmy, lekl se a začal brutálně šlajfovat než mu vůbec došlo co se děje.
Musím s labelem souhlasit, taky jsem to zažil. Dokonce mám pocit, že tady u nás potkávám jednoho takového opakovaně.
Zase musím dodat, že dobře umístěná denní světla na pár metrů po silnici svítí a člověk pak nemá ani pocit, že vlastně nevidí.
No já ti nevím, ale mně teda čistě na denní palubka nesvítí. Resp. maxidot ano, ručičky a diody paliva a teploty ano, ale samotný budíky ne. Jinak denní svítí i vzadu.
Já s tim měl problém v Kuze, tam svítí celá palubka, u Mondea se mi to stalo 1x, taky vše osvětlené :/ U Mondea poznáš, že svítíš jen malou ikonkou světel dole, MK4, která měla na Convers siluetu auta, tak pokud si svítil, ukazovala grafika kužel světel.
Ale pouze ve městě, za městem mi došlo ,že to auto nějak nesvítí >:D
Pokud ti při denním režimu svítí celá palubka, pak je to jasná chyba v matrixu.
Zhaslou palubku v denním režimu uměl třeba už i pětkový Golf, který přitom žádná extra denní světla neměl.
Záměrně jsem napsal doslova "celou palubku", nikoli pouze přístrojovku. Ta když je komplet LCD apod. musí být logicky podsvícená neustále, ale i tak může být znatelný rozdíl mezi režimem jejího podsvícení ve dne a v noci.
Např. moje origo navigace má při denním režimu bílý podklad, ale při nočním naopak černý.
Mně se to stalo už 3x. Jednou to trvalo hodně dlouho. Jel jsem zrovna ze Vsetína do ValMezu (pozdě večer) a dojel jsem zcela neosvětlené auto, lekl jsem se že stojí, ale naštěstí jelo, takže jsem v pohodě dobrzdil. Až potom jsem si všiml, že mu svítí přední denní LEDky. Párkrát jsem ho (s přestávkami) pokoušel probliknout, ale bylo to marné. Jel jsem za ním asi dvacet minut a pořád nic. Vypadalo to na nějakou blondýnu, která ani netuší jak se ta světla zapínají. Volal jsem pak (přes hf) na policajty, ať ji někdo před VM zastaví a rozsvítí jí světla, že je to o hubu, byla tehdy tma jak v pytli, ani měsíc nesvítil.
Co tunely, ale když zaprší, tak s tou vodní tříští za autem (ideálně nějaké šedé nebo stříbrné) není nic vidět a bohužel šoféři s automatickým denním svícením si odvykli světla zapínat manuálně, když je třeba. Jinak v Praze často potkám šoféry, co v noci jedou jen s denním, protože lampy okolo svítí dost.
No pokud nevlastníš vrak dobastlený o nějaké ledky, tak po pár metrech jízdy v tunelu když máš spínač světel v poloze AUTO, tak se ti zapíná celé full osvětlení auta. To samé za šera, deště a podobně. U koncernu si ještě můžeš nastavovat citlivost šetra, kdy se ti mají normální světlomety spínat.
To není pravda. I spousta aut s originálním denním svícením nemá světelný senzor. A platí to i nová auta, mrkni třeba do ceníku Oktávky, světelný senzor je až u výbavy Style.
Ctenar Jan Nevedel by mel radsi jezdit autobusem, pokud nevidi ve dne auto bez rozsvicenych svetel. Ja jsem rad, ze ziju ve state, kde tahle nesmyslna blbost (zatim) neplati a rozhodne jsem si na to nezvykl ani v CR. Naopak i kdyz jedu jednou za cas do Prahy, tak nechavam svetla zhasnuta. Pokutu jsem zatim platit nemusel, jen jednou me na to strazci zakona upozornili, ale diky zahranicnim znackam meli pochopeni.
Kdo za bileho dne nevidi auto bez svetel, ten nema na silnici co delat!
S tímto nesouhlasím. Občas jsou situace a okolní světelné podmínky takové, že denní světla jsou velice přínosná věc - pod stromy za svítícího slunce a pod. Jde sice jen mým odhadem o cca 1% ze 100, ale v tomto případě naprosto zásadní.
Já teda pořád držím teorii (a nebyla mi ani na dotaz M.Machalou vyvrácena), že šéfredaktor autorům články titulkuje, resp. spíš přejmenovává jejich většinou logické nadpisy.
Re: Proč už to sakra není dávno zavedené jako samozřejmost?!
Od začátku, co je denní svícení povinné, jsem nechápal, proč nezahrnuje taky osvětlení zádě koncovými svítilnami. Na našem hlavním, rodinném autě máme aktivované denní svícení i vzadu samozřejmě hned od koupě, v případě druhého (městského) auta mi v servisu řekli, že to bohužel nelze, takže u něj jsem nucen rozsvěcet tlumené osvětlení už při velmi mírném sešeření, v lese apod, protože jinak by zadek byl v temnotách. U našich aut je osvětlení zádě zvláště potřeba, protože obě mají šedou metalízu a opravdu nestojím o to, aby se mi někdo "podíval do kufru"... :-!
Re: Proč už to sakra není dávno zavedené jako samozřejmost?!
Já nikomu nic necpu, každý soudný člověk musí uznat absurditu současného stavu a uvítat výrazné zvýšení bezpečnosti, resp. snížení nebezpečí nárazu zezadu. Pokud se k přednímu dennímu osvětlení přidají i koncové svítilny (tedy samozřejmě bez osvětlení RZ + bez osvětlení přístrojového štítu a ovladačů a bez tlumených světel vpředu), nárůst spotřeby je naprosto zanedbatelný. Naopak když jsem nucený mnohem častěji svítit kompletním tlumeným osvětlením celého auta (tedy vč. RZ, budíků, tlačítek a předních tlumených světel), je energetická náročnost takového kroku mnohem vyšší. Proto by mělo být osvětlení zadku auta v rámci denní svícení pro výrobce stejně povinné a samozřejmé, jako u předku. :-!
Ahoj, když se tu řeší toto téma, chci se na něco zeptat, protože asi se změnila legislativa, nebo nevím, kde je chyba.
Za poslední dobu (naposledy včera na cca 100 km dlouhé trase v celkem husté mlze) se mi stalo, že jsem tedy rozsvítil mlhová světla (přední i zadní + 90 % řidičů, které jsem potkával činilo stejně, viditelnost byla opravdu špatná a postupně padla tma) 2x za tu trasu mne dojel borec, který mne začal vyblikávat, po nějaké době předjel (o tom radši nebudu mluvit, že má na to "koule" , když není vidět dál než na 10 metrů) a natruc rozsvítil taky zadní mlhovku.
To už se tedy v husté mlze nesmí používat mlhové světlomety ? Nebo je musím pokaždé, když se někdo zezadu přiřítí vypínat a zapnout, až mne předjede ? Nebo jak je to ? Je někde definována přesná hustota a snížená viditelnost?
Mlhovky používám až opravdu v husté mlze, né jako někteří, kdy rozsvítí jen za lehkého deště a i přesto jsem tento problém zaznamenal několikrát.
Je nařízeno (pokud vím) že se zadní mlhovkou nesmíš jet víc, než 80kmh, což asi trochu definuje hustotu mlhy/viditelnost. Pokud jsi skutečně viděl na 10m, není co řešit. Kdyby mi ten maník jel za zadkem celou cestu, asi bych mu to vypnul, kór když by mě probliknul, mě jsou mlhovky taky večer dost nepříjemný. Ale neudělal jsi nic špatně.
Já zapínám zadní mlhovky, pokud mám pocit, že mě někdo může zezadu přehlídnout/zahlídnout moc pozdě.
Jel sem na okresce 60-80, víc to nešlo (sníh, námraza,viditelnost, provoz občas), ve městech, kde byla mlha řidčí, jsem vypínal. Já mu to vypínat nechtěl, z principu, navíc, když mne předjel, a rozsvítil, tak po pár metrech už byla vidět jen ta mlhovka... a to byly v obou případech moderní auta, žádné vyšeptané výbojky (Nová A6, kterou jsem k jeho smůle poznal a borec jel z kurzu odpočtu bodů, kde byl předtím na stejném místě jako já (já ale za jiným účelem:D), a O3 po FL).
Já jsem myslel, že zadní je ta povinná vždy v mlze (taky do nedávna auta měla povinné alespoň ty zadní a přední za příplatek.
Tomu rozumím, já mlhovky zapínám opravdu jen v situacích, kdy už není skoro vidět a dle ostatních aut rozsvěcuji až mezi posledními. Naopak nechápu Topteny, kteří si myslí, že jsou něco víc...ani ti dva borci o kterých mluvim výše, nejeli rychleji, jen mi chtěli dát sežrat mlhovku, proto předjeli.
proc myslis, ze to vic neslo?
to posuzujes podle svych ridiccskych schopnosti nebo neshopnosti??
to, ze ty mas svuj limit na nejaky urovni neznamena, ze jinej ten limit nema niz nebo vys
a propastnej rozdil je taky v tom, co ridis a na jakym obuti. auto bez odezvy je za takovych podminek hodne problematicky, auto s odezvou je naopak radost ridit a muze s v nem dovolit mnohem vic a porad jet bezpecne
pises, ze jsi jel 60, jak poznas, ze ten co te predjel jel 130?? to mi hlava nebere
navic to, ze pro tebe byla mlha husta tak, ze by se dala krajet neznamena, ze jinej jinej na predjeti vpohode videl.
me zas z protismeru obcas nekdo rozhorcene vyblika kdyz nekoho predjzdim, pritom se vpohode zarazuju treba 100 metru pred tim, nez se s protijedoucim mijime, tedy s dost velkou rezervou. kazdej ma sve ridicske shopnosti nekde jindem a ty je mas asi dost nizko, tak se s ti smir
Tak ještě jednou, Karel psal, že je to do 80 km/h jel jsem 80km/h v průměru, když jsem dojel kamion, nebo jiná auta jel jsem i 60., než jsem ho mohl předjet.. co je k tomu za nepochopení?
Ano, za zhoršených podmínek jezdím opatrněji a pomaleji, protože mi dochází, že to není jen o mých schopnostech, ale i o těch ostatních a i povrchu, nejdnoho takového borce, jakým jsi bezesporu ty denodenně seškrábavájí ze zbytků jeho superauta...
Jak můžeš tvrdit, že mam nízké řidičské schopnosti, když mne neznáš? A ani ti střelci co blikali nejeli rychleji, vadila jim mlhovka, né rychlost.... když mne předjeli jeli +/- stejně jako já... To ty si mi říkal, že jsem jel přehnaně pomalu...
A autem to opravdu není, nemám žádný starý střep a zánovní pneu...
jo, jel bezpecne 80, videl jen na 10 metru a nejakej cvok ho ve 130 predjel..
no, to bych chtel videt, pri takovyhle viditelnosti jet 80, ja bych se neodvazil vic jak 20.
never vsem pohadkam, co kdo napise
Ty bys jel 20 a přitom tady mne obvinuješ, že já jsem neschopný řidič? >:D Ty si normálně kálíš do pusy... když před tebou do 100m jede auto, tak tušíš kam silnice vede a díky zadním mlhovkám ho i na 100m vidíš...
ha, tak kolik jezdis pri viditelnosti 10 metru??
80??
to tech 10 metru ujedes ani ne za 0.5 sec a ani nestihnes zareagovat kdyz tam bude nekdo neosvetlenej stat
ze ty jsi ridic - teoretik
Bože ! Neříkám že sem jel pořád 80 a problém nebyla rychlost, ale mlhovky.. to ty si teoretik, protože kdyby si opravdu jezdil v provozu tak vsi ,že se situace mění s každým ujetym kilometrem . 80tku sem udával jako maximum co jsem jel a mlha byla pořád hustá, někde více, někde méně, když jedou v dálce auta máš lepší viditelnost silnice , než když jedeš sám v lese... Otázka směřovala jinam , ale to asi tvému mozku neevysvetlim co? Přečti si ještě co jsem psal ..předjeli mne jen aby mne vyškolili.. nezdržoval sem je.
Kdybys uměl číst - psal o viditelnosti cca 10m. Ale samozřejmě nikdo nepochybuje, že jsi Pan řidič, co si auto povodí za jakýchkoliv podmínek a ostatní řidiči jsou kolem tebe jen statisté. Potenciální auta v protisměru při viditelnosti v desítkách metrů odhaduješ vnitřním zrakem :-):yes:
to ze psal o viditelnosti 10metru nezmena, ze to 10 metru bylo, to by musel jet maximalne 20 a ne 60-80 jak tvrdi.
takovehle hospodskejch kecu jsem uz slysel ...
hele ozmane, kdyz napises, ze pri viditelnosti 10 metru jedes 60-80 a jeste te nekdo ve 130 predjizdi, tak mi to prijde hodne neduveryhodny (slusne receno, ve skutecnosti to je blbost)
snad jedine, ze by jsi mel vybavu jako maj letadla pro pristani pri nulovy viditelnosti
jo jednou me jeden blbecek vybrzdil, kdyz neunes, ze jsem ho predtim predjel protoze se loudal, tak me v dalsi obci tak osmdesatkou predjel a slapnul na brzdu. a co myslis ze se stalo?? trosku sem ho postrcil a kdyz z ty svy plechovky vyskocil jak certik z krabicky, ukazal jsem mu na kameru za celnim sklem a ze jestli se mi neomluvi, tak zavolam policajty.
jak myslis, ze to dopadlo??
Já psal že mě předjel někdo 130 tkou kde ? Ptal sem se na 130 jako rozumnou rychlost v těchto podmínkách.. byl to příklad.... Trochu čti, než reaguješ...
Tak jestli byla viditelnost 10m, i kdyby 20m. tak 60-80kmh už tak je víc než dost. Vzhedem k vzdálenosti na které jste schopen zastavit. Ono na té silnici nemusí být jen auto s mlhovkami ale i jakákoliv jiná třeba i neosvětlená překážka (porouchané vozidlo, zvíře, člověk, cyklista, zúžení atd). Co řídíte a jaké máte obutí je zcela irelevantní.
Osobně bych nebyl proti německé úpravě. Viditelnost méně než 50m = rozsvícené mlhovky + max. rychlost 50kmh.
vypnout zadni mlhovky kdyz za tebou nekdo jede nikde v predpisu neni, ale patri to k zakladni ridicove slusnosti. kdyz nekoho takovyho dojedu, tak ho nejdriv probliknu a kdyz nezareaguje, pustim dalkovy a vetsinou mu to dojde.
ale dobytek je necha dal zamerne rozsviceny, tak se zarad, kam patris
No, zrovna tobě bych nevypl a ani neuhnul a dal ti počuchat nafťák...
Promiň, ale tohle je hovadina, abych pořád hlídal, jestli se mi nějakej vocas nalepil na zadek a vypínal co pár minut mlhovky, protože je slepej a nevidí, taky to ostatním v husté mlze toleruji, od toho tam ta světla jsou.......
a jeste by jsi me vybrzdil…
… jo,tihle zakomplexovanci jsou na silnici ti nejhorsi a jsou pricinou tragickych dopravnich nehod
hele ja zadni mlhovku vypinam vzdy, kdyz me nekdo dojizdi a klidne mu dam pravej blinkr, ze me muze predjet. evidentne patrim k te vetsine slusnych a ohleduplnych ridicu narozdil od tebe
Nevybržduji, ale to dle tvého siláckého tvrzení spíš děláš ty... Kolik si měl ty dopravních nehod? Já ani jednu za 15 let.
Nevím, proč bych měl vypínat mlhovky v husté mlze ? Ve městě to chápu, ale na okresce, kde je tma a nízká viditelnost ? Pokud jsi slepý, tvůj problém, nelez za volant.
nehody je potreba brat jako beznou soucast provozu a byt na ne pripravenej. tedy nevynucovat si svoje prava, predvidat, byt schopny poskytnou ucinnou prvni pomoc, coz vetsina lidi schopna neni ...
jinak mam maximalni bonus
Rovněž nevidím důvod proč bych měl v mlze vypínat mlhovky, když někoho uvidím ve zrcatku. Spíš mi to příjde jako nebezpečná věc. Pokud bych je vypl, tak jen riskuji, že jak mu do mlhy poodjedu, tak mě přestane vidět a zvýší se riziko srážky. Pokud to dotyčnému vadí, tak mu nic nebrání si nechat trochu větší odstup. Simple.
Kvůli takovým jako je topten nesnáším jízdu po česku. Ještě ze tam zavítám jen občas. Nechápu, ze jinde na západě se jezdí s o mnoho menším stresem.
Tohle je absolutní nesmysl. Buď je viditelnost zralá na zadní mlhovku nebo není. Ale pokud je, tak nevím, proč bych ji vypínal. A pokud v opravdové mlze někomu pouštíš dálkový, tak jsi jedině sám proti sobě, protože se ti akorát tak odrážej do xichtu.
Pokud je ta viditelnost (za tmy!) v mlze na hraně, tak zadní mlhovku zapínám jen pokud za sebou v dohledné vzdálenosti nikoho nevidím. A při následné jízdě v koloně ji zase vypnu, pokud podle aut přede mnou vidím, že je (na kratší vzdálenost) zbytečná/oslňuje.
Prostě se zadní mlhovkou zacházím (hlavně za tmy!) obezřetně/ohleduplně, bohužel v tomto ohledu patřím na cestách častěji k menšině.
Není žádnou raritou vidět na našich cestách (včetně dálnic) najednou jedno auto se svítící zadní mlhovkou a druhé nesvítit vzadu vůbec (denní svícení). To je pak o držku.
Nic protizákonného jsi nedělal, ale poslední dobou jsou na to někteří jedinci vysazení. Když je slabá mlha, tak mám mlhovku zapnutou do doby, než mě někdo dojede. Za silné mlhy ji nechám, když se na mě dotyčný vyloženě nelepí. Chce to používat mozek, což část řidičů neumí.
Osobně mi přijde idiotské pálit někomu škodolibě do xichtu dálkovými kvůli mlhovkám, zvlášť předním. Nemám rád takové školiče, kteří sami vytváří rizikové situace.
Teď jsem jel po dálnici, světlo a mlha z vody za auty, jinak světlo. Nejlépe vidět byla auta se zadní mlhovkou, hlavně ta bílá a šedá.. já jel radši jen na světla aby mne Topteni nevyblikavali, ale jela polovina aut na denní světla.
To je jedna ze situací, kdy se zadní mlhovka hodí nejvíce. Ale jak říkáš, polovina lidí jede na denní (btw musím kroutit hlavou, když vidím, že leckteré moderní auto plné asistentů nezapne světla za deště automaticky).
Moje auto to taky nezapne automaticky, ale to je tím, že jsem mu to nepovolil a tuto funkci neaktivoval. Aby mi např. nesvítila světla při letním deštíku na okresce. Možná vidíš i takové. Ale já ty světla když je třeba zapnu. Nebo alespoň k předním denním připnu zadek.
Naprosto souhlasím, jenže některé řidiče to asi baví a vůbec je protijedoucí vozidla nezajímají. Jinak jsem to teď četl třeba i tady [odkaz] Je to teď docela diskutované téma, se mi zdá.
Obecně jízdu v husté mlze a za snížené viditelnosti nemám moc rád, ale hold někdy si člověk nevybere a počasí neovlivní >:D
Nastesti jeste nejsme ve stavu, kdy projde kazdy napad dopravni policie - 30kmh zony, plosne snizeni rychlosti na 80kmh, vysviceni automobilu, trvale zaply klakson - vozidlo nez vyjede ze zakruty se stava neviditelne pro ucastiky provozu, stacionalni mereni, automaticke radary, snizeni rychlosti na 10kmh v tunelech a dalsi.
dnes sú autá vysvietené ako vianočné stromčeky, napriek tomu z boku nesvieti nič ani malá diódka pokiaľ nemá auto predné/zadné svetlá pretiahnuté do blatníkov. A hlavne motorky, ktoré nevidno majú stále len 1 predné svetlo a vzadu 1 zadné. prečo nemajú masívnejšie osvetlenie?
Jsem přesvědčen, že tento článek je od agitatora na zavedení povinnosti. Vláda nebo neziskovka, v budoucnu pomocník predkladatele zákona do sněmovny.
Kvalitativní důvody jsou postavené na vodě. Píše, že průzkumy nejsou, ale že by to bylo dobré. Vypadnete.
Snížení zemřelých je zanedbatelné. Nepisou, kolik osob zemřelo v důsledku prehlednuti vozidla v lesním úseku a nárazu zezadu. Podle mě to za 2017 bylo v jednotkách osob, takže zlepšení o jednu osobu. Kvůli jedné osobě nebudu zavádět povinnost pro 5 mil lidi. Vypadnete.
Úroveň intenzity světla u dnešních aut z brzdových světel je příliš velká. Za tmy Pokud vozidlo brzdí, řidič za ním je oslnen. Typicky v obci na semaforech nebo při jízdě v koloně. Hodně oslnen. Velmi nebezpečné. Platí při odstupu do 10 až 20 metrů dle situace, což je nesmysl. Pomohlo by snížit intenzitu.
Konečně se nad tím někdo zamyslel. Osobně jsme velice ráda, že to konečně udělají. Jsem i rád, že se začali lidé zabývat svícením a to nejen denním, ale třeba i dálkovými či mlhovkovými světli. Skvěle je to napsané zde [odkaz]
Zvláštní svítilny pro denní svícení mají dvě vývojové linie - Canada 1989, Sverige 1978. Švédové v zásadě vyžadovali, až do devadesátých let, aby s denními svítilnami (Varselljus) svítily I obrysové svítilny. Kanada ne, protože na základě výzkumu nesnižovaly boční značky a zadní obrysové svítilny risiko nehody vozidla.
V současné době skutečně probíhá diskuse o povinnosti rozsvítit s denními svítilnami obrysové svítilny, mít automatické přepínání denních svítilen na obrysová a potkávací světla, a nebo nesmí s denními svítilnami svítit podsvícení panelů. Důvodem není špatná viditelnost vozidla ve dne v podmínkách vážně snížené viditelnosti, ale skutečnost, že spousta řídičů jede v noci s denními svítilnami domnívaje se, že "normálně svítí, poněvadž denní svítilny, v městském provozu, navozují dojem dostatečného osvětlení.
Současná verse Předpisu č. 48 umožňuje, nikoli však přikazuje, aby s denními svítilnami, podle předpisu č. 87, svítily přední obrysové svítilny, podle předpisu č. 7, zadní obrysové svítilny, podle předpisu č. 7 a boční obrysové svítilny podle předpisu č. 91; denní svítilny smí vypnout, pokud je parkovací brzda v poloze znemožňující jízdu, avšak denní svítilny musí vždy vypnout, pokud jsou rozsvíceny světlomety. Kontrolka zapojení ani funkce není povinná.
Vysoké smluvní strany nesmí výrobcům ukládat více povinností, než stanoví právo Společenství, proto bengo chtít může, ale jedinou cestou je uložit užití obrysových svítilen za jízdy jako povinnost řidiče, tj. povinnost použít obrysové svítilny za jízdy, nikoli jen za snížené viditelnosti.