No, hlavne že ste si mohli kopnúť, vy dvaja exoti, že? Jak sa objaví nejaká blbosť proti tesle a elektromobilom, hneď ste z toho hotoví. Len s tým nelezte na verejnosť, to by bola iná hanba, orgazmus sa ťažko maskuje...
travelko, vieš čo je hanba? Že mystifikátor a eskamotér Musk neplní sľuby. A keby zverejnil komunikáciu medzi podvedenými klientami a jeho firmou, tak by to bola verejná hanba na n-tú! ;-)
model 3 moze byt jazdecky fajn auto... mna ale hodne sklamal ten interier... to centralizovanie a ovladanie vsetkeho na jednom velkom megadispleji je podla mna absolutne najnevhodnejsi sposob aky sa dal zvolit... ale chapem ze tesla asi nechce pouzit klasicky interier lebo by tym padom stratila istu vymnimocnost ktoru si ziskava prave takymito vecami ako su tablety.. kridlove dvere a podobne.. akurat su to veci podla mna skor na efekt.. davaju len umely a klamlivy pocit "vynimocnosti" a luxusu .... ale v konecnom dosledku su tieto riesenia hodne neprakticke a velakrat vlastne v praxi nakoniec ani poriadne nefunguju .... ked uz elektro auto tak podla mna nejaky ioniq alebo soul alebo nejaky leaf .. nevidim dovod preco by mali byt horsie ako tesla navyse su podla mna aj ovela praktickejsie z uzivatelskeho hladiska jak kabinou tak aj pripadnym servisom a nepochybne su to aj kvalitnejsie a spolahlivejsie produkty od vyrobcov s dlhorocnymi skusenostami v oblasti automobilizmu
PS: ved novy leaf je uz za dverami... podla mna teslu 3 uzivatelsky aj kvalitou s prehladom zadupe pod zem ... vzajomny test by bol iste zaujimavy
V příspěvku je řeč o dvou případech. První se odehrál údajně někde v Texasu. Dále je řeč o dalším a v závěru je řečeno, že oba případy se odehrály v San Franciscu. Ale San Francisco leží snad v Californii. To si nevymýšlím: [odkaz]
je to fakt, baterie tvoří 1/2 ceny BEV, s tím nic nenaděláš, do 8 let je po baterkách - tak kup bateriový pack za stovky tisíc do rezavého krámu 8 a více let starého
No, ono to není tak jednoznačné, jak to vyznívá. V baterii většinou odejde jeden dva články a ty se dají za mrzký peníz vyměnit. Není tedy vůbec žádný problém takovou baterii snadno, rychle a levně zrepasovat. Ano, nebude mít kapacitu jako novej kus, ale bude i nadále dobře sloužit další léta. A jak se takové baterie budou množit, budou se množit i firmy, co to zrepasujou.
prozatím je relativně nesmysl koupit auto na pokraji záruky/životnosti, nicméně takové na trhu stejně zatím nejsou. Zatím se prodávají většinou auta s baterkami v záruce.
Celkem bych očekával, že za pár let budou existovat firmy, které se budou živit repasí těchto baterií. Nepředpokládám, že by chcípla celá baterie naráz, ale umře třeba jeden pack, nebo článek. Případně bude možné říci "mám 50t Kč, vyměňte mi 1/4 článků za nové, ať s tím mám dojezd alespoň 200km".
Také je předpoklad, že baterie zlevní. Očekává se meta 100USD/kWh, což znamená, že za 90kWh baterii do ojeté Tesly S dáte méně jak 1/4 mega. Za 60kWh jen 150t Kč.
A co se starými bateriemi? Likvidace? Ani náhodou, pořád budou cennou komoditou jako úložiště pro malé domácí FVE.
Takže já bych to tak černě neviděl.
zvlastni, kde se vzala ta suma 500 tisic za baterku? to je v Italskych lirach nebo v jake mene? >:D
oficialni ceny vsech oficialne prodavanych BEV v CR maji cenu baterie pod 110 tisic bez dane coby nahradniho dilu s mozntazi, a u Tesly se nemeni cela baterie, ale jednotlive moduly clanku, ovsem v tuhle chvili a jeste dalsi minimalne 3 roky jsou na vsechny baterie Tesly porad zaruky, neb zaruka je 8 let a prvni Tesla S sjela z linky v roce 2012, a je uplne jedno kolikaty majitel ji vlastni ;-)
už dávno používajú e-shopy. Hodia tam tovar za vynikajúcu cenu a potom, po potvrdení objednávky, sa zrazu ozvú, že tento tovar už nie je - bla, bla, bla a ponúkajú vám iný, samozrejme drahší, alebo z vyššou obchodnou maržou!! ;-\ ;-\
Zvažujete-li elektromobil, promyslete dobře jeho výhody a nevýhody. Majitel elektromobilu ocení i bezúdržbovost vozu, bezhlučný provoz, nízkou cenu paliva, nestoupající spotřebu paliva v kolonách...
Zmiňme se ale současně i o nevýhodách vozidel na elektrický pohon. Vysokou pořizovací cenu mají na svědomí zejména akumulátory. Elektromobily se rovněž vyznačují menší dojezdovou vzdáleností a k nabití vyžadují určitý čas. V některých státech by lidé neměli dostávat od státní správy žádnou dotaci, ale naopak za nákup elektromobilu zaplatit daň na ochranu životního prostředí, takže elektromobil vypustí víc emisí než srovnatelné auto se spalovacím motorem.
bezúdržbové:
má to gumy
má to brzdy
opotřebení baterií se taky jednou projeví
nestoupající spotřeba v kolonách:
v létě v koloně klimatizuješ
v zimě v koloně topíš
elektrovýzbroj je v činnosti takže odběr tady je
Prostě to ještě dlouhou dobu bude druhé auto v rodině... do krámu, do vedlejší vesnice, kodrcání od semaforu k semaforu ve městech. Denní dojíždění do práce... Na dovolenou s tím nikdo jezdit ještě dlouho nebude.
Co se týká těch emisí, poslouchal bych pozorně obě strany (odpůrce i příznivce), obě strany totiž dost často ženou věci do extrémů a dělají pravdy z tisíckrát opakovaných lží...
Podle mne se lépe hlídají emisní limity u elektrárny než emise jednotlivých aut.
Myslím, že ponáhľať sa netreba, aj elektromobil, ako všetko, potrebuje čas. Vývoj ako-tak beží len posledné roky, potrebuje ešte doriešiť to, čo mu chýba k všeobecným predstavám o použiteľnom aute, no a hlavne bude potrebovať ešte veľa času a snahy, aby presvedčil zásadných odporcov, ktorí niekedy ani nevedia prečo, ale sú proti.
na dovolenou s elektromobilem jezdí lidé už teď. Zrovna jsem pročítal poněkud masochistický článek s cestou elektrickou dodávkou (Rakousko, Slovinsko, Itálie, Francie, Irsko). To bych asi absolvovat nechtěl. Nicméně mám pro to pochopení. Pokud se nemýlím, tak v diskuzi byla zmíněna i cesta na dovolenou s Teslou. A naprostá pohoda. Ano, nebylo to 900km na jeden zátah. Ale čím jsem starší, tím méně po takovém stylu dovolené toužím. Raději si jet v klídku po okreskách, zastavit se tu a tam, tady se napít, tady dobít, támhle vyspat, poznat tohle či onohle ...