Novinky
V příspěvku je řeč o dvou případech. První se odehrál údajně někde v Texasu. Dále je řeč o dalším a v závěru je řečeno, že oba případy se odehrály v San Franciscu. Ale San Francisco leží snad v Californii. To si nevymýšlím: [odkaz]
Já bych zakázal prodejcům cokoli nabízet! Jinak skvělý článek pane Kolman.
Baterková auta mají tu výhodu, že jsou v bazarech neprodejná.
Kdo by po koupi v bazaru ještě investoval do nových baterek více než 500 000???
Kdo by po koupi v bazaru ještě investoval do nových baterek více než 500 000???
Jasne, lacný Jožko na to nemá...
Jak si prosím ťa na to prišiel? Hoď odkaz na zdroj, z ktorého čerpáš, nech sa poučím.
Jak si prosím ťa na to prišiel? Hoď odkaz na zdroj, z ktorého čerpáš, nech sa poučím.
je to fakt, baterie tvoří 1/2 ceny BEV, s tím nic nenaděláš, do 8 let je po baterkách - tak kup bateriový pack za stovky tisíc do rezavého krámu 8 a více let starého
Vážne? Ty máš 8 rokov na nejakom elektromobile odjazdených, že máš také presné informácie?
No, ono to není tak jednoznačné, jak to vyznívá. V baterii většinou odejde jeden dva články a ty se dají za mrzký peníz vyměnit. Není tedy vůbec žádný problém takovou baterii snadno, rychle a levně zrepasovat. Ano, nebude mít kapacitu jako novej kus, ale bude i nadále dobře sloužit další léta. A jak se takové baterie budou množit, budou se množit i firmy, co to zrepasujou.
prozatím je relativně nesmysl koupit auto na pokraji záruky/životnosti, nicméně takové na trhu stejně zatím nejsou. Zatím se prodávají většinou auta s baterkami v záruce.
Celkem bych očekával, že za pár let budou existovat firmy, které se budou živit repasí těchto baterií. Nepředpokládám, že by chcípla celá baterie naráz, ale umře třeba jeden pack, nebo článek. Případně bude možné říci "mám 50t Kč, vyměňte mi 1/4 článků za nové, ať s tím mám dojezd alespoň 200km".
Také je předpoklad, že baterie zlevní. Očekává se meta 100USD/kWh, což znamená, že za 90kWh baterii do ojeté Tesly S dáte méně jak 1/4 mega. Za 60kWh jen 150t Kč.
A co se starými bateriemi? Likvidace? Ani náhodou, pořád budou cennou komoditou jako úložiště pro malé domácí FVE.
Takže já bych to tak černě neviděl.
Celkem bych očekával, že za pár let budou existovat firmy, které se budou živit repasí těchto baterií. Nepředpokládám, že by chcípla celá baterie naráz, ale umře třeba jeden pack, nebo článek. Případně bude možné říci "mám 50t Kč, vyměňte mi 1/4 článků za nové, ať s tím mám dojezd alespoň 200km".
Také je předpoklad, že baterie zlevní. Očekává se meta 100USD/kWh, což znamená, že za 90kWh baterii do ojeté Tesly S dáte méně jak 1/4 mega. Za 60kWh jen 150t Kč.
A co se starými bateriemi? Likvidace? Ani náhodou, pořád budou cennou komoditou jako úložiště pro malé domácí FVE.
Takže já bych to tak černě neviděl.
zvlastni, kde se vzala ta suma 500 tisic za baterku? to je v Italskych lirach nebo v jake mene? >😁
oficialni ceny vsech oficialne prodavanych BEV v CR maji cenu baterie pod 110 tisic bez dane coby nahradniho dilu s mozntazi, a u Tesly se nemeni cela baterie, ale jednotlive moduly clanku, ovsem v tuhle chvili a jeste dalsi minimalne 3 roky jsou na vsechny baterie Tesly porad zaruky, neb zaruka je 8 let a prvni Tesla S sjela z linky v roce 2012, a je uplne jedno kolikaty majitel ji vlastni 😉
oficialni ceny vsech oficialne prodavanych BEV v CR maji cenu baterie pod 110 tisic bez dane coby nahradniho dilu s mozntazi, a u Tesly se nemeni cela baterie, ale jednotlive moduly clanku, ovsem v tuhle chvili a jeste dalsi minimalne 3 roky jsou na vsechny baterie Tesly porad zaruky, neb zaruka je 8 let a prvni Tesla S sjela z linky v roce 2012, a je uplne jedno kolikaty majitel ji vlastni 😉
už dávno používajú e-shopy. Hodia tam tovar za vynikajúcu cenu a potom, po potvrdení objednávky, sa zrazu ozvú, že tento tovar už nie je - bla, bla, bla a ponúkajú vám iný, samozrejme drahší, alebo z vyššou obchodnou maržou!! ;-\ ;-\
Ty si si už objednal Teslu, že to vieš?
na to teslu nemusíš objednávat, to jsou obvyklé praktiky
Zvažujete-li elektromobil, promyslete dobře jeho výhody a nevýhody. Majitel elektromobilu ocení i bezúdržbovost vozu, bezhlučný provoz, nízkou cenu paliva, nestoupající spotřebu paliva v kolonách...
Zmiňme se ale současně i o nevýhodách vozidel na elektrický pohon. Vysokou pořizovací cenu mají na svědomí zejména akumulátory. Elektromobily se rovněž vyznačují menší dojezdovou vzdáleností a k nabití vyžadují určitý čas. V některých státech by lidé neměli dostávat od státní správy žádnou dotaci, ale naopak za nákup elektromobilu zaplatit daň na ochranu životního prostředí, takže elektromobil vypustí víc emisí než srovnatelné auto se spalovacím motorem.
Zmiňme se ale současně i o nevýhodách vozidel na elektrický pohon. Vysokou pořizovací cenu mají na svědomí zejména akumulátory. Elektromobily se rovněž vyznačují menší dojezdovou vzdáleností a k nabití vyžadují určitý čas. V některých státech by lidé neměli dostávat od státní správy žádnou dotaci, ale naopak za nákup elektromobilu zaplatit daň na ochranu životního prostředí, takže elektromobil vypustí víc emisí než srovnatelné auto se spalovacím motorem.
bezúdržbové😒br />
má to gumy
má to brzdy
opotřebení baterií se taky jednou projeví
nestoupající spotřeba v kolonách😒br /> v létě v koloně klimatizuješ
v zimě v koloně topíš
elektrovýzbroj je v činnosti takže odběr tady je
ale jinak souhlas
má to brzdy
opotřebení baterií se taky jednou projeví
nestoupající spotřeba v kolonách😒br /> v létě v koloně klimatizuješ
v zimě v koloně topíš
elektrovýzbroj je v činnosti takže odběr tady je
ale jinak souhlas
Ahoj Wine.
Ad opotrebeni gum - diky lepsi regulaci minimalni prokluzy => nizsi opotrebeni pneu u EV
Ad opotrebeni brzd - diky brzdeni rekuperaci => vyrazne nizsi opotrebeni brzd u EV
Ad kolony - pri stani ma "elektrovyzbroj" minimalni spotrebu narozdil od nesmyslneho behu spalovaciho motoru jen pro pohon klimatizace/topeni
Ad opotrebeni gum - diky lepsi regulaci minimalni prokluzy => nizsi opotrebeni pneu u EV
Ad opotrebeni brzd - diky brzdeni rekuperaci => vyrazne nizsi opotrebeni brzd u EV
Ad kolony - pri stani ma "elektrovyzbroj" minimalni spotrebu narozdil od nesmyslneho behu spalovaciho motoru jen pro pohon klimatizace/topeni
Prostě to ještě dlouhou dobu bude druhé auto v rodině... do krámu, do vedlejší vesnice, kodrcání od semaforu k semaforu ve městech. Denní dojíždění do práce... Na dovolenou s tím nikdo jezdit ještě dlouho nebude.
Co se týká těch emisí, poslouchal bych pozorně obě strany (odpůrce i příznivce), obě strany totiž dost často ženou věci do extrémů a dělají pravdy z tisíckrát opakovaných lží...
Podle mne se lépe hlídají emisní limity u elektrárny než emise jednotlivých aut.
Co se týká těch emisí, poslouchal bych pozorně obě strany (odpůrce i příznivce), obě strany totiž dost často ženou věci do extrémů a dělají pravdy z tisíckrát opakovaných lží...
Podle mne se lépe hlídají emisní limity u elektrárny než emise jednotlivých aut.
Nebude ani to. Rozhodně ne "ještě dlouho". Spíš za hodně dlouho.
Myslím, že ponáhľať sa netreba, aj elektromobil, ako všetko, potrebuje čas. Vývoj ako-tak beží len posledné roky, potrebuje ešte doriešiť to, čo mu chýba k všeobecným predstavám o použiteľnom aute, no a hlavne bude potrebovať ešte veľa času a snahy, aby presvedčil zásadných odporcov, ktorí niekedy ani nevedia prečo, ale sú proti.
na dovolenou s elektromobilem jezdí lidé už teď. Zrovna jsem pročítal poněkud masochistický článek s cestou elektrickou dodávkou (Rakousko, Slovinsko, Itálie, Francie, Irsko). To bych asi absolvovat nechtěl. Nicméně mám pro to pochopení. Pokud se nemýlím, tak v diskuzi byla zmíněna i cesta na dovolenou s Teslou. A naprostá pohoda. Ano, nebylo to 900km na jeden zátah. Ale čím jsem starší, tím méně po takovém stylu dovolené toužím. Raději si jet v klídku po okreskách, zastavit se tu a tam, tady se napít, tady dobít, támhle vyspat, poznat tohle či onohle ...
PS: ved novy leaf je uz za dverami... podla mna teslu 3 uzivatelsky aj kvalitou s prehladom zadupe pod zem ... vzajomny test by bol iste zaujimavy
je zvlastni ze ac Teslu za dost veci krytizuju, tak zdejsi fanklubaci maj potrebu stale kydat hnuj >😁