Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Hot hatche v sedmdesátých letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V osmdesátých letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy, zatímco jiné upadly v zapomnění.
Zpět na článek
26. 6. 2017 08:09
26. 6. 2017 08:50
26. 6. 2017 10:53
26. 6. 2017 13:05
26. 6. 2017 13:55
26. 6. 2017 13:56
26. 6. 2017 14:22
26. 6. 2017 16:10
26. 6. 2017 21:22
26. 6. 2017 11:36
26. 6. 2017 14:42
26. 6. 2017 14:50
26. 6. 2017 09:02
26. 6. 2017 09:36
26. 6. 2017 10:48
26. 6. 2017 11:11
26. 6. 2017 11:12
26. 6. 2017 13:51
26. 6. 2017 12:03
26. 6. 2017 12:05
26. 6. 2017 13:08
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2017 08:09
Jak kde
Tady za železnou oponou to bylo myslim trochu jinak [odkaz] >:-[]
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
26. 6. 2017 08:50
Re: Jak kde
Namátkou tam chybí Wartburg, Trabant, Moskvič, Polonez, Polský Fiat, Niva... takhle, nejsem si jistý že se dalo koupit všechno, ale něco z toho určitě.
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2017 09:16
Re: Jak kde
Trabant Wartburg atd. asi jo = nicméně z čeho vybírat na rozdíl od článku asi moc nebylo :-)
26. 6. 2017 10:26
Re: Jak kde
Fakt je, že moc "hatchů", natož pak "Hot" tady opravdu nebylo. A což taková sportovní Škoda Garde s ďábelským výkonem 40,5 kW a zrychlením na 100 za 18 sekund? A nebo později hypervýkonný Rapid s pětikvaltem (!!!) a výkonem ve verzi 136 dokonce až 46 kW. Tento v podstatě nedostupný sen všech sportumilovných řidičů už měl zrychlení vskutku sportovních 14 sekund..
Avatar - 3_diamanty
26. 6. 2017 10:53
Re: Jak kde
ale inak ked si vezmes ake zrychlenie maju dnesne tazkotonazne prerastene velke male vozy s vykonmi okolo tych 46-50 kw tak rapid sa nemal so svojimi 14s vobec za co hanbit... polovicu dnesnych malych aut v zaklade s podobnymi vykonmi ( fabia, clio, 206,C3, sandero a dalsi ) by aj dnes dynamikou zrejme porazil... tak ale co spravis.. pokrok nezastavis ;-\
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 11:59
Re: Jak kde
A co teprve Oktavia I 1,9 SDI co má zrychlení asi za 18,9 s nebo obodobné verze Fabie I s 1,9 SDI co to mak za 18,3 s

A to se dělalo až do roku 2006 - ne v 80 letech.

Trhačem asfaltu byla i Oktávka I 1,4 s 55 Kw a zrychlením 15,3 s.

Posmívaná Lada 110 1,6 (2112 liftback) to dává za 9,9 s >:D >:D >:D oproti tomu 55 Kw Oktávka I to má za 14,4 s a a silnější 74 kw za 12,6 s. To musí být prča, když Lada předjíždí český sen Oktávku >:D >:D

Za 14,9 s dělal stovku i Moskvič Svjatogor, což bylo jen lehce upravené Aleko z 80. let s motorem VAZ 1,6 a 56 Kw.

Já bych se tu posmíváním aut z 80 let moc nebavil být váma, protože ve světle výkonů z let 90-00 se výkonu toho co si tehdejší VW Group dovolila nabídnout motoristům zní opravdu směšně, tristně a uboze.

Nemluvě o tom, že v roce 1999 si u škodovky mohli nechat o pohonu 4x4 zdát a krachjící Moskvič v tu dobu vyráběl sedany Ivan Kalita s 4x4 a motory Renault a zrychlením 10,5 s >:D

Lehčí Oktávia 2,0 to dělala za 10,8 s (oktávia 2,0 váha 1210 kg pohotovostní) a Moskvič Ivan Kalita (1300 kg pohotovostní).

To byl posun porevoluční díky VW a jak jsme všechny předběhli, hahaha >:D >:D >:D
Avatar - Bazalt
26. 6. 2017 13:05
Re: Jak kde
Hmm... nebo O III 1.6 TDi s 66kW. Jezdil jsem skoro deset let starou Corsou 1.4 benzín co měla stejný výkon i bez turba, auto ovšem o nějaké to kilíčko lehčí.
26. 6. 2017 13:55
Re: Jak kde
Tak jsem si rikal kdo to nejrychleji stoci vecnemu tematu vw a skoda.....
Avatar - Emel
26. 6. 2017 13:56
Re: Jak kde
Tradiční mix hrušek a ponožek s nepravdami.

Samozřejmě sis mohl nechat o pohonu 4x4 v roce 1999 zdát, ale taky sis ho mohl prostě koupit [odkaz] ... atd.
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 14:03
Re: Jak kde
No tak Moskvič už ho měl dokonce v roce 1998, ale o to tak nejde....

Jde o ty zrychlení, když se tu posmíváte že měl Rapid 15-19 s a ono to samý měla šáde o 15 let později s novým majitelem a předčil jí i ten východní Moskvič a Lada. >:D
Avatar - Emel
26. 6. 2017 14:22
Re: Jak kde
Octavia měla taky skoro 15s, jasně, jenže to měla základní motorizace (1.6 MPI 55kW). Už druhá nejlevnější (1.6 74kW) měla 12,2s a 1.8 20V měla něco málo přes 10 - to vše hned při představení. 1998 přišla 1.8T se stovkou za solidních 8,5s.

To hezky ilustruje ten posun od komunismem zdeptané značky k něčemu modernímu... ten posun, který u Moskviče nikdy nenastal, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 15:52
Re: Jak kde
Akorát že ten Moskvič měl 10,5 s a Lada za 9,9 s.

U Garde či Rapidu to byla taky základní motorizace, že často byla jen jediná bylo věcí doby.

Ale že VW prodával ještě o 15-20 let později auta se stejným zrychlením navíc za jeho slavné ceny je opravdu k pláčí >:D
Avatar - Emel
26. 6. 2017 16:10
Re: Jak kde
Ale u Lady ani u Moskviče to taky nebyla základní motorizace, ne? Hele, nakonec je to jedno - 1.6MPI 55kW jakožto základ v kompaktu bylo v roce 1997 ok, konkurence vesměs neměla v základu nic lepšího, atmo nafta dtto, ty parametry byly běžné (1.9D 50kW byl standard).

Jestli preferuješ tu variantu, že Moskvič o 20 let později už žádná auta neprodává, je to tvůj pohled...
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 18:12
Re: Jak kde
že Moskvič už nic neprodává je vinou toho že si nabral půjčky na novou motorárnu a pak mu to stát těsně před finálem zaříznul, hala z 90% rozastavěná se rozkradla ale dluhy zůstaly .....

no a VAZ šlape furt i když v rámci Renault-Nissan
Avatar - Emel
26. 6. 2017 21:22
Re: Jak kde
Taky je to vinou toho, že neměl co prodávat. A VAZ... no, jsem zvědavý, jestli v dohledné době něco prodá i mimo bývalý SSSR, spíš to ale moc nadějně nevidím.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2017 10:16
Re: Jak kde
dyt už prodává, Madarsko, Německo, Slovensko, Rakousko a neofiko my.
Avatar - Bazalt
26. 6. 2017 11:36
Re: Jak kde
V půlce devadesátých let jsem si kupoval v devatenácti první auto, když pominu dacii a olcit tak skoro všechny auta bych tenkrát bral, ale ještě jsem na ně neměl. Ona i ty lady 2004-07 stály v takovém roce 1995 hromadu peněz. To byl člověk pořád frajer s první generací Golfu, Escorta, Citroenem BX... a co teprve Renault 21 Nevada pro sedm lidí a 4x4! :-)
26. 6. 2017 14:42
Re: Jak kde
Lehce jety Citroen BX 14RE v roce 93 - pripadal jsem si jako kral.

Ted zpetne je treba ten feeling lehce korigovat
26. 6. 2017 14:50
Re: Jak kde
Ale Češi byli s touhle nabídkou nejspíš docela spokojení, soudím tak podle volebních průzkůmů, ve kterých naprosto dominují komunisté a estébáci.
26. 6. 2017 14:57
Re: Barik se opět
marně snaží dokázat, že technická zaostalost sovětských křápů nebyla zas tak velká. >:D
Avatar - Barrichello
26. 6. 2017 15:53
Re: Barik se opět
nic nepotřebuju dokazovat, to sou fakta, otevři si katalog automobilů, údaje tam najdeš :-)
26. 6. 2017 09:02
Polo G40
Ja vam nevim, ale nemelo G40 nahodou kompresor?
Rozbalit vlákno
1
26. 6. 2017 09:36
Re: Polo G40
Jasněže mělo :-)
26. 6. 2017 09:42
dnes má hot každý
dnes to dá každý B základ a frfleme, že to nejede :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
26. 6. 2017 10:49
Re: dnes má hot každý
tak dnes je uz ina doba... ja si pamatam ked aj 406tka mala 66kw dizel a nikto sa nestazoval ... pritom dnes uz na strednu triedu by to bol fakt nepredstavitelne maly vykon...

premavka bola kedysi proste pomalsia... aj aut bolo menej... ludia sa nikam nehnali... este okolo r 1996-2000 drviva vacsina malych aut jazdila na urovni okolo 44-55kw .... dnes? pomaly kazde male auto ktore stretnes ma uz aspon 90-100 koni ( 66-74kw ) .... proste sli hore vykony a to napriec vsetkymi segmentami od miniaut az po luxusne aj sportove vozy... pamatam casy ked carrera mala 221kw ... ( 300 koni ) ... dnes pritom takyto vykon ma uz kdejaka priemerna vyssia stredna trieda... uplne sa vsetko pomenilo a nejde to uz s minulostou pomaly ani zrovnavat
26. 6. 2017 12:53
Re: dnes má hot každý
nooo zasa by som neprehanal tieto maju zrychlenie pod 9 , zaklady v B segmente su urcite nad 12 :-)
26. 6. 2017 15:28
Re: dnes má hot každý
jasné aj keď vtedy to dávali asi na dvojku
26. 6. 2017 10:48
zvlastni
jinak vsem vadi ze hyundai naziva novou i30 liftmackem, ale ze se zde do hot hatchu zaradi dva liftbacky a tehdy oznacovane jako saloon (sedan s otevyranym zadnim oknem) to je fuk >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Stejsn
26. 6. 2017 11:11
Re: zvlastni
Kefalín, čo si predstavujetě pod takým slovem "sedan"? ;-)
Avatar - Emel
26. 6. 2017 11:12
Re: zvlastni
To už se řešilo. Lift je svým způsobem podkategorie hatche, tj. označit lift za hatch je menší chyba než naopak... nehledě na to, že u Hyu je všem jasné odkud vítr vane a to je na tom to trapné.

Saloon je podle mě označení pro sedan a liftům se tak neříkalo, ale osobně to nepamatuju, tak se nechci hádat.
26. 6. 2017 12:09
Re: zvlastni
Teoreticky je saloon opravdu myslím sedan. Na druhou stranu třebas Peugeot 309 by měl být nejspíš fastback, protože je otevíratelné jenom samotné okno, ale páté dveře jsou šikmější. Ale ono je v podstatě úplně jedno.
Avatar - Emel
26. 6. 2017 13:51
Re: zvlastni
Myslím, že se otvírala i ta zadní kapotka s tím, nebylo to jen sklo.
26. 6. 2017 15:52
Re: zvlastni
Přesně tak, to "víčko" bylo přidělané jen ke sklu.
[odkaz]
Avatar - Bazalt
26. 6. 2017 12:03
Fiat Ritmo
Kdo měl červený Fiat Ritmo s ovladačem na bowden ať zdvihne ruku :-)

A kdo záviděl v seriálu Velké sedlo stříbrný Fiat Ritmo Jirkovi Sikitovi ať zdvihne druhou :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
26. 6. 2017 12:05
Re: Fiat Ritmo
Zvedám obě plus mám dvě reálná Ritma. Takže teď ležím na zádech, protože jsem zvednul i nohy :-)
Avatar - Bazalt
26. 6. 2017 13:08
Re: Fiat Ritmo
Vyhráváš :-)
Avatar - euro89
26. 6. 2017 12:33
Tesim se na dalsi
Tak uz jsem si zvykl, ze mistni bulvar cili na ne zrovna prilis sectele ctenare a ocekava, ze lide zapominaji i na auta, kterych byly jeste v 90. letech plne bazary. Takze se uz tesim na clanek o zapomenutych "hot hatchich" z 90. let nebo minule dekady.
Takovou Astru GSi/OPC nebo fobii v dehtu RS uz urcite taky vsichni zapomneli. >:-[]
Jinak ta Visa moc "hot" rozhodne nebyla a to ani na svou dobu. Oni vseobecne Citroeny GTi byly spise rychle (na francozske pomery),nez sportovni. A to plati od Visy az po CX.
Pamatuji, kdyz jsem si pred 10 lety koupil sve prvni auto - Uno Turbo i.e. Kamarad mel tenkrat AX Gti a chtel tenkrat pomerit sily. Na zrychleni ho Uno zadupalo az nedustojne, v zatackach taky, protoze i to GTi se naklanelo jak kachna a bylo po francouzsku strasne mekky. Akorat na dalnici byla maximalni rychlost podobna, byt Citroen se na ni dostal za podstatne delsi dobu... a to pritom papirove melo AX jen o nejakych 7PS mene a Uno melo v te dobe jeste temer seriovy motor (s vyjimkou sportovniho sani KN, zatim co on mel v AX jen vlozku KN).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Intercool
26. 6. 2017 15:54
Re: Tesim se na dalsi
Tak jasně, že turbo ujede podobně silné atmosféře, pokud má seriovou škříň. Přes ten filtr KN se někdy podívej proti světlu...
Avatar - Auto CZ
26. 6. 2017 12:51
Chýba mi tu zapomenutý hot hatch Audi Quattro
a ešte zapomenutá fiesta xr2, opel kadett gsi,.. alebo na tieto sme nezapomneli ? >:D Zapomneli jsme jenom na ti na F ? :-!
Rozbalit vlákno
0