Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Nonsens
dnes to dá každý B základ a frfleme, že to nejede :-!
tak dnes je uz ina doba... ja si pamatam ked aj 406tka mala 66kw dizel a nikto sa nestazoval ... pritom dnes uz na strednu triedu by to bol fakt nepredstavitelne maly vykon...
premavka bola kedysi proste pomalsia... aj aut bolo menej... ludia sa nikam nehnali... este okolo r 1996-2000 drviva vacsina malych aut jazdila na urovni okolo 44-55kw .... dnes? pomaly kazde male auto ktore stretnes ma uz aspon 90-100 koni ( 66-74kw ) .... proste sli hore vykony a to napriec vsetkymi segmentami od miniaut az po luxusne aj sportove vozy... pamatam casy ked carrera mala 221kw ... ( 300 koni ) ... dnes pritom takyto vykon ma uz kdejaka priemerna vyssia stredna trieda... uplne sa vsetko pomenilo a nejde to uz s minulostou pomaly ani zrovnavat
premavka bola kedysi proste pomalsia... aj aut bolo menej... ludia sa nikam nehnali... este okolo r 1996-2000 drviva vacsina malych aut jazdila na urovni okolo 44-55kw .... dnes? pomaly kazde male auto ktore stretnes ma uz aspon 90-100 koni ( 66-74kw ) .... proste sli hore vykony a to napriec vsetkymi segmentami od miniaut az po luxusne aj sportove vozy... pamatam casy ked carrera mala 221kw ... ( 300 koni ) ... dnes pritom takyto vykon ma uz kdejaka priemerna vyssia stredna trieda... uplne sa vsetko pomenilo a nejde to uz s minulostou pomaly ani zrovnavat
IPace
jinak vsem vadi ze hyundai naziva novou i30 liftmackem, ale ze se zde do hot hatchu zaradi dva liftbacky a tehdy oznacovane jako saloon (sedan s otevyranym zadnim oknem) to je fuk >😁
To už se řešilo. Lift je svým způsobem podkategorie hatche, tj. označit lift za hatch je menší chyba než naopak... nehledě na to, že u Hyu je všem jasné odkud vítr vane a to je na tom to trapné.
Saloon je podle mě označení pro sedan a liftům se tak neříkalo, ale osobně to nepamatuju, tak se nechci hádat.
Saloon je podle mě označení pro sedan a liftům se tak neříkalo, ale osobně to nepamatuju, tak se nechci hádat.
Teoreticky je saloon opravdu myslím sedan. Na druhou stranu třebas Peugeot 309 by měl být nejspíš fastback, protože je otevíratelné jenom samotné okno, ale páté dveře jsou šikmější. Ale ono je v podstatě úplně jedno.
Bazalt
Kdo měl červený Fiat Ritmo s ovladačem na bowden ať zdvihne ruku 😄
A kdo záviděl v seriálu Velké sedlo stříbrný Fiat Ritmo Jirkovi Sikitovi ať zdvihne druhou 😄
A kdo záviděl v seriálu Velké sedlo stříbrný Fiat Ritmo Jirkovi Sikitovi ať zdvihne druhou 😄
euro89
Tak uz jsem si zvykl, ze mistni bulvar cili na ne zrovna prilis sectele ctenare a ocekava, ze lide zapominaji i na auta, kterych byly jeste v 90. letech plne bazary. Takze se uz tesim na clanek o zapomenutych "hot hatchich" z 90. let nebo minule dekady.
Takovou Astru GSi/OPC nebo fobii v dehtu RS uz urcite taky vsichni zapomneli. >😒]
Jinak ta Visa moc "hot" rozhodne nebyla a to ani na svou dobu. Oni vseobecne Citroeny GTi byly spise rychle (na francozske pomery),nez sportovni. A to plati od Visy az po CX.
Pamatuji, kdyz jsem si pred 10 lety koupil sve prvni auto - Uno Turbo i.e. Kamarad mel tenkrat AX Gti a chtel tenkrat pomerit sily. Na zrychleni ho Uno zadupalo az nedustojne, v zatackach taky, protoze i to GTi se naklanelo jak kachna a bylo po francouzsku strasne mekky. Akorat na dalnici byla maximalni rychlost podobna, byt Citroen se na ni dostal za podstatne delsi dobu... a to pritom papirove melo AX jen o nejakych 7PS mene a Uno melo v te dobe jeste temer seriovy motor (s vyjimkou sportovniho sani KN, zatim co on mel v AX jen vlozku KN).
Takovou Astru GSi/OPC nebo fobii v dehtu RS uz urcite taky vsichni zapomneli. >😒]
Jinak ta Visa moc "hot" rozhodne nebyla a to ani na svou dobu. Oni vseobecne Citroeny GTi byly spise rychle (na francozske pomery),nez sportovni. A to plati od Visy az po CX.
Pamatuji, kdyz jsem si pred 10 lety koupil sve prvni auto - Uno Turbo i.e. Kamarad mel tenkrat AX Gti a chtel tenkrat pomerit sily. Na zrychleni ho Uno zadupalo az nedustojne, v zatackach taky, protoze i to GTi se naklanelo jak kachna a bylo po francouzsku strasne mekky. Akorat na dalnici byla maximalni rychlost podobna, byt Citroen se na ni dostal za podstatne delsi dobu... a to pritom papirove melo AX jen o nejakych 7PS mene a Uno melo v te dobe jeste temer seriovy motor (s vyjimkou sportovniho sani KN, zatim co on mel v AX jen vlozku KN).
Tak jasně, že turbo ujede podobně silné atmosféře, pokud má seriovou škříň. Přes ten filtr KN se někdy podívej proti světlu...
Auto CZ
a ešte zapomenutá fiesta xr2, opel kadett gsi,.. alebo na tieto sme nezapomneli ? >😁 Zapomneli jsme jenom na ti na F ? :-!
A to se dělalo až do roku 2006 - ne v 80 letech.
Trhačem asfaltu byla i Oktávka I 1,4 s 55 Kw a zrychlením 15,3 s.
Posmívaná Lada 110 1,6 (2112 liftback) to dává za 9,9 s >😁 >😁 >😁 oproti tomu 55 Kw Oktávka I to má za 14,4 s a a silnější 74 kw za 12,6 s. To musí být prča, když Lada předjíždí český sen Oktávku >😁 >😁
Za 14,9 s dělal stovku i Moskvič Svjatogor, což bylo jen lehce upravené Aleko z 80. let s motorem VAZ 1,6 a 56 Kw.
Já bych se tu posmíváním aut z 80 let moc nebavil být váma, protože ve světle výkonů z let 90-00 se výkonu toho co si tehdejší VW Group dovolila nabídnout motoristům zní opravdu směšně, tristně a uboze.
Nemluvě o tom, že v roce 1999 si u škodovky mohli nechat o pohonu 4x4 zdát a krachjící Moskvič v tu dobu vyráběl sedany Ivan Kalita s 4x4 a motory Renault a zrychlením 10,5 s >😁
Lehčí Oktávia 2,0 to dělala za 10,8 s (oktávia 2,0 váha 1210 kg pohotovostní) a Moskvič Ivan Kalita (1300 kg pohotovostní).
To byl posun porevoluční díky VW a jak jsme všechny předběhli, hahaha >😁 >😁 >😁
Samozřejmě sis mohl nechat o pohonu 4x4 v roce 1999 zdát, ale taky sis ho mohl prostě koupit [odkaz] ... atd.
Jde o ty zrychlení, když se tu posmíváte že měl Rapid 15-19 s a ono to samý měla šáde o 15 let později s novým majitelem a předčil jí i ten východní Moskvič a Lada. >😁
To hezky ilustruje ten posun od komunismem zdeptané značky k něčemu modernímu... ten posun, který u Moskviče nikdy nenastal, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
U Garde či Rapidu to byla taky základní motorizace, že často byla jen jediná bylo věcí doby.
Ale že VW prodával ještě o 15-20 let později auta se stejným zrychlením navíc za jeho slavné ceny je opravdu k pláčí >😁
Jestli preferuješ tu variantu, že Moskvič o 20 let později už žádná auta neprodává, je to tvůj pohled...
no a VAZ šlape furt i když v rámci Renault-Nissan
Ted zpetne je treba ten feeling lehce korigovat