Fajn napad takyto clanok, ale mohli ste ho napisat aj poriadne, nie len takto strucne odflaknut. Yugo bude Srbom nostalgicky chybat, ale jeho neuspech nezavinil rozpad Juhoslavie ako to vyznieva z clanku, ale to ze islo o nekvalitny smejd. Prvych par rokov na zapade boom pre jeho cenu, ale ked sa ukazalo co je auto zac predaje skrachovali. Konkurencieschopne bolo len na vychodnych trhoch a dopadlo tak ako dalsie automobilky z centralnych ekonomik, len to vdaka izolacii Juhoslavie (Srbska) vydrzalo najdlhsie.
Tak nejako som si predstavoval Favorit. A keď ho odhalili, bol som veľmi sklamaný. Ale Bertone v tom bol nevinne, čs priemysel už mlel z posledného. Nebol schopný vyrobiť ani moderné predné svetlá a na dovoz zo západu neboli devízy.
A Florida vypadá nějak moderně? Fakt se bavíme o tomhle?
[odkaz]
Favorit... no, já si pamatuju, jak mi po Favoritu přišla Felicie moderní, ve své době jsem Favorit taky úplně nemusel. Ale když na to koukám s odstupem, tak Favorit byl co do designu dost dobrý, hlavně ty pozdější variace s logem na prostředku. A proti Floridě tuplem...
V tý Floridě se dá s oběma přimhouřenýma očima trochu vidět Tipo, stejně jako se dá v 45 se třema očima pevně zavřenýma vidět 127ka. Celkově mi to příjde, jak kdyby se jugoši snažili udělat fiata podle vyprávění.
Ano. V roce 1988 tohle byli skutecne moderni tvary od renomovaneho italskeho designera, blizke zapadni konkurenci. V porovnani s favoritem jiny svet. Nejpokrokovejsi auto vychdniho bloku. Na mile od samary atd. Jaka byla kvalita vyroby nevim. Asi nic moc. Ostatne to favorit taky.
Florida nebyla zcela Tipo: Vznikla tak, že u Fiatu od svého nástupu podnítil dobrý vítr šéf p. Cantarella. Nastolil nové modely a obrátil Fiat finančně k zestupu. Vzniklo Uno, pak mělo být Duo atd. Karoserii Una navrhnul Giugiaro a měl připaveno Duo - to však už nedostal. Duo se pojmenovalo Tipo a karosoval ho sám Fiat. Giugiaro svou práci uplatnil v Zatavě jako Floridu. Byla velmi povedená, jen řemeslně nepečlivá. Styl Una z ní koukal. Tipo bylo pokrokovější.
Každý typ za Cantarelly byl vůz roku (po 15 letech). Podivným odchodem Cantarelly šel Fiat zase finančně dolů.