Novinky
comper
2
Fajn napad takyto clanok, ale mohli ste ho napisat aj poriadne, nie len takto strucne odflaknut. Yugo bude Srbom nostalgicky chybat, ale jeho neuspech nezavinil rozpad Juhoslavie ako to vyznieva z clanku, ale to ze islo o nekvalitny smejd. Prvych par rokov na zapade boom pre jeho cenu, ale ked sa ukazalo co je auto zac predaje skrachovali. Konkurencieschopne bolo len na vychodnych trhoch a dopadlo tak ako dalsie automobilky z centralnych ekonomik, len to vdaka izolacii Juhoslavie (Srbska) vydrzalo najdlhsie.
Tak nejako som si predstavoval Favorit. A keď ho odhalili, bol som veľmi sklamaný. Ale Bertone v tom bol nevinne, čs priemysel už mlel z posledného. Nebol schopný vyrobiť ani moderné predné svetlá a na dovoz zo západu neboli devízy.
A Florida vypadá nějak moderně? Fakt se bavíme o tomhle?
[odkaz]
Favorit... no, já si pamatuju, jak mi po Favoritu přišla Felicie moderní, ve své době jsem Favorit taky úplně nemusel. Ale když na to koukám s odstupem, tak Favorit byl co do designu dost dobrý, hlavně ty pozdější variace s logem na prostředku. A proti Floridě tuplem...
[odkaz]
Favorit... no, já si pamatuju, jak mi po Favoritu přišla Felicie moderní, ve své době jsem Favorit taky úplně nemusel. Ale když na to koukám s odstupem, tak Favorit byl co do designu dost dobrý, hlavně ty pozdější variace s logem na prostředku. A proti Floridě tuplem...
V tý Floridě se dá s oběma přimhouřenýma očima trochu vidět Tipo, stejně jako se dá v 45 se třema očima pevně zavřenýma vidět 127ka. Celkově mi to příjde, jak kdyby se jugoši snažili udělat fiata podle vyprávění.
Yuga se filmově proslavila ve filmu 460 podezřelých. Výborná černá komedie s Dannym De Vitem. Celé městečko v nich jezdí... >😒]
Přehledný článek - jen několik překlepů😒br />
Zatava 101 měla proti Fiatu 128 výklopnou záď.
Yugo bylo z Fiatu 127.
Florida nebyla zcela Tipo: Vznikla tak, že u Fiatu od svého nástupu podnítil dobrý vítr šéf p. Cantarella. Nastolil nové modely a obrátil Fiat finančně k zestupu. Vzniklo Uno, pak mělo být Duo atd. Karoserii Una navrhnul Giugiaro a měl připaveno Duo - to však už nedostal. Duo se pojmenovalo Tipo a karosoval ho sám Fiat. Giugiaro svou práci uplatnil v Zatavě jako Floridu. Byla velmi povedená, jen řemeslně nepečlivá. Styl Una z ní koukal. Tipo bylo pokrokovější.
Každý typ za Cantarelly byl vůz roku (po 15 letech). Podivným odchodem Cantarelly šel Fiat zase finančně dolů.
Zatava 101 měla proti Fiatu 128 výklopnou záď.
Yugo bylo z Fiatu 127.
Florida nebyla zcela Tipo: Vznikla tak, že u Fiatu od svého nástupu podnítil dobrý vítr šéf p. Cantarella. Nastolil nové modely a obrátil Fiat finančně k zestupu. Vzniklo Uno, pak mělo být Duo atd. Karoserii Una navrhnul Giugiaro a měl připaveno Duo - to však už nedostal. Duo se pojmenovalo Tipo a karosoval ho sám Fiat. Giugiaro svou práci uplatnil v Zatavě jako Floridu. Byla velmi povedená, jen řemeslně nepečlivá. Styl Una z ní koukal. Tipo bylo pokrokovější.
Každý typ za Cantarelly byl vůz roku (po 15 letech). Podivným odchodem Cantarelly šel Fiat zase finančně dolů.