po dlhsej pauze som vlani kupil BMW a to prave X4, lebo ceny boli az neuveritelne priaznive ( v porovnani s GLC coupe), ale ma to nepresvedcilo....
novy model o nieco narastol, co je fajn -
a kedze je to prave ta mnou preferovana velkost SUV a tak som celkom zvedavy na novy model - ved klasicka X3 ma dobre recenzie, tak snad aj X4 nieco zdedilo :-!
Tak ako odporca X4 (ktorú považujem za najnevydarenejšie súčasné BMW) musím uznať, že nová generácia vyzerá o dosť lepšie. Možno je to aj dojem z dobre nafotenej top verzie, kde najmä krásna červená metalíza a 21" disky robia dosť, ale i tak sa mi proporcie pozdávajú viac. Väčšia a robustnejšia maska (neviem, či je ešte nejaký priestor na zväčšovanie ľadviniek) vcelku dobre vyvažuje mohutný zadok. A aj masu toho zadku úspešne rozbíjajú dlhé úzke svetlá. Z niektorých uhlov X4 ani nevyzerá ako SUV, ale ako trochu zdvihnutý liftback. Iba ten bočný pohľad nezaprie ten ťažký boj medzi objemným SUV a snahou o kupé líniu, ktorý proste nejde vyhrať.
Ale ako povedal kolega fOE vo včerajšej debate pod článkom o konci starej X4, ono to po nevzhľadnej prvej generácii proste nemohlo nebyť lepšie, takže až taký úspech to nie je. >:D
Kvitujem aj slušnú motorovú paletu, hlavne R6 verzie a aj to, že z najsilnejších verzií benzínu aj dízlu spravili M Performance modely (ono to bude pribúdať, aj budúca 3er spraví z "bežnej" 340i model M340i). Aj keď z toho množstva vecí, ktoré sa potenciálne môžu pokaziť, by som bol trochu nervózny, najmä nafta má toho hodne (filtr pevných částic, oxidační katalyzátor, katalyzátor NOx, stejně jako selektivní katalytická redukce SCR se vstřikováním močoviny AdBlue). Ale inak sa asi nedá.
;-\
Nehlede na to ze horsi nez minula generace to byt nemohlo, tak toto za me vypada regulerne dobre. Ani sam nevim proc, nektere veci mi tam furt nesedi, zvlast predni svetla a pak ledvinky nejsou uplne stoprocentni, ale jako celek to funguje. Tohle je proste dobre vypadajici SUV...
...jenze pak clovek prejde na fotky zade a ja zacnu premyslet jestli se do serie fotek nove X4 nepripletlo par fotek mercedesu (coz pri kvalite mistni redakce neni uplne nemozne). Ty zadni svetla, lec hezka, velice hezka, tak proste nejsou BMW a ani "hokejka" uvnitr ten nedojem nenavodi. To same ten cirkus s koncovkama, znovu neco typicke spis pro MB nez pro BMW. Clovek by po tom co Audi predvedlo s vyfuky SQ5 asi mel byt rad, ze tam nema komplet fejk, ale i tak.
Objektivne vzhledu X4 nemam co vytknout a dedovi na ni cekajici ji preju, cekani se zjevne vyplatilo, ale za me ta zad postrada DNA BMW, zato DNA MB ma na rozdavani, trochu skoda. ;-\
Z toho auta srčí nesúradosť tvarov. Laik si povie - je to sedan? Je to copue? Je to HB?
[odkaz]
Píšem to možno drsne, ale prílišna snaha o originalitu sa minie efektom.
Předběhl jsi mě, vůbec nechápu chválu výše, že II. generace už je pěkná. Pořád je to těžko uchopitelný design, navíc z pohledu na obrázku pod nadpisem článku to auto působí jako první generace, které dali na záda batůžek. :-) . Je to přesně to řešení problému o kterém jsem psal u I. generace, že se snaží nahonit prostor.
(s pohledu staršího a zkušenějšího.... ;-) )
Předek OK re-X3. Ledvinky žebřiňákovité velikosti unnecessary......?
Z profilu taky OK. Vysoký ponton (R6) Od toho se potom odvíjí styling zbytku kastle. Bez "hrbu" by to asi nešlo. Výkroj předních dveří k dosažení optimální výšky bočních skel. (Na X3 by nebyl potřeba ?)
Co by se dalo vylepšit? B sloupek by mohl být posunut dozadu a přední dveře tím pádem delší a dlouhá prosklená část za B sloupkem kratší. To by ovšem byla moc drahá záležitost jelikož základem je zde X3. Přední dveře i B sloupek jsou "carry over" z X3. Zadní dveře i 1/4 glass jsou X4 unique. 1/4 glass mohlo být kratší (tvar je povedený), což by vizuálně (o něco) zkrátilo délku prosklené plochy za B sloupkem a posílilo C sloupek. Ale jinak ....beru...
Zadek povedený....no comment...[odkaz]