Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X4 přichází v nové generaci. Je lehčí, nižší a nabídne dvě verze M Performance

David Bureš David Bureš 14. 2. 2018
73
13
Zobrazit náhledy (73)
BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 bBMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4
Sportovně laděné SUV nabídne dvě šestiválcové varianty M Performance, benzinovou M40i s 265 kW a dieselovou M40d s 240 kW.

Očekávané se stalo skutečností, několik měsíců po nové generaci BMW X3 přichází od ní odvozený sportovní model X4. Druhá generace tohoto „sportovně-aktivního kupé“ debutuje pouhé čtyři roky po představení předchůdce. Není to však tím, že by nebyl úspěšný, na svém kontě má přes 200.000 prodaných kusů, a tak jde hlavně o aplikaci nejnovější techniky.

Koncepce automobilu zůstává shodná s předchůdcem, což znamená nižší siluetu proti X3. Zatímco příď s velkými ledvinkami a standardně dodávanými diodovými světlomety prošla pouze evolucí a připomíná praktičtějšího sourozence, záď má nově řešená světla. Jsou užší a lehce připomínají konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé. Design pak bude možné individuálně upravit pomocí tří nabízených modelových verzí, xLine, M Sport X a M Sport, případně pomocí prvků z nabídky BMW Individual.

Ve srovnání s předchozí generací X4 vcelku povyrostla, natáhla se o 81 mm na 4.752 mm, rozvor o 54 mm na 2.864 mm. Zároveň se rozšířila o 37 mm na 1.918 mm, zatímco výška se lehce snížila o tři milimetry na 1.621 mm. Navzdory sportovnímu stylu auto zcela nerezignovalo na terénní schopnosti, světlá výška činí 204 mm, brodivost pak 500 mm.

BMW X4 – srovnání rozměrů s konkurencí
ModelBMW X4Mercedes-Benz GLC kupé
Délka (mm)47524732
Šířka (mm)19181890
Výška (mm)16211602
Rozvor (mm)28642873
Objem zavazadelníku (l)525/1430500/1400

Nabídka motorů v tuto chvíli počítá s pěti jednotkami, které jsou standardně spárovány s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Z benzinových agregátů jsou k dispozici dva dvoulitrové čtyřválce, xDrive20i se 135 kW a 290 N.m, respektive xDrive30i se 185 kW a 350 N.m. Oba využívají dvoukomorové turbodmychadlo, vysokotlaké přímé vstřikování paliva, plně variabilní časování ventilů Valvetronic, proměnné časování DoubleVanos a nově také filtr pevných částic.

Z turbodieselů jsou k dispozici dva čtyřválce, xDrive20d se 140 kW a 400 N.m a biturbo xDrive25d se 170 kW a 500 N.m, které doplňuje šestiválec M Performance – dvakrát přeplňovaný třílitr M40d se 240 kW a 680 N.m. Jejich technika zahrnuje turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, systém přímého vstřikování paliva common-rail pracující s tlakem až 2500 barů nebo systém BMW BluePerformance. Jeho součástí je filtr pevných částic, oxidační katalyzátor, katalyzátor NOx, stejně jako selektivní katalytická redukce SCR se vstřikováním močoviny AdBlue

BMW X4 – technická data dostupných motorů
ModelxDrive20ixDrive30ixDrive20dxDrive25dM40d
Zdvihový objem [cm3]19981998199519952993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000-6500185/5200-6500140/4000170/4400240/4400
Točivý moment [N.m/min]290/1350-4250350/1450-4800400/1750-2500500/2000680/1750-2750
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]215240213230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,36,38,06,84,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,25,45,56,4
Pohotovostní h. [kg]17201720174017551895

Už v srpnu se však portfolio rozšíří o další dva šestiválcové agregáty. Zážehový M40i nabídne 265 kW a 500 N.m, zatímco vznětové xDrive30d poskytne 195 kW a 620 N.m.

Základem auta je konstrukce kombinující hliník, vysokopevnostní a extrémně vysokopevnostní ocel, která hmotnost auta dokázala mezigeneračně snížit o 50 kilogramů. Podvozek tvoří zavěšení s dvojicí spodních ramen a otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou vpředu, respektive pětiprvkové zavěšení vzadu.

Nabídka příplatkové výbavy je pro zástupce luxusní značky typicky bohatá. Zahrnuje aktivní ventilaci sedadel či třízónovou automatickou klimatizaci se samostatným nastavením teploty pro prostor zadních sedadel. Panoramatická střecha je pak výrazně větší než u minulé generace, dvoudílný prosklený povrch je dlouhý 924 milimetrů a široký 890 milimetrů, přičemž elektricky ovládané není jen samotné okno, ale také jeho clona. Dále je k dispozici paket Ambient Air, který pomocí ionizace čistí interiér a pomocí až osmi vůní jej dokáže provonět. Klíček s displejem zase umožní zobrazit stav paliva, dojezd nebo další informace o autě.

Z jízdních asistentů je tu na přání dodávaný adaptivní tempomat s funkcí stop & go, rozpoznávání dopravních značek, varování před vozidly v mrtvých úhlech nebo automatický parkovací asistent. Nová X4 umí upozornit také na protijedoucí vůz při odbočování doleva nebo varovat před nebezpečím při příjezdu k hlavní silnici.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
Souhrn stylingu....
praděda7
| 14. 2. 2018
(s pohledu staršího a zkušenějšího.... ;-) )
Předek OK re-X3. Ledvinky žebřiňákovité velikosti unnecessary......?
Z profilu taky OK. Vysoký ponton (R6) Od toho se potom odvíjí styling zbytku kastle. Bez "hrbu" by to asi nešlo. Výkroj předních dveří k dosažení optimální výšky bočních skel. (Na X3 by nebyl potřeba ?)
Co by se dalo vylepšit? B sloupek by mohl být posunut dozadu a přední dveře tím pádem delší a dlouhá prosklená část za B sloupkem kratší. To by ovšem byla moc drahá záležitost jelikož základem je zde X3. Přední dveře i B sloupek jsou "carry over" z X3. Zadní dveře i 1/4 glass jsou X4 unique. 1/4 glass mohlo být kratší (tvar je povedený), což by vizuálně (o něco) zkrátilo délku prosklené plochy za B sloupkem a posílilo C sloupek. Ale jinak ....beru...
Zadek povedený....no comment...[odkaz]
Avatar - praděda7
MERCEDES?
praděda7
| 14. 2. 2018
A já zase vidím celé GLC kupé jako parodii na X6....sorry jako.... ;-)
Avatar - J@W
Hrbáč
J@W
| 14. 2. 2018
Předběhl jsi mě, vůbec nechápu chválu výše, že II. generace už je pěkná. Pořád je to těžko uchopitelný design, navíc z pohledu na obrázku pod nadpisem článku to auto působí jako první generace, které dali na záda batůžek. :-) . Je to přesně to řešení problému o kterém jsem psal u I. generace, že se snaží nahonit prostor.
Hrbáč
gil54
| 14. 2. 2018
:-O >:D
Avatar - white label
Hrbáč
white label
| 14. 2. 2018
Nevzpomínáš si náhodou, jak si to včera přehnal s tím hulením a alkoholem... a pak sis dal všechny na hate list? :-O :*) >:D ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku