Aha.
Tak se nasměj. Aby ses nepotrhal.
A potom si nafackuj.
protože Mercedes VYMYSLEL automobil, jak jej známe.
Takže Hnisan vlastně od svého prvního do svého posledního auta tyje z mercedesu a kopíruje jeho původní myšlenku.
Hnisan v tu dobu ještě dlouho neexistoval.
Motor, skříň atd jsou MB.
Daimler prechadza krizou stredneho veku. Dizajn kasne Nissanu je tazko zamenitelny.
A nafackuj si tiez pretoze koleso ako ho pozname nevymyslel Mercedes.
No ale mě to nevadí!
To ty břískáš, kdo koho kopíruje.
Navarra je dobrej základ. Robustní a schopná v terénu. L200 i HiLux jsou lepší, ale což. Oddělaj se smrdutý japonský bakelity, foukne se tam pořádná mašina a je to prostě super kára! A hlavně na každym kuse vyvařej MB raketu.
Víš co vatařů má lodě, co potřebujou tahat a co vatařů má rozkuřovačky, který jezděj na koně s faganama, co si to vyřbali?
To bude mastný svezení!
>:D >:D >:D
JInak v poho, já vím, že to není origo a nehodlám e hádat. Mám rád MB.
>:D
Chápu tě.
Njn...jenomže vono když to namlátíš do toho komplu (materiály, cena, a další předpoklady) vypadne ti ....něco jako Navarra.
Tak prostě nevymejšlíš vymyšlený a tu licenci koupíš a prachy dáš na něco lepšího - třeba F1 nebo nový Gčko.
No naštěstí VW z toho compu navara nevylezla, ale Amarok. A tak se Daimler muze jit bodnout i se svou navarou. Kdo si srvonal obe auta (navaru s hvezdou v kapotě a amaroka) ví o čem mluvím.
Třeba v australských testech si Amarok vede celkem dobře, a to je země, kde mají na pick-upy velké nároky, takže s tou plečkou od VW bych byl opatrný...
No až budu chtít traktor koupím si john deer, ne l200. A jako univerzální pickup l200 rozhodne neobstojí. Je to kostitras. Neexistuje nic co umí lip než amarok. Naopak l200 se s amarokem fakt rovnat nedá. I proto stojí asi půlku.
Na schopnosti amaroka v terénu můžeš kouknout třeba v autosalonu. A navíc se s nim na oddíl od konkurence dá jezdit všude. A lítá jako raketa.
Jenže Navara nemá Comand, nemá V6 CDI 190kW, nemá rozdělovací převodovku z Géčka, ergonomii mercedesu (škoda toho voliče dole)... pro těch pár tisíc aut v Evropě a desítky tisíc v jižní americe nebo kde všude se to bude prodávat, ideální řešení. Vzít něco co je dobré, najít slabé uzly, do těch zainvestovat - ty vyměnit, tady si daly záležet více i na interiéru (chudák Citan), ale hlavně ten trvalý pohon všech kol od mercedesu s jejich V6 v rámu Navary, na kastly u mně s*r* pes (když je alespoň trochu koukatelná), to je to pravé pro tahání a jízdu v zimě. Žádný Haldex, žádný řaditelný pohon, poctivá stálá čtyřkolka. To je to co tu buchtu s mláďatama, nebo frikulína, nepustí jen tak do závěje!
Ty jsi taky odborník.
1. Amarok nemá haldex ale torsen, a uzávěrů diferaku vzadu.
2. Přiřaditelny pohon je v terénu lepší než staly, protože ma redukci.
3. Amarok v automatu se stálým 4motionen je to co je nejlepší - skvěle vlastnosti v terénu a na silnici komfortní a rychlý. A na rozdíl od Navary i prostorný a hezky.
Pokud jde o hnací řetězec, je V6 verze Mercedesu skutečně lepší než Amarok, protože nabízí ke stálému pohonu všech kol redukci, zatímco u Amaroku je redukce pouze u verze s přiřaditelným pohonem 4x4. Snad tahle konkurence přiměje i VW k použití tohoto řešení, protože ho v regálu má - používá ho např. Touareg ve verzi Terrain Tech.
Použití redukce by u Amaroku zároveň umožnilo prodloužit první dva převodové stupně, které teď musí být neskutečně krátké, protože ji de facto nahrazují... při rozjezdu na rovné silnici s prázdným autem by pomalu člověk začínal řadit od trojky, jenže u stálého pohonu všech kol je vždy automat.
1. Necílil jsem na Amarok, ale budiž, nicméně ani torsen není stálý pohon :-!
2. Ano, to ale využije maximálně 5% zákazníku cílové skupiny :-!
3. 4Motion je pouze obchodní označení, vůbec nic neříká o použité technice pohonu. Prostorný a hlavně hezký je hodně subjektivní záležitost, ale i já sám mám Amarok hodně vysoko chytráku.
Když vidím zjevnou chybu nedá mi to nereagovat - Torsen je označení pro typ diferenciálu (nápravového nebo mezinápravového), v případě jeho spojení s pohonem 4x4 jde samozřejmě o stálý pohon všech kol.
Teď je to přesně, souhlas, koukám na několik variant provedení diferenciálu Torsen a beru ho na milost. Používá se v kombinaci se stálým pohonem 4x4. Neměl v příspěvku 8:57 figurovat.
Aby to bylo úplně kompletní tak je třeba ještě dodat, že VW u stálého pohonu všech kol (Amarok, Touareg) používá Torsen, ale pokud jde o stálý pohon + redukci (Touareg Terrain Tech), tak tam není Torsen, ale uzavíratelný planetový diferenciál. Něco takového bude mít asi i V6 pick-up od Mercedesu. Amarok V6 klasickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu bohužel nemá.
L200 ma vzadu za naraznikom kovovu tyc ( ak by auto nahodou stiahlo vo svahu do stromu vie to pomoct ) ... tu mas velke... n ale do mesta dobry... stejne s tym majiel tohto "skvostu" inde nepojde :yes:
Pleteš si to kámo. Ne všechny L200 jí tam maj.
A pochop. že s tím Xkem nikdo moc do terénu nepojede.
Zase na nový D1 z tebe nevyklepe duši, jako L200. Totiž l200 je jediný auto, se kterým jsou lepší starý úseky. Aby se s tím dalo jet, musel bys na korbu hodit min 500kg.
tak samozrejme chcel by som nie nejaky zaklad.... tato expedicna veria vyzera dobrodruzne a paradne [odkaz] aj ked ten pristresok na streche by som nechcel... to nasavanie vyvedene na strechu by som u takehoto auta ale bral hned ... :yes:
edit - sorry, už jsi to napsal taky, že nepojedou do terénu.
A proč "skvost". Proč se navážíš? A´t si každej koupí, co chce. To auto má svý zákazníky a vydělaj na něm randál.
L200 v plnej náloži (BiXen, Nav, kůže,el. sedačka atd atd) se prodává nový po Německu za cca 28000E.
Na tom asi moc netrhnou.
tak to tam maju potom dobre ceny... lebo u nas double cab so slabsim 113kw mivecom 2,4kou stoji v zlave okolo 26 tisic eur ... a ked chces nieco poriadne razom si na 30 000.. a plnka moze stat kludne aj 35 .. ale mitsu ma vzdy nejaku "skladovku" v zlave ;-)
tak tie "maniere" tu mas riadne to hej .. ;-) ... ale inak ze mas L200 som nevedel.... prekvapko ja som kusok jazdil na predoslej generaci a potom este na tej uzkej kvadrovitej z 90 rokov kde si mal len nejakych 74kw :-) .. ale ono to aj tak slo
prelepena navara sa nam dotiahla na vw... osobne by som tuto falosnu hviezdu nikdy nechcel.. a v tychto veciach isto ale nie som sam. .. rovnako nepochybujem ze ve terene si L200 da tuto priserku ako jednohubku ...
Ale ty nejsi cílová skupina.
Já mám jako jedno z aut L200 a musím říct, že bych ho (X) chtěl, ale jako auto na práci je drahej. Taky nejsem cílová skupina. Viz výše o rozkuřovačkách a jachtách.
Bože, kde máme moderní nabídku čistě elektrického pohonu s prodlužkou v ceně a nebo hybridní benzínový 6ti válec a nebo foukaný hybridní čtyřválec?? Majitel naftové motorizace bude u sousedů zřejmě ukamenovát a pokud to náhodou přežije, bude tahán za elektroautem po ulicích s cedulkou kolem krku jako odstrašující případ.
Zelený mozečky by měly jít protestovat před showroom M-B!! Zelení všech zemí, spojte se!
Hm. Ako dlho trvalo VW kym do Amaroku dal ten 3.0 TDI? Ako dlho sa vyraba a predava ten Mercedes? Ani nehovorim o tej medialnej masazi pri uvadzani Amaroku o tom ako iny motor netreba BiTDI je pre tento druh auta ako stvoreny.
Podle mého názoru neměl Amarok ani ve verzi 2.0 TDI problém s nedostatkem výkonu. Nahrazení R4 motorem V6 je spíše záležitost emisí.
Třeba Ford ale s velkou pravděpodobností od podzimu kvůli Euro 6c půjde opačnou cestou a místo R5 3.2 litru bude i do nejvýkonnější verze Rangeru montovat 2.0 R4 biturbo.
S výkonem zas tak moc problém nebyl, ale s emisemi a spolehlivostí docela jo.
Jo, Ford s R4 2,2 a R5 3,2 opravdu má skončit, náhrada je k dispozici žel pravděpodobně pouze v podobě R4 2,0.
Ten pětiválec 3,2 měl přitom tak charizmatický zvuk. I těch 147kW by stačilo, kdyby je nezabíjela převodovka jako z 80-90tých let. Renault s pouhým R4 2,3L v Navaře (nebo v X, v Alaskanu...) byl se 140kW podstatně čilejší.
Tak to mě s automatem moc netrápí. Něco jiného je to u manuální převodovky, kde pak musíš hoblovat spojku. Jednička je kraťoučká, má to měnič. Redukce je fajn, ale je to tak nějak to poslední, co mi dnes chybí (v době 8+ stupňových automatů). A k manuální myslím redukci dávají. Bylo by možná zajímavé srovnání, jak pomalu se s tím dá jet.