Diskuse

Mercedes-Benz X konečně zvládne konkurovat Amaroku. Dostal šestiválec!

28.2.2018

Nabídka motorů pick-upu s trojcípou hvězdou na přídi se rozšiřuje o vznětový vidlicový šestiválec. Poskytne 190 kW a 550 N.m.

 

  • 33 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 28.02.  16:18

    A opět je to tady!

    MERCEDES ÜBER ALLES!!!!
    Bravo!
    • 66 Reagovat !

      foto Wave

      Wave 28.02.  16:30

      « Re: A opět je to tady!

      Ked prestane lepit hviezdy na kasne inych OEM potom bude Über alles. Takto je iba na smiech. :no:
      • 27 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  16:40

        « Re: Re: A opět je to tady!

        Aha.
        Tak se nasměj. Aby ses nepotrhal.
        A potom si nafackuj.
        protože Mercedes VYMYSLEL automobil, jak jej známe.
        Takže Hnisan vlastně od svého prvního do svého posledního auta tyje z mercedesu a kopíruje jeho původní myšlenku.
        Hnisan v tu dobu ještě dlouho neexistoval.
        Motor, skříň atd jsou MB.
        • 62 Reagovat !

          foto Wave

          Wave 28.02.  16:46

          « Re: Re: Re: A opět je to tady!

          Daimler prechadza krizou stredneho veku. Dizajn kasne Nissanu je tazko zamenitelny.
          A nafackuj si tiez pretoze koleso ako ho pozname nevymyslel Mercedes.
          • 34 Reagovat !

            foto fostek

            fostek 28.02.  16:50

            « Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

            No ale mě to nevadí!
            To ty břískáš, kdo koho kopíruje.
            Navarra je dobrej základ. Robustní a schopná v terénu. L200 i HiLux jsou lepší, ale což. Oddělaj se smrdutý japonský bakelity, foukne se tam pořádná mašina a je to prostě super kára! A hlavně na každym kuse vyvařej MB raketu.
            Víš co vatařů má lodě, co potřebujou tahat a co vatařů má rozkuřovačky, který jezděj na koně s faganama, co si to vyřbali?
            To bude mastný svezení!
            >:D >:D >:D
            JInak v poho, já vím, že to není origo a nehodlám e hádat. Mám rád MB.
            >:D
            • 52 Reagovat !

              foto Wave

              Wave 28.02.  16:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

              Tiez mam rad Daimler, len ma dost serie ked nevie byt originalny a nechce strcit prachy do vlasneho vyvoja, pricom na to prostriedky a kapacity ma.
              • 33 Reagovat !

                foto fostek

                fostek 28.02.  16:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                Chápu tě.
                Njn...jenomže vono když to namlátíš do toho komplu (materiály, cena, a další předpoklady) vypadne ti ....něco jako Navarra.
                Tak prostě nevymejšlíš vymyšlený a tu licenci koupíš a prachy dáš na něco lepšího - třeba F1 nebo nový Gčko.
                • 32 Reagovat !

                  foto chytrak1

                  chytrak1 28.02.  17:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                  No naštěstí VW z toho compu navara nevylezla, ale Amarok. A tak se Daimler muze jit bodnout i se svou navarou. Kdo si srvonal obe auta (navaru s hvezdou v kapotě a amaroka) ví o čem mluvím.
                  • 31 Reagovat !

                    foto fostek

                    fostek 28.02.  17:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                    Jels v obou? Amarok je proti Navaře nebo L200 v terénu a mimo Evropu plečka.
                    Jak MB nevím.
                    A ty sám nevíš, o čem mluvíš.
                    • 00 Reagovat !

                      foto simson33

                      simson33 28.02.  18:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                      Třeba v australských testech si Amarok vede celkem dobře, a to je země, kde mají na pick-upy velké nároky, takže s tou plečkou od VW bych byl opatrný...
                    • 00 Reagovat !

                      foto chytrak1

                      chytrak1 28.02.  23:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                      No až budu chtít traktor koupím si john deer, ne l200. A jako univerzální pickup l200 rozhodne neobstojí. Je to kostitras. Neexistuje nic co umí lip než amarok. Naopak l200 se s amarokem fakt rovnat nedá. I proto stojí asi půlku.
                      Na schopnosti amaroka v terénu můžeš kouknout třeba v autosalonu. A navíc se s nim na oddíl od konkurence dá jezdit všude. A lítá jako raketa.
                  • 04 Reagovat !

                    foto mariov8

                    mariov8 28.02.  18:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                    Jenže Navara nemá Comand, nemá V6 CDI 190kW, nemá rozdělovací převodovku z Géčka, ergonomii mercedesu (škoda toho voliče dole)... pro těch pár tisíc aut v Evropě a desítky tisíc v jižní americe nebo kde všude se to bude prodávat, ideální řešení. Vzít něco co je dobré, najít slabé uzly, do těch zainvestovat - ty vyměnit, tady si daly záležet více i na interiéru (chudák Citan), ale hlavně ten trvalý pohon všech kol od mercedesu s jejich V6 v rámu Navary, na kastly u mně s*r* pes (když je alespoň trochu koukatelná), to je to pravé pro tahání a jízdu v zimě. Žádný Haldex, žádný řaditelný pohon, poctivá stálá čtyřkolka. To je to co tu buchtu s mláďatama, nebo frikulína, nepustí jen tak do závěje!
                    • 00 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 28.02.  18:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                      tiez hovorim.. bez comandu a aspon 300 konikov ani na krok :*) ...
                    • 21 Reagovat !

                      foto chytrak1

                      chytrak1 28.02.  23:40

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                      Ty jsi taky odborník.
                      1. Amarok nemá haldex ale torsen, a uzávěrů diferaku vzadu.
                      2. Přiřaditelny pohon je v terénu lepší než staly, protože ma redukci.
                      3. Amarok v automatu se stálým 4motionen je to co je nejlepší - skvěle vlastnosti v terénu a na silnici komfortní a rychlý. A na rozdíl od Navary i prostorný a hezky.
                      • 30 Reagovat !

                        foto simson33

                        simson33 01.03.  07:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                        Pokud jde o hnací řetězec, je V6 verze Mercedesu skutečně lepší než Amarok, protože nabízí ke stálému pohonu všech kol redukci, zatímco u Amaroku je redukce pouze u verze s přiřaditelným pohonem 4x4. Snad tahle konkurence přiměje i VW k použití tohoto řešení, protože ho v regálu má - používá ho např. Touareg ve verzi Terrain Tech.
                        Použití redukce by u Amaroku zároveň umožnilo prodloužit první dva převodové stupně, které teď musí být neskutečně krátké, protože ji de facto nahrazují... při rozjezdu na rovné silnici s prázdným autem by pomalu člověk začínal řadit od trojky, jenže u stálého pohonu všech kol je vždy automat.
                      • 02 Reagovat !

                        foto mariov8

                        mariov8 01.03.  08:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                        1. Necílil jsem na Amarok, ale budiž, nicméně ani torsen není stálý pohon :-!
                        2. Ano, to ale využije maximálně 5% zákazníku cílové skupiny :-!
                        3. 4Motion je pouze obchodní označení, vůbec nic neříká o použité technice pohonu. Prostorný a hlavně hezký je hodně subjektivní záležitost, ale i já sám mám Amarok hodně vysoko chytráku.
                        • 20 Reagovat !

                          foto simson33

                          simson33 01.03.  09:16

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                          Když vidím zjevnou chybu nedá mi to nereagovat - Torsen je označení pro typ diferenciálu (nápravového nebo mezinápravového), v případě jeho spojení s pohonem 4x4 jde samozřejmě o stálý pohon všech kol.
                          • 00 Reagovat !

                            foto mariov8

                            mariov8 01.03.  09:23

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                            Teď je to přesně, souhlas, koukám na několik variant provedení diferenciálu Torsen a beru ho na milost. Používá se v kombinaci se stálým pohonem 4x4. Neměl v příspěvku 8:57 figurovat.
                            • 00 Reagovat !

                              foto simson33

                              simson33 01.03.  09:32

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A opět je to tady!

                              Aby to bylo úplně kompletní tak je třeba ještě dodat, že VW u stálého pohonu všech kol (Amarok, Touareg) používá Torsen, ale pokud jde o stálý pohon + redukci (Touareg Terrain Tech), tak tam není Torsen, ale uzavíratelný planetový diferenciál. Něco takového bude mít asi i V6 pick-up od Mercedesu. Amarok V6 klasickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu bohužel nemá.
    • 40 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 28.02.  16:56

      « Re: A opět je to tady!

      L200 ma vzadu za naraznikom kovovu tyc ( ak by auto nahodou stiahlo vo svahu do stromu vie to pomoct ) ... tu mas velke... n ale do mesta dobry... stejne s tym majiel tohto "skvostu" inde nepojde :yes:
      • 33 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  16:59

        « Re: Re: A opět je to tady!

        Pleteš si to kámo. Ne všechny L200 jí tam maj.
        A pochop. že s tím Xkem nikdo moc do terénu nepojede.
        Zase na nový D1 z tebe nevyklepe duši, jako L200. Totiž l200 je jediný auto, se kterým jsou lepší starý úseky. Aby se s tím dalo jet, musel bys na korbu hodit min 500kg.
        • 21 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 28.02.  17:11

          « Re: Re: Re: A opět je to tady!

          tak samozrejme chcel by som nie nejaky zaklad.... tato expedicna veria vyzera dobrodruzne a paradne [odkaz] aj ked ten pristresok na streche by som nechcel... to nasavanie vyvedene na strechu by som u takehoto auta ale bral hned ... :yes:
      • 22 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  17:02

        « Re: Re: A opět je to tady!

        edit - sorry, už jsi to napsal taky, že nepojedou do terénu.
        A proč "skvost". Proč se navážíš? A´t si každej koupí, co chce. To auto má svý zákazníky a vydělaj na něm randál.
        L200 v plnej náloži (BiXen, Nav, kůže,el. sedačka atd atd) se prodává nový po Německu za cca 28000E.
        Na tom asi moc netrhnou.
        • 10 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 28.02.  17:20

          « Re: Re: Re: A opět je to tady!

          tak to tam maju potom dobre ceny... lebo u nas double cab so slabsim 113kw mivecom 2,4kou stoji v zlave okolo 26 tisic eur ... a ked chces nieco poriadne razom si na 30 000.. a plnka moze stat kludne aj 35 .. ale mitsu ma vzdy nejaku "skladovku" v zlave ;-)
    • 41 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 28.02.  17:13

      « Re: A opět je to tady!

      Proč neřveš Nissan über ales? :-)
      • 42 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  17:53

        « Re: Re: A opět je to tady!

        Musí to bejt v řeči, odkud je ta automobilka!

        NANIYORI MO NISSAN!!!!
        • 00 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 28.02.  18:00

          « Re: Re: Re: A opět je to tady!

          :-)
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 28.02.  18:21

          « Re: Re: Re: A opět je to tady!

          tak tie "maniere" tu mas riadne to hej .. ;-) ... ale inak ze mas L200 som nevedel.... prekvapko ja som kusok jazdil na predoslej generaci a potom este na tej uzkej kvadrovitej z 90 rokov kde si mal len nejakych 74kw :-) .. ale ono to aj tak slo
  • 33 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 28.02.  16:48

    hura

    prelepena navara sa nam dotiahla na vw... osobne by som tuto falosnu hviezdu nikdy nechcel.. a v tychto veciach isto ale nie som sam. .. rovnako nepochybujem ze ve terene si L200 da tuto priserku ako jednohubku ...
    • 33 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.02.  16:52

      « Re: hura

      Ale ty nejsi cílová skupina.
      Já mám jako jedno z aut L200 a musím říct, že bych ho (X) chtěl, ale jako auto na práci je drahej. Taky nejsem cílová skupina. Viz výše o rozkuřovačkách a jachtách.
      • 33 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 28.02.  17:05

        « Re: Re: hura

        Rozkuřovačka je baba co ti ho rozkouří a dokouřit si ho musíš sám? To bych asi nechtěl. ;-)
        • 14 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 28.02.  17:54

          « Re: Re: Re: hura

          JNevíš, co je dobrýho!
          A co teprve rozkuřovači!!!
          :*)
          au
          >:D
          • 00 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 28.02.  18:18

            « Re: Re: Re: Re: hura

            no ale uz dost... inak vies jak sa vravi.... nie je umenie si ho vy... ale len tak po.onkavat ;-)

            no pozeram ze uz tu zase nie si :-)
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 28.02.  18:25

          « Re: Re: Re: hura

          >:D >:D >:D
      • 02 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 28.02.  17:06

        « Re: Re: hura

        tak ked uz ... tak bud navaru alebo hilux alebo L200 .. ale toto fakt neeee ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Rysguf-

          Rysguf. 28.02.  20:26

          « Re: Re: Re: hura

          ale no :-)

          3 dni by si preplakal zavrety na toalete, keby si mal taky najsilnejsi pick up na trhu od MER-CE-DE-SU :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Aoyagi

        Aoyagi 28.02.  19:15

        « Re: Re: hura

        L200 jsem hrozně chtěl, ale ne v naftě...
  • 03 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 28.02.  19:13

    Diesel no!

    Bože, kde máme moderní nabídku čistě elektrického pohonu s prodlužkou v ceně a nebo hybridní benzínový 6ti válec a nebo foukaný hybridní čtyřválec?? Majitel naftové motorizace bude u sousedů zřejmě ukamenovát a pokud to náhodou přežije, bude tahán za elektroautem po ulicích s cedulkou kolem krku jako odstrašující případ.
    Zelený mozečky by měly jít protestovat před showroom M-B!! Zelení všech zemí, spojte se!
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 01.03.  09:01

      « Re: Diesel no!

      Už jsi potkal v lese nabíječku, myslím na elektrický proud. >:-[]

      Benzín v Evropě zatím stále téměř nikdo do těchto aut nechce, tak není v nabídce.
  • 11 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 28.02.  19:17

    Hm...

    Jako titulek standardně trapně tendenční, ale že "Mercedes" měl v nabídce jen čtyřhrnky to v trapnosti asi předčí...
    • 41 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 28.02.  19:48

      « Re: Hm...

      Hm. Ako dlho trvalo VW kym do Amaroku dal ten 3.0 TDI? Ako dlho sa vyraba a predava ten Mercedes? Ani nehovorim o tej medialnej masazi pri uvadzani Amaroku o tom ako iny motor netreba BiTDI je pre tento druh auta ako stvoreny.
      • 01 Reagovat !

        foto simson33

        simson33 01.03.  08:03

        « Re: Re: Hm...

        Podle mého názoru neměl Amarok ani ve verzi 2.0 TDI problém s nedostatkem výkonu. Nahrazení R4 motorem V6 je spíše záležitost emisí.
        Třeba Ford ale s velkou pravděpodobností od podzimu kvůli Euro 6c půjde opačnou cestou a místo R5 3.2 litru bude i do nejvýkonnější verze Rangeru montovat 2.0 R4 biturbo.
        • 10 Reagovat !

          foto mariov8

          mariov8 01.03.  09:07

          « Re: Re: Re: Hm...

          S výkonem zas tak moc problém nebyl, ale s emisemi a spolehlivostí docela jo.

          Jo, Ford s R4 2,2 a R5 3,2 opravdu má skončit, náhrada je k dispozici žel pravděpodobně pouze v podobě R4 2,0.

          Ten pětiválec 3,2 měl přitom tak charizmatický zvuk. I těch 147kW by stačilo, kdyby je nezabíjela převodovka jako z 80-90tých let. Renault s pouhým R4 2,3L v Navaře (nebo v X, v Alaskanu...) byl se 140kW podstatně čilejší.
  • 11 Reagovat !

    foto happy-driver

    happy_driver 01.03.  11:50

    ***

    Super.
    A ešte lepší pohon 4x4 než má Amarok. Proste Mercedes :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 01.03.  16:42

      « Re: ***

      V čem je lepší? Nerýpu, jen jsem X ještě nestudoval a zrovna pohon není slabá stránka Amaroku.
      • 10 Reagovat !

        foto happy-driver

        happy_driver 01.03.  18:25

        « Re: Re: ***

        Amarok nemá redukciu v spojení s automatom a dieselovým V6.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 02.03.  14:10

          « Re: Re: Re: ***

          Tak to mě s automatem moc netrápí. Něco jiného je to u manuální převodovky, kde pak musíš hoblovat spojku. Jednička je kraťoučká, má to měnič. Redukce je fajn, ale je to tak nějak to poslední, co mi dnes chybí (v době 8+ stupňových automatů). A k manuální myslím redukci dávají. Bylo by možná zajímavé srovnání, jak pomalu se s tím dá jet.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.03.  07:48

          « Re: Re: Re: ***

          Nevýhodu to vlastně má. Nebrzdí tolik motorem v prudkých sjezdech. Takže člověk musí využívat brzd/ asistenta pro sjezd.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život prodloužit, ale nemělo to smysl

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život…

Slavný kardiochirug Martin Kostelka (60) o víkendu pohřbil tatínka, oblíbeného herce Lubomíra Kostelku (†91)…

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho silný vítr

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho…

Pražané, pozor! Pokud ráno využíváte přívoz z Tróje na Císařský ostrov, vydejte se jinudy. Z důvodu silného…

 

iSport.cz

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro perfektní, Neuvirth střídán

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro…

SOUHRN | Ondřej Kaše přispěl v NHL gólem a dvěma přihrávkami k výhře Anaheimu 6:5 po nájezdech nad New Jersey a…

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v komfortní pozici

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v…

Na Letné působil jako asistent či skaut. Jednu dobu byl pravou rukou Zdeňka Ščasného, který na něj nedal…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Velká Británie může jednostranně stáhnout své rozhodnutí o brexitu, potvrdil soud EU

Velká Británie může jednostranně stáhnout své…

Soud Evropské unie dnes potvrdil, že Velká Británie může jednostranně stáhnout svůj záměr odejít z EU.…