Tak to mě s automatem moc netrápí. Něco jiného je to u manuální převodovky, kde pak musíš hoblovat spojku. Jednička je kraťoučká, má to měnič. Redukce je fajn, ale je to tak nějak to poslední, co mi dnes chybí (v době 8+ stupňových automatů). A k manuální myslím redukci dávají. Bylo by možná zajímavé srovnání, jak pomalu se s tím dá jet.
Aby to bylo úplně kompletní tak je třeba ještě dodat, že VW u stálého pohonu všech kol (Amarok, Touareg) používá Torsen, ale pokud jde o stálý pohon + redukci (Touareg Terrain Tech), tak tam není Torsen, ale uzavíratelný planetový diferenciál. Něco takového bude mít asi i V6 pick-up od Mercedesu. Amarok V6 klasickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu bohužel nemá.
Teď je to přesně, souhlas, koukám na několik variant provedení diferenciálu Torsen a beru ho na milost. Používá se v kombinaci se stálým pohonem 4x4. Neměl v příspěvku 8:57 figurovat.
Když vidím zjevnou chybu nedá mi to nereagovat - Torsen je označení pro typ diferenciálu (nápravového nebo mezinápravového), v případě jeho spojení s pohonem 4x4 jde samozřejmě o stálý pohon všech kol.
S výkonem zas tak moc problém nebyl, ale s emisemi a spolehlivostí docela jo.
Jo, Ford s R4 2,2 a R5 3,2 opravdu má skončit, náhrada je k dispozici žel pravděpodobně pouze v podobě R4 2,0.
Ten pětiválec 3,2 měl přitom tak charizmatický zvuk. I těch 147kW by stačilo, kdyby je nezabíjela převodovka jako z 80-90tých let. Renault s pouhým R4 2,3L v Navaře (nebo v X, v Alaskanu...) byl se 140kW podstatně čilejší.
1. Necílil jsem na Amarok, ale budiž, nicméně ani torsen není stálý pohon :-!
2. Ano, to ale využije maximálně 5% zákazníku cílové skupiny :-!
3. 4Motion je pouze obchodní označení, vůbec nic neříká o použité technice pohonu. Prostorný a hlavně hezký je hodně subjektivní záležitost, ale i já sám mám Amarok hodně vysoko chytráku.
Podle mého názoru neměl Amarok ani ve verzi 2.0 TDI problém s nedostatkem výkonu. Nahrazení R4 motorem V6 je spíše záležitost emisí.
Třeba Ford ale s velkou pravděpodobností od podzimu kvůli Euro 6c půjde opačnou cestou a místo R5 3.2 litru bude i do nejvýkonnější verze Rangeru montovat 2.0 R4 biturbo.
Pokud jde o hnací řetězec, je V6 verze Mercedesu skutečně lepší než Amarok, protože nabízí ke stálému pohonu všech kol redukci, zatímco u Amaroku je redukce pouze u verze s přiřaditelným pohonem 4x4. Snad tahle konkurence přiměje i VW k použití tohoto řešení, protože ho v regálu má - používá ho např. Touareg ve verzi Terrain Tech.
Použití redukce by u Amaroku zároveň umožnilo prodloužit první dva převodové stupně, které teď musí být neskutečně krátké, protože ji de facto nahrazují... při rozjezdu na rovné silnici s prázdným autem by pomalu člověk začínal řadit od trojky, jenže u stálého pohonu všech kol je vždy automat.
Ty jsi taky odborník.
1. Amarok nemá haldex ale torsen, a uzávěrů diferaku vzadu.
2. Přiřaditelny pohon je v terénu lepší než staly, protože ma redukci.
3. Amarok v automatu se stálým 4motionen je to co je nejlepší - skvěle vlastnosti v terénu a na silnici komfortní a rychlý. A na rozdíl od Navary i prostorný a hezky.
No až budu chtít traktor koupím si john deer, ne l200. A jako univerzální pickup l200 rozhodne neobstojí. Je to kostitras. Neexistuje nic co umí lip než amarok. Naopak l200 se s amarokem fakt rovnat nedá. I proto stojí asi půlku.
Na schopnosti amaroka v terénu můžeš kouknout třeba v autosalonu. A navíc se s nim na oddíl od konkurence dá jezdit všude. A lítá jako raketa.
Hm. Ako dlho trvalo VW kym do Amaroku dal ten 3.0 TDI? Ako dlho sa vyraba a predava ten Mercedes? Ani nehovorim o tej medialnej masazi pri uvadzani Amaroku o tom ako iny motor netreba BiTDI je pre tento druh auta ako stvoreny.
Bože, kde máme moderní nabídku čistě elektrického pohonu s prodlužkou v ceně a nebo hybridní benzínový 6ti válec a nebo foukaný hybridní čtyřválec?? Majitel naftové motorizace bude u sousedů zřejmě ukamenovát a pokud to náhodou přežije, bude tahán za elektroautem po ulicích s cedulkou kolem krku jako odstrašující případ.
Zelený mozečky by měly jít protestovat před showroom M-B!! Zelení všech zemí, spojte se!
Třeba v australských testech si Amarok vede celkem dobře, a to je země, kde mají na pick-upy velké nároky, takže s tou plečkou od VW bych byl opatrný...
tak tie "maniere" tu mas riadne to hej .. ;-) ... ale inak ze mas L200 som nevedel.... prekvapko ja som kusok jazdil na predoslej generaci a potom este na tej uzkej kvadrovitej z 90 rokov kde si mal len nejakych 74kw :-) .. ale ono to aj tak slo
Jenže Navara nemá Comand, nemá V6 CDI 190kW, nemá rozdělovací převodovku z Géčka, ergonomii mercedesu (škoda toho voliče dole)... pro těch pár tisíc aut v Evropě a desítky tisíc v jižní americe nebo kde všude se to bude prodávat, ideální řešení. Vzít něco co je dobré, najít slabé uzly, do těch zainvestovat - ty vyměnit, tady si daly záležet více i na interiéru (chudák Citan), ale hlavně ten trvalý pohon všech kol od mercedesu s jejich V6 v rámu Navary, na kastly u mně s*r* pes (když je alespoň trochu koukatelná), to je to pravé pro tahání a jízdu v zimě. Žádný Haldex, žádný řaditelný pohon, poctivá stálá čtyřkolka. To je to co tu buchtu s mláďatama, nebo frikulína, nepustí jen tak do závěje!
No naštěstí VW z toho compu navara nevylezla, ale Amarok. A tak se Daimler muze jit bodnout i se svou navarou. Kdo si srvonal obe auta (navaru s hvezdou v kapotě a amaroka) ví o čem mluvím.
tak to tam maju potom dobre ceny... lebo u nas double cab so slabsim 113kw mivecom 2,4kou stoji v zlave okolo 26 tisic eur ... a ked chces nieco poriadne razom si na 30 000.. a plnka moze stat kludne aj 35 .. ale mitsu ma vzdy nejaku "skladovku" v zlave ;-)
tak samozrejme chcel by som nie nejaky zaklad.... tato expedicna veria vyzera dobrodruzne a paradne [odkaz] aj ked ten pristresok na streche by som nechcel... to nasavanie vyvedene na strechu by som u takehoto auta ale bral hned ... :yes:
edit - sorry, už jsi to napsal taky, že nepojedou do terénu.
A proč "skvost". Proč se navážíš? A´t si každej koupí, co chce. To auto má svý zákazníky a vydělaj na něm randál.
L200 v plnej náloži (BiXen, Nav, kůže,el. sedačka atd atd) se prodává nový po Německu za cca 28000E.
Na tom asi moc netrhnou.
Pleteš si to kámo. Ne všechny L200 jí tam maj.
A pochop. že s tím Xkem nikdo moc do terénu nepojede.
Zase na nový D1 z tebe nevyklepe duši, jako L200. Totiž l200 je jediný auto, se kterým jsou lepší starý úseky. Aby se s tím dalo jet, musel bys na korbu hodit min 500kg.
Chápu tě.
Njn...jenomže vono když to namlátíš do toho komplu (materiály, cena, a další předpoklady) vypadne ti ....něco jako Navarra.
Tak prostě nevymejšlíš vymyšlený a tu licenci koupíš a prachy dáš na něco lepšího - třeba F1 nebo nový Gčko.
L200 ma vzadu za naraznikom kovovu tyc ( ak by auto nahodou stiahlo vo svahu do stromu vie to pomoct ) ... tu mas velke... n ale do mesta dobry... stejne s tym majiel tohto "skvostu" inde nepojde :yes:
Ale ty nejsi cílová skupina.
Já mám jako jedno z aut L200 a musím říct, že bych ho (X) chtěl, ale jako auto na práci je drahej. Taky nejsem cílová skupina. Viz výše o rozkuřovačkách a jachtách.
No ale mě to nevadí!
To ty břískáš, kdo koho kopíruje.
Navarra je dobrej základ. Robustní a schopná v terénu. L200 i HiLux jsou lepší, ale což. Oddělaj se smrdutý japonský bakelity, foukne se tam pořádná mašina a je to prostě super kára! A hlavně na každym kuse vyvařej MB raketu.
Víš co vatařů má lodě, co potřebujou tahat a co vatařů má rozkuřovačky, který jezděj na koně s faganama, co si to vyřbali?
To bude mastný svezení!
>:D >:D >:D
JInak v poho, já vím, že to není origo a nehodlám e hádat. Mám rád MB.
>:D
prelepena navara sa nam dotiahla na vw... osobne by som tuto falosnu hviezdu nikdy nechcel.. a v tychto veciach isto ale nie som sam. .. rovnako nepochybujem ze ve terene si L200 da tuto priserku ako jednohubku ...
Daimler prechadza krizou stredneho veku. Dizajn kasne Nissanu je tazko zamenitelny.
A nafackuj si tiez pretoze koleso ako ho pozname nevymyslel Mercedes.
Aha.
Tak se nasměj. Aby ses nepotrhal.
A potom si nafackuj.
protože Mercedes VYMYSLEL automobil, jak jej známe.
Takže Hnisan vlastně od svého prvního do svého posledního auta tyje z mercedesu a kopíruje jeho původní myšlenku.
Hnisan v tu dobu ještě dlouho neexistoval.
Motor, skříň atd jsou MB.