Na stánku korejské automobilky se představuje koncept vozu pro šest cestujících s novým vznětovým motorem s dvoufázovým turbodmychadlem, futuristickým komunikačním a zábavním systémem a dalšími vymoženostmi.
To s čím prichádza Hyundai v poslednej dobe na trh a inovatívnosť ktorú prezentuje vo svojich štúdiach je podľa môjho názoru ÚŽASNÁ!!!
Týmto štýlom sa automobilka Hyundai môže dočkať tak vytúženého uznania od verejnosti a začlenenie sa do prémiových značiek, bez pomyslenia na (už utíšujúci) imidž lacného výrobcu.
Len tak ďalej :yes:
Tak to som ale prekvapený, veľmi vydarený design, to určite nerobili kórejci, ale zrejme európania, SEAT by sa mohol učiť, ten nepodarok zo včera vyzerá pri tomto ako škaredé kačiatko.
Designově žádné velké překvapení, evropské design centrum dál rozvíjí určující stylistické prvky, které se objevují na různých konceptech značky (i těch kalifornských) řadu let. Jen tak namátkou: Hellion (HCD-10, 2006), Neos II (2003), Genus (HED-2, 2006), QarmaQ (HED-4, 2007) atd., stopa vede až někam před rok 2000 (starý Accent. Někomu se bude inspirace mořskou faunou líbit, někomu zcela naopak. Každopádně je Hyundai v téhle větvi svého návrhářského názoru hodně neúnavný, i když do výroby toho zase tolik neprosáklo. Vlastně teprve v i30 dal Hyundai najevo, jak si asi bude představovat produkční realizace.
Důležitější je v téhle etapě imho posilování důrazu na nové technologie, pozornost k detailním řešením, kvalitě všeho, snaha dostat se z pozice kopisty do pozice trendsettera. Od roku 1993 udělal Hyundai ze jedinou dekádu rozhodující přesun od směšných plechovek ke snesitelnému průměru, teď je zhruba v polovině druhé dekády, neustále zlepšuje a zrychluje (ve výborném duetu s Kií), takže uvidíme v roce 2013.
U HED-5 je hodně zajímavá třeba zpráva o nízkoemisním twin-turbo dieselu. Jestli bude fungovat podobně jako ten u Cadillacu s dokonale lineárním tahem od 00 otáček, nakopne to už dnes velmi podařené motorizace Hyundai-Kia koncernu zase o stupeň výš.