Vyrazili jsme na Sardinii vyzkoušet nový Volkswagen Golf VII. Tentokrát jsme se rozhodli zprostředkovat vám dojmy z nového Golfu v (téměř) reálném čase!
Reakce hned z místa je určitě fajn, ale jak čekáte, že bude nový Golf jezdit? Zase o chloupek líp než ten starý, zase bude mít o něco lepší interiér. Snad nečekáte, že do 1.2TSi zamontovali příplatkový raketový pohon? >:D
A teď si vem, jak nás Stratos napínal... odkládal starty v přímém přenosu, pak jsme 2 hodiny koukali na to, až bude moci 4 minuty padat. Tohle bude teprv vzrůšo :-!
Běžte už do ...... s těma reklamama. Nedávno mi tam skákal nějakej panák z KB přes celou obrazovku, teď mi zase z boku běží reklama na McDonald a nejde vypnout. Chápu, že vás to živí, ale co je moc, to je moc! :no::no::no:
Diky za radu a je to supeeer! U McDonalda nezastavuji ani nedobrovolne a aby na mne ziral cely den z monitoru to opravdu nemusim!
Jinak chapu nektere kroky redakce ( ci snazim se chapat ) ale doufam ze cesta "sojovych parku" a cesta "bulvaru" neni to prave orechove a sami zjisti, ze penize se daji vydelavat i seriozne v souladu s pozadavky zakazniku! Obchod ( a existence firmy) je vzdy cinnost dvoustrana a musi byt spokojeny obe strany, pokud ne dopadne to vzdycky spatne! ;-)
Je jasný že dneska tu bude prča,.....asi zkusím konkurenční test přes Fejsbůk.Otestuji nějakého vwojetého Golfa z bazáru,bó cenově to je dostupnější, ne každej si totiž může nového Golfa dovolit.
Naozaj sa teším a zdieľam s Vami tú radosť, že ste sa naučili ovládať smártfoun a twííítr, ale nejak mi uniká zmysel takýchto "článkov"? V pohode si to zaveste na ten twíítr alebo fejsbúúk, ale uverejňovať to ako plnohodnotný článok na internetovom portáli o automobiloch, ktorý sa snaží tváriť seriózne?
To už nám môžte potom dávať na vedomie aj to, komu pri kýchnutí z nosa vyleteli nudle alebo ako veľmi ste si z toho nového Golfu cvrkli a či to čalúnenie zvládlo.
Sorry, ale Vaša úroveň naozaj klesá a to som s pôvodnými takýmito názormi ostatných užívateľov nesúhlasil. Bohužiaľ musím konštatovať, že naozaj mali pravdu a zhoršuje sa to. Ak s tým nič nespravíte, za chvíľu zo seba vytvoríte lacný magazín, štýlom podobný k bulvárnym atrapám ako blesk.cz a podobne. Držím Vám palce aby ste sa spamätali a vrátili sa na seriózne cestičky... :no:
S dovolením odpovím. Snažíme se vám nabídnout nový formát, který nám moderní technologie umožňují. Samozřejmě nebudete ochuzeni o klasické První dojmy (zde už to vlastně budou dojmy druhé) ani o plnohodnotné redakční testy. Berte to prosím jako doplněk, nikoliv náhradu stávajících redakčních formátů.
V poriadku, ja to chápem, ale spôsob akým to robíte a čo tu prezentujete... No nakoniec stačí si pozrieť reakcie aj ostatných diskutérov. Sociálne siete a podobné služby sa dajú využívať extrémne efektívne v marketingu a PR činnosti, ale treba mať na to ľudí, ktorí budú vedieť ako na to. U Vás to zjavne chýba a výsledok pôsobí veľmi neprofesionálnym dojmom. Tu naozaj nikoho nezaujíma ako veľmi je pán Vaverka natešený a čo si číta a kedy twíítne niečo na spôsob: "Jejda, to jsem si ale pšouknul X-) 8) :P"
Voľakedy keď som otvoril "auto.cz", tak na mňa vyskočili seriózne informácie, testy, rôzne štatistiky a naozaj užitočné články. Dnes tu človek obyčajne nájde rôzne prebraté alebo preložené správy, absolútne zbytočné videá hovadín z YouTube (ktoré aj tak väčšinou uverejňujete v čase, kedy to už má tak akurát efekt, že ste objavili Ameriku), spamujete desiatkami článkov udalosti, ktoré si zaslúžia pozornosť ale vďaka Vašej aktivite to zhnusíte naozaj veľkému množstvu ľudí (averziu, ktorú mám keď počujem slovo Rapid nemám kvôli tomu, že by to auto bolo zlé, alebo že by som nefandil Škode, ale kvôli tomu čo ste tu predvádzali Vy s Vašími 10 článkami a plkmi za deň) a podobne rôzne ďalšie situácie a činnosti, ktorými Vaša úroveň rapídne klesá.
Buď si nájdite naozaj kvalitného a skúseného marketéra alebo sa nesnažte stať trápnym automobilovým bulvárom. Vždy platilo a vždy bude platiť, že KVALITA je dôležitejšia ako KVANTITA!
Musíte však uznať, že pri i30-ke to bola oveľa lepšia forma s dobrou výpovednou hodnotou obohatená fotografiami.
Tu mi nejak uniká zmysel a neviem či tých pár postrehov vôbec stojí za samostatný článok.
Takže nič v zlom, ale radšej si pár dní počkám na poriadny test ako takéto šaškovanie. ;-\
Bylo to směšné tehdy, je to směšné i teď. Pokud chtějí dělat něco podobného, ať se laskavě machři z redakce podívají na evo Diaries. Není to RT zpravodajství, nicméně předává podobný druh informací v mnohem zajímavější podobě.
Je to všechno o čtenosti. Pokud budou lidé chtít číst články o rapidu, budeme je připravovat. Jde o speciální případ, nový model tradiční české automobilky, navíc si na něm Škoda zkusila "nátlakovou" kampaň, kdy pouštěla informace a fotky po částečkách. Kdybychom každou novou věc neuveřejnili, lidé by si to přečetli u konkurence, takže jsme byli tlačeni nejen vysokou čteností těchto článků, ale také nutností být aktuální a nabízet co nejčerstvější obsah.
Jaké typy článků vám nyní chybí? Testy či jízdní dojmy připravujeme stále, designové duely nebo "Co koupit" také, k tomu se obsah snažíme zpestřit články od redakcí z našeho vydavatelskému domu, které by se k vám (po síti) jinak neměly šanci dostat. Novinky píšeme stále stejné, sekce profi také zůstává, přibylo pár odlehčených videí z Youtube, které si čtenáři také oblíbili. Nikdo vás samozřejmě nenutí číst vše co na našich stránkách objevíte, budeme rádi, když si každý najde to "své".
Ohledně tweetů, myslím si že o kolegovo zažívacím traktu se toho moc nedozvíte, bezprostřední dojmy z Golfu však očekávat jistě můžete v míře větší než velké.
Aleši, kladieš si nesprávnu otázku a preto zrejme dochádzaš k nesprávnym záverom. Otázka neznie tak, čo tu chýba, otázka znie, čo tu prebýva (je nedbytočné). A to sú práve ony bulvárne (či nazvi to eufemisticky odľahčené) články bez väčšej hodnoty, ako sú prevzaté videá z youtube, drobenie informácií o autách do 10 článkov namiesto jedného poriadneho, a to nehovorím o PR článkoch na produkty s automobilizmom vôbec nesúvisiace. Toto je problém. Ten balast, ktorý tu pribudol a prekrýva existujúce hodnotné články, ktoré je potom problém zaregistrovať, lebo sú rýchlo vytlačené neustále pridávanými článkami s nulovou informačnou hodnotou.
Ale si iste dostatočne inteligentný chlap, aby si dobre chápal, čo my starí prispievatelia kritizujeme. Tak nehraj zbytočne diablovho advokáta.
Presne tak, nejde o to, čo by tu chýbalo, ale o to, čo je tu navyše - zbytočné - čo zhadzuje celkovú úroveň...
Samozrejme testy a ostatné kvalitné články, za to ďakujeme, kvôli tomu sem chodíme. Ale ako iudex píše, už začína byť problém nájsť medzi všetkými tými plkmi s nulovou hodnotou práve tie články, ktoré robili auto.cz tým, čím bol tento portál v minulosti. Serióznym portálom o automobilizme. Dnes začínate nadobúdať podobu bulvárnych portálov, ktoré sú plné lacných, trápnych a bezvýznamných informácií. ;-\
To je na delší debatu, faktem, že ne vše co se u nás vyskytne (PR články například) je naším nápadem. A pokud je video z YT jedním z nejčtenějších článků, tak vám jej nabídneme i příště. Pokud na druhé straně nerušíme stávající formáty, tak to zde prostě dle mého "navíc" není. Kliknout na to nemusíte, pokud na to nikdo neklikne, tak je už nabízet nebudeme.
Toto je klamlivá a účelová obhajoba: ak na to neklikneme, ponúkať to nebudete. Ale to je ten problém, že bombastické nadpisy sľubujú niečo, čo obsah článku nesplní. Takže ja síce kliknem na článok v očakávaní nejakej hodnotnej informácie, ale nič nenájdem a som sklamaný. V podstate som podvedený. TOTO VÁM STAČÍ? Že sa chytím, že kliknem, a čo bude potom vezmi čert? A že potom frustrovane napíšem svoje sklamanie do komentára beriete ako pozitívum, koľko reakcií článok vyvolal a teda JE ASI DOBRÝ?
Aleši, toto je cesta do pekla, toto je dlhodobo neudržateľné. Ja viem, že ako zamestnanec neurčuješ smerovanie portálu, ale máš iste nejaké slovo a neverím, jednoducho NEVERÍM, že sa plne stotožňuješ s jeho smerovaním. Mýlim sa?
Vy ty stávající formáty nerušíte, ale ve snaze mít co nejvíce toho balastu na klikání ty kvalitní články osekáváte. Iudex to nenapsal přesně, spíše než o to, že jich máte mít méně, tak byste je měli mít kvalitnější. A to přesto, že osobně např. vaše testy mám docela rád.
podívejte, když jsem vybíral auto, hodně jsem hledal na a.cz. A docela mi to pomohlo. A co teď? Co najdu nyní? Když budu uvažovat třeba o koupi Rapida, tak za 2 roky tady najdu desítky článků z nichž 99% bude jen odpad a ten jediný se skutečnou recenzí někam zapadne. A co tenhle o golfu? Zasviníte to tady bláboly a články s informační hodnotou nikdo nenajde.
Ale dělejte, jak chcete. Máte-li pocit, že podobné kraviny někdo vážně chce (podle reakcí vidíte, že ne), pak pokračujte v tomto ubohém stylu
Také je to o tom, na jaký druh čtenářů cílíte. Jsou stránky, které se na vtipná videa specializují. A ano, je hodně lidí, které zajímají. Jádrem vaší práce mají podle mne být testy. Tak se věnujte testům. A troušení informací je skutečně nepříjemné. To, co předvádíte u aut, které vám generují hodně přístupů, bych nenazval jinak než bordelem.
Dříve jsem tu sledoval pouze sekce novinky, první dojmy, testy a Roadlook. Nic víc mne nezajímalo tehdy, nic víc mne nezajímá teď. Ano, kdyby jste na konci kvartálu, pololetí, roku sestavili podrobnou statistiku prodejů v EU (a EFTA), tak to bude skvělé. Skutečně sestavili, poskytli nám kvalitní materiál. S radostí si to přečtu. A to je jen jeden příklad informace, kterou bych uvítal, ale tohle by bylo na dlouhou debatu. Překládat mi cizí texty nemusíte, to zvládnu sám. A budu se po několikáté opakovat, když už to děláte, udávejte zdroje.
Z vody vařit umíte, to se vám musí nechat, ale člověku se to rychle přejí.
Já na to neklikám, já ty videa a další balast, jak to tu nademnou trefně nazvali, nechci ani vidět. Takže bych uvítal možnost lehké personalizace webu, např. že bych si nastavil filtry na ty videa z Youtube apod. Jako tomu je na Facebooku. Tohle by mi stačilo, když už ty nadbytečné článku tu musí být. A neříkejte mi, že nemůžete za uveřejnění rozhovoru s člověkem, který na dálnici natočil Rapida. Tohle že lidi chtějí? Neříkejte.
Plne súhlasím s iudexom vo všetkom, niekedy som tu rád chodil, ale rapid a youtube trápne videá ma dorazili. Keď som videl ten Golf, tak to už je naozaj silná káva. Ešteže redaktori na fakt dobré reakcie ľudí, ktorí už nemôžu vystáť smer, akým sa auto.cz vydal, reagujú spôsobom, vy ste všetci huji, aj tak to budeme robiť ako chceme. Nemám absolútne nič proti škode ani VW, ale spôsob akým sa masírujú ľudia (hlavne v Čechách)je neúnosný a podobne je to aj s propagáciou dízlov. Najhoršie je, že ľudia a ja patrím tiež medzi nich, si v živote práve kôli tomuto portálu a znechuteniu rapid či golf nikdy nekúpia. Kupujem Japonca...
Právě ty články "co koupit: jsou v podstatě o ničem.
Ty jízdní dojmy jsou abnormálně strohé, viz Astra OPC, viz testy Jaguárů...
Spíše než an kvantitě článků by bylo lepší zapracovat na kvalitě.
Jako příklad navštivte videa třeba na autozurnal.com a auto.sme.sk a koukněte, že video z předtavení auta nemusí mít hudbu (viz vaše hrozné video na rapid), ale mělo by obsahovat tak 5 minut nějakých faktů, postřehů a obhajitelných názorů.
prepacte pan Ales ale radsej keby ste zapracovali na minimalne obrazkovych galeriach k clankom ako na takychto "soušl" kravinach. Dufam ze potom k tomu novemu golfu a dnesnemu dnu tu budu este aspon tyzden a pol vychadzat minimalne 3 clanky denne.. A to nie som odporca golfu, naopak, velmi sa mi tato generacia paci.
Věřte mi, že na nápravu galerií už nebudete muset dlouho čekat. Víme o tom, omlouvám se za pomalé řešení tohoto problému, ne vše však záleží na naší redakci. za chvíli to už, pevně doufám, bude lepší.
Osobně ten přímý přenos vítám.
Je lepší vnímat přímé reakce při jízdě (nebo bezprostředně po ní), než je pak číst s odstupem, sepsané večer na hotelovém pokoji po únavném dni, kdy se leccos může jevit jinak, než napoprvé.
Za mně tedy za přímý přenos :yes:
To si právě nemyslíme a zkoušíme, jak to přes Twitter dopadne. Možná si na poradě smutně připustíme, že to bylo zbytečné, ale zatím bych tak pesimistický nebyl.
Aleši, co kdyby postující redaktor (nejsem jmenný, předpokládám, že to může příště být někdo jiný, než Lukáš) snímky čísloval v textu a pak je hromadně někam nahrál. Je to rozsah tak do 10 snímků, to by snad mohl zvládnout. Jde o to, že ten yfrog je asi propojen s twitterem, ale pokud někdo twitter nemá, nemůže si je prohlédnout. Resp. ať je klidně nahrává na yfrog (nebo pokud se to tam ukládá samo skrz twitter), ale ať je po akci nahraje i sem do galerií na acz. Vzhledem k očíslování v textu tweetů, by pak nebyl problém identifikovat k čemu jaký snímek patří - pokud by to tedy už nebylo patrné přímo ze snímku.
Když si přečtu "sociální siť" tak mi nakakujou pupínky ;-\ Tlamoknihu nemám, Twitter neznám, Google fízly nepoužívám. Jsem tedy ztracený, nedovím se první jízdní dojmy z nového Golfu, asi přestoupím do rejže klubu. >:D
Nu jsou "ovečky" (i "chlapečci od oveček ;-) ) co se jim to (takovéhle "pVWaktiky") třeba i "líbí" ;-)
PS: Nic zrovna proti GOLFu (ten bude asi víceméně stále "stejný" :-) ) ale to "show" okolo, jako že to je ZCELA "jiné" auto než všechna ostatní - to chápu u nového Ferrari apod., tady je to (opravdu) spíš "obuboVWání" davů.. ;-)
Protože zatím byla diskuze plná OT, tak začnu já, zejména otázkami k multimediálnímu systému.
1) Jak svižné jsou reakce dotykového systému a jaká je intuitivnost ovládání. Liší se v tom nějak zásadně základní 5'' rádio a 5,8'' rádio s navigací? Co upatlávání displaye od otisků prstů? Jaká je čitelnost displaye na slunci?
2) Pevně zabudované rádio/ rádio s navigací dostane i Octavia III? Byla ještě nějak jinak vylepšena u Golfu ochrana proti "drobným" zlodějům?
3) Tzv. klavírní lak bude v základu nebo se mu lze (kromě příplatku) nějak vyhnout?
Ja som možno nie úplne informovaný (medzi množstvom bulvárneho spamu nájsť obsahovo hodnotnú informáciu sa stáva trošku problémom), ale rád by som jasne počul, ako je to so zadnou nápravou Golfu: je to multilink vo všetkých verziách, alebo je v základe vlečená torzka a viacprvok je až od nejakej verzie?
A ak platí druhá možnosť, poprosil by som dojmy z oboch podvozkových verzií s porovnaním.
Mě by celkově zajímalo přímé porovnání s 6 kovou řadou. Vyplatí se koupit nový golf ( pokud mě nezajímají nové technologie jako dotykový display atd. ) a nebo výběhový model ? Co se hlavně jízdních vlastností týče.
Základné motory 1,2 TSI a 1,6 TDI vlečená torzka, silnejšie viacprvok. To viem stopercente, dokonca som si tie nápravy na autosalóne obzeral, aby som sa utvrdil či je to tak >:D
Ešte jedna príjemná správa, keďže sa zaujímam o kombíka a pravdepodobne si ho budem chcieť kúpiť, tak tento sa už chvalabohu nebude vyrábať v mexiku, ale v závode Zwickau.
Dekory jsou pevně svázané s výbavou, alespoň při uvedení ceník ani konfigurátor neobsahoval žádnou možnost je změnit. A někdo snad říkal, že to u Highline není klavírní lak, jen to tak na fotkách vypadá. Trend má černý plast, Comfort stříbrný "hliník" (v uvozovkách, nevím, jestli je pravý) a GTI pak něco do černa.
No pokud chcete kolegu Lukáše opravdu vidět v těchto situacích, tak jste asi na špatném serveru >:D . Ne, vážně: možná trochu neprávem považujete twitter pouze za zdroj infantilních výkřiků, ale je na autorovi, co se vám rozhodne sdělit.
taky vážně : Pokud chci použít ,, dojmy jednou větou z průběhu testu ,, použiji je tedy až budu moci sdělit něco faktického. Ale chápu záměr, lidi budou aktualizovat tuhle stránku po celý den.
To je mi jasné. Jde o to, že mohli začít až za hodinu a být faktické. Nicméně už to tady padlo. Pěkné by bylo udělat něco jako chat s právě testujícím redaktorem. Čtenáři napíšou dotaz, někdo to profiltruje a redaktor přes tweet odpoví. Tohle by dávalo smysl.
Ano - infantilní výkřiky, jsem rád, že máte rozum a také jste si toho všiml - hi hi hi, ta letuška, no hi hi hi, ona říká hi hi hi, shitbelt háháháháhá, místo hi hi hi hi, seatbelt, hi hi hi - to je taková prča holky, hi hi hi.
Aleši, jsem rád, že neváháš kritizovat kolegu :-):yes:
To je jako nadávat na televizi, protože jste v ní viděl nějaký hloupý pořad. Jde o to, co autor přes twitter sdělí. Pokud to jsou první živé jízdní dojmy z nového Golfu, pak na tom nevidím nic špatného. Shitbelt je jen takové ukrácení čekání :-)
Aleši, já právě nenadávám na televizi, ale na ten hloupý pořad ;-) Myslím, že se šlo jen zeptat na dotazy a ohlásit se, až v tom autě bude redaktor sedět - mají to být přeci první živé dojmy s jízdou Golfem - ne reportáž ze strastiplné cesty redaktora za vysněným vozem :-)
A já vás jako dlouholetý čtenář prosím,abyste se o to ani nesnažili.Všichni nespokojenci,zejména z východu,co mají plno keců, mohou číst jejch autařské weby,kde je jeden nový článek v intervalu několika dnů.Takže v poho.Kdo má s tímto webem problém,ať jej prostě ignoruje.Spíš bych řekl,že někteří mají problém sami se sebou a není v popisu práce redakce auto.cz,aby to řešila. :-!
Však jo, dyt proto ty diskuze čtu ne. být tu ten článek bez diskuze tak to vůbec nerozkliknu neb co mě nezajímá, to nečtu >:D
Navíc mam načteno ze včera, kdy sem četl test o nákladních tatrách v kaolinovém lomu, o DAFech, o Jaguaru XK, o Chevroletu SSR, test Rolls Royce Ghost, test Cadillac STS, zavzpomínal si na Pragu čáslav když tam ještě vyráběli nákladáky a uzavřel to krásným článkem o Peterbiltech.
Nevím nad čím tady diskutéři plakáte. Zkouší se něco co tu už bylo (jen jinčí formě) při premiéře hiundaye. Jistě tu pro vás vznikne na konci plnohodnotný článek pod kterým budete opět moci do nekonečna nesouhlasy a štěkat jeden na druhého. Mě se to líbí :-)
Kdybste mohli páni redaktoři sepsat i něco k jízdním vlastnostem. Děkuji ;-)
Touha být první, to je odvěký postoj mnoha z nás... Někteří z nás to praktikují v běhu, někteří bohužel za volantem a někteří i při výběru tiskovin.
Kvalita je v drtivém většině případů nepřímo úměrná rychlosti, co se týče odborných webů a tisku je to téměř absolutní jistota.
Bohužel kvantita má dnes proti kvalitě převahu a proto je v ČR nejkupovanější bulvární deník Blesk s titulky "VÍME PRVNÍ", co na tom, že naprosto špatně a nepodstatnou věc.
V tom je asi skrytá touha redakce být opravdu první a takovýmito "SMSkami" podávat jako první informace o ničem. Samozřejme redakce reaguje, jak Aleš píše, jen na to, co chtějí čtenáři.
Možná by bylo daleko lepší milá redakce udělat opravdu kvalitní třeba osmiminutové video, máte na to celý den... a nemusí být kvalitní kamerou a režii, ale množstvím podaných dat.
Ne každý se spokojí s množstvím dat "jedeme v Golfu, je to asi více místa." Možná ti méně nároční... :-|
Záleží přece na provedení a moderátorovi...
Videa od Chrise Harrise utečou jako nic, to samé videa pana Koubka...naopak expert Pepa je na zabití, tam se nadá vydržet snad ani minuta.
fHD kamera od Canonu nebo Sony neni nic draheho, Go Pro k tomu, iMovie sluzbu zvladne dobre a par sessions s poradcem by se dalo take prezit. A videa by byla jak fik - to, že jste ve filmařině amatéři, by v konečném důsledku mohlo pomoci. :-) A vůbec, proč to netočit na zrcadlovku?
Místo dvaceti "víme první" jedno video - proč ne? Vyjde to tak nastejno.
Berte to jako off topic, chápu, že je teď těžiště zájmu jinde.
To jste Aleši na velkém, velkém omylu. Na jeden z konkurenčních webů chodím PRÁVĚ kvůli videům, i když pravda, právě kvůli umění Honzy Koubka. Dobré video, kde jsou fakta a jakýsi subjektivní vhled moderátora je daleko příjemnější než alibismus, že Rapid "šetří prostorem na šířku."
myslel jsem porovnání čtenosti 1:1, to že dobrá videa přilákají čtenáře samozřejmě nezpochybňuji. Třeba v budoucnu budete mít rád i naše pohyblivé obrázky, snažíme se zlepšovat.
Práve Pepa spolu so Sršňom sú jediný (podľa mňa, samozrejme), kto mi tam v Autosalone takpovediac "režú" - ostatný sú strašne suchý, žiadna zábava. Pepa a Sršeň do toho dávajú emócie a je hneď vidieť, či sa im auto/motorka páči, alebo nie.
I dvouminutové video je příliš dlouhé, když nic zajímavého neobsahuje. Nevadí mi ani 15 minutová videa, co, díval jsem se i na hodinová, protože byla zajímavá.
Otázka není, jestli to video lidé dokoukají, otázka je, jestli vůbec tak dlouhé video dokážete vyrobit, aby přitom bylo zajímavé.
S tím já nemůžu souhlasit, i to osmiminutové video dobře natočené je velmi koukatelné.
Pochopte, že web je nyní formát daleko obsáhlejší, je tady mnoho lidí, kteří nemají nebo neuznávají televizi a veškerá videa a pořady sledují on-line (co nevysílá daná TV, to se dá stáhnout). Ty krátké zprávy tady spíše čtou starší generace a lidé zaměřeni spíše povrchně.
Skoro lituju, že jsem si tenhle článek rozkliknul, protože nějaký kouřový signály mě jsou ukradený, takže si počkám ten tejden, až mě do schránky přiletí SM a bude v něm (doufám) článek o normálních prvních dojmech. :no:
15:04-Tak už se sedíme v Golfu s číslem VII
15:05 První dojem z interiéru je skvělý, nic nevrže, je sice strohý ale vše je tam kde má být, špička třídy
15:07 Tak jsme nastartovali, ticho, řetěz necinká, už tam není!!
15:10 :Po zahřatí motoru na místě zasouváme jedničku.Jde z lehka, je přesná, to samé dvojka, dráhy krátké, opět špička třídy.
15:10:30 Po zasunutí třetího stupně, na nás začne blikat a řvát kontrolka. Zapoměl jsme si zapnout pás, vyřešeno.
15:11 Jedeme, spojka jde lehce, přesně, zatím vše funguje jak má, uživatelsky přijemná je zpětná vazba od volantu.
15:12 Dovětek, žádný play statión, cítíme přední kola
15:13 Ne nebrzdíme, řešíme odezvu přední nápravy
15:14 Přichází test zadní nápravy, na tu jsme opravdu zvědaví
15:15 Zastavujeme, Franto koukni se tomu autu pod sukni, ať víme co testujem, ať není testovací fópa...
15:16 :Lešeňovka, jasně sem to věděl...
15:17 Zadní nápravě není co vytknout, skrývá v sobě potenciál víceprvku, unikátně naladěné levné řešení, holt koncern a ten umí.
15:18 Auto je vyvážené a vrhá se s neskutečnpou chuti do zatáček, k čemuž přizpívá uživalsky přijemné nastavení všech důležitých prvků vozu
15:20 Auto jako celek funguje na jedničku, jede a jede a jede, zatím žádná závada.
15:21 Spotřeba je nízká, uvídíme až mu dáme napít
15:23 S vyšší rychlostí stoupá i spotřeba, škoda...
15:24 Omlouváme se , ale kolegovi přišla sms zpráva že jeho FUP limit je zcela vyčerpán.Více na *77.
Nevim co je na tomto clanku spatneho. Aspon to na servru zije a informace (byt ne moc vymluvne). Toto rozhodne neni clanek, kterym by sla uroven servru dolu. Takze panove klid a dejte se do prace.
Překvapilo mě pár bodů, které bych zde vyzdvihl pro ty co nečetli dosavadní vývoj...(nemám nic proti Golfu, naopak, mě zaráží, že je to vůbec možné)
1. Podvozek zlepsil komfort, na velkych kolech #golf jezdi podobne jako nova i30 - to jako vážně? To i30 jezdila líp než Golf?
2. Hodne dobre je odhlucneni podvozku, ale o to vic je slyset motor tsi - taky poměrně veliké překvapení
3. Prevodovka ma prekvapive gumovejsi a min presny chod radicky nez dosud
Něco je špatně...buď VW někde udělal chybu (čemuž nevěřím) a nebo je Lukáš nějak rozhozen ze zapínání shitbeltu v letadle. Právě tři nahoře zmíněné body byly vždy to, v čem Golf udával směr v mainstreamu nižší střední a najednou se v těchto bodech zhoršuje....
Na základě těchto zjištění mě trochu mrzí, že se dnes nedozvíme jak se chová vlečka...
Já nemůžu souhlasit, že je komfortnější. Ono je opravdu měkčí, ale v ostřeji projetých zatáčkách nebo při opakované změně směru jízdy (typické kličkování mezi blbě zarovnanými víky kanálů na CZ asfaltu) se i30 dosti houpe a t už je trochu méně komfortní... možná mi bylo "komfortněji" v Ceedu.
ad 1) co jsem cetl prvni dojmy /testy tak naopak Golf tlumi hůře než předhozí generace....a co se týče i 30 tak ta přeci i dle testu....ve srovnani se spici segmentu tlumi nejhure...
Si pleteš pojmy a dojmy.Jedna věc je tlumení a pohodlí a druhá věc je jak se auto chová při sportovní jízdě když jedeš "kudlu", t.j zpětná vazba včetně tlumení.Tam je I30 jak karosa. ;-)
Trochu jsem se také zarazil u "golf do 90 kW bude mit jednodussi vlecenou napravu, ale my se dnes svezeme jen s multilinkem". V tomhle směru jsem rád explicitní, je to včetně 90 kW 1.4, nebo ne (a týká se to tedy 1,2 TSI, 1,6 TDI a 1,4 TSI CNG)?
Kdyby to bylo bez, jak to má nejspíš A3, tak mi to přijde celkem logické. Ale touhle neexplicitní formulací pro mne nic nevyřešili. Striktně vzato "do" nezahrnuje zadaný limit. Ale člověk se dnes na tyhle věci nemůže spolehnout.
Smazal jsem to, protože v běžné řeči není užití jednotné. Máš nad 15 let, do pátku atd. Pokud jde o do 18 let, v den 18. narozenin se už na tebe omezení nevztahuje. Je to právě otázka toho, jak je to myšleno. S tímhle jsme běžně bojovali na MFF při termínech odevzdání prací, takže bývaly zadávány s termínem na minutu, popřípadě i vteřinu přesně a bylo uvedeno, jestli je to včetně nebo ne. >:D
Nejlepší byl asi profesor, kterému nezačínal den půlnocí, ale zhruba šestou hodinou ranní. Věděl, že matfyzáci vše dělají na poslední chvíli a hlavně přes noc, takže co přišlo brzy ráno, bylo ještě do předchozího dne. :-)
Takto zněla doslovná formulace na tiskové konferenci, jak je to přesně s 1,4 TSI/90 kW, to vám teď říct nedokážu. U 1,2 TSI a 1,6 TDI je to ale jisté, vlečenou nápravu musí dostat i 1,4 TCNG, jak kvůli výkonnostní kategorii, tak hlavně kvůli prostorové náročnosti zástavby nádrží na CNG
Takže pokud jsem to pochopil správně, tak jste tam jezdili s 1,4 TSI 103kW a u ní je multilink, zatímco u 1,4 TSI může být vlečné rameno, akorát to si nejsi jistý?
Děkuji za odpověď. Nebudu se zlobit, když se na to zeptáte. :-) Předpokládám, že jde o vícedenní akci a budete zkoušet i klikovou nápravu a jiné motorizace.
Dovolím si poněkud neoriginálně citovat sám sebe:
"Nový korejský hatchback i nadále sází na tvrdší naladění, v intencích stále tuhnoucích podvozků nižší střední třídy už ale patří spíš k té komfortnější polovině současné produkce. Sice nenabízí francouzskou plavbu přes terénní vlny, přesto se chová poněkud vláčně.
Ostřejším manévrům i30 nefandí, raději si nechá líbit plynulou jízdu, kterou na kvalitní silnici odmění nenuceným projevem. Rozbitá vozovka už dá tlumičům nějakou práci, nepříjemných zvuků od podvozku, neřku-li odskakování kol, se ale není potřeba obávat.
Nadto se Hyundai vyznačuje plynule nastupující a dobře čitelnou nedotáčivostí. K tomu přidává nečekanou mrštnost, když pořádně zatlačíte a ždímáte podvozek k limitům. Ovladatelnosti svědčí krátký přední převis, nejslabším bodem je měkké uložení zadní nápravy, které otupuje reakce.
Golf je ještě tvrdší, ovšem ne za cenu horšího komfortu. Naopak, koncern VW je pověstný optimalizací tlumičů pro každý jednotlivý rozměr pneumatik a tento přístup se vyplácí. Na nekvalitním povrchu Golf jezdí, jako by byl jeho podvozek vyvíjen přesně pro české tankodromy.
Na druhou stranu je u Volkswagenu potřeba počítat s většími bočními náklony. Golf také hůř snáší velké boční přetížení, což jsme zpozorovali už ve srovnávacím testu dieselového Golfu a Focusu. Nabídne ovšem preciznější zpětnou vazbu od zadní nápravy. Však Volskwagen multilink v nižší střední třídě nabízí dobře 15 let – od příchodu Golfu 4Motion ve 4. generaci.
Golf získává další nečekané body k dobru díky řízení. Nemá sice nastavitelný posilovač Flex Steer jako Hyundai, jediná dostupná charakteristika je ale vypilovanější a nabízí pocit, který má blíž ke starému dobrému hydraulickému ideálu."
2. odhlučnění - ano je to tak a myslím, že se ani moc nerozcházím s hodnocením zahraničních kolegů. Kvůli zachování objektivního pohledu jsem ale jejich články předem nestudoval, mám to jen z "druhé ruky"
3. souhlasím, to je překvapení. Možná si VW uvědomil, že náskok před konkurencí je zbytečně velký...? Řazení nefunguje špatně, ale bývalo lepší.
Rád by som sa spýtal redaktorov aký vplyv má na spotrebu vypínanie valcov. a ako rýchlo sa deje ten proces? Napr., jazda na dva valce a potrebujem rýchlo akcelerovať. je to oakmžitá reakcia, alebo je tam nejaká dlhšia odozva? Ďakujem.
Záleží na zvoleném režimu - Sport znamená okamžitou (pro člověka téměř nepostřehnutelnou) reakci, v Eco si dá systém nějaký ten zlomek sekundy na čas. Využitelnost výkonu to ale neomezuje. Vliv na sptořebu nejde po takto krátké zkušenosti určit, mohl bych jedině reprodukovat nějaké údaje z oficiálních materiálů.
ako ten golf všetci kritizujete a on sa tak predáva a je najúspešnejšie auto v Európe. Len je zaujímavé, že keď bol na auto.cz článok o Golfe VII 4x4 tak diskusia bola tak nejaká slabá, len cca 17 príspevkov. Dokonca ani tooper nedal nič. Žeby na to auto ste nemali dať akú kritiku? Žeby šikmookí nerobili I30, ani cedník 4x4? veď poďľa vás tu sú špička !
Nejprodávanější whisky v čr je Tulení mor ( čti. Tulamor djů ) . V dané cenové kategorii je to pro mě největší břečka a piju ji pobarbarsku jen s kolou. Zatímco takové J&B je za menší cenu a podle mě je mnohokrát lepší. Stejný názor má, každý komu ji doporučím. Vtip je v tom, že v česku se dokola pije Jack,jameson, johnie walker, tullamore, ballantines a 90% lidí řekne jedno z těchle jmen a považuje to za vrchol luxusu a exkluzivní chuti. JB nikdo nezná, nehledě lepší značky kolem 1000 kč. Prostě a jednoduše nerozumím whisky a chci se blejsknout, mám na to chuť a kdoví co ještě - koupím si tulamorku. Vyznám se v ní a mám ji rád, tullamorku si nikdy nekoupím. ;-) vidíš tam jistě i ty analogii s auty :-)
Tak ty whisky/whiskey nerozumíš určitě, jinak bys rozhodně nemohl házet do jednoho pytle Irskou whiskey (Tullamore Dew, Jameson...) se Skotskou whisky (J&B, Ballantines, Johnie Wolker, Chivas Regal...), s Americkou whisky (např. Tennessee whiskey Jack Daniel’s, viz tvůj Jack). Pokud si tím JB (viz tvé "JB nikdo nezná...") myslel Jim Beam, tak už tam máš i bourbon, potom ti tam do kompletního "guláše" (členění dle místa původu) chybí už jen nějaká Kanadská whisky (Crown Royal, Black Velvet...) . A to to vůbec neberu v potaz otázku jestli se jedná o jednodruhovou (single malt) nebo směsnou whisky (blend).
A pokud chceš řešit nějaký luxus/exkluzivitu, neřeš primárně značky, ale mnohem spíš stáří (respektivě dobu zrání destilátu).
Vtip je totiž hlavně v tom, že se snažíš vzbudit dojem znalce, ale při tom ti příliš okatě čouhá sláma z bot. Příště si vyber přirovnání k něčemu, o čem máš alespoň základní povědomí, ať už se tomu věnuješ profesionálně, nebo je to tvůj "koníček". Něco vypít/pít a něco o tom vědět jsou dvě různé věci.
Běžnému konzumentovi je stejně jako u aut ( kromě patriotů atd. ) původ a druh výroby věci úplně ukradený. J&B [odkaz] . V uvedeném jsem řešil cenu věci a to co za ni dostanu. Jediným měřítkem byla cena. Schválně jsem uváděl běžné značky. Tedy něco jako nižší střední mezi auty.
P.S.: Stáří destilátu je zcestné. Jsou mnohem mladší whisky, které jsou určitě lepší než některé starší atd.
To je přesně ono, ty totiž zřejmě právě patříš mezi určitou skupinu (tvými slovy) "běžných konzumentů", které zajímá pouze jejich subjektivní pocit/dojem a cena, jenže s touhle logikou můžeš klidně stejně srovnávat chuť konkrétní hrušky a konkrétního jablka (obojí je ovoce), ale výpovědní hodnota takového srovnání je prakticky nulová. Stejně tak můžeš hodit na jednu hromadu všechna piva a srovnávat světlé s černým, piva kvašená spontánně/svrchně/spodně a dojdeš k velmi podobné výpovědní hodnotě takové srovnání. Stejně tak u aut můžeš srovnávat třeba i Citigo s H1 (obojí je auto) apod.
Staří destilátu je zcestné? Tak mi napiš nějaký příklad skutečně mladé whisky, která se dá (obecně i v rámci své značky) označit za luxusní/exkluzivní?
Já vytvářel jakousi analogii s auty. Tak tedy - Když děláš srovnávací test děláš srovnání jen mezi Francouzskými auty ? Nebo jen mezi německými ? Protože ve způsobu výroby aut jsou němci a francouzi odlišní. Toto jsem sem vůbec nechtěl tahat. To jsi sem dotáhl ty a s výše uvedenou analogií to nemá nic společného.
například : Octomore 5y 1 edition - jestli máš rád nakouřeno tak určitě znáš. Já osobně nepil 01 neb je drahá a v barech není k sehnání. Garantuju ti, že je milionkrát lepší a dražší než kdeco pod 30 let.
Zase motáš jablka s hruškami. Všechno má nějaký logický, obecně uznávaný, systém dělení, whisky/whiskey se dělí tak jak jsem popsal a místo původu obvykle také zásadně souvisí (na rozdíl třeba od aut) s její výrobou (suroviny, výrobní postup..), auta se zase logicky primárně dělí podle tříd (nikoli podle místa původu) a stejně jako můžeme přímo srovnávat třeba Golfa s Meganem, tak podobně můžeme srovnávat třeba dvě skotské blend whisky obdobného "stáří". Obdoba toho, co děláš ty, je srovnání klidně i Citigo s H1 |(obojí jsou auta).
Cena té Octomore není jen o tom "nejkouři", ale hodně o tom, že je to limitka... a zase chceš srovnávat podobnou limitku s "kdečím" pod 30 let. Tedy zase ty jabka a hrušky, něco jako třeba limitované MINI s kdečím pod 30 něčeho...
Jako německé auto je třeba stejné jako z USA ? Anglický sporťák má stejnou koncepci jako ten italský ? Ty rozdíly jsou evidentní. Já se celou dobu s tebou bavím o analogii ( srovnáním ) s auty a ty se mě celou dobu snažíš ,,poučit,, o výrobě chlastu.
Teď když už teda - Stejně jako golfa s meganem můžeš srovnávat i skotskou a japonskou ( která je mimochodem velmi dobrá - i když mé chutě to nejsou ) Stejně jako u výběru auta jsme každý jiný tak i u whisky máme každý jiné chutě. Teď co se srovnává ? Konzument ( tedy já a ty ) srovnává to jak moc mu whiska chutná a kolik stojí bez ohledu na to odkud je a nebo jak se vyrábí. Samosebou, že bych rád pil můj oblíbený Laphroaig vždy když sáhnu po lahvi, ale proto že je drahý spokojím se s J&B jako s daily drinkem. To samé je u aut, rád bych jezdil ve ferrari a mohl bych si ho možná i s vypětím všech financí koupit, ale protože nejsem blázen ( stejně jako když do sebe nehodím 20 panáků 30y něčeho v pražském baru každý den ) tak si koupím cenově dostupné auto, které mě částečně ,,uspokojí,, . Tohle srovnáváme my a všichni kdo tady diskutují o autech až na profesionály, kteří nejsou limitováni tímto poměrem cena/výkon. Profesionál pak nehodnotí něco jako cenu. Asi by byla nuda koukat na F1 kdy by každý jel na poměr cena/výkon. Tam se jede prostě na výkon bez ohledu na cenu. Takže stejně jako nad koupi whisky můžeš uvažovat nad koupi auta. Srovnává se tedy něco co nám není blízké. My nezávodíme v F1 a stejně tak nedegustujeme whisky na profi úrovni. Proto jsem vytáhl tu analogii ... Protože jsme jen a pouze konzumenti i když se o to aktivně zajímáme.
Hlavně do toho netahej další témata, jako kdo na jak drahého panáka má a apod.
Držme se především toho, že začneme konečně srovnávat srovnatelné, tedy u aut např. kompakt s kompaktem. Koncepce vůbec nemusí souviset s místem původu, např. německý kompakt může mít jak FWD tak RWD, navíc výjimečnost RWD je v této třídě aktuálně poměrně obecná. Stejně tak dnes není žádný podstatný rozdíl např. mezi francouzským Meganem a korejkým Ceedem.
Tvá analogie byla prostě mimo, tady se logicky řeší to, jestli je Golf lepší/horší než jeho přímí konkurenti, nikoli to, jestli je Golf lepší, než nějaké mini, SUV, MPV, kupé, nebo limuzína.
Je to jako kdyby tu přišel nějaký "autoznalec" a začal přímo srovnávat auta napříč všemi třídami a tvrdil, že Golfa si skoro všichni kupují jen proto, že si naivně myslí, že je to výborný kompakt, přitom ve zcela jiných třídách jsou (třeba i za podobné prachy) mnohem lepší auta.
Pro základní srovnání u aut se pohybuješ právě v oblasti třídy a v rámci té třídy je uplně jedno, kdo to auto vyrobil. V čem je podle tebe jiné auto z US produkce, japonské produkce a evropské produkce ? Koncepce ? Tady se ti to očividně motá ještě víc. Ano anglický i italský sporťák mohou mít shodnou koncepci. MR, RWD se vyrábějí jak v UK, tak v itálii.
Tak si srovnej typický sedan z USA se sedanem z Francie.[odkaz]
vs.
[odkaz]
Přijde ti, že k výrobě sedanu a jeho koncepci přistupují oba stejně? Máš to to samé jako v případě whisky - obojí je sedan. Ale s jinou koncepcí výroby. A stojí stejně.
Jiná koncepce výroby ? To jako, že jeden "bouchají" roboti a druhý jen lidská síla ?
Začal bych tímto
[odkaz]
Tedy auto, 4 kola, začleněné v určité třídě. Rozdíl v konceptech je RWD vs. FWD. V rámci trhů pro které jsou primárně určeny/vyvíjeny naprosto porovnatelná a "shodná" auta.
S příměrek k whisky motáš dohromady mainstream s prémií.
"Whisky Bruichladdich je mnohem méně rašelinná než jiné whisky z Islay. V r. 2002 byl však učiněn pokus vyrobit i v této palírně výrazně rašelinnou whisky. Podařilo se jim to na 100%. Výsledkem je rašelinná whisky, avšak bez medicínskosti jiných islayských značek. Kvůli netradiční bruichladdichské chuti byl pro tuto whisky zvolen název Octomore.
Druhé plnění whisky Octomore destilované v r. 2004 dosáhlo neuvěřitelných 140 ppm. A třetí plnění překonalo i tuto hranici s 152 ppm. Všechna plnění jsou lahvovaná ve věku 5 let a počet lahví je výrazně limitován!"
P.S. "JIM McEWAN Master Distiller palírny a konsorcium vlastníků půdy na Islay se v roce 2000 rozhodlo znovu otevřít palírnu BRUICHLADDICH, která byla zavřena od roku 1995. Nový majitelé se inspirovali ve Springbanku a rozhodli se produkovat širší portfolio produktů, za použití vlastní sladovny a v současné době i lahvovny vše v palírně ve vesničce Bruichladdich. Palírna produkuje jen nepatrně nakouřenou single malt BRUICHLADDICH (3 ppm), středně nakouřenou PORT CHARLOTTE (40 ppm) a silně nakouřenou OCTOMORE (až 167 ppm).
Palírna je velice moderní a hodna svého motta PROGRESSIVE HEBRIDEAN DISTILLERS produkuje řadu special plnění."
Není to klasická malovýroba, ale především limitovaná výroba.
Znovu: "Všechna plnění jsou lahvovaná ve věku 5 let a počet lahví je !výrazně limitován!", taky proto může stát jedna láhev (z I. plnění) 500 liber.
Tady je příklad edice (15 tis. číslovaných lahví) II. plnění.
Odkaz po editaci nejde, tak ho dám do samostatné reakce.
To co uvádíš je něco podstatně jiného, v podstatě jde o příklad kusové výroby, nikoli příklad limitované série/edice apod.
Srovnání s auty je v tomto ohledu logicky problematické, u aut lze těžko předpokládat, že bys nějak limitovanou sérii prodával ještě deset a více let po její výrobě, tak jako je to možné třeba u toho prvního plnění Octomore.
Nemohu s tebou souhlasit ohledně P.S. Je jasné, že každému chutná jiná značka, zkus si ovšem v rámci jedné značky nalít vzorky dle různých stáří. Rozdíl poznáš poslepu. (nepíši o Blindvodce)
Edit: Je velmi časté, že 10y je lepší a dražší než 15 - 18y zato, že by 10y nebo méně byl lepší než 30y je možné, ale v 98% není levnější.( vyjma výše uvedeného a dalších pár ) Platí se za uskladnění.
Labile, kdyz uz se chces vydavat za experta pres whisky, pak si usporadej fakta.
Whisky se deli podle vyrobnich procesu. Whisky sktoska je originalne z jecmene (od 18.st. take z psenice a zita), Irska to same, pouze ji prozenou kolonou vickrat. Kanadska whisky je orig. zitna. Americka WHISKEY neboli bourbon je zpravidla z kukurice.
P.S. tip zdarma: zapomen na slitky oznacene "blended", pouze "single malt" z ostrovu ISLE nebo SKY jsou zarukou dobre chuti
No jo, dítě si zase hraje na dospělého znalce. >:D
Celou dobu tady píšu, že místo původu souvisí (na rozdíl od aut) s výrobním procesem (suroviny, postup...), takže si tu opět objevil Ameriku. Tvůj dětinský "tip zdarma" a ostrov "SKY" hovoří za vše, takže musím uznat, že proti tobě (znalče) je esenbe ještě skutečný znalec.
Ale aspoň sis opět dokázal, že v tom, jak důležitě dokážeš udělat šaška sám ze sebe, tu prostě nemáš konkurenci. :-O:*) >:-[]
A toto vsechno pise paranoidni schizofrenik, myslne presvedcen o znalosti whisky, ani nezna rozdil mezi whisky a whiskey.
Zacinam ti rozumet labile, ty za to vlastne ani nemuzes,
P.S. ja, na rozdil od tebe, svuj omyl priznal. (aut. spell check, je obcas vice na obtiz, nez ku prospechu)
Tak white label je typický wikipedia/google člověk. Jde to vidět na jeho komentářích. Rozumí totiž naprosto všemu a to velmi strojově bez jediného zaváhání. Je to něco jako Ham. Ten taky rád kopčí co vyčetl na netu.
Aspon si to bude pro priste pamatovat,
Neni to davno, co jsem byl ve Skotsku, na ostrove Islay (zase me to chtelo opravit), prosel jsem si distilerky a privezl si domu me 3 oblibene lahve Laphroaig (10y), Ardbeg (10) a Bunnahabhain Darach ur (doporucuju). V kazdem pripade, vyborne vyuzitych 5 dni, ktere nam jinak proprsely.
Neboj, na tvé diskusní přešlapy se nedá jen tak zapomenout. To si určitě pleteš brouku pytlíku, tos byl přece tenkrát v Dánsku na kajaku> nikoli na "SKY"... >:D
Ak sa to da, ako by si opisal chutovy rozdiel medzi tymi malo znamymi znackami a tymi najznamejsimi? Je nejaky vyznamny?
Su niektore chutnejsie?
Pil som uz nejake Jim Beam, Jack Daniels, Red Label, a nejake dalsie, z coho su niektore oznacovane "znalcami" ako patoky, ale mne vsetky chutia ako drevo z plesniveho suda a napina ma. Snad najlepsia, co pamatam bola Ballantines.
Tak tu mou relativní chválu tvých znalostí zase beru zpět, vidím, že jsi bohužel na podobné úrovni jako věčné dítě marianek.
Už ve svém úvodním příspěvku jsi nepsal i v tomto ohledu nesmysl cituji: "Nejprodávanější whisky v čr je Tulení mor ( čti. Tulamor djů )...", protože Tullamor Dew je (irská) whiskey, nikoli whisky, napsal jsem ti v reakci: "... jinak bys rozhodně nemohl házet do jednoho pytle Irskou !whiskey! (Tullamore Dew, Jameson...) se Skotskou whisky (J&B, Ballantines, Johnie Wolker, Chivas Regal...)..."
Naivně jsem se domníval, že si to po mé reakci uvědomíš, bohužel jsem tě zjevně přecenil.
Ani tobě by to občasné nahlédnutí do různých encyklopedií vůbec neškodilo (naopak), nemusel bys tu psát něco jako: "Neznám přesně jak to je značené.", nebo opakovaně tvrdit, že jednotlivé edice/plnění nejsou limitované.
Víš co lejble, ty jsi prostě panic. Prostě víš, že ti ženská místo kouření udělá felaci a místo š.ukání provedete kopulaci, v kalhotách nosíš pen.is místo péra a pod tím ti visí varl.ata místo koulí. Víš o tom všechno. Víš každý název. Ale ještě jsis neza.š.ukal. Víš co tím myslím ...
Prostě lidi co řeší každou blbost a písmenko už takoví prostě jsou. Hodně štěstí a příště se milerád pousměju nad diskuzí, kdy budeš s někým řešit elektroniku, letectví, hudbu, víno, motorky, poezii, architekturu, a chovatelství zvířat. Nepochybuju, že o tom budeš vědět všechno a budeš lidi poučovat.
Na rozdíl od tebe tu nemám potřebu tvrdit o někom, kdo pije jinou (i když podobně tuctovou) whisky/whiskey, že to musí být někdo, kdo tomu nerozumí (tak dobře jako ty) a navíc se chová údajně "stádně". Takže si nejdřív zameť před vlastním prahem. Sebevychvalovaní údajných megazkušeností marianka už jsem komentoval, takže v tomto ohledu jsem na rozdíl od vás naprostý břídil...
P.S. Není nic mimořádného na tom, že zrovna tobě chutná skotská whisky víc, než irská whiskey (zřejmě máš rád "kouř", který od irské whiskey nemůžeš logicky čekat.), stejně tak jako to má někdo naopak. To že někomu chutná víc J&B, než "Tullamorka", nebo přesně naopak, nedělí lidi na znalce a stádní neználky.
A stejně jako výrazně vyšší prodeje nejsou obecně zárukou vyšší kvality, tak naprosto stejně to platí i o výrazně nižších prodejích.
Mimochodem by mě docela zajímalo, kdes ses dopátral toho, že je u nás údajně zrovna Tullamore Dew nejprodávanější whiskey napříč všemi whiskey/whisky. Celosvětově se ze Skotkských uvádí nejčastěji Johnie Wolker a z Irských Jameson.
Opět marná snaha marianku, opět si objevil už objevenou ameriku. O rozdílném značením whisky a whiskey jsem psal hned v první reakci na esenbe:
"... jinak bys rozhodně nemohl házet do jednoho pytle Irskou !whiskey! (Tullamore Dew, Jameson...) se Skotskou whisky (J&B, Ballantines, Johnie Wolker, Chivas Regal...)..."
Takže kde jsem napsal něco, co dokazuje, že nevím o rozdílu v tomto označení?
Pokud nic nemáš, tak mi zrovna můžeš dokázat, jak umíš přiznat svůj omyl.
To že se pořád snažíš vygooglovat něco, co se tu zatím podrobněji nerozebíralo je sice hezké, ale nesmíš se do toho vždycky tak trapně zamotat. ;-)
Labile, ja te necham nastudovat si fakta. Jsme tady na automobilovem portalu a stejne jako je tomu s automibly, tak i s whisky ti chybi obobni zkusenosti. Zatim nejsi nez za ctenare wikipedie.
Takže žádnou prokazatelnou citaci nemáš, svůj omyl uznat neumíš a ještě jsi tradičně dětinsky důležitý a virtuálně nesmírně zkušený... >:D
Ale , neboj mám pro tebe pochopení, určitě to nemáš ( jako věčné dítě) lehké, ani s těmi svými modely "automiblů"... >:-[]
Nac citovat neco, co je napsano o kousek vys. Uz fakt, ze se ptas, je dukaz toho, ze ani nevis o cem vlastne pises. Googlovani a wikipedie je vec jedna labile, osobni zkusenosti veci druhou.
Víš co je na tobě vůbec nejtrapnější, tvoje sebechvála a neustálé upozorňování na tvou údajnou velkou osobní zkušenost se vším o čem se zrovna diskutuje. Zkušenosti se dají vyčíst mezi řádky, což ovšem zrovna u tebe bohužel nehrozí, ale to jak to řešíš ty, je úplný vrchol ubohosti a diskusního narcismu, neboj vím, duševně jsi věčné dítě. ;-)
Labile, me zkusenosti mi zavidet nemusis. Ja zde poukazuji na tve nedostatecne zkusenosti. Ale s nima se nikdo nerodi. Moznosti mame vsichni stejne, mozna je jednou take ziskas.
Díky za pohotové potrvrzení toho , co jsem tu o tvém dětinsky přerostlém "kinderegu" napsal, hraj si tu dál na dospělého, zkušeného týpka, kdo si hraje, nezlobí... :*) >:-[]
Nebudem tu na vás nadávať, pretože na tomto článku mi nič nevadí(to neplatí o tom, že testovacia Octavia nešla predísť), takže sa vás chcem opýtať :
1. Ako jazdí verzia s vypínaním dvoch valcov (teraz neviem ktorý motor to je)?
Je tento motor živý? Spotreba (viem, motor je nezabehnutý, ale pre informáciu)? Aká je dynamika? Má dostatok výkonu, dostatočnú akceleráciu? Dá sa jazda s ním užívať? A má dobrý podvozok?
2. Interiér. Je priestranný? Pohodlný?
3. V čom je lepší a v čom horší než predchodci?
Ďakujem.
Ešte pár otázok :
4. Je pre vás nový Golf sklamaním, príjemným prekvapením alebo máte z neho rozporuplné dojmy.
5. Priniesol nový Golf niake novinky? Je podľa vás evolúcia dostatočná? Golf je etalónom triedy takže by mal hranice opeť posunúť vyššie, bojím sa však, že to tak nieje.
6. Je nový Golf niečím výnimočný? Je niaký dovod, prečo by som si mal kúpiť práve Golf, keď patrím k ľuďom, ktorým sa z triedy páči aj Ceed či C4 a nemám na mysli tradičnú "nemeckú spolahlivosť", kvalitu, či vyváženosť?
Myslím že Ceed Golfu zdatně sekunduje.Ani jedním neuděláš chybu.Pravda v Golfu jsem ještě nejel, ale vzhledem k tomu, že se šetří kde se dá, není prostor nic moc kam posouvat, viz torzka vzadu do 90kw, což se v "kudle" na špatném povrchu zřejmě projeví, ale potřebuje to někdo?Pokud chceš turbomotor, tak Golfa, pokud ne....máš na výběr ze Ceeda či C4.Všechno to jsou +- stejně kvalitní auta, ačkoli z testů se může zdát, že je Golf drtí.
Nakonec uvidíš po testech, o kolik jsem se spletl...
JJ, ale každý názor je názor. Každá informácia je na nicečo dobrá, a tak chcem vedieť názor ľudí, ktorí v tom aute sedeli, jazdili. Čo na tom, že moj názor bude dosť možni iný... ;-)
4. Je to pořád Golf, v některých oblastech se výrazně zlepšil, v jiných zůstal skoro stejný. Revoluce a tedy ani velké překvapení se nekoná.
5. Novinek je spousta, od palubní elektroniky, přes zcela nové motory a od základu nově navrženou karoserii až po málo propagované věci, třeba druhou generaci adaptivních tlumičů DCC. Nové jsou třeba i páčky pod volantem nebo grafika palubního počítače. Majitel Golfu 6 si všimne, že sedí v jiném autě :-)
6. Golf 6 byl, resp. pořád je "výjimečný" tím, že je jako celek dobře navržený a postavený. I nový Golf se dokáže vyvarovat sebemenších otravných přešlapů a v mnoha oblastech přináší tu menší, tu větší zlepšení. Golf by mohl být jako do teď automatickou volbou číslo 1 (zvlášť když ceny jsou tak příznivé). Cee'd má zajímavější design, ale zase nenabídne takové možnosti u motorů a převodovek. C4 je v některých aspektech vynikající (houpavý podvozek má určitě spoustu příznivců, interiér vypadá na danou cenovou kategorii hodně dobře), ale nestíhá nabídkou motorů+převodovek a jeho podvozek si nerozumí s většími koly.
Zdravím a připojuji první fakta a dojmy:
1. Vypínání válců (u VW zkratka ACT) se týká motor 1,4 TSI o výkonu 103 kW, bude nabízeno za příplatek 26 tisíc korun. Motor je to živý, jednoznačně nadstandardní. Vyhovují mu hlavně střední otáčky, hodí se i pro pohodovou jízdu do 2000 ot. Jak jsem zmínil ve zprávách na twitteru, jízda na dva válce je zde poznat podle zvuku (asi 50 % zvukového efektu motoru 0,9 TwinAir), což je v přímém protikladu s mou předchozí zkušeností s daným motorem v Audi A1 Sportback. Dynamika je hodně dobrá, silnější motor by vlastně nebyl potřeba. Vedle takového 1,6 EcoBoost/110 kW se určitě neztratí. Jízda se dá užít, hlavně ta ve středních otáčkách, s manuální převodovkou díky krtaším převodům i ve vysokých.
2. Je prostorný, je pohodlný, má příjemný design - docela usedlý, ale na pohled zajímavý.
3. Lepší je ve vnitřním prostoru, jistějším psotoji na silnici, naladění převodovek DSG, celkovém odhlučnění. Horší je odhlučnění motoru, provedení některých méně podstatných detailů v interiéru (třeba kryt zavazadlového prostoru), multifunkční volant přibral nové funkce a tlačítka proto nejsou tak přehledně rozmístěná.
Super, ďakujem. Nový Golf vyzerá dobre a má konečne aj pekný interiér. DCC, ATC, 4 motion či DSG mu len hrajú do kariet. Už len dúfať, že bude 1,4 TSI ACT spoľahlivé... ;-)
Protože přes twitter ve 140znakových zprávách nejde sdělit vše, odpovědi na nejzásadnější otázky najdete i zde v diskusi jako reakci na příslušné příspěvky.
LV
Docela mě překvapuje širokopásmovost negativ. Nebudu se divit; a nedivím, že např. i30-tek se prodává a bude - pravděpodobně víc! GOLF: "zvenku hlasite nytuje - Prevodovka ma prekvapive gumovejsi - Neni to jen zdani, dvouvalcovy rezim jizdy je uvnitr slyset - nad 4000 otacek ale motor prichazi o charakter - o to vic je slyset motor - vypada #golf docela nenapadne..."
zajímavý pak postřeh v pozitivu ve srovnání s novou i30: "jezdi podobne jako nova i30."!!!
>:-[]
Ano, Golf tedy zatím nejen vzhledem, ale ani extra pozitivy nijak neoslnil... i30 nadále dle mého zůstává hezčí, akčnější a rozumnější volbou... :yes:
omyl kamarade.... to bolo kedysi.... dnesny zakaznik i30tky nie je ten ktory sa rozhoduje medzi fabiou a i30tkou, to platilo este v minulej generacii i30tky....
realita je kruta ja viem ale momentalne je i30 uz auto po ktorom pozeraju aj majitelia astry golfu megana aurisu a pod...... fabia uz nie je auto ktore by konkurovalo i30tke pri vybere zakaznika... a naopak..... i30tka uz nie je konkurent pre fabiu pri vybere auta.....
by si sa divil kolko i30tok uz zobralo zakaznikov golfu.... tvoje teorie su tak 6 rokov pozadu.... bud si novu i30tku este nevidel nepocul si o nej alebo sa len robis blby , neviem...
Ne ne! Už dávno nejde jen o cenu! To je obrovský omyl! To ti už snad potvrdí každý, kdo v nové i30 jel... A naprostý nesmysl srovnávat to dokonce s Fabií a ještě HTP-éčkem...
zajímavý pak postřeh v pozitivu ve srovnání s novou i30: "jezdi podobne jako nova i30."!!!
Diskuze pod článkem je nakonec nejenom zábavnější, ale po doplnění redaktorem jsou tu i nějaké ty informace. :yes:
-> Twitter je pro mě nepochopitelnej. Proč se v roce 2012 omezovat na rozsah SMS?
ale to je dnes uz aj i30 aj ceed aj astra aj civic a dalsie auta.... situacia sa vyrovnala... zle auta dnes uz nie su.... takze netreba meno golf uz v dnesnej dobe nejako precenovat, co bolo v minulosti z toho sa dnes nenajem...... a ze je meno golf akoze legenda to mi na aute mensiu spotrebu nespravi alebo mi to neprida vykon..... realita je taka ze dnes su si auta blizsie a podobnejsie a vyrovnanejsie ( kvalitou cenou spotrebou imidzom ) ako kedykolvek predtym v minulosti..... v com kedysi golf pred konkurentmi vynikal dnes to sam golf dobieha a musi drzat krok aby stihal s konkurenciou.... z pohladu dizajnu je to inak opat velmi nudne strohe bezduche auto.... motoricky to tiez nie je ziadny nadstandart v triede a takisto ani priestorovo a kvalitativne ... golf je dobrym autom.... ale kupou ceeda i30tky civicu megana astry a dalsich inych aut clovek nemoze spravit krok vedla.... dnes zalezi viac na vkuse zakaznika aky dizajn a ake motory a znacku preferuje.... inak rozdiely su uz dnes medzi jednotlivymi znackami skutocne zanedbatelne...... pojem ako imidz dnes v podstate v nizsej strednej triede ani nejestvuje a akekolvek auto si clovek v tejto triede kupi okrem premie tak je to uplne rovnake s imidzom.... rozdiely su minimalne... a rovnako su minimalne rozdiely aj v kvalite... rozmeroch motoroch a dalsich kriteriach....
golf bude uspesne auto a aj z hladiska historickeho nie je dovod mysliet si ze by nemalo uspesne pokracovat v slapajach prechodcu...... treba vsak povedat ze rovnako dobrych aut je dnes v tejto triede kopec.... a ludi ktorym ide o historiu ubuda..... dnes chce clovek hlavne auto a dobre auto za dobre peniaze... to aky bol golf fenomenalny pred 20 rokmi mi je realne dnes k nicomu..... realne mam ceed za lepsie peniaze a s lepsimi motormi a lepsimi zarukami a porovnatelnym imidzom kvalitou a pod..... situacia sa vyrovnala, dnes mame golfov v triede kopec staci si len vybrat znacku :yes:
No nevím co (ne)pamatuješ, ale před 20-ti léty golf a celý VW zrovna moc nezářil ve srovnání s evropskou konkurencí a měl celkem zastaralou koncepci a techniku vůbec. Razantní nástup VW začal až s uvedením prvních TDI a WR6 na trh, tedy pořádně až s generecí golf IV. Před tím byly VW docela plečky, které navíc docela rezly, motory TD a D byly neustále se ser.oucí lenochodi, benzíňáky žrouti, navíc oleje a peněz, převodovky většinou 4-kvalty i když 5-ti kvalt dělala i škoda 120GLS atd. Takže já to vidím opačně, ač všechno od VW také zrovna nemusím a netvrdím, že všechno od nich i v poslední se zrovna povedlo. Ale tak jsou na tom z mého pohledu všichni výrobci aut. Takže z doby před 20-ti lety golf asi zrovna netěží, i když jich v té době bylo plné Německo