Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
32
/
72
Prohlédnout znovu
Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
|
acz
Skútry Goggo s motory ILO dostaly jméno po nejmladším potomku rodiny Glasů.
|
acz
Sériová výroba Goggomobilů začala v roce 1955. Typové označení bylo podle objemu motoru T250, T300 nebo T400.
|
acz
Malý "Goggo", tak se mu v Německu říkalo, měl rozvor pouhých 1800 mm a na délku měřil 2900 mm.
|
acz
Kresba prozrazuje umístění vzduchem chlazeného dvouválce vzadu a náhradního kola v předním zavazadlovém prostoru.
|
acz
Australská firma Buckle Motors vyrobila kolem sedmi stovek malých sportovních vozítek Goggomobil Dart se sklolaminátovou karoserií.
|
acz
Kupé Goggomobil TS s uspořádáním sedadel 2+2 se začalo vyrábět v roce 1957. Dodávalo se ve verzích TS250, TS300 a TS400, lišících se velikostí motoru.
|
acz
V omezeném množství se model TS vyráběl také jako kabriolet se stahovací plátěnou střechou.
|
acz
Větší Goggomobil T 600/700 se začal vyrábět od července 1958. Měl moderní samonosnou karoserii s panoramatickým čelním sklem a širokou mřížkou chladiče.
|
acz
Užitkovou verzi Goggomobil TL (také se mu říkalo Transporter) využívala hlavně německá pošta.
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Aby se "velký Goggomobil" více odlišil od svých malých bratříčků, dostal od roku 1959 jméno Glas Isar T 600 resp. T 700.
|
acz
dvoudveřovém (na obrázku) a třídveřovém provedení.
|
acz
V roce 1964 byly "sebevražedné" dveře se závěsy vzadu nahrazeny dveřmi otevíranými po směru jízdy. Goggomobil T250 na obrázku je vystaven v dopravním muzeu Sinsheim.
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1304 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1304 TS Limousine (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas S 1304 Cabrio (1965)
|
acz
Pod kapotou měl Glas 2600 V8 kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, objemem 2 580 cm3 a maximálním výkonem 150 k.
|
acz
Přídi dominovaly velké obdélníkové světlomety v chromovaných rámečcích a dopředu vystupující mřížka chladiče, protažená až pod světlomety.
|
acz
Ve středu přední masky byl v malém rámečku umístěn znak automobilky Glas se stylizovaným písmenem "g".
|
acz
Třílitr se lišil od modelu 2600 jen číslicí 3000 a symbolem V8 na bocích před dveřmi.
|
acz
Ve stupňovité zádi byl umístěn velký zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou.
|
acz
Horní hrana zádi byla vytvarována do malého spoileru. Vozy s nápisem Glas 3000 byly brzy vystřídány modely BMW-Glas.
|
acz
Glas 1304 CL (1966)
|
acz
Glas 1304 CL (1966)
|
acz
Čtyřmístné kupé Glas 2600 V8 mělo dvoudveřovou karoserii s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Studie kupé z roku 1967 se splývavou zádí (fastback) BMW 3000 V8 s mechanikou Glas V8, jehož karoserii navrhl Pietro Frua.
|
acz
Kupé Frua bylo vyrobeno v jediném exempláři. Do sériové výroby dostalo přednost kupé BMW 3.0 CS (E9).
|
acz
Tento interiér patří studii Frua, ale skoro stejný, včetně kapličky s přístroji před volantem, měly i sériové BMW-Glas 3000 V8.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Kupé Glas 3000 V8 mělo motor s objemem zvýšeným na 2 982 cm3. Maximální výkon se tím zvýšil na 160 koní.
|
acz
Kupé BMW-Glas 3000 V8 se vyrábělo od září 1967 do května 1968.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Vzadu byl k nápisu Glas 3000 přidán znak BMW. BMW Glas 3000 V8 se prodávalo za 23 850 marek.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Jedinou změnou na přídi bylo odstranění znaku Glas z rámečku v přední masce a přidání "vrtulového" znaku BMW na kapotu.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid