Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aston Martin DB11 míří do výroby a AM37 se představil v Monaku (+videa)

Aston Martin se sice neúčastní autosalonu v Paříži, ale i přesto přitahuje pozornost a to díky zahájení výroby modelu DB11 a představení motorového člunu AM37 v Monaku.
Zpět na článek
2. 10. 2016 22:25
3. 10. 2016 00:19
3. 10. 2016 12:44
3. 10. 2016 13:19
3. 10. 2016 14:18
3. 10. 2016 14:34
3. 10. 2016 14:57
3. 10. 2016 18:16
3. 10. 2016 19:30
3. 10. 2016 21:13
3. 10. 2016 14:18
3. 10. 2016 14:17
3. 10. 2016 14:22
2. 10. 2016 19:29
kajuty pro 8 osob
Ty kajuty pro 8 osob považuju za dobrý vtip, je tím snad míněna ta jediná společná prostůrka v přídi se stolkem a displejem ?

Ale na druhé straně musím pochválit trup, prodloužení boků vzadu je perfektní věc kterou boužel dělá jen málo výrobců člunů.
Rozbalit vlákno
5
2. 10. 2016 21:37
Re: kajuty pro 8 osob
Zřejmě chyba v překladu a pan redaktor se neobtěžoval nahlédnout do galerie. 8 osob je samozřejmě celková kapacita lodi.

Spíš mě zaráží (vzhledem k vysokému výkonu) chybějící kill cord na přípusti. Já to tam prostě nevidím.
2. 10. 2016 23:08
Re: kajuty pro 8 osob
V tiskové zprávě psali, že se dozadu usadí až osm lidí (a pod "rear seating" si představím tu zadní lavici, tedy nepočítaje křesla). Jinak ani není třeba se dívat do galerie, na lodi téhle velikosti s kokpitem uprostřed prostě nebudou kajuty pro osm. Ani jsem si nevšiml, pro kolik lidí že to má být certifikovaná.
3. 10. 2016 03:28
Re: kajuty pro 8 osob
Já teda žiju v přesvědčení, že kill cord se používá jen na malých plavidlech ze kterých může řidič relativně snadno vypadnout. U takhle velké rekreační lodi navíc s docela zavřeným kokpitem by mě to ani nenapadlo
3. 10. 2016 08:08
Re: kajuty pro 8 osob
Ano, u malých plavidel je to pravidlo. Hlavně tam, kde u přívěsáku sedíš bokem.
Ale používá se také u výkonných lodí s dvouokruhovým chlazením, kde se předpokládá přímořská plavba. Třeba Chris Craft staví podobně velké a výkonné lodě, a pojistku mají všechny jeho modely.
3. 10. 2016 09:39
Re: kajuty pro 8 osob
Ale reálně se to používá snad jen u vodních skůtrů. Na motorových člunech jsem to myslím neměl nasazené ještě nikdy a ani jsem si nevšiml u jiných že by to používali
Avatar - Ondore
2. 10. 2016 22:25
Spotreba
Keby si niekto túto krásku plánoval do svojej garáže - pardon, do svojho prístavu, tak uvediem orientačnú spotrebu: 160 litrov nafty na hodinu - platí pre tú najslabšiu verziu, samozrejme.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ham.
3. 10. 2016 00:19
Re: Spotřeba
To je ovšem orientačně spotřeba při trvalé jízdě na plné kule, normální spotřeba bude asi tak jako u dvou Audi A8 nebo Q7 s těmito motory (Mercury kupuje dieselové V6 a V8 od Audi), takže při nějaké normální rychlosti tak 30-40 litrů na hodinu.
Avatar - Ondore
3. 10. 2016 12:44
Re: Spotřeba
Prirovnanie k A8, Q7 alebo akémukoľvek autu nie je úplne šťastné. Dĺžka, váha, odpor vody, všetko faktory, ktoré Ti nedajú šancu sa napr. k spotrebe Q7 ani len priblížiť. Dostať sa na 30-40 litrov na hodinu samozrejme možné je, dám ale príklad ako sa to prejaví na spotrebe pri ceste z Monaka do Janova (cca 200 km):
- 1.) 160 litrov/hod., rýchlosť 40 uzlov, trvanie cesty 2h40min., celková spotreba cca 430 litrov
- 2.) 40 litrov/hod., rýchlosť 15 uzlov, trvanie cesty 7h20min., celková spotreba cca 300 litrov

Takže áno, spotreba klesne, súčasne sa však čas na mori predĺži takmer na trojnásobok a spotreba je rátaná v litroch za hodinu...

Tou Q7-mičkou by si to tiež dal za necelé 3 hoďky, celková spotreba 30 l / trip, to celé x2 = celkom 60 litrov, aby to bolo fér porovnanie ;-)
3. 10. 2016 13:19
Re: Spotřeba
Ondore: Furt mi není jasné proč se spotřeba udává v litrech za hodinu. Mám stejné zkušenosti jako ty, když jedu pomalu hodinová spotřeba samozřejmě klesne hodně, ale ta kilometrová nebo námořněmílová se moc zásadně nezmění (akorát umí letět nahoru při jízdě na plný plyn). Možná hodinová spotřeba funguje u lodí plujících jen výtlakem ale u cruiserů je fakt veliký rozdíl mezi výtlakem a skluzem takže je to pak spíše hausnumero
Avatar - Ondore
3. 10. 2016 14:18
Re: Spotřeba
"Furt mi není jasné proč se spotřeba udává v litrech za hodinu." - povedal by som, že spotreba sa udáva pri maximálnom výkone, pretože z toho ľahko vypočítaš garantovaný dosah, kam až loď dopláva. A tankovať sa snažíš tak, aby si nevozil zbytočné kg navyše, je rozdiel, či natankuješ 300 alebo 1.000 litrov. Podobne ako pri lietadlách, tam je tiež průser, keď si zle spočítaš palivo ;-)

Btw., existuje aj "finta" - z výkonu motora sa dá vypočítať orientačná spotreba na hodinu plavby a podľa toho vieš koľko natankovať (v galónoch), pri benzíne je to výkon/10, nafta netuším :-)
3. 10. 2016 14:34
Re: Spotřeba
U letadla ti možná markeťáci dají jedno číslo, ale nebude to při plném výkonu. Pro potřeby plánování máš mnohem detailnější tabulku a ty průtoky by sis samozřejmě měl ověřit, než se budeš pokoušet o let s marginálním množstvím paliva.

U letadla to může být kvůli vlivu větru. Kdybys pracoval se vzdáleností, musel bys ji upravit podle větru, což není tak přirozené jako úprava doby letu (vzdálenost se ve skutečnosti nemění, doba letu ano). Nicméně z hlediska nákladů mě zajímá vzdálenost (protože cestuji z A do B a vzdálenost je daná - tedy do jisté míry, člověk musí počítat s nějakou režií).

Ta tvá finta je prosté předpokládání nějaké účinnosti.
Avatar - Ondore
3. 10. 2016 14:57
Re: Spotřeba
O lietadlách môžeme pokecať, už som knipel párkrát v ruke mal a keď budem veľký, tak chcem pod stromček Dash 5 (Velocity) :-)

Presne ako vravíš, spotreba v lietadlách sa udáva pri cruise speed - v podstate odporúčaná prevádzková rýchlosť s najlepšou ekonomikou, býva okolo 70% z max. rýchlosti. A dobre vravíš, obrovskú úlohu zohráva vietor. Doplnil by som, že rovnako dôležitá je hmotnosť akou to naložíš a to vrátane hmotnosti paliva + letová hladina.
3. 10. 2016 18:16
Re: Spotřeba
Z hlediska spotřeby jde o výkon a účinnost. V řidším vzduchu dá stejný výkon vyšší rychlost, nicméně průtok bude pořád stejný za předpokladu, že účinnost zůstala stejná. Jak se mění účinnost u (dvou)proudových motorů, je nad rámec toho, co bych tu chtěl psát. :-) To samé platí i o práci s klasickým leteckým pístovým motorem, kde má pilot velký vliv na účinnost.

Výrobce může spotřebu, respektive dolet udat i při nižším výkonu, klidně 55 % (economy, long range, etc.), viděl jsem možná i 45 %. Navíc relativně vysoko (řidší vzduch). Podobně ošemetné je to u maximální rychlosti, kde může být také použita tlaková výška v praxi ne moc často využívaná. Když už jsme v tom, zmínil bych teplotu, respektive odchylku od standardní atmosféry.

Hmotnost je pak spíš důležitá u proudových letadel. U malých pístových bývá z hlediska spotřeby prakticky zanedbatelná. Zvýšení hmotnosti se projeví zvětšením odporu (indukovaného - těžší letadlo potřebuje větší vztlak, vztlak indukuje odpor). Tedy při stejném výkonu je pořád průtok stejný (pořád za předpokladu neměnné účinnosti), ale klesne rychlost.

Velocity je zajímavý stroj. Pokud by to mělo být na cestování, tak bych však chtěl něco, co si poradí s námrazou. To je v EU trochu problém, pokud jde o stavebnice.
Avatar - Ondore
3. 10. 2016 19:30
Re: Spotřeba
Prúdové lietadlá - to si vysoko začal rúbať, také v domácnostiach bežne nenájdeš, skúsme sa držať cenového stropu okolo tej jachty o ktorej bola reč v článku >:D

Economy range - nepamätám si, že by to niekto udával pri malých lietadlách, pokojne ma oprav ak sa mýlim. Je jasné, že čím vyššie letíš, tým rastie letový dosah, problém je v tom, že nad cca 4.400 metrov potrebuješ mať kabínu vybavenú kyslíkovým systémom a to malé lietadlá obvykle nemajú (lebo tak vysoko nelietajú). A samozrejme aj PPL Ťa obmedzuje vo výške v ktorej môžeš letieť.

Hmotnosť - má obrovský vplyv aj pri malých lietadlách. Radikálne sa menia parametre stúpania klesania, taktiež zásadné predĺženie dráhy na vzlet a pristátie (na malých letiskách to býva problém), až po let samotný. Dokonca by som povedal, že je to väčší problém ako pri Tebou zmienených prúdových lietadlách.
3. 10. 2016 21:13
Re: Spotřeba
Ano, hmotnost má velký vliv na letové výkony (tam skutečně proudová dopravní letadla nemívají problém, hrají jinou ligu, pokud jde například o stoupavost). Ale z hlediska plánování potřebného množství paliva má u těchto letadel vliv prakticky zanedbatelný. Prostě počítáš s nejvyšší povolenou, většinou u těhle prcků stejně nemáš moc velkou rezervu.

Co se kyslíku týče, výchozí doporučení je při více jak 30 minutách nad 10 tisíci (cca 3 km), nebo kdykoli nad 13 tisíci (cca. 4 km) (Part-NCO). Nicméně ti dávají jistou volnost. Každý to snáší jinak a pokud si měříš okysličení krve, tak se můžeš legálně od tohoto doporučení odchýlit. Někdo klidně může potřebovat kyslík i níž. Kyslík mám i v kluzáku a kde není vestavěný systém, můžeš použít přenosný. Výkonnější pístová letadla možnost vestavěných systémů mají (několik mělo i přetlakovou kabinu).

PPL mě nijak neomezuje, co se týče výšky letu. Pokud nemáš IR (přístrojovou doložku, tak se tomu myslím česky říká), tak může být problémem vzdušný prostor, ale dá se to (byl jsem VFR i v RVSM prostoru).

Například Diamond u DA40 NG udává spotřebu i dolet jen při 60 %, dolet pak ve 14 tisících (v propagačních materiálech). Určitě jsem za ty roky viděl i extrémnější. Nejvyšší cestovní rychlost pak udávají při 92 %, což můžeš tlačit stále (pokud vím, později si ověřili, že můžeš trvale tlačit i 100 %, nicméně příručky neměnili). Jejich leták té rychlosti při 60 % sice neříká economy nebo long range, ale je to ta nejnižší cestovní rychlost, kterou v něm uvádí. V letáku jsou celkem féroví, je uvedeno, kdy to má platit, i když to není ideální - chybí například údaj o rezervě, ale to spraví orientační výpočet, pro který ani nebude tolik vadit, že u objemu nádrže myslím neuvádí, jestli je využitelný. Na webu přímo na stránce modelu je to horší, spotřeba jen při 60 %, rychlost jen ta nejvyšší cestovní (při 92 %), dolet jen graficky pro příplatkové nádrže, žádná informace o výšce, ale zase zmiňují, že je to bez rezervy (tedy v praxi nevyužitelné). Příručka je veřejně, i když trochu schovaná, takže není důvod ztrácet čas propagačními materiály.
3. 10. 2016 14:18
Re: Spotřeba
Nejvtipnější mi to přijde u letadel, kde se také běžně udává spotřeba na hodinu.
3. 10. 2016 14:17
Re: Spotřeba
Tohle funguje i u aut nebo letadel (je to dané tím, že odpory nerostou lineárně s rychlostí, a existují výpočty na efektivní využití paliva, kde se bere v potaz i čas). Jak píšeš, je to o tom, že voda klade mnohem větší odpor, což znamená menší efektivitu. Pak je otázka, jestli cestuješ z A do B, nebo jestli si jedeš na vyjížďku.
Avatar - Ondore
3. 10. 2016 14:22
Re: Spotřeba
Uups, zduplikovalo mi príspevok, vymazané..