Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu

Ojetá Lancia Delta představuje zajímavou alternativu k zavedeným kompaktům. Zpravidla bývá levnější a často nabízí až neuvěřitelně bohatou výbavu. Jako nová budila rozpaky, jako ojetina je překvapivě žádaná.
Zpět na článek
18. 4. 2015 09:00
18. 4. 2015 10:36
18. 4. 2015 11:39
18. 4. 2015 10:30
18. 4. 2015 10:52
18. 4. 2015 10:52
18. 4. 2015 11:50
18. 4. 2015 18:00
19. 4. 2015 08:12
19. 4. 2015 08:25
19. 4. 2015 14:18
19. 4. 2015 14:59
20. 4. 2015 07:41
22. 4. 2015 07:26
19. 4. 2015 08:54
19. 4. 2015 09:07
19. 4. 2015 14:20
19. 4. 2015 14:55
19. 4. 2015 13:55
18. 4. 2015 12:51
18. 4. 2015 14:26
18. 4. 2015 16:14
19. 4. 2015 08:10
19. 4. 2015 09:56
19. 4. 2015 14:23
20. 4. 2015 11:35
18. 4. 2015 15:51
18. 4. 2015 17:35
18. 4. 2015 09:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Aoyagi
18. 4. 2015 10:36
Re: Nesmysl
Ale ještě se k tomu chystají, ne?

[odkaz]
18. 4. 2015 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
18. 4. 2015 09:44
pochvala autorovi
Vyborne spracovane.kopa technickych informacii. Jednu mensiu chybicku co nasiel Gilgit hadam dokazeme prepacit. Odo mna jak za formu tak za obsah M
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
18. 4. 2015 10:30
Delta
Pamatuji si, jak jsem současnou Deltu v r. 2008 zvědavě i nadšeně (po těch letech absence v segmentu C) obdivoval v Ženevě. I když mi bylo jasné, že už nepůjde o auto pro nadšené řidiče, tenkrát jsem stále ještě věřil Fiatu, že umí dělat dobrá auta. Designem se mi Delta moc líbila a líbí stále (pokud nemá masku alá Chrysler). Sice s ohledem na historii Delty jsem si už tenkrát říkal, že mohli zvolit jiný název (třeba Beta), ale jako komfortní prémiovka to auto vypadalo výborně. Bohužel mé nadšení opadlo po nasednutí do interiéru, kdy jsem naprosto nepochopil (a dodnes nechápu) použití té šíleně lacině vypadající imitace hliníku na palubce. Jako člověk, který z principu nemá rád žádné napodobeniny, náhražky a imitace pro to nemám omluvu. Přesto to byla Lancia a tak jsem se těšil, kdy bude možnost jí poprvé vyzkoušet. Když se začala v ČR prodávat, půjčil jsem si na víkend Deltu 1,4 T-Jet Oro (150CV), abych zjistil, zda je v tom autě alespoň kousek "staré dobré Lancie". Musím říct, že první zklamání bylo hned po zjištění, že Delta nenabízí žádné sportovnější sedačky (přitom i to "lidové" Bravo je za příplatek mělo) a ty sériové mají na můj vkus nedostatečné boční vedené a celkově se mi nepřijdou nijak extra povedené. Další překvapení byl pohled na hlavici řadící páky, která byla už trošku ošoupaná, ačkoliv šlo o sotva rok staré auto s malým nájezdem kilometrů. Další důkaz toho , jak Fiat na Lancii šetřil - bohužel. Pro srovnání, mám doma Themu 1992 a interiér je jako nový, u Integraly mám na tachometru přes 200tis., přítelkyně u dvojkové Delty nedávno oslavila 250tis. km a u obou aut vypadá volant s hlavicí řadící páky lépe, než vypadal u roční Delty III. Při jízdě se auto chovalo prakticky stejně, jako Stilo - nudně, nezajímavě. Nesmyslně přeposilované řízení narval Fiat i do nové Delty a motor mě svými výkony také nepřesvědčil. To jediné však nekladu za vinu Fiatu, ale současným emisním limitům. Jsem člověk zvyklý na charakter motorů ze 70. až 90. let, takže dnešní motory mi nic neříkají. Když Fiat poprvé vypustil informace o chystaných motorech T-Jet, vzpomněl jsme si na své první auto - Fiat Uno Turbo i.e. Asi to bylo moje blbost očekávat od moderního turbomotoru podobné vlastnosti a radost za volantem. Každopádně Deltu jsem tenkrát vracel po víkendu s následujícími pocity: Designově krásné, leč po technické stránce odfláknuté auto, s lacinými materiály v interiéru a výkonově daleko za mým očekáváním. Později jsem měl možnost vyzkoušet i 1,8 DI T-Jet, kde už měla Delta výkonu tak akorát na běžné auto k dennímu ježdění, ale pro změnu to zazdila výhradně automatická převodovka. Častokrát jsem o Deltě přemýšlel, co všechno bych jí byl ochotný odpustit jen proto, že je to Lancia, ale pak mi došlo, že tohle auto má s Lancií společné už jen to jméno. :-( Vím, že jezdit denně italskými youngtimery nepůjde do nekonečna a že jednou nějaký moderní křáp budu muset koupit, ale to radši koupím novou Mazdu, než něco, co bych kupoval jen kvůli jménu...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Verny_2013
18. 4. 2015 10:52
Re: Delta
lépe bych to nenapsal. O deltě jsem uvažoval kdysi jako o funglovce ale to bylo jen na základě emocí a designu. To je v podstatě jediné pozitivní co tehdy auto reálně nabídlo. Vše ostatní až na vnitřní prostor průměr až podprůměr. Tím pro mě vzplanutí jménem Lancia Delta skončilo v podstatě ještě dřív než se mohlo rozhořet. Bohužel další nevyužitá šance koncernu Fiat.
Avatar - speedfred
18. 4. 2015 10:52
Re: Delta
ak máš doma integralu tak tíško závidím, a pozerám že poriadny fanúšik do Alfy.A tá fotka v hlavičke to máš Serdža M. ???
Avatar - euro89
18. 4. 2015 11:50
Re: Delta
No do Alfy ani moc ne... >:D Asi jsi chtěl napsat do Lancie. ;-) Mám doma Themu V6, Deltu HF Integrale 16V (toho času před renovací), Uno Turbo i.e. mk1 a moje přítelkyně má ještě Deltu II. Jinak jo, ta fotka je toho *, který zlikvidoval pro mě nejúžasnější automobilku všech dob.
18. 4. 2015 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2015 08:12
Re: Delta
Zlikvidoval, Gilgite. Čísla nejsou všechno.
19. 4. 2015 08:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2015 14:18
Re: Delta
Ano, bylo, ale on to nezvratil, byt sanci mel, neudelal vubec nic a jeste se snazil prodat americke plecky pod slavnou itelskou znackou... Stejne tak ted likviduje Alfu, a Fiat - nebyt petadvaceti variaci 500 - by uz byl na kapackach taky.
19. 4. 2015 14:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 4. 2015 07:41
Re: Delta
Jestli ti pripada prodavani MPV z USA pod znackou, ktera vyhrala sedm titulu mistra sveta v rallye jako dobry napad, tak se urcite neshodneme.

A Fiat ted tezi hlavne z retro stylu rady 500, kdyby te nebylo, co by prodaval? Pandu? Ta jeho prodeje nevytrhne. Freemont? Ale bez, to je taky amerika, a nijak zazracnym prodejnim uspechem neni. Bravo? Jezisi, ono se to jeste porad vyrabi, to snad ne >:D Punto? Tak to je udalost, uznavam, ze starsi model ma v portfoliu uz jen britsky Morgan, ale na historicke vlne se neda jet do nekonecna - tedy v pripade toho Fiatu, Morgan je OK.
Avatar - euro89
22. 4. 2015 07:26
Re: Delta
Hezky napsáno :-) Jen ta Lancia těch titulů nevyhrála sedm, ale deset, resp. jedenáct. Šestkrát Delta 1987-1992, 038 Rally 1983, Stratos 1974 - 1976 a Fulvia HF vyhrála ročník 1972, ale tenkrát se to jmenovalo ještě jinak. K tomu je třeba připočíst mnoho úspěchů na okruzích, zejména díky Betě Montecarlo.
19. 4. 2015 08:54
Re: Delta
Těžko říct. Já bych spíš řekl, že na Lancii rezignoval, než že by ji zlikvidoval. V době, kdy přišel do Fiatu, musel bohužel řešit důležitější otázky. V té době mohl Fiat těžko rozvíjet všechny své skomírající pseudopremiové značky.
19. 4. 2015 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2015 14:20
Re: Delta
My, placalove, nemuzeme delat konzultatnty, ale muzeme vyjadrit sve rozhorceni nad tim, ze znacky, ktere jsme meli radi nekdo klidne zlikviduje, zvlast takovym nesmyslnym zpusobem.
19. 4. 2015 14:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ladsla
19. 4. 2015 13:55
Re: Delta
Souhlasím s Gilgitem, Lancia prožívala klinickou smrt někdy od poloviny 70tých let.....
18. 4. 2015 12:51
Re: Delta
Rád jsem si to přečet. :yes:
18. 4. 2015 14:26
Re: Delta
K tomu hliniku, minule desetileti stribrny plast proste frcel a lancia nebyla zdaleka jedina, kdo ho pouzival.
Avatar - TeeJay
18. 4. 2015 16:14
Re: Delta
Svého času měla má drahá polovička podivné hnutí mysli, že se jí Delta líbí, ale skončilo to také fiaskem. Na to, že mělo jít o kompaktní luxusní auto, byl interiér až překvapivě laciný, ta sedadla byla pěkná jen na pohled, jinak se na nich sedělo jak u baru, ale hlavně s prémiovým zaměřením naprosto nekompatibilní odhlučnění a kvalita jízdy, připomínající spíše můj CTR. Takže jsem nemusel ani moc protiargumentovat, Delta se odstřelila sama. Tedy souhlas tvým pohledem na věc. Jak to vnímáš v celkovém kontextu příznivce značky, do toho se snad ani neumím vžít. 8-s
19. 4. 2015 08:10
Re: Delta
Vtipné - jak sis vzpomněl na Uno Turbo a čekals od Delty 1,4Turbo stejný jízdní projev, no možná ses měl podívat, kolik váží Delta a kolik váží to Uno Turbo. Možná bys tu pak ze sebe nedělal bulíka, jestlis to Uno Turbo fakt měl, tak si musíš pamatovat, jak na dynamiku působilo přisednutí i jedné jediné osoby, a to se bavíme o nárůstu hmotnosti 60-80kg, Delta váží proti Unu skoro o půl tuny více. Co se týká T-Jetu, i následného MultiAiru, tak to jsou motory, které mají velmi charakterní projev, no nesmí pohánět auto s hmotností tanku a aerodynamikou supermarketu.
Avatar - euro89
19. 4. 2015 09:56
Re: Delta
Já samozřejmě nečekal, že moderní Delta bude s motorem 1,4 T-Jet jezdit stejně, jako mé Uno s cca. totožným výkonem (mám tam pár úprav). Jde mi spíše o ten charakter motoru, zvuk, nástup výkonu a "turboefekt", který já miluju a který mi u moderních turbomotorů chybí. Jinak pocitově u Una fakt není poznat, zda jsem v autě sám nebo ve dvou. Poznat to bylo jen na čase ze sprintů na 1/4 míle, když jsem na ně ještě jezdil...
19. 4. 2015 14:23
Re: Delta
Asi mam tlustejsi kamarady, nez ty, ja ty dalsi lidi na palube poznal hned :-)
20. 4. 2015 11:35
Re: Delta
Pokial ten turboefekt mas na mysli to, co predvadzali 1.9TDi pri prehupnuti sa za 1900-2000ot., tak chvalabohu, ze to nie je na programe dna. Taky prejav je tragicky.
Zvuku sa divit netreba, od motorov sa uz ocakava, ze budu ticho. Podla moznosti vzdy, ak nejde o sportovy stroj.
18. 4. 2015 15:51
Oprava
Jen si dovoluji autora opravit. Benzínová 1.8 se nejmenuje twin turbo, ale diturbo jet. To "di" tam znamená direct injection. Twinturbo Lancia použila jen u té naftové 1.9, která má opravdu dvě turba.
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2015 17:35
1.8 turbojet
Rád bych uvedl na pravou míru některé věci,které jsem si tady přečetl.Jezdím s deltou 1.8 turbojet a se superbem 3.6 FSI.Jestli tady někdo píše ,že tento motor v lancii je tak akorát na běžné ježdění,tak jede to asi tak stejně jako ten superb.Takže celkem dost nadprůměrné má to 200 koní a z 0 na 100 nějakých 7,2.Nepohodlná sedadla-při prvním nasednutí působí trochu zvláštně,ale na delší cestě jsou lepší než v superbu.V článku se píše,že se spotřebou se nedostanete pod 9 litrů.Já jezdím mimo město za 7,5.Zpracování a materiály určitě nadprůměrné.Po této stránce jediná připomínka v motorovém prostororu povrchová koroze některých kovových držáků.A ještě jedna věc myslím,že za ty peníze co se delty prodávají těžko koupíte něco lepšího.
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2015 18:33
3 problémy Delty
1) špatné jméno - spíš se to mohlo jmenovat "Lybra" (2.) - název Delta zbytečně provokoval ke srovnávání s klasicou Deltou....
2) vysoké ceny - Fiatí klasika v té době
3) nízká image Lancie v té době a italský trh v totálním útlumu

Samozřejmě vzhled nebyl taky pro každého, ale to tak nějak k Lancii dlouhodobě patří....

Jinak auto podle mě fajn, prémiovka ani náhodou, ale oproti Bravu jiný svět.... Jízdně díky delšímu rozvoru mnohem plavnější a vnitřní prostor taky o třídu výš....

Že je o Deltu jako o ojetinu celkem zájem mě až tak nepřekvapuje, trh srazí nesmyslnou původní cenu na nějakou zajímavou úroveň a pak už je to o něčem jiném....

Jinak výše samozřejmě zase obligátní nesmysly zhrzených fans, kteří si odmítají připustit že Lancia byla mrtvá už asi tak 5 let před příchodem Marchioneho a že on jen ukončil její agónii.... ale co už, to k tomu patří.... ;-)
Rozbalit vlákno
2
18. 4. 2015 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2015 07:41
Re: 3 problémy Delty
Pěkně popsáno. Lancia chřadla už od začátku 90 let a teď už jí zbyla jen slavná historie...