Podle prohlášení představitelů automobilky na šanghajské automobilové výstavě, bude novinka produkovat méně než 110 g CO2 na 1 km jízdy. Počítá se prý také s benzinovými motorizacemi, schopnými spalovat E85...
Achjo, kdy skodovka zacne vyrabet poradny auta :-( ? Co takovej Tudor, na tenhle model se uplne zapomelo :-( .Na druhou stranu je fajn, ze se snazi delat alespon neco zajimavyho , na jinak celkem nezajimavy Fabii.
A kolik je ti roků? 13? Škodovka NIKDY nedělela žádné "supersporty". Je to automobilka s obyčejným průměrným portfóliem pro normální lidi. Nikdy ani jiná nebude, chápeš? Pro sporťák si jdi jinam, nic tě nedrží.
Jasně, pokud je pro tebe sporťák cokoli s dvěma dveřma a motorem HTP, tak prosím ;-) A to vůbec není jasné, jestli se vůbec Joyster bude vyrábět.
Místo Škody v koncernu, vezmu li to dle sportovnosti značek, je: Bugatti -> Lamborghini -> Porsche -> Audi -> Seat a na chvostu Škoda s VW.
Tak po tomto prispevku odhadujem fakt tych 14.....zrejme trpis fobiu, ze sportove kupe a "sportak" je jedno a to iste a inak to nejde...
Samym skodovakom je luto, ze sa Tudor do vyroby nedostal. Argumenty boli ekonomicke, hoci s technikou Octavie to nemuselo byt stratove auto. Rozhodne by sa vyplatilo viac ako take Scirocco ci jak sa to pise, ktore podla mna na velky uspech nema predpoklady a nema ani taku tradiciu ako "kupatka" zo Skody... :-|
Co to trepeš? Tudor a techiku octavie? Ty jsi nejaký odborník, ne? Už ta blbá Octavia má podvozek golfu a není to žádný zázrak. Tudor byl velké kupé, na velkém podvozku. By mě zajímalo, kolik by se jich prodalo. Možná pár kusů. Vezmu li prodeje poměrně zajetého konkurenta v podobě 406/407 Coupé od Fariny, tak škodovka by byla asi prodejně naprosto mimo.
Zrazu je Octavka priemerne alebo dokonca blbe auto? Ako rychlo sa menia nazory "skalnych". Ukaz mi, kde som napisal, ze by Tudor v takej podobe mal niekomu vobec konkurovat? Pisal som o slusnom aute s vlastnym stylom, eleganciou a sportovym nadychom za cenu pre masy. Nic viac a nic menej. Tak neskac, lebo padnes na nos a nestavaj Skodu do pozicii, v ktorych nikdy nebola doma a nema ani dovod robit si na to ambicie. Pisem o niecom celkom inom. ;-)
A na taku blbost, ze Tudor je "supersport" si ako prisiel? Skodovka mala sportovejsi model v ponuke takmer vzdy. Felicia, MBX, 110R, Garde, Rapid....to Ti nehovori nic? No, ak mas 14, tak asi nie... :no:
Ty si dobrej kolík. Asi patříš mezi zastánce sport paketů dle vzoru Škody. Škodovka nikdy nebyla sportovní automobilkou, pouze občas nabídla nějaký "sportovně" vyhlížející model.
Nějaké řeči o garde a rapidu, které už když sjely z linky, byly totálně ve všem zaostalé a sportovní označení nesly jen díky marketingovým materiálům.
A co je na tom divne? Podla mna to bola dobra strategia. Sportovejsie vyzerajuci elegantny model za cenu pristupnu sirokym masam. A s tym, ze "nebola sportovou automobilkou" na mna nechod, boli aj casy, ked sa uspesne etablovala v nejednom zavode. Ale to si asi este nebol na svete. Nepaci sa mi sucasna produkcia Skody, nova Fabka vo mne vzbudzuje priam hrozu, ale historiu automobilky rozhodne nemienim v nicom hanit ani podcenovat, ma svoju hodnotu aj odkaz pre buducnost a Skode ako takej drzim palce. Aj ked vraj nie je "nasa" ale ceska, v podvedomi ludi to bude stale "nasa domaca" automobilka.
Škoda motorsport sice vždy exitoval, ale bylo to především o marketingovém protláčení a zpopularizování škody jako automobilky. Ano, pamatuju 130RS i 130LR, ale ve světle úspěchů ostatních automobilek, toto bylo neporovnatelné. Jako srovnávat ligu mistrů s župním přeborem. PS: Rally jezdily i Moskviče.
Samozrejme, skodovky dosahovali usechy vo svojej dobe a vo svojom svete. To ale neznamena, ze to neboli uspechy a ze nepomohli k oblubenosti znacky. Dnes sa z tych aut mnohi smeju, ale ja by som si kludne vedla auta na bezne vozenie vedel predstavit v garazi taku povedzme zltu 110R pre zabavu so stipkou nostalgie. A bud si isty, ze napriek znacnemu veku pomerne malemu motoru a vykonu by som tvoju HTP na nej pekne prehnal...
Podobný lidí jako jsi Ty (jste Vy) zažívám denně spousty. Pokud je to v rovině "žvanění", psaní (papír snese všechno), tak by v ČR bylo nejprodávanější přinejmenším Porsche. Pokud má dojít k činům, hups, co se nestane, drtivá většina z Vás zamíří k prodejcům s největšími "slevami" a největší reklamou bez ohledu na kvalitu či předchozí silácké výlevy >:D >:D >:D
no a taky sem chodí spousta lidí, kteří se svými příspěvky snaží rozpoutat hádku a ostatní vyprovokovat... A pak se tomu z pohodlí domova jen smějí... :no:
Ano jsem mladej.21let, ale nastesti mam schopnou rodinu,tak nemusim ridit a vlastnit auta, jako je Fabie a spol,krom toho nekritizoval jsem...rekl jsem jen ze by bylo dobry,kdyby skodovka udelala neco, na co bysme mohli bejt hrdi...BTW, momentalne jsem na Islandu(studijne) a ejhle..Islandani si mysli ze Skodovka je ruska znacka ;-\ :-) ...zvlastni, cim to asi bude....
Helmut chce ale vidět především penízky na svém kontě za produkci průměrných aut pro masy a ne drahý neprodejný počin, kterým by se škodovka chtěla prsit. Od toho tu má Seaty (i když si myslím, že tady šlápli vedle).
Tudor by na trhu neměl žádnou šanci. Jak dlouho trvalo než se rozběhly prodeje Superbu. Původně se o jeho nástupci ani neuvažovalo...Už pokud vezmeš v úvahu techniku, kterou by dostal. Podvozek ze Superbu je jen průměrný a na kupé by nestačil. Motor, který má Superb jako vrchol (2.8 V6) by byl jako základní motorizace, ale jaké by byly ty další?? Stačí se jen podívat jaké motory má nová A5 od Audi. Jediné co bylo opravdu povedené byl design, ale to by na konkurenci asi nestačilo. Takže čím by se vlastně lišil Tudor od konkurence, z jakého důvodu by si pro něj šel?? Motory, podvozek, výkony, pohodlí...asi ne. Vše by završila cena, za kterou by byl ochoten koupit Škodu jen málokdo. Takže na Tudor zapomeň, jako studie hezký, ale neměl by šanci...
Je to prave v tom ponimani Tudoru, zrazu ho vsetci pasuju na "sportak". Pritom v celej historii Skody sa nie permanentne ale casto objavovali auta s karoseriou kupe. Spominal som niektore uz vyssie, MBX, 110R, Garde. Nie som si celkom isty, ze by Tudor zruinoval svojich tvorcov, myslim, ze technika Octavie by kludne na taketo auto stacila (hoci studia bola ako pises na platforme Superbu/?/), neslo by predsa o sportak v pravom zmysle slova, ale o sportovejsie ladene auto pre kazdeho, podobne ako boli predchadzajuce Skodovky tohto typu, ktore boli vo svojej dobe naozaj oblubene. Take auto by nekonkurovalo Nissanu 350Z, Porsche ani Audi TT. Motory 1.8, 2 litre alebo TDI stacia na rychlosti okolo 180km/h a maju aj slusnu akceleraciu. Tu ide skor o styl a eleganciu ako o sportove vykony. Mne osobne je velmi luto, ze take auto uz Skoda nevyraba. Rapid bol posledny, Favorit, Felicia ani Fabia pokracovatela nemaju, podobne ani Octavka. Zbytocne zatvorena kapitola modelovej politiky, podobne auto v portfoliu nie iba Skody, ale celeho koncernu VW chyba.
Tudor byl opravdu na platformě Superbu, ostatně využíval i jeho příď. Na Octavii to bylo už dost velké auto. Rozhodně to ale neměl být supersport, spíš pohodlné cestovní kupé s dávkou elegance. Ostatně, teď něco podobného bude Audi A5, mám pocit.
Pořádný auta? Tak to já měl octavii 1,8T, spolehlivý, rychlý, úsporný auto. Teď už sice odpočívá v bazaru, ale chci si koupit nový a Fabia vypadá hodně dobře.
Tak to si rozmysli, po Octavii nebude Fabka nijak uzasna, najma nie priestorovo. A to ani ta nova, mas viac vzduchu nad hlavou ale inak je to, povedal by som az pod urovnou starej Fabky... ;-)
Ano jsem mladej.21let, ale nastesti mam schopnou rodinu,tak nemusim ridit a vlastnit auta, jako je Fabie a spol,krom toho nekritizoval jsem...rekl jsem jen ze by bylo dobry,kdyby skodovka udelala neco, na co bysme mohli bejt hrdi...BTW, momentalne jsem na Islandu(studijne) a ejhle..Islandani si mysli ze Skodovka je ruska znacka ;-\ :-) ...zvlastni, cim to asi bude....
Super! GreenMotion by znelo asi lepšie ako Greenline, to tu už raz bolo, ale pecka. Už keď vzniklo Polo BlueMotion, chcel som Fabiu GreenMotion. Asi ma vypočuli :-)
že sice nevím, jak to bude prospěšné pro ekologii, ale že to pěkně pumpne peněženky je víc než jisté :-)
Motto: " No nekupte to za půl melounu, když to žere o půl litru míň "
hele, budeš mít sice trojcípou hvězdu, to jo... ale ten krásný podkres rachtající jednačtverky... to tam určitě nebude. Originál je jen jeden - a to je Škoda... !!! >:D
Já v tomhle tématu hodně tápu. Může mi někdo vysvětlit, komu se tím pomůže, že posuneme hranici produkce CO2 pár malých aut dolů, když se kolem stejně prohánějí M5ky, několikalitrové kolosy německých, popř. amerických, automobilek..., které ten průměr zase spraví. Nebo je zastoupení těchle "úsporných" aut opravdu takové, že hodně pomohou odsunout problémy spojené s produkcí CO2?
Taky mě ještě napadá, že mně pořád nějak nedochází, co teda ale vyřešíme, když snížíme produkci CO2 pod jakousi hranici, kterou jsme stejně stanovili jen proto, protože na nižší "nemáme" jak technologicky, tak díky našim vysokým nárokům na pohodlí a luxus a podobně. Já vím, že zatím nic lepšího se dělat nedá - ale potvrďte někdo, že tímhle se moc neřeší a cokoliv je dneska spojené s EKOLOGII je čistě marketingový tah ?!!!! Aneb dotovaná elektřina z "přírodě šetrných" zdrojů...!
Lidi nepřestanou jezdit autama - vidím to na německu, je to tady děs... přeautováno. A záleží na tom, jak se s autem jezdí... i s 1,9 TDI se dá jet průměr 4,2 (dlouhodobý !!!) takže to by potom i produkce CO2 měla být nízká, ne???
na bbc jsem slysel ze by zemekouli nepomohlo kdyby od zitrka vsechny auta stali. tez si myslim ze je to marketing, evropa, japonci uz tlaci aby nemecko zrusilo neomezenou rychlost, protoze je sere ze tam ty jejich 80konove prditka nikdo nekupuje. Pristi tyden chce greenpace na nemeckych dalnicich namontovat svoje znacky 130Kmh. Auta tvori jen 10% co2, nejvice co2 produkuje prumysl (tezba uhli) a zvirata- kravy
Jděte na www.PrirodniLeciva.cz a vpravo dole jsou články o zdraví, tam si vyberte odkaz "Životní prostředí". Po odkliknutí je tam seznam článků - a ten o kterém mluvím má název "Vyvrácení existence skleníkové vrstvy".
ten clanek je naprosty blabol :-) uz zacatek je vserikajici (autor pry dostava zpravy z NASA jako prvni). Docetl jsem ale az dokonce, kde jsem se dozvedel, ze smog a CO2 se hromadi u zeme a v noci zanika, tudiz nemuze byt v atmosfere >:D:no:
Odpovědět Ti sice nedokážu, spíš si myslím, že máš pravdu v tom, že se dá jezdit úsporně a hlavně používat auto tam, kde to je výhodnější a ostatní druhy dopravy tam, kde auto ani náhodou výhodné není. Auta mě odjakživa zajímají, mám je rád, ale pocoty mám dost stejné, jako ty. Bydlím v Praze a pracuju na opačném konci města, než bydlím. Do práce dojíždím po silnici cca 15 km, tedy dojížděl bych, pokud bych autem jezdil. Ráno, kolem sedmé je trasa průjezdná za 25 až třicet minut. Odpoledne kolem šesté cesta trvá minimálně hodinu v zácpě. Mám Mazdu 6 v základu tzn. benzín 1.8 litru. Letos končím čtyřletý leasing, mám najeto 85 tis. km a průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km celoročního provozu. Fantazie? Ne, pouze po Praze jezdím autem zcela vyjímečně, pokud potřebuji odvést cokoliv většího, na co auto potřebuji, tak navíc jedu mimo špičku (o víkendu). S autem jezdím na výlety, mimo Prahu a služebně v rozmezí vzdáleností 100 až 600 km. Služební cesty zpravidla vyžadují zejména v navštíveném místě několik přejezdů a stavby či úřady, na které jezdím, jsou mimo hlavní centra - použít vlak nebo autobus je tedy neúčelné z hlediska času a organizace programu. Co z roho vyplývá? Myslím že se chovám racionálně i ekologicky a že podobný přístup je asi lepší, než nákup tzv. hybridních vozů (marketingový výmysl na konto rádobyekologie - přesně jak píšeš) a jejich popjíždění v několikahodinových zácpách po Praze (ostatní velká města v ČR na tom nejsou lépe). Nejen v Praze je hromadná doprava organizovaná dobře a nejvíce na ni nadávají lidé, kteří ji a ni nepoužívají a autem jednou i třeba jenom kilometr. A co se týká onoho průmyslu, je to samozřejmě pravda, je největším znečišťovatelem, auta jsou ve výrazné menšině. Nicméně, snižování emisí a přísnější normy chránící údajne životní prostředí se automobilovému průmyslu hodí do krámu, protože to znamená tlak na obměnu vozového parku a tím i zvýšování (a zdražování) produkce. A když si přečteš reakce některých jedinců na diesely VW, dozvíš se, jaké jsou to šmejdy - ale ona spotřeba je fakt potvrzený řadou kolegů, kteří tento motor ve svých autech mají a přitom VW přechází na common-rail, který nemá zdaleka tak dobré výkonové, ale ani spotřební parametry. Proč? Že je hlučný, jak všichni znalci píšou? Nevšiml jsem si, s Octavií 1,9 TDI jsme najezdil cca 2500 km jako řidič a dalších 3 tis. km jako spolujezdec a hluk jsme v tomhle autě tedy jako tíživý problém necítil. Takže taky nevím.....
Tak nejdřív ti dávám :yes: za tvůj přístup k mobilitě. Dost s tebou souhlasím, jen mám malou poznámku k posledním třem větám. Tatík měl služební OI 1,9 TDI (66kW) a bylo to sice trošku hlučnější, ale v pohodě. Já mám Focusem TDCi a ten je opravdu tišší. Furt jsem si ale říkal, co ty lidi plašej, že ty TDI-čka zas o tolik hlučnější nejsou. Pak jsem ale měl možnost řídit šéfovu OII 1,9 TDI (77 kW) a pochopil jsem. Nevím, jestli třeba neměl nějaký nahlodaný trysky, nebo něco, ale tak strašně hlučný a traktorový motor jsem vživotě neslyšel. Neboli ty novější TDI-čka asi dosáhly tak velký vstřikovací tlaky, že ta hlučnost už je (hlavně v porovnání s common-raily) opravdu dost neúnosná. Holt lidi jsou zhejčkaný a rádi pojedou třeba s o půl litru větší spotřebou, když z jízdy nebudou mít permanentně zalehlý uši...
No já taky jezdím do centra radši MHD ale sám jak jedem ve dvou tak se to přestává vyplácet za 80kč co dám za lístky tam dojedu taky a když víš kudy jet tak skoro nestojím a po šesté už ani není problém s parkováním.Ale je jasný že pokud bych měl dojíždět každý den volím MHD.Jo a ta zelená je fakt pěkná :yes:
souhlasím - někdy auto je auto (třeba když mě strejda vezl na hlavák v Praze s mým 33 kilovým kufrem... to jsem ocenil :yes: )
Pokud někdo jezdí denně - rozmyslel si to dopředu a koupil celoročku po Praze - myslím, že snad by to vyšlo levněji ikdyby oba dva měli lítačku než kdyby jeli autem.. ne? :"[...] když víš kudy jet tak skoro nestojím" ----- no to ne, ale otázka je, jestli ta trasa, kde nestojíš, není objížďka po Praze aneb "poznej hlavní město" >:D
No výlet po Praze to není protože dělám 6let pohotovost výtahú takže znám každou uličku kde se to dá objet nebo zkrátit ale kdo Prahu dobře nezná pak se může docela projet :yes:
TOTO JE KVALITNI NAZOR! Teda az na posledni dve vety. Kdyz jedu s pritelkyni a dvema kamaradama do mesta, vyplati se vzit auto (jezdim na plyn) o hodne vic nez jet socialem, 40km*LPG(1,5kc/km), tzn 60Kc oproti 160Kc za 8 listku. Navic jedu od baraku a kdyz si clovek umi poradit, tak i k baraku/mistu kam chci. Navic v MHD je bud zima nebo horko, v aute jsem v pohodli klimatizace, v MHD na me chrchla bezdomovec a pada baba co koupila levny vajicka ale ted se ji nedari je udrzet v tasce. Driv mi to prislo normalni, ale fakt je, ze od jiste doby mam z MHD neprijemny pocit. Kdyz k tomu pridame okradeni o penezenku a mobil 1x za 3 roky, tak to máme dalších minimálně 30000, desítka za rok a výhoda MHD je kde? Ano, okrást mě můžou všude, ale v MHD nebo na Václaváku je k tomu nejlepší šance...samozrejme je kazdeho vec jak jezdi. Auta smrdi. To je asi pravda (i kdyz me teda vonej, aspon ty benzinovy). Na druhou stranuj ten autobus taky, tramvaj a metro smrdi na druhy strane republiky nekde v elektrarne. Z neceho se ta energie brat musi. Fakt je, ze primarni duvod proc jezdim na LPG jsou penize, ale co se vsude tvrdi, tak oproti benzinu ma exhalace mnohem cistsi (ale uz zas tak pekne nevoni:))...tak nevim
zdravím do Prahy, moc díky za tvoji reakci --- fakt mě potěšila, nechodím sem málo a tak dostanu někdy za vyučenou od místních odborníků, jelikož jsem třeba mimo - ale i tak se snažím co reagovat - žádný učený z nebe nespadl.
Jinak mně je 22 let (v Neděli), své auto nemám, při řízení zažívám pocit, který téměř nikdo v mém okolí nechápe a který asi dost dobře neumím popsat. Řízení je láska ikdyž jde jen o Octavii nebo podobné vozítka. Mrzí mě, že s každým kilometrem plivu odpady do vzduchu, který si pak užívám když se proháním na kole po lese --- ale je to tak.
A tak jsem rád, že se tady potkaly rozumné názory - musím konstatovat, že se tady setkávají lidé, kteří auta prostě milují, ale umí se i zamyslet nad "vedlejšími účinky"... a to je super!
no bylo --- teda pokud mám dobré informace - to slovo "třílitrové" idává kombinovanou spotřebu... :-) nikoli objem, jelikož to by museli dát tak 3 válce dopředu a 3 dozadu na sedáky.. >:D Za 3 litry se mi s naší 1,9 TDI ještě nepodařilo dojet - 3,7 je rekord Krkonoše - Zlín (je to z kopce a jelo náš 5 :-))))) tak asi proto.
pánové zkuste zagooglit,jiné automobilky již dávno vyrábějí auta s comon rail,CNG,i na alkohol,škoda zase oběvuje ameriku(jižní)ale dobrá lidi koupí všecko obvzlášť když jim někdo dobře promasíruje mozek.
No jen nam PR menazeri z VW zapomeli oznamit, ze to jsou jen emise od pumpy do auta (tzv. tank-to-wheel). Emise celkove well-to-wheel tj. vcetne tezby, rafineri, dopravy atd. jsou mnohem horsi. A nekolikrat vetsi, nez pro podobne vykonny elektromobil..
Nahoď zdroje, ze kterých čerpáš, pls. Rád bych si to přečetl, protože se mi to moc nezdá. Uhlí se do elektrárny taky ze země nezvedne a nedopraví samo, zpracování a/nebo skladování popílku taky něco stojí, odsíření a následné zpracování sádry taky, přenosová soustava atd., atd... Neboli nechci dělat závěry, protože nemám všechna fakta... Ale jestli jsi to bral z ňáký studie, fakt bych si jí rád pročetl.
Na hromadnu prevadzku elektromobilov by sucasne siete rozhodne nestacili, ale aj po doplneni kapacit by to bolo z hladiska zivotneho prostredia znesitelnejsie. Elektrina sa nevyraba len spalovanim uhlia alebo mazutu, su predsa aj vodne a jdarove elektrarne, zacinaju sa rozmahat male veterne elektrarne a tusim aj solarne uz existuju. Problem je skor v tom, ze do tohto vyvoja sa tolko neinvestuje...Keby slo do vyskumu elektrarni a el. pohonov tolko prostriedkov co do ropneho priemyslu, kde by sme dnes uz boli....doma by si parkoval Octavku so styrmi motormi po 25 kW, s 1000 km dojazdom a tankoval by si vecer, ked auto odparkujes v garazi za 20% nakladov, ktore mas teraz.... ;-)
No tak treba prave do solaru a vetrne elektrarny se v poslednich letech (minimalne v Nemecku) nastrkalo tolik prachu, ze se tomu ani nechce verit. Na druhou stranu kdyz se pak podivas, jak vypada krajina hlavne severniho Nemecka - sama vrtule, tak je to hned jasny. Taky ze Nemci maj snad okolo 7% elektriky z "cistych" zdroju... U elektromobilu mas stejne nejvetsi slabinu v baterce - bud ma vysokou hustotu energie, ale prd vydrzi (Li-Pol) nebo obracene (NiMH) ;-\ Ale az to vychytaj a budou prodavat treba Focuse v elektrice, u kteryho si budes moct navolit zvuk jako u M5, tak nebudu proti >:D
Ten zvuk by mi ani tak nechybal, aby som povedal pravdu. Faktom ale ostava, ze na rovnake jazdne vykony staci v pripade elektropohonu vyrazne menej koni ako pri klasickom pohone. Elektromotor ma v takmer celom spektre otacok skoro konstantny krutiaci moment a vyslovene par kW dokaze s autom robit zazraky. Myslim, ze zrychlenie na stovku za 5-6 sekund by bolo impozantne aj za ticheho bzucania elektromotora..... ;-)
To je sice pravda. Ale musis myslet i na "praktickou" stranku veci - lidi kdyz nic neslysej, tak se ani nerozhlidnou a vlezou do silnice. Cetl jsem kdysi rozhovor s nekym od BMW o vodikovym aute a ten rikal, ze horecne hledaj nejaky zdroj hluku, aby lidi neskakali pod kola... 8-s Jo a neni to u kroutaku elektromotoru trosku jinak? Ze v nulovych otackach (tedy pri rozjezdu) je nejvetsi a pak klesa??? Nebo si to pamatuju blbe??
Tocak nie je celkom konstantny, ale rozhodne nevykazuje take rozdiely vzhladom na otacky ako spalovaci motor. Male elektromobily s vpohode obidu s jedinym stalym prevodom, na spiatocku im staci jeden prepinac. ;-)
Ja uz se stacil podivat do starych prednasek a u serioveho stejnosmerneho motoru, ktery se myslim pouziva v autech nejvic, je toc. moment neprimo zavisly na otackach. Neboli mel jsem to v pameti (i po tech letech) dobre :-)
První část příspěvku by se měla vytesat do skály a ukazovat. Tak to prostě je!! Poslední věta "Takte skodivku nebrat, fuj.. :no: " šoupla tento zajímavý příspěvek na úroveň poberťáka! Škoda.
Ta zelená je nádherná mňam. Bohužel F2 hlavně předek auta se mi nelíbí a to musím přiznat i jako majitel F1. Na F1ku ten předek a černé sloupky prostě namá a na F1RS už vůbec. K tý spotřebě, ano na denní lítání po dálnicích to není určený, ale nestačilo by na stávající HTPčko dát 6tikvalt?
Stejně ale nevím proč se ve škodofce nezabývaj jak zvýšit max. rychlost na 5OO km/h se zrychlením do cca 3 s, vždyť je to tu samej závodník.
(HaŤaPkář, červená F2 combi eleg. r. 8/06 v málem plný pifpaf, dl.prům. 6.1 ;-) ) :-)
...jinýho, tak v týhle barvě by byla parádní. A i v kombinaci s bílou střechou by vypadala pěkně. V téhle barvě jedině bych mohl o FabII říct, že se mi líbí. Jinak ne.
tu výjimečnou nabídku bude muset někdo zaplatit, ale neznám moc těch kteří sou ochotní kvůli ekologii šáhnout hlouběji do kapsy,obvzášt u nás kde je průměrné stáří asi těch 13 let. to sou ekologická auta :-( .
Nová Fabia je ok, vzhledem a hlavně jízdou. Na diesely ale moc nejsem, navíc jestli to bude drahý jako Polo BlueMotion tak úvahy o koupi definitivně padaj ;-\
je fakt že je na tom Polo vzhledově líp než Fabia, ale i ta se mi celkem líbí. Ale nová Fabie má modernizovanej podvozek a podle testů to vypadá, že v jízdě je ta nová Fabie ještě lepší než předchozí. Navíc oproti Polu větší kufr, víc místa vzadu.
jsem rád, že se i Škodovka vydává cestou ekologie. Je to fakt třeba. Že to není tak hrozné, jak se říká? Kdo z Vás by si chtěl postavit domek u svododel D1? No tak vidíte. Vždy jsem byl patriot a Škodu obdivoval. Mám Fabii 1,9 TDI, 7 let starou, 130000 km a je to super auto, spolehlivé se svižnm motorem. V té době to byla u malých aut špička, jak výkonem, tak spotřebou. Když se ale dívám na to, co Škoda nabízí teď je mi úzko. Kvalitní motor pro Fabii ani jeden, snad jen 1,2. Výkon sice nic moc, ale základ je to dobrý a do města stačí a je úspornější než původní 1,4 MPI. Ale žádat za 1,4 litrové TDI o 59 kW skoro 380 000kč, tak si říkám, že spadli z hodně vysoké višně. Řídil jsem právě novou fábii s tímto motorem - zkušenosti: Hrozný zvuk, hluk, vibrace jak když šáhnete na neizolovanou fázi. Tento motor je absolutne mimo. Koukněte se na Opel-Fiat a jejich 1,3 MJet 66kW (je to vlatně jen 1248 cm3). Klidný, tichý, bez vibrací. Cena spotřeba a zrychlení jsou zhruba stejné jako u fábie. A myšlenka na závěr: Vyvíjet u takového brontosaura ekologickou verzi pro solventní ekology (těch moc není, když se dívám na blokády Temelína) je ztráta času. Kdyby raději vyvinuli kvalitní malooběmový diesel pro nás ostatní...
SKODA nic vyvijet nemusi,vse se prevezme z VW Polo Blue Motion,jen
se prizpusobi nejaky ten plisek
na karoserii,takove zmeny muzeme
v prubehu ocekavat na Oktavce a
take na Superbu-Passat-BlueMotion!
To jsou koncernove vyhody!!!!
Najdete spoustu článků ve všech možných jazycích, informující o Fabii Green Line, ale jen na tomto serveru najdete foto zelené Fabie, je to jen přebarvené nějakým softem :-) ale je to škoda, jistě by se tato barva dobře ujmula a na fábce vyjímala...
Nedavno tu ktosi spominal vynalez elektrickeho(?) motora, ktory produkuje vacsi vykon ako sa do neho dodava energie, cim potlaca v sucasnosti platny fyzikalny zakon o zachovani energie. Kdesi bol aj odkaz na clanok, pojednavajuci o tomto objave, ktory sa v sucasnosti vraj preveruje. Pohlo sa to uz niekam? Ma niekto dajake info? Spominany odkaz som uz stratil. Ak je to pravda a realita, potom moze ist kazdy spalovaci "ekologicky" pohon niekam... :-)
Myslíte článek z 1.dubna? Produkovat větší výkon, než se do něj dodává energie není až zase takový problém. Fyzikální vysvětlení: Mezi Energií E (jednotka J = joule) a výkonem P (W = watt) platí jednoduchý vztah P=E/t, kde t je čas v sekundách. Z toho plyne: Ve chvíli, kdy dodáte energii 50 kJ za půl sekundy, bude výkon 100 kW. To odpovídá textu. Zákon zachování energie tedy platí dále a obávám se, že bude platit na vždy. Perpetum mobile 1. druhu neexistuje. Ani pro elektrický motor.
Cau lidi! Ve ctvrtek vecer prijizdi Gumball 3000 do Bratislavy!!! Hvezdoslavovo namesti .. hotel Raddison SAS! Je tam parba...kdo chce dojet tak od 16:00 na miste...opravdu se to neda prehlidnout! A rano jede pres Brno a Prahu do Berlina! To uz jedu s nima!!! Praha-Brno se da zajet 52minut v plnem provozu! Divejte se alespon z mostu!!!!
chtěl jsem se zeptat - jestli tady není nějaký milovník aut/ekonom, který by mě potvrdil následující:
Nebude náhodou MHD levnější, popř. více spojů, nové trasy, lepší busy - PRÁVĚ TEHDY KDYŽ s ní bude jezdit více lidí - tudíž že se náklady na táhnutí celého kolosu "spíše" rozpočítají mezi více lidí (samozřejmě čím více lidí - více busů, vlaků, ale zas tak se to tam snad do ceny nepromítne.. ne?) ???
MHD je samozřejmě dotovaná a tak se ptám. Jezdí s MHD málo lidí protože je "drahá"? Byla první vysoká cena, proto s ní lidi přestali jezdit, nebo s ní lidi přestali jezdit a tak se zvedla cena... (a zůstali jí věrní jen ti "nejbohatší" :) co bylo dřív ??? takzvaný slepice-vejce-efekt...
Koblenz, Rheinland-Pfalz - SRN: Jakýkoli pohyb po městě znamená přejezd (skoro vždy) přes hranice zóny - tudíž... 2,2 € za 1! jízdu. Autobusy tady po osmé večer jezdí 1x za hodinu, od po 11. hodině večerní jede poslední a pak buch. Nic. Až jeden noční. Když jsem chtěl ráno v sobotu na ranní vlak do Frankfurtu :-) a nechtěl jsem si volat taxík - přece jsem jen student! ... šel jsem pěšo. O víkendu se do 7. ráno prostě nejezdí.. :-! Takže se omlouvám západnímu německu, ale Zlín, Praha, Ostrava je proti tomuhle zřízení MHDovský ráj !!! Kdo tady nemá auto... :-) je v "*"
Japonsko, Nara: měsíční jízdenka na cestu do školy: de facto v rámci jednoho města (kdo byl v Narě tak zná místní podmínky... >:D ) cesta asi 40 minut... 2500 korun za měsíc (2003, 9 800 Yenů)
Cestování asi nikdy už nebude levnější... co? ;-) >:D
Hezký den
Marty
PS.: jo vlastně jsem se chtěl vyjádřit k té fabii - barva super. Toť vše. Že by ve Škodovce pohli na pomyslné automobilové šachovnici střelcem směrem k výroku "garde velkým objemům a spotřebám" ... :-)))))) ???
omlouvám se za úpravu textu, ale ikdyž tam dám strukturu - vyhodí mi to při odesílání nějakou chytrou hlášku a potom se to slije takhle do jednoho odstavce...
Uvaha je teoreticky spravna. MHD by mohla byt levnejsi, kdyby to nebyl moloch typu SPT Telecom a navic pod taktovkou mesta a mesto potrebuje penize na radary a plne bricho. Nemame MHD (zkusenosti jen s Prahou) na nejhorsi urovni, to je pravda. Ale myslim si, ze prvne by bylo potreba od pocatku prekopat organizaci MHD, ktera se snazi, aby se dalo dostat kdykoli odkudkoli kamkoli. Myslenka je to krasna, ale kdyz budu ekonomicky uvazovat, dojdu k tomu, ze ja i firma chcipneme hlady. Z toho vyplyva ze nekde se musi ztrata dorovnat. MHD je dotovana. Proc? Obecne blaho nebo jaky je duvod? Proste kdyz si na sebe autobus nevydela, tak snad nemuze jezdit, takhle to vetsinou normalne funguje. Kdyz si na sebe nevydelam, chcipnu hlady (na socialni davky maj stejne narok jen hnedocesi). Pripada mi to prirozeny a spravny. Kdyz nebude autobus ani vlak, budu jezdit autem/na kole/pěšky/nějak jinak.
Jazdím s Astrou l,7 DTI s motorom Isuzu , spotreba je dlhodobo okolo 4,2 - 4,4 l/loo km. Sám som bol prekvapený touto motorizáciou v Opli , ale keď som si získal informácie o motoroch Isuzu , ako sa vyrábajú napríklad lodné motory, ktoré pracujú 24 hodín denne a 365 dní v roku , ako aj po dosiahnutí vyššie uvedenej takejto spotreby , tak moja úcta voči konštruktérom motora vysoko vzrástla . No postoj štátu (či vlády?) je aj tak voči motoristom ktorí sa snažia jazdiť úsporne macošský až ignorantský , pretože štát (či vláda ?) má práve diametrálne opačný záujem - minúť čo najviac pohonných hmôt s čo najvačšou spotrebnou daňou a vycicať čo najviac peňazí od motoristov . Takže naozaj zostáva otázka čo z toho ....
možná je to pravda,znám Octavii 1.9 TDI,Chorvatsko ,cca1000 km za 4,8/100km ,Španělsko tam 4.9 ,zpět 5,2/100 km.Auto bylo 4,5 roku staré ,najeto mělo 140 000 km,pohodlí bez problémů,výkon 66kw nic moc,ale stačí.....