Jaguar XJ 2,7D je nejekologičtější luxusní vůz na britském trhu. Alespoň to tvrdí Enviromental Transport Association (ETA) ve svém “Průvodci nákupem vozu,“ který vydává každý rok.
Ja jsem povznesen ;-) To ze je Jag absolutni klasa vi kazdy, kdo ma mozek v hlave. Jo hochu to je to neco navic o cem jsem mluvil u Lexe. Ani prives plny baterek ti nepomuze >:D
No panove, nechci vam kazit radost, ale.... jestli je meritkem ekologickeho dopadu auta to, jakou ma spotrebu PHM, tak mne to jen utvrzuje v totalni diletanstvi "ekologu"
A co rikaji na to, ze je XJ z hliniku? Pokud se nepletu, tak vyroba hliniku je pro zivotni prostredi vetsi zatez nez vyroba oceli bezne pouzivane pro vyrobu aut.
Obecne: a co drevene oblozeni innetrieru, kozene sedacky..... ma to vse priznivy dopad na ekologii? A to nemluvim o cetnosti servisnich intervalu, recyklaci auta po jeho zivotnosti, "spotrebe pneu", ekologickem lakovani..... mohl bych jest dlouho pokracovat.
Ale aby toto vse "ekologove" vzali v uhavu..... to by bylo mooooc tslozite! To radsi ujedou s autem 100km za 6 litru a budou tvrdit, ze je nejekologictejsi ve sve tride. Stupidni. A tak je to bohuzel s celou tou "ekologii"....
Jiste je ekologicnost auta veci sirsiho rozsahu nez jen spotreba paliva, ale pohorsovat se nad neekologicnosti dreva a kuze, jakozto prirodnich materialu je dost mimo ;-)
Tomu rikam vyuzit vlastniho nedostatku. Takze to, ze Ford neni schopen dodat, ani do vlajkove lode sve udajne luxusni znacky dustojny diesel, alespon vzdalene srovnatelny s primymi konkurenty, je nakonec vlastne ne chybou, ale ekologickym zamerem. Doporucuji priste do XJcka davat 1.6TDCI z Focusu, ten pojede jeste za mene. :-D
Takze si to shrnme, nej Jaguaru XJ:
- nejslabsi vybava ve sve tride
- nejlacinejsi interier ve sve tride
- nejslabsi diesel ve sve tride
- nejslabsi benzin ve sve tride
- nejekologictejsi ve sve tride
No alespon ze to posledni nej to vylepsilo. Ted uz se budou kupci jenom hrnout. ;-)
Ty jsi kolem toho XJ jeste ani nesel. A vubec nemluvim o tom, ze to auto s tim motorem jsi neridil. Radsi mlc, protoze ted jsi tady ze sebe udelal moc velkyho troubu :no:
A ty jsi v tom alespon sedel? Videl jsi ten stredovy panel z plastu s horsim zpracovanim nez ma Mondeo po faceliftu? Zkusil jsi nekdy objednat Jaguar s dvanactivalcem? Ktery mimochodem Jaguar v dobe kdy neco znamenal dodaval i kdyz to tehdy nikdo jiny v luxusni tride nedelal a dnes kdyz je maji vsichni tak uz sam je nenabizi? Nebo at jsme "ekologicti", co takhle osmivalcovy diesel? Coze? On se neda poridit? To je smutne, vsichni konkurenti ho maji. Ventilovane sedacky (nabizene i do Mondea a vsech Saabu)? Nic? Aktivni tempomat? Nic? Command nebo iDrive? Nic? Komfortni startovani a zamykani? Nic? System hlidajici opusteni jizdniho pruhu? Nic? Kurna teda na vuz luxusni tridy je ten list vybavy hodne chudej, takhle nevybavene auto dneska nenabizi konkurence ani do stredni tridy za tretinu penez.
Tak když už nic jinýho, tak objednávat si V12 v době, kdy ho továrna nenabízí... To si musí ukazovat trochu na čelo, když takhle přijdeš do "obchodu". Aktivní tempomat - Jaguar nabízí Přizpůsobivý tempomat (ACC). Čemu říkáš komfortní startování? Myslíš tlačítkem? Nebo na dálku? Jaguar vždy stál mimo německý "mainstream", takže to, že některé technologie nemá ještě neznamená, že je horší. Navíc ten kdo se chce v XJ pořádně svézt, ten volí R benzín. Tomu komu stačí "normálně jezdit" a má potřebu dieslového motoru, pro toho je V6 2.7l. To, že to není osmiválec, nebo že nemá větší objem neznamená, že by XJ mělo jezdit hůř. A snaha hledat v něm konkurenci pro V8 je zbytečná, on prostě nemá konkurovat. Je tu a buď ho bereš nebo ne.
Nejen sedel, ale mam v tom i par tisic km odjeto. Ale tobe se to bude tezko vysvetlovat. Ty budes patrit k tem, kteri listuji v katalogu a hledaji marketingove nazvy pro serepeticky, ktery nakonec ani nepouziji, nebo neobjednaji, protoze by je to moc stalo. Nekdo jezdi a vi co potrebuje a kde je klasa a nekdo plka. Neberu ti tvuj pohled na vec. Ale jak jsem to tak cetl, tak ty potrebujes spis ridice, kdyz tak nutne musis mit treba ten system na opousteni jizdniho pruhu. Asi se nedomluvime, ale ja to vydrzim ;-)
Souhlas. Jízda se dá užít i bez serepetiček, mapy už znali snad ještě před kristem, kvalitní audio v Jagu je, nebo se dá připlatit. Nevidím nic, co bych XJ vytknul (až na ten facelift, ale to je jiné téma). BTW. ten systém na opouštění pruhu, o to se stará ten ACC, aspoň podle toho co píšou, jsem to tak pochopil. Ptám se protože ty jistě víš víc. ;-)
Kazdymu autu se da neco vytknout. Ale jen suchy vycet moznych extras, ci poctu valcu je zalostne malo. Nevim co presne dela ACC, to tam je az od toho faceliftu (aspon myslim) a zatim jsem nemel kdy se u nich stavit a ziskat nejaky moudra. Snad se tam dostanu behem kvetna, tak dam pak vedet. Kazdopadne i kdyby to melo autopilota, tak bych ho nechtel. Koorva, auto mam abych ho ridil a ne nastavoval hromady sracek, ktery maji delat bezne soferske ukony za me a pak se jen modlil, aby taky fungovali. Jiste, jsou veci, ktery nejsou vubec blby. Headup display napr. je velmi dobrou ukazkou toho, kde ma moderni technologie v aute misto. Ale treba z i-Drive jsem ja absolutne na prasky. Stejne tak nemam rad startovani tlacitkem (XK ;-\ ) a automaticky otevirani dveri kdyz prijdu k autu. Co naopak miluju je automaticke otevreni a taky zavreni kufru dalkovym ovladanim.
:-):yes: Já to nemyslel tak, že by nebylo co zlepšit, spíš jako, že kdo chce psa bít hůl si najde. Pokud bych vzal to co dotyčný vyjmenoval, a Mondeo má k dispozici ventilované sedačky, pak by asi stálo za zamyšlení, proč nejsou dostupné i pro XJ. Nezkoumal jsem nabídky, vycházím z toho co bylo řečeno. Startovaní knoflíkem mi nevadí, vlastně se mi i líbí. Aspoň nic nevysí u volantu. :-)