V sobotu se na testovacím polygonu kopřivnické Tatry konal tradiční tuningový sraz Tuning Motor Show. Krásné počasí přilákalo do Kopřivnice kolem 15 000 diváků a asi 500 více či méně upravených aut.
Vůbec bych nepoužíval spojení komunistický konstruktér. Režim byl vždy proti konstruktérům zužoval je, znemožňoval používat komponenty ze západu atd. V té době chtěli komunist výrobu osobních Tater zakázat ale Tatrovákům se nakonec podařilo toto rozhodnutí zvrátit a rozjet výrobu Tater 603.
No, koukám, že Jarda s Berťoňákem mají co dohánět [odkaz] Ale je potřeba ty kluky vlastně pochválit, že místo toho, aby hledali naději v prášku vášně dusnejch nocí, poctivě ve svých garážích zhmotňují své sny. Co na tom, že je to většinou nevkusné a kýčovité... je to záznam estetiky jisté komunity... Pro mne tomu chybí ovšem obsah, chybí tomu prostě dlouhý rovinky a horizonty, třesoucí se z rozpápleného asfaltu... chybí tomu jistá kulturně, historicky emoční nadstavba. Ten nejlepší tuning je... žádný tuning. Chce to si koupit jednu ošoupanou Carreru z pětasedmdesátého a dokonale ji resusciovat. Musí vypadat přesně tak, jako když vyjela z brány. Musí v sobě zachycovat svou dobu... jen tohle má cenu, jen tohle má obsah duše. P.S. Pohlédneš na tu žlutou 911ku a jihne ti srdce... přesně stejně, jako když pohlédneš na dokonalé embéčko, na autentickou Škodu MB 1000. Jihneš?
To je fakt humus. Jak můžou být lidi tak bez vkusu a ještě za to platit... >:D >:D ;-\ :-(8-s Na takovýhle akce má snad cenu jít jen kvůli těm exotickým vozům co se tu a tam občas objeví, viz Ford GT.
Fuj!!! To je hnus velebnosti. Takovýho času a peněz, který se daly investovat smysluplně. Ale musím uznat, že jsem byl taky tuningář. Ale u mě to probíhalo tak, že jsem si z 325i Coupé E36 udělal opticky M3. Vše bylo origo M3. Sehnal jsem i podvozek a brzdy z M3. Ale stejně to M3 nebyla, což jsem pochopil při prvním svezení s M3 E36. Takže jsem přestal ladit a šel shánět opravdovou M3. Měl jsem ji dlouho a nadělala mi moc radosti... :-)
Tuner český,to je zvláštní druh,stvoření bez vkusu a smyslu pro krásu,přesvědčený že čím větší radlici má ve předu,tím má větší koule,a někteří odborníci jak v oblastech biologie a psychologie,tak v oblastech kvatnové fyziky zaznali,že "tuzer" je nemoc,zvláštnía nevyléčitelné onemocnění,překonávající svou zákeřností i tak proslulé viry jeko Ebola,Lasa,Hanta.Shodují se ale na jednom: jediným způsobem jak zabránit této nemoci v další expanzi je nakaženým zpřelámat hnáty,vydloubout oči,dát pořádnej záhlavec,a jimi zničené a nakažené exempláře jejich čtyřkolých přemisťovadel buďto složitě odstrojovat,nebo rovnou sešrotovat.Fuj 8-s
No, niektore auta si skutocne zasluzia pochvalu (napr. MB 1000).Ale z niektorych mi je do smiechu (Skoda s dverami a´la Lamborghini >:D ).
Paci sa mi,ked daju na auto pekne velke kolesa, popripade pekny interier,ale tam to konci. Zatavene zadne klucky, vytiahnute blatniky a podobne...fakt hnus.
Skutocne je pre mna tazko pochopitelne, preco si niekto vedome spati auto za nekrestanske peniaze:-)
Este to pochopim pri firemnych predvadzacich auta, ale inak...
No ale kazdy sme nejaki, su aj horsie choroby:-)
P.S: dufam, ze tipek s tou MB 1000 nieco vyhral, lebo je jednoznacne najvacsi frajer:-)
Nechápu Vás lidi, proč na tento článek venovaný tuningu vubec klikáte když jste radikálne proti? Tuning je otázkou individuálního vkusu a vkus má každý jiný. P.S. Tuning není jen otázkou designu, ale také mechanické části vozu, no ale samozvaný kritik ví snad všechno.
a myslíš že i ten tuning mechanických částí je ku prospěchu a dosáhne se jím nějakého cíleného výsledku aniž by bylo dané auto naprosto nepoužitelné? :-|
otázkou vkusu by to mohlo být, jako cokoliv co se týká designu, ale tohle není otázka vkusu, ale estetického cítění a smyslu pro dvary, barvy, proporce atd...
nemám problém se svobodným konáním lidí, at si kdo chce dělá co chce, ale tutning mě někdy nadvedne ze židle, co si má myslet designér který si s autem dal práci která se jako třeba v případě 603ky povedla?
Chtělo by to ze strany "tunerů" trochu více úcty k pěkným tvarům, povedených aut a tím nemyslím jenom veterány
Další argument je, kdo to má na silnicích potkávat? nemám z těch laminátů, zrovna zážitek...
No ale mechanická část vozu se dá upravit i beze změny exteriéru. On spíš není problém tuning, ale jeho provedení v rámci českých (slovenských atd.) finančních možností. On ten problém okolo smyslu pro estetiku je širší než jen u upravených aut. Tuning je jako dnešní společnost - povrchní. Vpodstatě si tuneři "hrají" na něco co není, nebo na co nemají, domnívám se, že většina z nich v případě, že by měla dostatečný obnos na kontě, by si pořídila různé sportovní vozy atd. Ano, ten kdo si pořídí do auta lepší tlumiče, jiné ventily atd. ten ať ladí, jak mu jen síly stačí. Problém nastává, že většině jde spíše o to, jak to vypadá, takže nakonec vytvoří nestvůru, která nejede o moc líp (na mokrý silnici atd. vůbec), ovšem oplývá různými spoilery s pochybnou účinností a dost často se snaží vzbudit dojem strašně naštvaný bestie, což ovšem u dosti lidí vyvolává spíše úsměv. No a jak vidíš, zde se jich vyskytuje dost.
Z mého pohledu by se tam vyplatilo jet jen kvůli nádhernému Embéčku a těm sporťákům. A ještě kvůli (dřív to tam bylo) předváděcí jízdě Tater na polygonu, Tatře Eccora V8 Sport a slevy na návštěvu Tatrováckého muzea. Jinak ta Škodovka s těma dveřma nahoru je teda těžkej wix co se do přední části týče atd. Ale ta 603 mě fakt dostala. Takový auto si nezaslouží nic jiného než důkladnou renovaci do originálního stavu. Tohle je o ničem. To auto je dokonalý: zadní blatníky s nasávači vzduchu do motoru, úchvatná zadní okna, předek se třemi světly se společným zasklením (první verze) atd. Ale takhle ho zprznit,ještě takovýmu tuctovými koly...to není nic pro mě nezlobte se na mě :no:
mozno sa len dotycny nechal inspirovat dajakym programom zo satelitu.. ako tam ty manici robia upravy starych aut.. ale na rozdiel od nich dotycny tu tatru uplne po,,,,,, :-(
Až na to že v Americe je těch aut podstatně víc než u nás Tater 603. Proto je každá zmrvená škoda a každej originální kousek perla. nespočet jich už zkončilo v Kopřivách. Při tom je to krásný auto. Jedna jezdí myslím i v Americe (3 světla pod společným sklem, první provedení) a psali o ní že budí zaslouženou pozornost.
Jedine co me mrzi je, ze je tam jen jedna fotka toho 308 GTS...Ale zato sou tam 3 fotky Modeny ktera by tam nebyla pokud by nemela takoveho majitele....
tuner český pomalu vymíral?Bursík bude šílet,podle této diskuse je český przer silně ohrožený druh,protože druh člověka českého konečně otevírá oči a osvojuje si smysl pro estetiku a vkus...tuzeři,třeste se
Já tam byl jen kvůli toho, že kámoš potřeboval odvést, bo byl najebany, tak nemohl řídit. Neikdy jsem tam nechtěl jet, nikdy, a jediné co mě tam dostalo, bylo to, že kámoš prostě potřeboval pomoct. Jel jsem jeho Rapidem(!!!), takže škola jak blázen. A jediné, co se mi tam líbilo, byly sprinty, nic víc. Jinak vyhozených 150 kč. A viděl jsem, jak tam Porsche 911Turbo potrhalo F430, což jsem teda opravdu čuměl. Ale 620NM + 4x4 je opravdu asi síla no.
Byl jsem na několika srazech v Kopřivnici, ale jarni 2007 byl fakt humus a o ničem. Žádný program, jen ždímačka na prachy. Zdrcnul se akorát vybrat 150 kaček a * za to. Fronty na smradlavý *, občerstvení nekomentuji. Na place skoro žádný pořadatel. No prostě humus. Poučení: Už nikdy Kopřivnický tuning