Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Třebíčský Tedom oživuje produkci značky Liaz

20 komentářů

Jen tak dal! Neni to nahodou jedina ceska automobilka? 😄 :yes:
Klaudius
Nahodou mozno je. Drzim im palce, nech sa to rozbehne. Aj ked este to nie je ziadna slava a vlastne este ani nemoze byt, na uroven a novu kvalitu si bude treba este nejaky cas pockat. Jeden nizkopodlazny autobus Tedom jazdi po Bratislave (mozno aj viac, ale registroval som len tento jeden), ale nic zvlastne to nie je, dizajn, priestor, kvalita v sedom priemere, udivilo ma, ako velmi sa konstrukcne podoba na polske vozy Solaris, ktorych jazdi po Bratislave viac.
autobusy Tedom jsou vyráběné podle licence od jistého italského výrobce autobusů a Tedom do nich montuje plynový pohon.
Klaudius
Moze byt, ale potom robia nieco podobne si aj Poliaci...
Klaudius
Mimochodom, v Cechach este mate neavisleho autobusoveho vyrobcu SOR Libchavy. Tymito autobusmi chodim denne do prace a su fajn. [odkaz]
RS
Jj SOR je také ryze český. Autobusy jsou to dobré, akorát je to celé slepené z dílu z Karosy 😄 Jinak LIAZu držim všechny palce a pěsti :yes: :yes: :yes:
Klaudius
Ktory diel konkretne pochadza z Karosy? Myslim, ze v tomto pripade nevies co pises kamos.
RS
9 z 10 VIDITELNÝCH dílů použitých v autobusech SOR je už x let z Karos 😉 (obecně řečeno)
Klaudius
Ved napis konkretne. Jedine, co som v tych autobusoch zaregistroval z dielov, co pouzivala Karosa, tak su sietovkove police na batozinu nad sedadlami a tlacidla sluziace k signalu pre vodica na zastavenie. A co dalsie? Ked zostaneme v interieri, tak sedadla su uplne ine, pracovisko vodica uplne ine, okna, vcetne otvaracich dielov uplne ine, dvere sice na pantografoch ako Karosa ale system zamykania uplne iny. Zvonka tiez nic z Karosy nenajdes. Osvetlenie, spatne zrkadla, celne skla, vsetko je original. Kolesa 19,5", Karosa ine ako 22,5" myslim ani nepouzivala. Ram vozidla? Uplne iny. Vyska podlahy nad vozovkou u klasickeho medzimestskeho busu je 800mm, to je o 100 mm menej ako Karosa. Motor Iveco, zadna naprava DANA (Spanielsko), predna vlastnej vyroby. Pocuj, nie si Ty trochu paranoik? Tak sa prebud z toho sna.
Sleeper
No a taky Kaipan, ne? jsme preci automobilova velmoc >😒]
už nehul píšeš uplný blbosti 😢
😄 tak hodně štěstí.budu fandit. :yes:
škoda, že nemají práva i na značku; ta jsou prý někde na Slovensku
Klaudius
Mozno Liaz Zvolen ale ktovie, ci to este existuje....
no, že ta značka není volná, a že je na Slovensku, psali cca před měsícem v nějakým business-něco; článek se jinak obsahově víceméně shodoval s článkem výše
Avatar - Special-line
Special-line
Značku vlastní nějaká společnost AB-Trust nebo tak něco. Je to škoda že to není pod vlastní značkou ale jestli za ni ta společnost požaduje nějakou větší sumu tak je jasný že to pro Tedom nemá cenu, to určitě radši vrazí peníze do vývoje. Jinak Tedomu moc fandím. Ta firma začínala na ulici kde bydlím a taťka zná ředitele kterej dřív pracoval na Dukovanech. Začal dělat jednotky s motorama z Favoritů upravenejch na plyn. Je super že zase rozjíždějí náklaďáky. Liazky byly kvalitní auta, jezdily závody na okruzích a Paříž-Dakar. Liazka bylo vůbec naše první auto na Dakaru. Liaz dokázal jak máme kvalitní vývojáře a konstruktéry když za ne moc dobré ekonomické situace podniku vyvinuli tahač Škoda Xena který byl na úrovni a byl v Hannoveru velmi obdivován i konkurencí např. od Mercedesu. Takže Tedome jen tak dál :yes: :yes: :yes:
super, doufám, že se jim bude dařit a Liaz se zase vrátí na vrchol, po té komunistické době temna.....
geroc I.
Odkazuji na AUTO.cz ze 7.9.2006 vč. fota. Při porovnání zjistíte že nic nového v čase. Takže nejspíš PR (samozřejmě asi ne zadarmo) aby se nezapomnělo na Tedom?
Jsem rád, že se Liaz podařilo obnovit, ale ten kdysi hezký design Liaz Xena už je zase dost zastaralý...