Krátce po novém Porsche Cayenne měla v Ženevě premiéru i druhá generace Volkswagenu Touareg. Tyto modely sdílí společný technický základ, při statickém zkoumání ale stěží mohly působit odlišněji.
Nemuzu si pomoct, dosavadni Touareg se mi stale libi vic. Je totiz takovy nejaky syrovejsi a nekompromisnejsi. Tohle je az prilis salonni a podbizivy design, ktery k velkemu SUV zas tak moc nepasuje...
Tak jako kdybych musel dát palec nahoru něčemu z produkce šedého vlka představené u jezera, pak je to asi tento vůz. Polo je prostě poloviční golf, verze GTI, poloviční G GTI, Cross příšera, G Cross jakbysmet, Sharan na dalších 15 let žadná pecka ... Zkrátka to na tenhle model tak nějak zbylo. Ne nezbylo, tenhle Tuareg si to zaslouží. Pohledný design, kvalitní technika, dokonalá kombinace. A s tím sametovým 3.6, není lepší volby. A pro ty co budou prsket jen o SUV, můžeš mít i paket OFF i s uzávěrkami a redukcí, jo smiř se s tím, je to tak. Jen to dřevo, to bych nebral, ještě že mají i hliník. Takže prohlašuji, že ten palec dávám bez nátlaku PR managera VW ;-):yes:
Souhlas. Velmi hezké. Nerad to říkám, ale myslím, že FX37S i FX50S mají velký problém. Nechci se pouštět do diskuse, zda novější design Touaregu je hezčí než ten dřívější (pro mne ano), ale první verze mě vzhledově připadala až moc terénní. Novější má blíž k silnici, což je mi sympatické. Výborná výbava a motory, co může člověk chtít víc. Mezi SUV to bude štika.
Me teda starsi tuareg taky prisel lepsi..... Tohle mi prijde takove moc "preplacane" na SUV. Ale stika to zrejme bude stejne. Cekal bych vice motoru a mohlo by to byt taky o nejaky metrak lehci ale co se da delat. Asi bych stejne lovil v jinych vodach ;-)
Dalsi Volkswagen, kde nebude videt na budiky rychlomeru a otackomeru. Jednoduse je volant prekryje. I prilozene fotky jasne naznacuji, ze jedina mozna poloha volantu bude v nejhornejsi poloze, jedina poloha sedadla v nejnizsi poloze a operadlo v poloze sklopene. Jinak se ridic bude muset ohybat, aby videl jakouze rychlosti prave jede.
Vsichni ostatni to umi, Volkswagen nikoliv.
Žalmy kapitánů automobilového průmyslu, ty mě tu vždycky dokonale dojmou. Popros tatínka, Mariánku, ať ti koupí fotoaparát, nebo ho popros ať tě zavede už konečně do prodejny VW. Všechno tam obsedej, budeš si připadat jak Mariánek v říši divů. A pochopíš (pokud už máš přes stopadesát centimetrů) že v reálném životě za volantem vozů VW je všechno, všechno úplně jinak, než na autodráze carrera.
Je to špatná ergonomie interiéru, problémy s tím jsou i v Golfu a i u ostatních nových VW. Velký problém je pak najít správnou pozici za volante, aby si viděl na celé budíky. :no: Už se to tady hodně řešilo.
...všeho co se mělo na novém Touaregu udělat lépe? Display palubního PC je opět utopený ve středovém tunelu mimo hlavní část zorného pole řidiče (v Tiguanu překvapivě bez problémů) a vůz je stále 5timístný, přestože tento nedostatek byl hlavním důvodem nižších prodejů v USA oproti plánu. Že by Touareg na trhu uhýbal koncernově privilegované Q7? Ať už jakkoli, ve třídě terénních rodinných 6-7 místných dostavníků nadále kraluje (value per money) MB GL 350 BlueTec/Efficiency jako dražší a Jeep Commander 3,0 CRD jako levnější volba.
Fullsize: Prosím Vás, a teď to fakt myslím upřímně, ne ironicky, až budete příště používat anglické výrazy v českém textu a pro české čtenáře, několikrát si je předem, prosím, zkontrolujte, zda neděláte někde chybu. Tedy, ne "value per money", správně má být "value for money". Myslím, že je zbytečné psát všeobecně známý český překlad.
Ale to jen na okraj. Přiznám se, že bez ohledu na současnou invazi anglických slov do češtiny (chápu to u počítačů) se mně vždy zrychluje tep, když vidím a slyším, jak používáme anglicismy tam, kde máme podstatu vystihující česká slova, a navíc je používáme mnohdy ještě špatně (viz "public relation"). Nekamenujte mne, vím, že jsem teď tématicky trošku mimo, je to přece server o autech.
Popravdě píšu, že jsem dojatý. Design Touarega považuji shodně (bravo kolega Falco) za dokonalou destilaci všeho, co má tato kategorie aut přinášet. Akcentuji o čtvrt tuny nižší váhu (ušetříš hmotnost komplet osádky), akcentuji vnější tvary dotažené k nekomplikované, přitom vnitřně hluboké vizuální dokonalosti, akcentuji vnitřek, který osloví, osloví svou ergonomií, jednoduchostí, funkčností. Zapolemizoval bych snad jen krátce s článkovým názorem, že snad postavení prémie dělá komplikovanost přístrojovky a větší počet čudlíků. Tohle vnímám zásadně jinak. Prémiová musí být ergonomie, prémiové musí bát materiály, a prémiové musí být... pocity. Nic z toho samozřejmě Touareg nepostrádá.
Pro mne je Touareg dopísmene krásným, neokázalým (velmi ceněná vlastnost) funkčním strojem, který svému majiteli přinese fantastické estetické a jízdní zážitky, a to jak na silnici, tak mimo ni (na přírodu v případě T nezapomínejme).
Dávám Touaregovi devět z deseti možných pomyslných silničních hvězd.
P.S. Auto pro chlapa. Jestli tedy víš, co slovo "chlap" znamená...
...překvapivě tato třída vozů přitahuje ne málo žen, matek, které co by řidičky nacházejí u takových vozů přesně to, co jim od nás chlapů chybí, včetně schopnosti vyklopit až 3 integrované dětské sedačky...Sexuologové navíc tvrdí, že ženy tíhnoucí k vlastnictví těchto aut, mají neuvědomělý komplex z absence penisu... >:D Já osobně bych volil novýho Sharana a kéž by k němu šel doplatit podvozek jako má Touareg...
Tak moje žena k tomuto druhu aut rozhodně netíhne, jednak jí to při parkování ještě moc nejde, takže centimetry navíc jsou jednoznačně mínus a jednak zcela jistě nepociťuje absenci penisu... >:-[] >:-[] >:-[]
Čo to tu trepeš? Akože mať jednotnú maku pre celú modelovú radu je niečo strašné a nevídané? Audi, Porsche, KIA, Ford... dalo by sa pokračovať, ale ty si zrejme na Ssang Yonga, tam je každý model strašidelne iný. >:-[]
premiová značkamezi "off redy"?Možná Nissan,Toyota,Rover,Hummer,Jeep,MB.Určit… ne co by off "autobusy" typu Q a VW-Porsche,X5 -7,určitě nový Turek vyjede hodně,ale je to stále jen VW.Možná by stálo za pokus vyzkoušet jeho -Turka jízdní vlastnosti v terénu s Pandou >:D
premiová značka mezi "off redy"?Možná Nissan,Toyota,Rover,Hummer,Jeep,MB.Určit… ne co by off "autobusy" typu Q a VW-Porsche,X5 -7,určitě nový Turek vyjede hodně,ale je to stále jen VW.Možná by stálo za pokus vyzkoušet jeho -Turka jízdní vlastnosti v terénu s Pandou >:D